Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

THE RMW TOPIC (update: 10-03-2024)

Gestart door RMW woensdag 19 mei 2010, 17:09:05

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: THE RMW TOPIC (update: 27-12-2020)
Weer fraaie beelden Maikel
Re: THE RMW TOPIC (update: 27-12-2020)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 27-12-2020)
Maikel,

Wederom een mooie update zeker de foto van de vijf lagen is een plezier om naar te kijken. :P
Uiteraard zijn je aanwinsten weer prachtig vooral de V270 vindt ik een zeer mooi model en dan met name in deze kleurstelling.  :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst met je aanwinsten. :)

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 27-12-2020)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 27-12-2020)
Maikel,

Bedankt voor de update. Het wordt een indrukwekkend geheel zo :thumbup:. Veel plezier met de nieuwste aanwinsten.

Groeten,
Wico
Re: THE RMW TOPIC (update: 27-12-2020)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 27-12-2020)
Maikel, de beste wensen voor 2021.
Op naar veel mooie plaatjes van je baan  :)
Re: THE RMW TOPIC (update: 27-12-2020)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 27-12-2020)
Voor iedereen de beste wensen voor 2021 en bovenal veel gezondheid toegewenst.


Citaat van: pab op zondag 27 december 2020, 16:19:46
Weer fraaie beelden Maikel

Hartelijk bedankt Piet :thumbup:.


Citaat van: h0_miessie op zondag 27 december 2020, 16:33:20
Maikel,

Wederom een mooie update zeker de foto van de vijf lagen is een plezier om naar te kijken. :P
Uiteraard zijn je aanwinsten weer prachtig vooral de V270 vindt ik een zeer mooi model en dan met name in deze kleurstelling.  :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst met je aanwinsten. :)

Groet Michel

Hartelijk bedankt Michel :thumbup:.


Citaat van: Wico op zondag 27 december 2020, 16:38:34
Maikel,

Bedankt voor de update. Het wordt een indrukwekkend geheel zo :thumbup:. Veel plezier met de nieuwste aanwinsten.

Groeten,
Wico


Dankjewel Wico :thumbup:.


Citaat van: Barry1972 op vrijdag 01 januari 2021, 19:21:07
Maikel, de beste wensen voor 2021.
Op naar veel mooie plaatjes van je baan  :)

Ook voor jou de beste wensen voor 2021 :thumbup:.
Over een paar minuten gelijk de eerste update van het jaar.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
RMW Hoofdbaan

We trappen het nieuwe jaar direct af met een kleine update van de Hoofdbaan. De nieuwe loodsen zijn inmiddels klaar (gebouwd, geschilderd en geweatherd) en rond de draaischijf geplaatst. De railaansluitingen van de draaischijf gaan we nog wel enigszins aanpassen. Ondertussen wordt er gebouwd aan het nieuwe hoofdstation dat straks 1,5 meter lang wordt (Faller-art. 190297). Hierbij wat eerste foto's:

Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Waarvoor dienen die grote schouwen nog als er boven elke standplaats van een loc al een afvoer is naar buiten?
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Maikel,

Leuke update van de bovenbaan die nu langzaam tot leven komt met de diverse gebouwen. :)
De locloodsen om de draaibrug heen zien er mooi afgewerkt uit en zijn nu al sfeervol zonder de nodige scenery erom heen gemaakt.
Het station is een hele fraaie lekker groot en mooi dat gaat een blikvanger worden op je baan Maikel.

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Citaat van: antonv op zondag 03 januari 2021, 17:36:26
Waarvoor dienen die grote schouwen nog als er boven elke standplaats van een loc al een afvoer is naar buiten?

Tja, het staat vooral erg leuk :D.


Citaat van: h0_miessie op zondag 03 januari 2021, 18:30:07
Maikel,

Leuke update van de bovenbaan die nu langzaam tot leven komt met de diverse gebouwen. :)
De locloodsen om de draaibrug heen zien er mooi afgewerkt uit en zijn nu al sfeervol zonder de nodige scenery erom heen gemaakt.
Het station is een hele fraaie lekker groot en mooi dat gaat een blikvanger worden op je baan Maikel.

