Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Promoot ons mooie forum op evenementen, stamtafels en op beurzen : Stichting 3rail Shop

Modelbaan De Dijk, Scenery, Defectie LaisDCC decoders, toch maar Kuehn N45

Gestart door De Dijk donderdag 20 oktober 2011, 01:05:41

Re: Modelbaan De Dijk, HK draaischijf aangesloten en koploper aangepast

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Wim,

Ib ben nieuwschierig naar het "gedraai" van volgende week.

groet Harald
Hoi Wim.
Wat een prachtig verslag, in woord en beeld, van de inbouw en aansluiten van de draaischijf!
Erg leuk om te zien dat de werkzaamheden voor N en H0 gewoon overeenkomen, het is alleen wat kleiner! :D

Succes met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Citaat van: Haradigi op zondag 23 juni 2013, 13:55:00
Hi Wim,

Ib ben nieuwschierig naar het "gedraai" van volgende week.

groet Harald

Nou Harald ik eigenlijk ook wel. Alleen met gedraai ben ik er uiteindelijk nog niet. De loc moet er vooruit op rijden en bij het uitrij spoor weer net de neus naar voren weer af rijden zonder kortsluiting te maken. Bij de opstelsporen is het de bedoeling dat ze achteruit de opstelsporen oprijden, en dus met de schoorsteen buiten de loc loods blijven staan.

Hopenlijk gaat alles naar wens komende week, want het komende weekend moet ik werken in Heerlen, echte sporen leggen....

gr,

Wim

Citaat van: AlbertJan op zondag 23 juni 2013, 14:29:48
Hoi Wim.
Wat een prachtig verslag, in woord en beeld, van de inbouw en aansluiten van de draaischijf!
Erg leuk om te zien dat de werkzaamheden voor N en H0 gewoon overeenkomen, het is alleen wat kleiner! :D

Succes met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan, leuk dat je mijn draadje volgt.

Geeft toch weel de kick om te blijven schrijven, zeker als er leuke reacties komen.

Natuurlijk het leukst is dat je mede modelbouwers misschien op weg kan helpen.......

Uiteindelijk komen alle vormen van schalen op het zelfde neer het een wat groter dan de ander.

Komende week eerst maar eens kijken of hij wil rond draaien, en wil luisteren naar de commando's vanuit koploper.
Uiteindelijk moet alles digitaal worden aangestuurd.

gr.

Wim

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Nou Wim, ik "draai"er niet omheen, prachtig mooi werk.
Ik heb nu al plannen in mijn hoofd ronddraaien om in een volgende baan ook een draaischijf te plaatsen.

Is het nog gelukt met de PC.

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

Hoi Wim,

Wat een mooi en uitgebreid verslag, ik kan morgenavond mijn schijf ophalen bij HK,

vr gr Arie
Citaat van: tomhas op zondag 23 juni 2013, 16:55:16
Ik heb nu al plannen in mijn hoofd ronddraaien om in een volgende baan ook een draaischijf te plaatsen.

Hoi Tom, hopelijk heb je een goeie dag gehad op de HIP met Peter en Piet.

Vandaag niet naar de camping geweest i.v.m. het weer en de studie van dochterlief.

Helaas kan de PC geen 2 beeldschermen aansturen, dus eerst maar ff i.o.m. de baas voordat ik er een andere videokaart in schuif of 1 groot beeldscherm aanschaf.

Wim

Citaat van: dolphin op zondag 23 juni 2013, 19:23:03
Hoi Wim,

Wat een mooi en uitgebreid verslag, ik kan morgenavond mijn schijf ophalen bij HK,

vr gr Arie

Hoi Arie,

leuk om te horen dat je ook je HK draaischijf kan ophalen.

Piet van de HIP heeft hem ook afgelopen week binnen gehad. Henk Kooiman maakt omzet......

Probeer nog 2 extra veren mee te nemen om de druk van de aandrijfrol mee te verhogen. Bij het inbouwen neemt de druk tegen de onderdelenschijf af door het gewicht van de aandrijf motor. Henk weet hiervan.

Heb je vragen, je weet mij te vinden.

Gr.

