Beste spoorders,
Vandaag maar weer de klus van vannacht opgepakt.
Zoals al beschreven eerst de motor van de loc schoongemaakt.
Omdat diverse mensen al hadden getracht deze loc te digitaliseren, en meer hebben verprutst :thumbdown:dan goed hebben gemaakt krijg ik de kans.
Het motor gedeelte is niet meer met de originele delen vast te zetten. Helaas heeft een voorganger deze constructie weggehaald
. Getracht een beugel te maken om de motor vast te zetten was geen optie
. Gisteren in Houten industrielijm gekocht. En ja hoor dit werkt als een tierelier
.
De draaistellen in de loc waren meer kapot dan heel
. Gelukkig had de bijwagen nog een goed setje en deze omgebouwd
. De bijwagen heeft alleen maar licht, en dat kan met 2 half goede draaistellen ook opgelost worden. De bestaande decoder had helaas ook de geest gegeven omdat van de nieuwe originele motor de vorige handige doe het zilver vergeten was het massa contact eruit te halen
. Dus een nieuwe decoder geplaatst
. Toen gooide de printplaat ook nog eens roet in het eten. Door aanbrengen van een 3 tal led's en verkrachten van de printbanen
diverse sluitingen veroorzaakt. Gelukkig had ik nog een 3 tal printplaten voor de digitale uitvoering van de wadloper liggen( eens besteld voor mijn eigen wadlopertjes). Ook opgelost
. Omdat de bijwagen ook verlichting heeft toch maar de beslissing genomen om ook verlichting in het trekkende gedeelte te maken. Nu de kap erop. En wat denk je. Geen stap meer vooruit
. Grommmmmm.
Wat blijkt normaliter is de motor beschermd door een originele kap. Helaas zit deze er niet meer in, waardoor de kap de printplaat op de motor drukt. Met behulp van een stukje printplaat
en de industrielijm
de het motor gedeelte beschermd. Kap erop en rijden maar.
Ik heb al veel loc gerepareerd en omgebouwd maar dit was wel een toppertje van de bovenste plank.
Het is goed dat ik wist dat dit een erfstuk was en de eigenaar graag de loc weer op zijn baan wilde zien rijden ander had hij allang retour afzender op zijn body gekregen.
Als toevoeging nog ff een filmpje van de wadloper en zijn verhaal.
Wim