Groet Michel

Bedankt voor je positieve reactie Michel :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Hoi Maikel

Mooi station heb je daar en ik heb ooit de versie in het model al een beetje aangekleed voor een vriend.

Maar ik maakte een foutje met de sierstrips, die plakte ik namelijk op de scheiding en hij moet er boven geplakt worden.

Zelf vond ik dat onduidelijk beschreven toen ik de beschrijving er bij pakte, ook de grondplaten waren zo krom als een hoepel daarbij moest zelfs warm water aan te pas komen om dat gronddeel recht te krijgen.

De V270 lijkt last te hebben van een sinaasappelhuidje of lijkt dat maar zo?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
@citaat

Hans,

Bedankt voor de tip van de sierstrips. Die moet ik er ook nog op plakken en nu weet ik dus waar ze horen (had ze anders waarschijnlijk ook op de scheiding geplakt :O).

Groeten,
Wico
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 03-01-2021)
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 11 januari 2021, 00:28:31
Mooi station heb je daar en ik heb ooit de versie in het model al een beetje aangekleed voor een vriend.

Maar ik maakte een foutje met de sierstrips, die plakte ik namelijk op de scheiding en hij moet er boven geplakt worden.

Zelf vond ik dat onduidelijk beschreven toen ik de beschrijving er bij pakte, ook de grondplaten waren zo krom als een hoepel daarbij moest zelfs warm water aan te pas komen om dat gronddeel recht te krijgen.

De V270 lijkt last te hebben van een sinaasappelhuidje of lijkt dat maar zo?

Bedankt voor je positieve reactie en tip Hans. De V270 is digitaal bedrukt, maar op de baan valt het 'sinaasappelhuidje' niet op.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
RMW Höllentalbahn

Vandaag een korte video-update waarin ik de twee nieuwste aanwinsten toon: de BR 078 (Märklin 39785) en SBB Be 4/6 Stängeli (Märklin 39510):

http://www.youtube.com/watch?v=Ensr-aEuPz4


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Maikel,

Wat een leuke regenachtige presentatie film van je aanwinsten. :)
Het aangaan van de verlichting in de SBB Be 4/6 Stängeli is wel heel mooi gedaan met dat opstarten van de lampen.

Heel veel rijplezier toegewenst met deze schoonheden.

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Mooi gedaan hoor met die regen.... :thumbup:
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Dat zijn weer twee prachtige aanwinsten Maikel, tja die regen heeft wel wat met welk programma zet jij je filmpjes in elkaar?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Mooi filmpje 😃👌🏻
De SBB Be 4/6 Stängeli heeft wel heel fraaie binnenverlichting, mooi dat het knipperend aangaat.
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 06 maart 2021, 22:53:23
Wat een leuke regenachtige presentatie film van je aanwinsten. :)
Het aangaan van de verlichting in de SBB Be 4/6 Stängeli is wel heel mooi gedaan met dat opstarten van de lampen.

Heel veel rijplezier toegewenst met deze schoonheden.

Hartelijk bedankt Michel. De verlichting in de Stängeli heb ik zelf geprogrammeerd met het CS3+.


Citaat van: wimpietje op zondag 07 maart 2021, 06:50:11
Mooi gedaan hoor met die regen.... :thumbup:

Hartelijk bedankt Wim.


Citaat van: Degeluidsman op zondag 07 maart 2021, 07:51:13
Dat zijn weer twee prachtige aanwinsten Maikel, tja die regen heeft wel wat met welk programma zet jij je filmpjes in elkaar?

Dankjewel Peter. De meeste filmpjes maak ik met het in Windows 10 ingebouwde programma "Foto's". Rechts bovenin dit programma staat een knop "nieuwe video". Kies vervolgens voor een "nieuw videoproject", geef het bestand een naam en voeg de juiste foto- en videobestanden toe. Je kunt de foto's en video's zelf naar de tijdlijn slepen en vervolgens titels en filters toevoegen. Bij de filters vind je onder andere het regeneffect. Je kunt zelf kiezen of je ook het geluid van regen wilt horen, of dat je alleen het videogeluid hoort. Ik heb ook nog een rustig achtergrondmuziekje toegevoegd; ook deze functie zit standaard in de Windows-app "Foto's" ingebouwd.