Wim

Citaat van: De Dijk op zondag 23 juni 2013, 20:28:54
Citaat van: tomhas op zondag 23 juni 2013, 16:55:16

Hoi Tom, hopelijk heb je een goeie dag gehad op de HIP met Peter en Piet.

Vandaag niet naar de camping geweest i.v.m. het weer en de studie van dochterlief.

Helaas kan de PC geen 2 beeldschermen aansturen, dus eerst maar ff i.o.m. de baas voordat ik er een andere videokaart in schuif of 1 groot beeldscherm aanschaf.

Wim

Ja hoor, was goed uit te houden met beide heren  ;) :)
Beste spoorders,

Na toch wat aanloop problemen afgelopen donderdagavond de HKdraaischijf in N-formaat digitaal via Koploper bestuurbaar gekregen.

De brug wilde niet stoppen waar ik wilde, oorzaak 1 drukveertje in de HK draaischijf bleef ingedrukt zitten en maakte maar af en toe verbinding met de onderliggende ringen van de draaischijf. Alles gedemonteerd en de drukveertjes gangbaar gemaakt met een beetje olie. Na behandeling werden alle 9 sporen gedetecteerd. Het volgende probleem diende zich aan, bij een start opdracht naar een naastliggend spoortje stopte de brug tussen de sporen in. Handmatig via koploper aansturen geen probleem, maar via automatisch rijden wel een probleem. Gespeeld met de instelling bij een 180 graden draai, ook geen effect.Uiteindelijk de bekrachtigingstijd van de wissel decoder van 100 naar 200 msec gezet. En eindelijk stoppen bij het juiste spoortje.
Bedankt Piet voor je hulp afgelopen donderdag avond, gelukkig weten er 2 meer dan 1.

Natuurlijk zoals beloofd het filmpje van de draaischijf in dienst:volledig automatisch met koploper
Tom sorry een hele avond getracht het filmpje te bewerken, maar MPEG4 wordt niet ondersteund. Kan wel maar dan hebben we een boze Tom en dat willen we niet.

Helaas deze week een beperkt verslag, omdat de PC het qua snelheid laat afweten. Vernieuwing staat klaar maar er moet nog ff een andere videokaart in om 2 beeldschermen te kunnen aansturen.

Vanmorgen nog ff op de beurs geweest en nog 2 IC rijtuigen van Minitrix met verlichting gescoord.

Een muurtje

En een nieuw wissel om de inrijders van mijn schaduwstation te vernieuwen (elke beurs een nieuwe)

Komende week eerst de PC vervangen, dus een beperkte update

Wim

Re: Modelbaan De Dijk, Filmpje HK draaischijf volledig digitaal aangestuurd met KL
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Re: Modelbaan De Dijk, Filmpje HK draaischijf volledig digitaal aangestuurd met KL
Hallo Wim,

Met met bewondering naar het filmpje met je draaischijf gekeken, erg mooi om te zien koploper stuurt het allemaal mooi aan.

Je nieuwe aanwinsten mogen er wezen, leuk je vandaag even kort gesproken te hebben op de beurs.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hoi Wim,

De schijf werkt wel heel mooi. Ik heb inmiddels mijn schijf ook opgehaald. Eerst maar eens de draai15 printplaat bestellen,

vr gr Arie
Prachtig filmpje van je draaischijf Wim.

Tony
Wim.

Na bij Hobby in praktijk de demo te hebben gezien (wat erg duidelijk was).
Ben je er toch aan begonnen met dit resultaat.....echt een schitterende draaischijf.

Klasse - maar dat zijn we van je gewent.....echt :thumbup:

Mvg: Alex

Citaat van: De Dijk op zaterdag 29 juni 2013, 22:26:13

Natuurlijk zoals beloofd het filmpje van de draaischijf in dienst:volledig automatisch met koploper
Tom sorry een hele avond getracht het filmpje te bewerken, maar MPEG4 wordt niet ondersteund. Kan wel maar dan hebben we een boze Tom en dat willen we niet.

