Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

THE RMW TOPIC (update: 10-03-2024)

Gestart door RMW woensdag 19 mei 2010, 17:09:05

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: THE RMW TOPIC (update: 18-07-2019)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 18-07-2019)
Maikel,

Prachtige locs zijn er bij gekomen. :) :thumbup:
Ik heb naar de getallen gekeken van de nieuwe baan en die zijn zeker indrukwekkend te noemen zeker de 11 lagen lijkt mij een mooi gezicht als daar je / jullie prachtige locs/treinen rijden. :)
Daarom succes met de bouw van de nieuwe hoofdbaan en ik kijk uit naar de eerst bouw update. ;)

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 18-07-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 18-07-2019)
Beste Michel,

Hartelijk bedankt voor je lovende woorden. Voordat er een bouwupdate komt, zullen er eerst nog wat 'sloopupdates' komen. Het wordt overigens nog een leuke klus om al het materieel, alle gebouwen, alle bomen etc. ergens in huis op te slaan. De hele zolder moet leeg voor de verbouwing 8o. Hopelijk kunnen we eind dit jaar of begin volgend jaar beginnen met de bouw van de nieuwe hoofdbaan.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 25-07-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 25-07-2019)
RMW Modelbaan

Vanochtend ben ik alvast een stukje begonnen met de sloop van de hoofdbaan. Om 11:30 uur was het echter al meer dan 28 graden op de treinenkamer, dus toen ben ik maar weer gestopt. Hierbij wat plaatjes van de sloop van de hoofdbaan, inclusief een panoramaopname:

Re: THE RMW TOPIC (update: 29-07-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 29-07-2019)
RMW Modelbaan

Door de hitte van de afgelopen dagen zijn wij nog niet verder gegaan met de sloop van de hoofdbaan. Wel zijn er afgelopen week weer twee nieuwe treinen binnengekomen; de V320 van Märklin en de bruine NS 2200 van Piko (voor dubbeltractie met mijn gele 2200). Hieronder vinden jullie weer wat foto's en een korte video:

http://www.youtube.com/watch?v=DtshQFu1RYw


Re: THE RMW TOPIC (update: 29-07-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 29-07-2019)
Deel 2:

Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
RMW Modelbaan

De afgelopen tijd zijn we druk bezig met de sloop van de hoofdbaan. Dat houdt echter niet in dat er niets meer gebeurt bij de Höllentalbahn. Zo heb ik nieuwe Philips Hue-spots boven mijn baan gemonteerd, waarmee ik nu nog eenvoudiger dag/nacht-effecten kan creëren. De Hue-lampen zijn aan te sturen met een speciale app of met een (zelf te programmeren) Hue-schakelaar. Een kleine impressie:

Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
We gaan verder met de sloop van de hoofdbaan. Hoewel er al vele uren zijn gaan zitten in het zorgvuldig uit elkaar halen van de baan, zijn we ook nog lang niet klaar. Inmiddels zijn wel alle treinen van de baan en ingepakt in doosjes, zijn enkele stadsdelen verdwenen en is een deel van de rails en bovenleiding gedemonteerd:

Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Sloop hoofdbaan, deel 2:

Re: THE RMW TOPIC (update: 18-07-2019)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 18-07-2019)
Citaat van: RMW op donderdag 18 juli 2019, 18:57:29
RMW Modelbaan
deze modelbaan, waarvan de bouw begon in 2001, zal de komende maanden worden gesloopt vanwege werkzaamheden aan de zolderkamer. Door het dakterras bij het huis te betrekken, kan de lengte van de zolderkamer met ongeveer 2,60 meter toenemen.
Ik spit net jullie draadje door, tjonge wat een sloopwerk, en wat een kansen met zo'n uitbreidingsmogelijkheid.
Dat sloopwerk laat ook zien van hoe vindingrijk de 'grote' baan in elkaar zat. Want dat zag je er niet aan af. Zelfs van sloopfoto's kun je nog leuke ideeën opdoen.  :thumbup:
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Het blijft een triest gezicht om zo mooie baan uit elkaar te zien, maar het is voor een goed doel moet je maar denken.