Citaat van: Barry1972 op zondag 07 maart 2021, 15:41:35
Mooi filmpje 😃👌🏻
De SBB Be 4/6 Stängeli heeft wel heel fraaie binnenverlichting, mooi dat het knipperend aangaat.

Hartelijk bedankt Barry. Zoals hierboven beschreven, kun je dit zelf programmeren met behulp van het CS2/CS3/CS3+. Zo heb ik ook geprogrammeerd dat de cabineverlichting automatisch uit gaat zodra de loc gaat rijden.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Mooie aanwinsten Maikel. Fraai vastgelegd.

Ik heb de tijdperk 3 versie van 78 (39786) in bestelling staan.
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 06-03-2021)
Dankjewel Piet.
Alvast gefeliciteerd met jouw BR 78. Het is echt een hele fraaie loc.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 14-03-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 14-03-2021)
RMW Höllentalbahn & Hoofdbaan

Vandaag laat ik jullie foto's zien van de aanwinsten die ik vorige week al in de video heb getoond. Daarnaast heb ik deze week via Catawiki een oude E18 van Märklin in de originele verpakking kunnen bemachtigen (Märklin 3023.1, geproduceerd in 1959). Inmiddels heb ik de loc, die werkelijk in een perfecte staat verkeert, een tijdje laten rijden op de rollenbank, waarna ik de loc nog even heb schoongemaakt en in de vitrine heb geplaatst.

Op de Hoofdbaan staan de werkzaamheden ondertussen ook niet stil. Inmiddels zijn we bezig met het plaatsen van perrons bij het grote station van Friedrichstadt:

Re: THE RMW TOPIC (update: 14-03-2021)
Goedenavond, een berichtje 'ten einde raad' :-)
Ik heb gisteren ook mijn Märklin 39785 gekregen (lang gewacht) Ziet er heel goed uit, nu ook veel beter geluid en zeer goede rijeigenschappen. MAAR, ik wil de Loc besturen via het Ecos2-controlecentrum met iTrain5. En dus gewoon netjes in het blosysyeem met seinen daar kunnen laten stoppen waar die hoort te stoppen! Ik heb een prachtige rij-curve in iTrain (ijking; beter kan het er niet uit zien), maar nu de juiste CV's .... Heb je misschien enig zicht op de juiste CV afstellingen; enig idee ?? Ik ben helemaal de weg kwijt ...
Erg bedankt alvast. Met vriendelijke groet, Paul

Btw: Welke 'exacte' decoder is eigenlijk geïnstalleerd (helaas kun je dat niet controleren met mijn Esu Locprogrammer)
Re: THE RMW TOPIC (update: 14-03-2021)
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 14-03-2021)
Deze draad ook met belangstelling doorgenomen, vanaf de verbouwing van de zolder tot hier.
Wat een enorme hoeveelheid materieel en rijlengte !
En hoe voortvarend wordt er gebouwd !
Daar gaat echt veel tijd in zitten, dat zie ik mezelf zo voortvarend nog niet doen. Geeft wel inspiratie.
Re: THE RMW TOPIC (update: 14-03-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 14-03-2021)
Citaat van: robkop op zaterdag 20 maart 2021, 17:14:12
Deze draad ook met belangstelling doorgenomen, vanaf de verbouwing van de zolder tot hier.
Wat een enorme hoeveelheid materieel en rijlengte !
En hoe voortvarend wordt er gebouwd !
Daar gaat echt veel tijd in zitten, dat zie ik mezelf zo voortvarend nog niet doen. Geeft wel inspiratie.

Bedankt voor je prachtige complimenten. De werkzaamheden gaan inderdaad in rap tempo door, maar er moet ook nog veel gebeuren. De baan zal nog hoger worden met een grote keerlus en een extra bergbaan.