Wim

Ik had je vooraf verteld dat mpeg4 niet zal lukken omdat je het gekopieerde programma niet kan registreren.
Ik zou het dan later niet meer opnieuw kunnen installeren omdat het dan door jou in gebruik is terwijl ik het originele heb.
Maar of ik daar nou boos over zou worden, nee dat zal zeker niet gebeuren.
Ik ben niet zou snel boos hoor.
Inmiddels heb ik je codes gemaild welke je misschien kan gebruiken en dan kan het wel in mpeg4.

Verder vind ik het een geweldig geslaagd project met die draaischijf.
Ziet er goed uit, nu nog een beetje scenery eromheen voor de sfeer.

Tom bedankt, ik ga het zeker weer proberen. Anders neem ik de PC mee naar de HIP en kijken we samen even.

Alex,Tony, Peter, Tom en Arie bedankt voor jullie positieve reactie, wordt zeer gewaardeerd.

Arie en Piet het zou leuk zijn als jullie ook een verslagje maken over de bouw van jullie HK draaischijf.

Ik ben zeker nog niet klaar, de overige sporen moeten nog worden afgewerkt het kopstation boven het loc depot moet worden verlengd en de scenery moet worden aangepakt.

Het volgende project voor na de vakantie ligt ook al te wachten, het omloopsysteem tussen het loc depot en het industriegebied. Maar dan in n- spoor. Zoals jullie weten vande baan van de Krokodil is dit en plan wat veel geduld vereist.

Plannen genoeg maar maandag gaat eerst de PC naar de OK.

Vandaag eerst een dagje naar Heerlen om aan het echte spoor te werken, we gaan een overloop en een enkel wissel vernieuwen.

Groet,

Wim

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

Heel mooi stukje werk Wim!!! Wat draait ie mooi en rustig.

Gebruik jij overigens een tafelstatief??? Zo nee misschien een tip voor een volgende clip. Voor de prijs hoef je het niet te laten!

Nice job, keep on going  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mooi filmpje Wim.
Blijft mooi zo een draaischijf en deze loopt mooi rustig wat ik kan zien.
Veel plezier met je gekochten spullen ziet er goed uit.

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

Citaat van: De Dijk op zondag 30 juni 2013, 08:26:08

Tom bedankt, ik ga het zeker weer proberen. Anders neem ik de PC mee naar de HIP en kijken we samen even.

Alex,Tony, Peter, Tom en Arie bedankt voor jullie positieve reactie, wordt zeer gewaardeerd.

Arie en Piet het zou leuk zijn als jullie ook een verslagje maken over de bouw van jullie HK draaischijf.

Ik ben zeker nog niet klaar, de overige sporen moeten nog worden afgewerkt het kopstation boven het loc depot moet worden verlengd en de scenery moet worden aangepakt.

Het volgende project voor na de vakantie ligt ook al te wachten, het omloopsysteem tussen het loc depot en het industriegebied. Maar dan in n- spoor. Zoals jullie weten vande baan van de Krokodil is dit en plan wat veel geduld vereist.

Plannen genoeg maar maandag gaat eerst de PC naar de OK.

Vandaag eerst een dagje naar Heerlen om aan het echte spoor te werken, we gaan een overloop en een enkel wissel vernieuwen.

Groet,

Wim

Uiteraard maak ik ook een verslag van de bouw van de HK draaischijf Wim. Ik denk een beetje aan een dichte draaischijf ( geen kuil).
Moet nog wat onderzoek verrichten naar draaischijven in periode 1 en 2. Het zal nog wel een tijdje duren overigens, want het gedeelte waar de schijf gepland
staat is nog lang niet aan de beurt :D ;), vr gr Arie
Beste modelspoorders,

Helaas geen update omdat mijn PC al enige tijd ter ziele is.
Alle gegevens van mijn treinbaan zijn verloren gegaan, gelukkig wel een back-up van koploper in mijn bezit.

Ik ben helaas geen computer expert, dus het kost mij wat meer tijd om het een en ander weer in dienst te krijgen (tussen het werk door).

Een vervanger staat al thuis en gisteren volledig geschoond en voorzien van een nieuwe W7. Nu nog de rest..........

Gelukkig werkt mijn IPad nog wel.