Je dag / nacht Hue systeem ziet er goed uit, maar kun je dit volledig automatisch laten lopen via de hue app?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: THE RMW TOPIC (update: 18-07-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 18-07-2019)
Citaat van: Jan22 op zondag 08 september 2019, 14:09:01
Ik spit net jullie draadje door, tjonge wat een sloopwerk, en wat een kansen met zo'n uitbreidingsmogelijkheid.
Dat sloopwerk laat ook zien van hoe vindingrijk de 'grote' baan in elkaar zat. Want dat zag je er niet aan af. Zelfs van sloopfoto's kun je nog leuke ideeën opdoen.  :thumbup:

Bedankt voor je positieve reactie, Jan :thumbup:. Meer sloopfoto's zullen de komende weken volgen.


Citaat van: Degeluidsman op zondag 08 september 2019, 21:07:31
Het blijft een triest gezicht om zo mooie baan uit elkaar te zien, maar het is voor een goed doel moet je maar denken.

Je dag / nacht Hue systeem ziet er goed uit, maar kun je dit volledig automatisch laten lopen via de hue app?

Slopen is nooit leuk, maar we weten dat er een veel grotere (en hopelijk ook mooiere) baan voor terug komt.

In de Hue-app zitten wel timermogelijkheden (o.a. met de functie van een schakelklok). Misschien kun je daarmee een automatisch dag/nacht-effect creëren, maar dat heb ik nog niet kunnen uitproberen. Ik heb ook een automatische dag/nacht-module van Digikeijs, maar omdat ik momenteel geen frieslijst om de Höllentalbahn kan plaatsen, kan ik deze nu niet boven de baan monteren. De Hue-lampen bieden hier een uitstekend alternatief.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Jammer dat je moet en of gaat afbreken, ik heb ook al gedacht van ik breek deze baan af en bouw een grotere baan.
Maar dan denk ik dit is nog niet voor de helft klaar, en ja er komt zeker wat mooier en beter in de plaats
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Mooie update Maikel. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Citaat van: peterke33 op maandag 09 september 2019, 15:53:01
Jammer dat je moet en of gaat afbreken, ik heb ook al gedacht van ik breek deze baan af en bouw een grotere baan.
Maar dan denk ik dit is nog niet voor de helft klaar, en ja er komt zeker wat mooier en beter in de plaats

Afbreken is nooit leuk, maar hierna komt weer de leukste fase die er is bij een modelbaan: bouwen.


Citaat van: h0_miessie op maandag 09 september 2019, 16:12:11
Mooie update Maikel. :) :thumbup:

Groet Michel

Dankjewel Michel :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Hoi Maikel,

Net je updates weer doorgenomen. Leuk vooruitzicht een nieuwe baan, maar wat je al beschrijft het slopen van een baan is ook een aparte tak van sport. Alles netjes demonteren en goed opbergen en dan nog de ruimte die je nodig hebt om alle dozen op te slaan. Goed archiveren heb ik geleerd vanuit mijn ervaring, want na een jaar weet je echt niet meer waar je het gelaten hebt.

Afgelopen zondag waren wij met een afvaardiging van onze club naar de club van Leeuwarden, die zijn ook net verhuisd. Die hebben er een jaar overgedaan om alles te demonteren en archiveren. Nu zitten ze in het nieuwe onderkomen en als je ziet hoeveel er nog in dozen zitten, echt mega.

Veel succes met de klus en we zien ongetwijfeld weer nieuwe updates.

Groet Ronald  :)
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
Dankjewel Ronald. Het opslaan van alle spullen wordt inderdaad wel een probleem. Wegens de verbouwing / uitbreiding van de zolder moeten alle spullen van de zolderverdieping af. Maar ja, waar zet je het dan tijdelijk neer :??

Uiteraard blijf ik foto's van de ontwikkelingen plaatsen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 15-09-2019 (sloop hoofdbaan))
RMW Hoofdbaan

Dit weekend zijn we weer verder gegaan met de sloop van de hoofdbaan. Langzamerhand begint de baan al behoorlijk 'naakt' te worden. Onder de baan hebben we daarentegen nu behoorlijk veel bungelende 'kabelspaghetti' door het losknippen van allerlei draden:

Re: THE RMW TOPIC (update: 15-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Deel 2:

Re: THE RMW TOPIC (update: 22-09-2019 (sloop hoofdbaan))
RMW Hoofdbaan

Weer even een kleine sloop-update. Het is dit weekend hard gegaan met de sloop van de hoofdbaan:

Re: THE RMW TOPIC (update: 22-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 22-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Maikel,

Prachtige update weer van de sloop activiteiten laat je weer zien.
Er komt duidelijk meer bij kijken dan alleen maar de boel los halen en opbergen het moet uiteraard zorgvuldig gebeuren maar wat een draden zitten er onder jullie baan heb er met verbazing naar gekeken.
Wel leuk zo een sloop verslag zeker met de wetenschap dat er iets moois voor terug komt.