Citaat van: Märklin.Pk op vrijdag 19 maart 2021, 21:40:02
Goedenavond, een berichtje 'ten einde raad' :-)
Ik heb gisteren ook mijn Märklin 39785 gekregen (lang gewacht) Ziet er heel goed uit, nu ook veel beter geluid en zeer goede rijeigenschappen. MAAR, ik wil de Loc besturen via het Ecos2-controlecentrum met iTrain5. En dus gewoon netjes in het bloksysteem met seinen daar kunnen laten stoppen waar die hoort te stoppen! Ik heb een prachtige rij-curve in iTrain (ijking; beter kan het er niet uit zien), maar nu de juiste CV's .... Heb je misschien enig zicht op de juiste CV afstellingen; enig idee ?? Ik ben helemaal de weg kwijt ...
Erg bedankt alvast. Met vriendelijke groet, Paul

Btw: Welke 'exacte' decoder is eigenlijk geïnstalleerd (helaas kun je dat niet controleren met mijn Esu Locprogrammer)

Ik heb zelf geen verstand van de werking van iTrain5 en ik begrijp ook de vraag niet helemaal. Zoek je de CV's voor de lengte van de remweg of zoek je andere CV's? De remweg is in onderstaande tabel terug te vinden. In de locomotief zit een Märklin mSD3-fabrieksdecoder.

Re: THE RMW TOPIC (update: 21-03-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 21-03-2021)
RMW Höllentalbahn & Hoofdbaan

Weer een korte update: in het station 'Friedrichstadt' op de Hoofdbaan zijn wij inmiddels aan het experimenteren met remmodules. Tot nu toe werkt het perfect. Het is de eerste keer dat wij met remmodules gaan werken. Op de vorige baan stopten de treinen gewoon in de stroomloze sectie.

Gisteren heb ik bij mijn hofleverancier ook weer een leuke aanwinst kunnen ophalen. Het betreft de nieuwe zoutindustriewagon van Märklin (art. 46432):

Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
RMW Höllentalbahn & Hoofdbaan

Op deze eerste Paasdag is het weer tijd voor een update. Bij mijn hofleverancier heb ik de nieuwe SBB Re 421 van Märklin (art. 37340) kunnen ophalen. Het model is voorzien van een middenmotor, 4 aangedreven assen en diverse licht- en geluidsfuncties. Als kind vond ik dit al een mooie loc, maar ik had er vreemd genoeg nooit één in deze Cargo-kleurstelling gekocht. Begin dit jaar kondigde Märklin deze nieuwe editie aan en die heb ik toen direct voorbesteld.

Op de nieuwe Hoofdbaan staan de werkzaamheden ook niet stil. Inmiddels zijn in het hoofdstation diverse remmodules aangesloten, het bedrijventerrein krijgt steeds meer vorm en we hebben alvast een begin gemaakt met laag 6. Op laag 6 komt een keerlus, waardoor de treinen straks rondjes kunnen blijven rijden tussen laag 1 en laag 6 (via laag 2, 3, 4 en 5). We proberen eind deze maand de keerlus af te hebben. Als dat ook is gelukt, moet er nog een bergbaan (laag 7) komen, die in verbinding staat met de rest van de modelbaan. Hiervoor zal een klimspiraal moeten worden gebouwd. Daarna is de hoofdconstructie van de baan af en kan worden begonnen met de landschapsbouw.

Ik wens jullie hele fijne Paasdagen en veel kijkplezier toe:

Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Maikel,

Wat een prachtige aanwinst de Re 421 klein maar zeer fijn. :P
Zat de machinist er al in of heb je die er zelf in gemaakt ?
Want ik zag er namelijk niks over op de Märklin site staan.
De loc is door de machinist wel meteen een stuk leuker ikzelf heb in bijna al mijn locs een machinist geplaatst moet er nog een aantal doen bij de volgende lading Preisertjes maar weer een paar doosjes bestellen.
En de update van de baan is er weer één om door een ringetje te halen het raakt al lekker vol op de bovenbaan een plezier om naar te kijken.
Mooi gezicht om doe ICE naar beneden te zien gaan.

