Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

THE RMW TOPIC (update: 16-11-2025)

Gestart door RMW woensdag 19 mei 2010, 17:09:05

Re: THE RMW TOPIC (update: 23-07-2025)
Super in alle opzichten!
Tentoonstellingswaardig.
Baan past zonder meer in de serie Märklin Freunde in het Märklinmagazin.

1 vraag, 1 miniem kritiek puntje en een verzoek.
Je rijdt niet met functionele bovenleiding Maikel?
Nooit overwogen om de panto's van elocs zo te fixeren dat ze de bovenleiding bijna raken?
Maar ja mss kan dit ondergronds problemen opleveren.

Het minieme kritiek puntje heb ik op het geluid van sommige locs.
Dat vind ik vooral bij de railbus in het begin van het filmpje.
Lijkt op geluid uit een rammelend conservenblikje met schroeven.
Het geluid van een "grote" Schienenbus maar eens opgezocht, nooit eerder gehoord.
Verraste me: zit tussen een autobus en dieselloc in, tsja het is dan ook een bus op rails.
Maar het geluid uit het model blijf ik een vreemde weergave hiervan vinden.

Verzoek: Maikel niet 2 jaar wachten met het volgende filmpje he, keep us updated. :P
Heel veel dank voor deze mooie bijdrage!

grts, Leon
Forum Moderator

Hoi Maikel,

Hele fraaie baan heb je. Echt genieten als het spul rijdt, beweegt en wat al niet meer.

Het enige wat ik mis zijn passagiers in de treinen  :)
Nooit overwogen om de panto's van elocs zo te fixeren dat ze de bovenleiding bijna raken?
Ik dacht ook zoiets... rijdende elocs met de panto's naar beneden lijkt zo onnatuurlijk....

RMW - Sinds 1963

Citaat van: Degeluidsman op maandag 05 mei 2025, 07:53:01@citaat
Hoi Maikel,

Mooi dat jou exemplaar in orde is, zoals je misschien weet deed bij mijn eerste de front en sluitverlichting het alleen als er bv voorruit gereden werd, reed hij de andere kant op dan was al het licht gedoofd.

Gisteren ontdekte ik dat ook mijn nieuwe exemplaar dezelfde problemen heeft, morgen gelijk actie op ondernemen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Peter: hoe is het afgelopen met jouw exemplaar?

Citaat van: Wico op woensdag 23 juli 2025, 21:45:42Maikel,

Zo even een klein kwartiertje zitten genieten! Wat een sfeervolle baan zo bij avond/nacht, en je kijkt je ogen uit naar alle beweging en licht effecten :thumbup:.

En dan ook nog wat fraai Zwitsers materieel wat door het beeld komt om het voor mij af te maken :P.

Groeten,
Wico 

Hartelijk bedankt Wico.

Citaat van: ÖBB op woensdag 23 juli 2025, 22:30:32Hoi Maikel, geweldig die kerkklokken en al die details. I love it. Ben zelf ook erg van de kleine details. En 10 lagen wow. Heb genoten. Gr henk

Bedankt voor de complimenten Henk.

Citaat van: h0_miessie op donderdag 24 juli 2025, 00:13:15Een modelspoorbaan van het hoogste niveau Maikel. :favorite:
Prachtig die nacht opnames alle verlichting sluit naadloos op elkaar aan niks overheerst en vormt zo een aan één stapeling van kijkplezier. :thumbup:
En ja net als Wico kan het Zwitserse materiaal mij ook zeer bekoren. :)

Groet Michel

Bedankt voor de mooie woorden Michel.

Citaat van: Bulletje op donderdag 24 juli 2025, 00:16:34Heerlijk filmpje van een fantastische baan.. chapeau!  :thumbup:

Dankjewel!

Citaat van: FransW op donderdag 24 juli 2025, 06:46:22Dit is toch echt wat je noemt "state of the art"!  :thumbup:

Hartelijk bedankt Frans.

Citaat van: NS_Gerard op donderdag 24 juli 2025, 08:40:25hoi maikel

mooie film

mvgr. gerard

Dankjewel Gerard.

Citaat van: erik01 op donderdag 24 juli 2025, 08:47:03Het is weer een mooi filmpje geworden.
Mooi begin van mijn dag

Heel erg bedankt Erik.

Citaat van: wimpietje op donderdag 24 juli 2025, 09:01:49Ferm filmpje hoor 👌

Bedankt Wim.

Citaat van: Baanloos op donderdag 24 juli 2025, 09:10:21Super in alle opzichten!
Tentoonstellingswaardig.
Baan past zonder meer in de serie Märklin Freunde in het Märklinmagazin.

1 vraag, 1 miniem kritiek puntje en een verzoek.
Je rijdt niet met functionele bovenleiding Maikel?
Maar ja mss kan dit ondergronds problemen opleveren.

Het minieme kritiek puntje heb ik op het geluid van sommige locs.
Dat vind ik vooral bij de railbus in het begin van het filmpje.
Lijkt op geluid uit een rammelend conservenblikje met schroeven.
Het geluid van een "grote" Schienenbus maar eens opgezocht, nooit eerder gehoord.
Verraste me: zit tussen een autobus en dieselloc in, tsja het is dan ook een bus op rails.
Maar het geluid uit het model blijf ik een vreemde weergave hiervan vinden.

Verzoek: Maikel niet 2 jaar wachten met het volgende filmpje he, keep us updated. :P
Heel veel dank voor deze mooie bijdrage!

grts, Leon

Dankjewel Leon.

We gaan proberen in het Märklin Magazin te komen. Het artikel is in ieder geval al naar Göppingen gestuurd.