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 22-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 22-09-2019 (sloop hoofdbaan))
 :-(

groet
Harald
Re: THE RMW TOPIC (update: 22-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Het lijkt wel oorlog daar. Ben benieuwd wat de verdere plannen zijn. Het heet sloop hoofdbaan maar dat is wel erg veel.
Re: THE RMW TOPIC (update: 22-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Citaat van: h0_miessie op maandag 23 september 2019, 07:15:07
Prachtige update weer van de sloop activiteiten laat je weer zien.
Er komt duidelijk meer bij kijken dan alleen maar de boel los halen en opbergen het moet uiteraard zorgvuldig gebeuren maar wat een draden zitten er onder jullie baan heb er met verbazing naar gekeken.
Wel leuk zo een sloop verslag zeker met de wetenschap dat er iets moois voor terug komt.

Bedankt voor je positieve reactie, Michel :thumbup:.


Citaat van: Haradigi op maandag 23 september 2019, 11:35:55
:-(

Het actuele uiterlijk van de baan is inderdaad om te huilen >:-D. Maar goed... over een tijdje kunnen we weer gaan bouwen.


Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 24 september 2019, 09:36:51
Het lijkt wel oorlog daar. Ben benieuwd wat de verdere plannen zijn. Het heet sloop hoofdbaan maar dat is wel erg veel.

De nieuwe modelbaan wordt in ieder geval een stuk groter. Dat wordt mogelijk, omdat we de zolder flink gaan uitbreiden. Het plan ligt nog niet 100% vast, maar ideeën zijn er zeker wel.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 29-09-2019 (sloop hoofdbaan))
RMW Hoofdbaan

Ook dit weekend kan ik jullie weer een sloop-update laten zien. Inmiddels is een deel van de hoofdbaan (rond het industrieterrein) compleet verdwenen. Van de bergen is ook vrijwel niets meer over en rails en bovenleiding zijn alleen nog terug te vinden in de schaduwstations. Toch wachten enkele Preisertjes nog steeds tevergeefs op een trein en is er nog altijd sprake van "kabelspaghetti" onder de baan. Tijdens het inpakken kom je soms ook wel hele leuke dingen tegen, zoals een ontzettend oud Faller-doosje voor verlichtingsartikel 670:

Re: THE RMW TOPIC (update: 29-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 29-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Maikel,

Leuke sloop update laat je ons weer zien. :thumbup:
Naast het leuke Faller doosje heb je meer dingen gevonden zoals buffertjes of andere (kleine) onderdeeltjes ?
Het gezin wat staat te wachten op het perron zullen wel toeristen zijn. :D

Succes met het verdere slopen en opruimen van de oude baan.

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 29-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Bedankt voor je positieve reactie, Michel.


Citaat van: h0_miessie op zondag 29 september 2019, 19:19:18
Naast het leuke Faller doosje heb je meer dingen gevonden zoals buffertjes of andere (kleine) onderdeeltjes ?

Tot nu toe nog geen onderdelen van treinen. Ik ben een paar jaar geleden wel een keer een NS 1200-achtig trapje tegengekomen, maar ik heb nog steeds geen 1200 ontdekt waarbij een trapje ontbreekt 8o (ik heb 13 NS 1200'en).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
RMW Hoofdbaan & Höllentalbahn

De vorige update is alweer even geleden, maar we hebben de afgelopen weken zeker niet stilgezeten. Van de hoofdbaan is inmiddels niet veel meer over. Gisteren is de laatste bovenleiding verwijderd en alleen van de onderste laag is nog wat over. Hieronder zien jullie twee foto's van de vorderingen tot nu.