Succes met de verdere activiteiten aan de baan.

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Mooie aanwinst en mooi op de plaat gezet ook.
Ik heb al geruime tijd remmodules op mijn baan. Deze werken prima. Een enkele wil het geluid van een locomotief wel eens "op hol slaan" bij het aanzetten van de baan als deze in de rem sectie stil staat. Even het sein op groen zetten helpt dan over het algemeen wel.
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Schitterende loc , en mooi op de foto gezet 👏🏻 Veel plezier ermee 😀
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Hallo Paul,

Volgens de catalogus info van Märklin zit er in de 39785 een MFX+ decoder in.

Groet, Jasper
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Mooie baan, de verlichting is ook erg mooi gedaan!
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 04-04-2021)
Citaat van: h0_miessie op zondag 04 april 2021, 17:30:40Wat een prachtige aanwinst de Re 421 klein maar zeer fijn. :P
Zat de machinist er al in of heb je die er zelf in gemaakt ?
Want ik zag er namelijk niks over op de Märklin site staan.
De loc is door de machinist wel meteen een stuk leuker ikzelf heb in bijna al mijn locs een machinist geplaatst moet er nog een aantal doen bij de volgende lading Preisertjes maar weer een paar doosjes bestellen.
En de update van de baan is er weer één om door een ringetje te halen het raakt al lekker vol op de bovenbaan een plezier om naar te kijken.
Mooi gezicht om doe ICE naar beneden te zien gaan.

Succes met de verdere activiteiten aan de baan.

Groet Michel

Dankjewel Michel. De machinist (Preiser) en brandblusser (Faller) heb ik zelf in de cabine geplaatst. Helaas is Preiser de laatste maanden erg lastig verkrijgbaar, waardoor ik niet zoveel machinisten meer heb.

Inmiddels is de hoofdbaan weer een stukje verder; over enkele minuten volgt er weer een update.


Citaat van: pab op dinsdag 06 april 2021, 15:15:56
Mooie aanwinst en mooi op de plaat gezet ook.
Ik heb al geruime tijd remmodules op mijn baan. Deze werken prima. Een enkele wil het geluid van een locomotief wel eens "op hol slaan" bij het aanzetten van de baan als deze in de rem sectie stil staat. Even het sein op groen zetten helpt dan over het algemeen wel.

Dankjewel Piet. De remmodules bevallen tot nu toe erg goed. Ik heb ze alleen nog niet uitgetest in combinatie met enkele oude Motorola/FX-locomotieven.


Citaat van: Barry1972 op dinsdag 06 april 2021, 17:25:23
Schitterende loc , en mooi op de foto gezet 👏🏻 Veel plezier ermee 😀

Hartelijk bedankt Barry.


Citaat van: Jasperkc op maandag 26 april 2021, 10:36:18
Volgens de catalogus info van Märklin zit er in de 39785 een MFX+ decoder in.

Klopt. De loc is aan te sturen met de protocollen FX, DCC en MFX/MFX+. In de loc zit een mSD3-decoder.


Citaat van: JurreDB op maandag 26 april 2021, 11:44:04
Mooie baan, de verlichting is ook erg mooi gedaan!

Hartelijk bedankt Jurre.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
RMW Höllentalbahn, Hoofdbaan & Diorama

Het is zover: op de nieuwe Hoofdbaan kunnen we nu eindelijk rondrijden. De rails op laag 6 ligt en dat betekent dat een trein nu continu rondjes kan blijven rijden tussen laag 1 en laag 6. Als de trein niet hoeft te stoppen, duurt het 10 minuten voordat hij weer op het beginpunt terug is. De houten platen van laag 6 moeten we nog wel goed bevestigen, maar nu is het eerst tijd voor uitgebreide testritten. Op de Hoofdbaan zal ook nog een bergbaan komen, die middels een klimspiraal verbonden zal worden met laag 5 en daarmede met de rest van de modelbaan. Als dat af is, kan de landschapsbouw beginnen.

