Beste spoorders,
Zoals geschreven ben ik bezig geweest met de motorpost.
Mijn schoonvader ergerde zich aan de duitse BR218 voor de NS post wagons.
In mijn vitrine kast had ik al een gedigitaliseerde motorpost staan, maar deze maakte een boel herrie door zijn aandrijfassen , waarvan er 1 krom is.
Al enige tijd geleden bij Arnold nieuwe onderdelen besteld, maar nog geen tijd genomen om deze in de motorpost in te bouwen.
Mijn schoonvader zijn advies maar eens opgevolgd en de motorpost uit de vitrinekast gehaald.
Van de reparatie was foto's genomen, achteraf toch meer werk dan ik had verwacht.
Nu op naar de foto's,
De motorpost uit elkaar gehaald en de in delen op de werk mat gelegd.
De nieuwe metalen aandrijfas voor zien van de cardan bolletjes die in de aandrijving van de motor en draaistel gemonteerd moet worden.
In de cardan bolletjes moeten gaatjes van 2 mm worden geboord om de aandrijfas in vast te zetten met een beetje seconden lijm.
De printplaat voorzien van een nieuw kunststof onder plaat omdat de bevestigingspunten en buffers hiervan waren afgebroken.
De oude aandrijfas welke nog wordt hergebruikt en mooi recht is.
De motor teruggeplaatst, achteraf bleek het gloeilampje op de print ook defect te zijn welke ik tijdelijk ff heb voorzien van een trix gloeilampje (Wordt vandaag voorzien van het juiste lampje).
De onder plaat met printplaat weer bevestigd op het frame van de loc.
De nieuwe aandrijfas geplaats, achteraf bleek dat de kunststof laag van de as afgehaald moet worden.
Deksel gemonteerd en rijden maar weer.
Dit was het dan weer voor deze week.
Wim