Op de Höllentalbahn zijn weer flink wat nieuwigheden binnengekomen. Ik ben bijvoorbeeld aan het experimenteren met nieuwe NOCH-tunnelportalen (foto met BR 85) en de nieuwe Märklin-voorseinen met grijze mast (hoofdseinen volgen nog). Gisteren heb ik bij mijn dealer nog een leuk locomotiefje en bijpassend wagentje uit Märklin-set 0050 meegenomen, evenals de schuifwandwagenset 48063 en de nieuwe Eurotrain-containerwagen 47809 met China Shipping-containers.

Hieronder toon ik jullie maar liefst 13 foto's:

Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Deel 2:

Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Deel 3:

Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Je hebt weer leuke aanwinsten meegenomen Maikel, jammer dat de grote baan nu zo goed als kompleet uit elkaar ligt
Blijft een triest gezicht.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Toch triest maar ik denk dat het weer heel goed gaat komen.

groet
Harald
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Maikel,

Ondanks dat een gedeelte van je baan gerenoveerd wordt komen er weer prachtige aanwinsten binnen rijden.
De sloop foto's zijn straks een leuke herinnering als je heerlijk net deze aanwinsten over de vernieuwde baan rijd. :P

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 20-10-2019)
Citaat van: Degeluidsman op zondag 20 oktober 2019, 14:21:49
Je hebt weer leuke aanwinsten meegenomen Maikel, jammer dat de grote baan nu zo goed als kompleet uit elkaar ligt
Blijft een triest gezicht.

Dankjewel Peter. Een "triest gezicht" is het zeker, maar ik blijf maar denken: het wordt straks mooier en groter ;).


Citaat van: Haradigi op zondag 20 oktober 2019, 18:09:04
Toch triest maar ik denk dat het weer heel goed gaat komen.

We gaan na de verbouwing van de zolder weer hard werken aan een mooie nieuwe modelbaan.


Citaat van: h0_miessie op zondag 20 oktober 2019, 18:17:02
Ondanks dat een gedeelte van je baan gerenoveerd wordt komen er weer prachtige aanwinsten binnen rijden.
De sloop foto's zijn straks een leuke herinnering als je heerlijk net deze aanwinsten over de vernieuwde baan rijd.

Dankjewel Michel. Tot die tijd kan ik mijn nieuwe aanwinsten gewoon lekker uitproberen op de kleine Höllentalbahn. Toch wel handig; twee modelbanen in één huis :D.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
RMW Hoofdbaan & Höllentalbahn

Het is (helaas) zover; van de hoofdbaan is inmiddels niets meer over. De afgelopen dagen hebben we de laatste delen verwijderd. Alleen van die kabelspaghetti zijn we nog steeds niet af 8o???
In januari zal de aannemer starten met het vergroten van de hobbykamer, waarna we weer aan de opbouw van een nieuwe modelbaan kunnen beginnen.

Gelukkig kunnen we ondertussen op de Höllentalbahn gewoon doorrijden. Vandaag is de spiksplinternieuwe S3/6 van Märklin binnengekomen. Hieronder vinden jullie alvast wat foto's. Een filmpje volgt nog:

Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Maikel,

Wat een schitterende loc is er bij je binnen gereden. :) :thumbup:
Ook heel mooi gefotografeerd.  :thumbup:
Ik sta versteld hoeveel meter draad er ligt in de kabelspaghetti brij ga je dat hergebruiken of gaat het de kliko in ?
Zelf bewaar ik oude stukken draad want zoals vandaag was ik verlichting in de nieuwe locloods aan het inbouwen dan gebruik ik weer wat draad uit het zakje ik vindt weggooien altijd moeilijk. ;) :D

Veel rijplezier toegewenst met je aanwinst.

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Dankjewel Michel! De kabels gaan, evenals veel houten platen en balken van de modelbaan, weg. We hebben ruimte nodig in huis voor de grote verbouwing; de hele verdieping moet leeg 8o.

Inmiddels is de video ook klaar:

http://www.youtube.com/watch?v=zVdeOiMvU1g


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Hoi Maikel,

De aannemer kan bijna aan de slag, en daarna zijn jullie aan de beurt ( de komende 10 jaar ) om te bouwen aan de nieuwe grotere baan.

Ik hoop dat we de bouw hier kunnen volgen.

Jullie nieuwe aanwinst is prachtig en de sneeuw doet er nog een schepje bovenop  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Veel plezier van je nieuwe S 3/6
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Nog zo een bofkont die in het bezit is van deze S3/6.
Leuke video, super mooie loc.
Heel veel rijplezier.