Ondertussen zijn er op de Höllentalbahn weer drie nieuwe aanwinsten binnengerold; een Märklin NS ICR-rijtuig (art. 42653) dat ik direct heb voorzien van binnenverlichting, sluitseinen (waarvoor ik gaten moest boren) en details op de bufferbalk, de geweatherde Märklin BR 140 (art. 37408) en een fraaie replica van de BR 23 (art. 30050). De pixels op de BR 140 zijn vooral op de nachtfoto goed te zien, maar bij het dagelijkse bedrijf op de modelbaan nauwelijks zichtbaar.

Daarnaast ben ik bezig met het maken van een nieuw diorama. Hiervoor heb ik deze meivakantie diverse bouwpakketten in elkaar gezet, waaronder een glasblazerij van Faller.

Hieronder volgen 8 foto's:

Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Deel 2:

Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Hoi Maikel,

10 per rondje  :) dat is nogal wat :thumbup: :thumbup:

De aanwinsten zijn weer top. Vooral de 23 :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
De overzicht foto's van de baan blijft genieten Maikel.
Mooi dat jullie al lekker aan het testrijden zijn en dat alles al naar behoren gaat. :thumbup:
De aanwinsten zijn weer prachtig en daar ga je straks met heel veel plezier naar kijken als ze langsrijden door het station heen.
Mij viel je mooie zendmast op die je gebouwd hebt heb je daar toevallig ook een nummer van en de naam van de fabrikant want hij is wel heel erg mooi hoor die zou zeker ook mooi staan in Michelstadt.
De glasblazerij is een prachtig bouwpakket die er zeer sfeervol uitziet.

Succes met de verdere testritten maar dat gaat zeker goed komen denk ik.

Groet Michel 
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Schitterende baan heb je. Mooie details.
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-05-2021)
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 mei 2021, 17:53:4510 per rondje  :) dat is nogal wat :thumbup: :thumbup:

De aanwinsten zijn weer top. Vooral de 23 :)

Veel plezier ermee.

Dankjewel Peter :):thumbup: !


Citaat van: h0_miessie op zondag 09 mei 2021, 08:46:42
De overzicht foto's van de baan blijft genieten Maikel.
Mooi dat jullie al lekker aan het testrijden zijn en dat alles al naar behoren gaat. :thumbup:
De aanwinsten zijn weer prachtig en daar ga je straks met heel veel plezier naar kijken als ze langsrijden door het station heen.
Mij viel je mooie zendmast op die je gebouwd hebt heb je daar toevallig ook een nummer van en de naam van de fabrikant want hij is wel heel erg mooi hoor die zou zeker ook mooi staan in Michelstadt.
De glasblazerij is een prachtig bouwpakket die er zeer sfeervol uitziet.

Succes met de verdere testritten maar dat gaat zeker goed komen denk ik.

Hartelijk bedankt Michel. De zendmast is van Busch (art. 5965).


Citaat van: Hitmaan op zondag 09 mei 2021, 11:34:12
Schitterende baan heb je. Mooie details.

Hartelijk bedankt Tony :):thumbup: !


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 23-05-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 23-05-2021)
RMW Storchenbein

Deze week is er een heel bijzonder object binnengekomen: Märklin 11111 Storchenbein (spoor 1) uit 1999. Ik heb dit model in een bijna perfecte staat kunnen bemachtigen via Catawiki. Deze locomotief is een replica van de eerste door Märklin gefabriceerde modeltrein uit 1891.

Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
RMW Hoofdbaan & Höllentalbahn

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier een update heb geplaatst. Toch staan de werkzaamheden niet stil. De nieuwe hoofdbaan is inmiddels volledig in bedrijf. De programmering zorgt er nu voor dat het circa 8 tot 9 uur duurt voordat een trein weer op zijn oorspronkelijke startpunt terug is. Momenteel zijn we op laag 5 bezig met de eerste werkzaamheden voor een klimspiraal naar laag 6 (bergbaan) en kijken wij hoe we de stad tegen de toekomstige berg op kunnen bouwen.