Wim
Forum Moderator

Dat is blink balen Wim, gelukkig heb je een backup van koploper,

Het wordt de komende dagen veel te warm voor op zolder dus ik zou maar even een korte vakantie nemen  :)

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Is de harde schijf naar de knoppen?
Zo nee, kun je véél data terughalen van de schijf(schijven) van de oude PC.
De harde schijf is naar de knoppen.

Gelukkig staat er nog wat op een usb stick en internet.

Zoals Peter al schreef, te warm op zolder.........

In ieder geval de oude harde schijf in de andere PC gezet SATA, aansluiting en eens kijken wat er nog te redden valt.

Na de BBQ vanavond nog eens ff kijken.

WIm
Hi Wim,

Sterkte ermee (uiteraard met het terughalen van data en niet met de BBQ).

groet
Harald
Beste modelspoorders,

De computer doet het weer :P, vandaag de eerste rondjes weer gereden  :thumbup:.

Nu de foto,s, muziek en filmpjes zien terug te halen.

Wim

Geweldig, goed werk man.
De rest terughalen zal je ook wel lukken.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Met trots kan ik jullie vertellen dat de website van Hobby in Praktijk online is.
De afgelopen tijd is er hard gewerkt om een leuke site te bouwen en we bouwen door, er zal steeds meer informatie beschikbaar komen.
Hier kun je ook de workshops vinden die we geven en hebben we een agenda waar modelspoor evenementen in aangekondigd worden.

Hij is nog niet af ( kan dat eigenlijk wel het is net een modelbaan ) maar we hopen dat jullie het leuk vinden en wij staan open voor op of aanmerkingen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Hij staat al bij mijn favorieten.

Gr.
Piwie.

Edit Fred, citaat verwijderd.
Ziet er top uit Peter en Sander,

Mijn aandeel volgt later.

Wim

Zie mijn reactie elders.
Beste spoorders,

Al enige tijd stil geweest bij modelbaan de dijk.

Voor de vakantie problemen gehad met de treinencomputer. Pardoes hield gaf de computer op de computerkamer ook de geest. Kan ook niet anders na 10 tot 12 jaar trouwe dienst.
I.o.m. de vrouw besloten om een nieuwe computer te laten bouwen voor de treinen. Gelijk op uitbreiding van de treinbaan gericht (aansturing van de toekomstige treinen.

2 dagen na de zomer vakantie was het zover.
De nieuwe PC klaar.

Voor mijn verjaardag een nieuw beeldscherm gehad met soundbar. Extra brede uitgave om de baan goed in beeld te kunnen brengen.

Alles netje geplaatst en aangesloten.

De home cinemaset van de oude PC aangesloten op de nieuwe PC.

Om te zorgen dat we nu wederom de data kwijt raken gelijk een backup voorziening, mediaplayer en extra externe opslag aangeschaft.

Nu de programma's nog installeren en de beide pc's naar de persoonlijke wens inrichten.
Zijn we weer klaar voor de toekomst.

Dus nog ff rust met de bouw van mijn baan.

Het is trouwens toch nog te warm op zolder.

Gr.

Wim

Re: Modelbaan De Dijk, Nieuwe treinencomputer

Mooi en nuttige nieuwe aanwinst.
Daar kan je weer een jaar of 12 mee vooruit.
Forum Moderator

Jij kan weer even vooruit Wim, wat voor scherm heb je nu is dit zo,n model waarbij twee full HD weergave naast elkaar komen te staan?

In ieder geval veel plezier ermee.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hoi Peter,

Dit is een wide scherm waar je inderdaad meerdere beelden op HD kan bekijken.

Het heeft de hoogte van een 19" scherm en de breedte van 2 19" schermen.

Kan worden aangestuurd met HDMI vanuit mijn nieuwe PC. Moet nog wel ff een goede HDMI kabel van 2m scoren.

Ik gebruik het scherm als 1 beeld. Mijn baan incl. de loc's passen ruim op mijn beeld.

Gr.

Wim
Hoi Wim,

mooi scherm.
Kan je mooi je koploper scherm verdelen over twee schermen en dan zonder rand.

Voor een HDMI kabel kan je hier eens kijken.

http://www.allekabels.nl/hdmi-kabels/1779/1193315/hdmi-kabel-14-high-speed-aanbieding.html

HDMI is digitaal, dus of de kabel nou 3 euro kost of 300, maakt allemaal niets uit.
Zelfde als een UTP kabel.