We hebben zeker overwogen om de panto's vast te zetten, maar simpelweg nog nooit aan toegekomen. Wie weet doen we het nog een keer.

Ik ken het geluid van de echte Uerdinger Schienenbus goed en moet helaas ook toegeven dat het geluid van de Märklin-railbus niet echt overeenkomt. Het kost echter te veel geld om onze 7 railbussen allemaal te laten ombouwen met nieuwe sounddecoders. 1 railbus is wel voorzien van ESU-sound.

Ik ga mijn best doen om meer video-updates van zowel modelbaan Friedrichstadt als van de Höllentalbahn op YouTube te plaatsen. Helaas heb ik buiten de vakanties te weinig tijd voor de hobby.

Citaat van: Olav op donderdag 24 juli 2025, 16:03:41Hoi Maikel,

Hele fraaie baan heb je. Echt genieten als het spul rijdt, beweegt en wat al niet meer.

Het enige wat ik mis zijn passagiers in de treinen  :)

Hartelijk bedankt Olav.

Ja, die passagiers mis ik ook nog (deels). Die gaan we de komende jaren aanschaffen en inbouwen. :)

Citaat van: hermanvk op donderdag 24 juli 2025, 17:58:03Nooit overwogen om de panto's van elocs zo te fixeren dat ze de bovenleiding bijna raken?
Ik dacht ook zoiets... rijdende elocs met de panto's naar beneden lijkt zo onnatuurlijk....

Helemaal eens Herman. Gaan we (wellicht) nog mee aan de slag de komende jaren.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat
Hoi Maikel,

Mijn exemplaar is gisteren binnen gekomen en moet nog getest worden, probeer dat dit weekend te doen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Schitterende film Maikel!!

RMW - Sinds 1963

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 26 juli 2025, 08:13:21@citaat
Hoi Maikel,

Mijn exemplaar is gisteren binnen gekomen en moet nog getest worden, probeer dat dit weekend te doen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dan hoop ik dat je nu een perfect exemplaar hebt ontvangen. Veel plezier in ieder geval met dit fraaie treinstel.

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 26 juli 2025, 15:11:36Schitterende film Maikel!!

Hartelijk bedankt Ernst. :)

M.v.g.

Maikel (RMW)
Forum Moderator

@citaat
Hoi Maikel,

Lees mijn topic even voor een update over deze trein, wellicht kan/wil jij ook eens kijken wat er gebeurd bij div. aanpassingen.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-11-2025)

RMW - Sinds 1963

RMW - Höllentalbahn

Even een korte update: ondanks het feit dat het heel druk op mijn werk is, probeer ik toch regelmatig verder te bouwen aan de Höllentalbahn. Laag 1 en 2 zijn volledig functioneel en ik heb inmiddels een begin gemaakt met de bergbaan (o.a. een klimspiraal). Op laag 2 zijn inmiddels ook de remmodules in het stationsgebied aangesloten en heb ik de Weichen Walter-rails provisorisch neergelegd. Binnenkort hoop ik verder te gaan met de rails bij het station en hoop ik een begin te kunnen maken met de perrons. Hierbij een overzichtsfoto (nog zonder de Weichen Walter-rails in het stationsgebied):

RMW 1.jpg

Ondertussen zijn er ook weer enkele nieuwigheden binnengerold. Vandaag heb ik het nieuwe Insider-model, de BR 66, opgehaald. Enkele dagen geleden is tevens de Regio Shuttle RS1 van de SWEG gearriveerd. Hiervan ontvang ik binnenkort nog een tweede exemplaar, zodat ik in dubbeltractie kan rijden. Hieronder volgt een korte video van de nieuwe modellen:

M.v.g.

Maikel (RMW)
 @citaat Knap om te zien...  :thumbup:
En die stoom, die dan uitwaait over de camera... geeft wat leven aan de video...  :thumbup:

Als het maar Zwitsers is.

Mooie video Maikel. :favorite:

Groet Michel
Forum Moderator

Vanmorgen vroeg al even van je filmpje met nieuwe aanwinsten genoten Maikel, wederom mooi in beeld gebracht  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

RMW - Sinds 1963

Citaat van: hermanvk op zondag 16 november 2025, 00:41:26@citaat Knap om te zien...  :thumbup:
En die stoom, die dan uitwaait over de camera... geeft wat leven aan de video...  :thumbup:

Hartelijk bedankt Herman. :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zondag 16 november 2025, 00:58:56Mooie video Maikel. :favorite:

Bedankt voor het compliment, Michel. :thumbup:

Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 november 2025, 09:09:07Vanmorgen vroeg al even van je filmpje met nieuwe aanwinsten genoten Maikel, wederom mooi in beeld gebracht  :thumbup: :thumbup:

Dankjewel Peter en fijn dat je hebt genoten. Ik geniet zelf ook van deze aanwinsten. :D

M.v.g.

Maikel (RMW)
Mooi filmpje Maikel.
Wacht nog op mijn BR 66
Hoi Maikel dank voor het mooie filmpje van de mooie stomer en de shuttle. Die stomer vind ik echt prachtig.

Gr henk

RMW - Sinds 1963

Citaat van: pab op woensdag 19 november 2025, 16:50:23Mooi filmpje Maikel.
Wacht nog op mijn BR 66

Dankjewel Piet :thumbup: . Alvast veel plezier met jouw eigen BR 66.

Citaat van: ÖBB op woensdag 19 november 2025, 20:16:27Hoi Maikel dank voor het mooie filmpje van de mooie stomer en de shuttle. Die stomer vind ik echt prachtig.

Hartelijk bedankt Henk :thumbup: . De BR 66 is inderdaad een zeer fraai model.

M.v.g.

Maikel (RMW)