De laatste maanden zijn er ook weer heel wat nieuwe items gearriveerd, waaronder Märklin-tunnel 452 uit de jaren '30, Märklin-rijtuig 346/4 uit de jaren '50 en de bekende Märklin-Krokodil 3015 uit de jaren '60. Daarnaast zijn ook de nieuwe Märklin VSM-set (26618), Roco Regio Shuttle van de HzL (63181) en Märklin BR 44 (39881) gearriveerd.

We starten met een korte video van de VSM-set. Daarna volgen 12 foto's:

http://youtu.be/X_eGo6Z9LV4


Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Deel 2:

Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Deel 3:

Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
mooie set die van de vsm maikel
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Kan er ook een rookgenerator in het vsm locje ?? Mooie grote baan verder  :thumbup:
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Maikel,

Prachtige aanwinsten zijn erbij je bijgekomen. :P :thumbup:
Zeker de oude tunnel is een zeer fraai exemplaar die je niet vaak meer ziet.
Maar het meest heb is zitten genieten van je overzichtsfoto van de schitterende baan. :favorite:
Een genot om naar te kijken de vele lagen het recht toe recht aan alles klopt gewoon en dan nu al geniet ik van de vele details.

Succes met de verdere vorderingen aan de baan en laat maar snel een update zien. :P

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Weer mooie aanwinsten Maikel. En fraai op de foto gezet.
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 16-08-2021)
Citaat van: NS_Gerard op maandag 16 augustus 2021, 20:41:11
mooie set die van de vsm maikel

Dankjewel Gerard :) :thumbup:. Ik ben er ook erg blij mee.


Citaat van: robert39 op maandag 16 augustus 2021, 21:03:27
Kan er ook een rookgenerator in het vsm locje ?? Mooie grote baan verder  :thumbup:

Dankjewel Robert :) :thumbup:. Helaas kan er geen rookgenerator in de VSM BR 80.


Citaat van: h0_miessie op dinsdag 17 augustus 2021, 17:41:40Prachtige aanwinsten zijn erbij je bijgekomen. :P :thumbup:
Zeker de oude tunnel is een zeer fraai exemplaar die je niet vaak meer ziet.
Maar het meest heb is zitten genieten van je overzichtsfoto van de schitterende baan. :favorite:
Een genot om naar te kijken de vele lagen het recht toe recht aan alles klopt gewoon en dan nu al geniet ik van de vele details.

Succes met de verdere vorderingen aan de baan en laat maar snel een update zien. :P

Dankjewel Michel. Ik zal zo weer een update plaatsen :D.


Citaat van: pab op donderdag 19 augustus 2021, 15:52:03
Weer mooie aanwinsten Maikel. En fraai op de foto gezet.

Hartelijk bedankt Piet :) :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 22-08-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 22-08-2021)
RMW Hoofdbaan & Höllentalbahn

Afgelopen week hebben we op de nieuwe hoofdbaan een proefopstelling gemaakt voor de stad. Omdat we ook nog bergen gaan maken, hebben we de stad verhoogd aangelegd. Ook is er een Faller soundmodule (art. 180730) geplaatst, geprogrammeerd en aangesloten, waardoor we nu allerlei achtergrondgeluiden op de modelbaan hebben, zoals een kabbelende beek, fluitende vogels, kerkklokken, etc. Ik heb het geluidsbestand (van 13 minuten) zelf met behulp van het gratis audioprogramma Audacity samengesteld.

Daarnaast zijn er op de Höllentalbahn weer twee nieuwe aanwinsten binnengerold; de replica van de klassieke E 44 van Märklin (art. 30110) en de zeer fraaie ÖBB Rh 1116 'Railjet' (art. 39871). Ik heb verder weinig ÖBB-materieel, maar ik vond deze loc te fraai om te laten liggen.

Hierbij weer 5 foto's:


Re: THE RMW TOPIC (update: 22-08-2021)
mooie nieuwe aanwinsten Maikel
Re: THE RMW TOPIC (update: 22-08-2021)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 22-08-2021)
Hartelijk bedankt Piet :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)