Afgelopen week nog ff bezig geweest met de afdeling houttransport.
Eindelijk de 2 loc's BR116 van de SETG goed rijdend gekregen op de baan.
Wat ik al langer wilde met deze loc's is in traxie rijden met een set van 6 wagons beladen met hout.
Gezien het gewicht van de sleep is traxie noodzakelijk.
Het is er dus eindelijk van gekomen en de volhouder wint...
Gelijk het volgende probleem aangepakt op een onmogelijke plek, het ontsporen van de loc's komende vanuit het linker spiraal bij de overloop wissels. Heel simpel er uit halen.
Geen problemen meer......
Ook deze week een ander probleem geval aangepakt, de Northlander.
Een loc voorzien van een NEM651 van TRIX, nauw dan weet je het al verwijderen die NEM651 en vastsolderen van de decoder.
Maar dat was niet genoeg. De aandrijving van de cardanassen naar de draaistellen liep stroef, zo stroef dat de printspoor uit de print brandde.
De printspoor overbrugd met draad en de aandrijving versoepeld. Wat een beetje freeswerk al niet kan doen.
Het heeft wat uurtjes gekost maar dan heb je ook wat. Jammer dat de standaard motor te zwak is om de set van 4 op de baan te zetten. met z'n 3tjes gaat het prima.
Ook deze week nog wat kilometertjes gereden op de baan. Nog een programmeer fout uit koploper gehaald bij de omloop met de dieselloc's.
Het loopt lekker op de kopstations en draaischijf.
Afgelopen zaterdag nog wat scenery aangeschaft bij Peperkamp in Ede.
Komende week gaan we weer een paar lichtsluizen produceren voor een gast van Hobby In Praktijk. Deze gaat dienst doen voor de aankondiging bij een overweg. Nog ff wachten op de juiste printplaatjes en dan aan de slag.
Wim