Groeten Sander.
Bij de action kost een hdmi kabel 50 cent.
Ik heb er zelf een en hij werkt goed.

mvg,
Twan

Citaat van: Seinwezen op maandag 19 augustus 2013, 21:36:43
HDMI is digitaal, dus of de kabel nou 3 euro kost of 300, maakt allemaal niets uit.

Yep, dat klopt helemaal, maar sommige personen willen gewoon bedrogen worden.
Dat zijn dezelfde personen die aan het geluid kunnen horen dat je het netsnoer van de versterker vervangen hebt voor een gouden versie  :mrgreen:
Beste spoorders,

Deze week gelijk maar de stoute schoenen aangetrokken en het bureau van mijn treinenbaan verhoogd voor een aangenamere zit.
Het was wel erg warm op zolder, dus verdere activiteiten zijn gecanceld.

Vanavond nog ff een HDMI kabel scoren in Veenendaal.

Hierbij de foto sessie van de ombouw van het bureau:

Eerst het bureau verwijderd.

De oude poten gedemonteerd

De nieuwe poten met wieltjes gemonteerd.

Het bureau geplaatst en weer ingericht, zitten we er voor de winterdagen weer lekker bij.

Zo dat was het weer voor deze week.

Gr.

Wim
Beste spoorders,

Afgelopen week door de hitte op zolder helaas weinig kunnen doen aan mijn treinenbaan.

Een kleine start kunnen maken aan de afbouw van het muurtje van de paradebaan.

Na lang zoeken een geschikte tunnel deel kunnen vinden welke ik pas kan maken.

Eerst wat meer ruimte moeten maken om de muur delen kwijt te kunnen en het spoor de juiste hellingshoek te geven.

Het tunnel deel pas gemaakt, goede hoogte bepalen en vastgezet om te drogen.

Het eerste muur deel geplaatst met een aangepast stenen pilaartje.

Het 2 de stenen pilaartje geplaatst en nu lekker laten drogen.

Volgende week het laatste deel aanbrengen.

Het kleuren van de muurdelen en het aanbrengen van groen doen we op een later tijdstip.

Tot volgende week.

Wim
Beste spoorders,

Deze week niet aan de baan kunnen werken.
Maandag en dinsdagavond overgewerkt om mijn vrije dag te compenseren.

Woensdag naar de HIP geweest in Werkendam voor activiteiten aan de baan van Hans (krokodil).

Donderdagavond vroeg naar bed voor ons tripje met de HIP leden naar Göppingen (de stad van de Marklin fabrieken).
Gelukkig maken ze ook Minitrix modellen dus kan ik hopelijk aan mijn trekken komen.

Dit is het model wat hoog op mijn verlanglijstje staat:

Helaas wel in de vitrinekast zien staan, maar kopen wou niet lukken.
Als iemand weet waar ik dit model kan aanschaffen hou ik mij aanbevolen, graag ff een PBtje.

600km rijden voor de treinen en dan met lege handen thuis komen kan natuurlijk niet. Toch op de zaterdag maar ff terug naar het museum van Marklin in Göppingen.

Toch nog wat kunnen scoren:
Een 3 delige railbus, digitaal met sound:

Inmiddels staat hij op de baan, helaas ontbreken de slipbandjes op dit exemplaar. Dus op mijn baan komt hij niet overal boven. Volgende week eens even kijken hoe we dit gaan oplossen.

Ook nog een 5 delige sneltrein wagon set aangeschaft, met verlichting volgens de doos.
Helaas op de baan gezet geen lampjes, baal baal baal.
Komende week maar eens een wagon op de operatietafel leggen.

Verder natuurlijk top dagen gehad in Göppingen met de mannen van de HIP, het was super gezellig en veel gelachten en mee gemaakt.

Hierbij een fotorapportage:

We hebben met z'n allen een ritje gemaakt in de railbus.
Lekker gegeten en geslapen in het hotelen als afsluiting een rit met de stoomloc i.c.m. donderbusjes.

