Beste spoorders,
Gisteren op de HIP geweest en mijn molen van Co ontvangen, keurig opgeknapt en in kleur gezet. De rest is voor mij.
Ook nog een spoed cursus programmeren van de decoders met de ESU lokprogrammer gehad (bedankt Alex).
Vandaag de lokprogrammer aangesloten en gelijk de ESU micro V4.0 decoder uit mijn Class66 van Kato afgeregeld en geijkt in koploper.
Helaas heeft deze KATO Class66 geen slipbandjes en kan dus met sleep niet de brug opkomen, ik dacht ik vraag een 2de voor mijn verjaardag en dan in traxie gaat het wel lukken. Nog niet aan toe gekomen. Vandaag ff aan de google en wat lees ik, wiel sets leverbaar met slipbandjes voor de KATO Class66 voor ?5,-.
Gelijk maar ff 2 sets besteld.
Gisteren ook de TCRT5000 binnen gekomen met de Line Track sensor TCRT5000 IR photoelektric switch barrier.
Het item (soort lichtsluis voor ?0,70) is hier al eens langs gekomen maar dan i.c.m. massa detectie en Itrain.
Ik ben hier vandaag ff mee aan het klooien geweest, maar voor stroomdetectie moet hier nog wat aan toegevoegd worden:
Onderstaand het principe schema:
Wie heeft de kennis om mij daarmee te helpen.
Onderstaand schema werkt wel met stroomdetectie:
Om dit werkbaar te maken heb ik de PC817 met diodebrug en 4k7 weerstand toegevoegd aan de uitgang van de BC547 (met 2,2k weerstand en led voor signalering bij detectie).
Wie heeft de kennis om mij daarmee te helpen.
Ik ben benieuwd.
Piet en Alex, als jullie belangstelling hebben, ik heb nog wel een setje over van de TCRT5000 en de Line Track sensor TCRT5000 IR photoelektric switch barrier om thuis eens lekker te prutsen.
Ik hoor het wel.
Wim