Al met al 2 zeer geslaagde dagen.

Dit was het weer voor deze week.

Wim
Re: Modelbaan De Dijk, Nieuwe aanwinsten uit Goppingen
Forum Moderator

Hoi Wim,

Balen dat er geen verlichting in je set zit, en de antislip bandjes op je railbus.
Dat laatste is makkelijk op te lossen maar die verlichting is een ander verhaal, zit de stroom afnamen er wel op?

Bedankt voor het plaatsen van de foto,s van de week zal ik ook een serie plaatsen, vanavond zijn we met Hans zijn dubbel Dekkers bezig geweest en hebben de mijne afgemaakt even op Sander zijn baan getest en alles werkt  :thumbup:

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hoi Wim.
Prachtige en gezellige plaatjes van jullie bezoek aan Göppingen.
Wel jammer dat de mooie aanwinsten nog wat extra aanpassingen moeten ondergaan, wel vreemd dat er bij stond met binnenverlichting!? :o)

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Das grote pech Wim , maar ik weet zeker dat je het er hier niet bij laat.
Alles zal uiteindelijk goed komen.

Mooi stukje rail ook ..... had dit nog niet eerder gezien....schaam me wel een beetje natuurlijk nu.

En bedankt voor de mooie plaatjes.

Mvg: Alex
Beste Peter,

Ik zal vanavond een rijtuig open maken om te kijken of de verlichting er wel inzit.
De stroom afnemers ontbreken in ieder geval.

Hoe krijg ik de slipbandjes om de wielen heen? Er moet toch een gleuf in het wiel zitten waar de slipbandjes invallen?

Suc 6 vanavond met de dubbeldekkers.

AlbertJan, bedankt voor je reactie.

Wim
He Alex,

Leuk een berichtje van je te mogen ontvangen.

Wat betreft de aankopen komt het zeker goed, liever had ik alles natuurlijk in 1 keer goed gehad.
Zo zie je maar dat je niet van de buitenzijde alles kan beoordelen, goede leer voor de volgende keer.

Waarvoor je schaamte Alex??????? Helemaal niet nodig, ieder geniet van zijn hobby op zijn eigen manier. De geldt natuurlijk ook aan de eisen die je hieraan stelt.
Die liggen bij mij meestal iets te hoog.....en dat is af en toe best lastig!!

Wim

Als het maar Zwitsers is.

Leuke reportage met leuke foto's erbij Wim.
Jammer van de kleine gebreken aan je gekochte spullen maar dat zal wel goed komen denk ik.
Hoi Wim

Prachtige reportage en leuke foto s van je trip naar Goppingen. :thumbup: :thumbup:

Tony
Forum Moderator

Hoi Wim,

Bij H0 zit er normaal een sleuf in het wiel waar het antislip bandje omheen past, hoe dat bij N spoor is weet ik niet.
Wat staat er op de Trix' site over dit model wel of geen antislip bandjes?

Ook geen stroom afnemers op je rijtuigen is wel heel erg klo........ Uh vervelend.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hoi Wim,

leuk verslag :thumbup:

Groetjes, John
Hoi Wim,

leuk verslag! Ik zat nog even verder door jouw topic te kijken en ben jaloers op jouw monitor ;) Ik had zelf bedacht 2 19" monitors naast elkaar op te hangen, maar dit is echt super!

groeten Niels
Hoi Niels en Tilly,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik ben nog bezig met een film van Goppingen. Dit kost nogal wat tijd omdat ik het programma nog moet ontdekken. Inmiddels geloof ik wel 4 keer overgedaan.

Wat betreft het beeldscherm was een tip van Peter, de geluidsman.

Een cadeau van mijn verjaardag geld.
De PC was een attentie van mijn vrouw (de oude treinen computer had de geest gegeven).

Helaas moet ik vanavond naar mijn hotel in Heerlen want morgen draai ik als uitvoerder een 12 uurs dienst. Gezien de reistijden vind ik het dan wel fijn om rustig op te starten en kan ik zo meteen nog ff een kijkje nemen op het werk m.b.t. de voortgang.
Dus helaas geen activiteiten met het maken van de film.
Deze houden jullie dus nog te goed.

Wim