Mvg,
Arnold
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Citaat van: Degeluidsman op zondag 03 november 2019, 08:16:24De aannemer kan bijna aan de slag, en daarna zijn jullie aan de beurt ( de komende 10 jaar ) om te bouwen aan de nieuwe grotere baan.

Ik hoop dat we de bouw hier kunnen volgen.

Jullie nieuwe aanwinst is prachtig en de sneeuw doet er nog een schepje bovenop  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee.

Hartelijk bedankt, Peter. Uiteraard zullen we ook van de bouw van de nieuwe hoofdbaan foto's plaatsen. We hopen in februari of maart ermee te kunnen beginnen.


Citaat van: pab op zondag 03 november 2019, 10:23:20
Veel plezier van je nieuwe S 3/6

Dankjewel Piet :thumbup:.


Citaat van: Arnold op zondag 03 november 2019, 10:30:36
Nog zo een bofkont die in het bezit is van deze S3/6.
Leuke video, super mooie loc.
Heel veel rijplezier.

Dankjewel Arnold. Ik voel mij nu ook echt wel een 'bofkont'. De nieuwe S3/6 is mijns inziens één van de mooiste locomotieven tot nu toe van Märklin.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Mooie lok Maikel  :thumbup:..... en ben nieuwsgierig te zien wat je na de verbouwing gaat realiseren.... blijf dit draadje volgen  :)
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 02-11-2019)
Dankjewel Johan. Dat waardeer ik zeer :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
RMW Höllentalbahn

De hobbykamer is inmiddels aardig opgeruimd. Er staan alleen nog wat dozen, dus de aannemer kan in januari gaan beginnen met de uitbouw van de kamer. Er komt circa 13 vierkante meter bij. Op de Höllentalbahn rijden we ondertussen nog vrolijk door en op dit moment ben ik ook bezig met een klein bouwproject voor de feestdagen. Hierover volgt later meer informatie.

Dit weekend zijn er weer twee highlights binnengekomen; de BR 101 '160 Jahre Märklin' (Märklin 39378) en een BR 08 (Märklin 39242). Hieronder toon ik jullie deze prachtige locomotieven:

Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Deel 2:

Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Maikel,

Prachtige aanwinsten zijn er bij je binnen gereden. :)
Die 160 jaar Märklin loc is van grote schoonheid met zijn prachtige bedrukking aan de zijkanten. :thumbup:
Ook de Br 08 mag er zijn lekker groot robuust een loc die oom aandacht vraagt als hij langskomt rijden. :)

Heel veel rijplezier toegewenst met deze schoonheden.

Groet Michel
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Schitterende loks Maikel, achter die BR 08, welke rijtuigen heb je daar achter hangen ?
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Hi Maikel,

Er zijn weer mooie "highlights" bij je binnengekomen.
Die worden nu zeker in een tijdelijke vitrine, in de woonkamer, geplaatst ?

groet
Harald
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Citaat van: h0_miessie op maandag 18 november 2019, 07:10:49Prachtige aanwinsten zijn er bij je binnen gereden. :)
Die 160 jaar Märklin loc is van grote schoonheid met zijn prachtige bedrukking aan de zijkanten. :thumbup:
Ook de Br 08 mag er zijn lekker groot robuust een loc die oom aandacht vraagt als hij langskomt rijden. :)

Heel veel rijplezier toegewenst met deze schoonheden.

Dankjewel Michel :thumbup:.


Citaat van: JoBe op maandag 18 november 2019, 07:53:30
Schitterende loks Maikel, achter die BR 08, welke rijtuigen heb je daar achter hangen ?

Dankjewel Johan. Ik heb nog geen vaste rijtuigen achter mijn BR 08. De loc zal straks met name worden ingezet op de nieuwe hoofdbaan. We gaan eens kijken wat er mooi achter staat.


Citaat van: Haradigi op maandag 18 november 2019, 11:29:26Er zijn weer mooie "highlights" bij je binnengekomen.
Die worden nu zeker in een tijdelijke vitrine, in de woonkamer, geplaatst ?

Dankjewel Harald. De locomotieven staan nu deels op de Höllentalbahn, deels in de (overvolle) vitrines en zijn deels opgeborgen in dozen. De woonkamer is helaas 'verboden terrein' voor treinen ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Je breekt af , moet ruimte maken en toch blijven er maar locs binnenrijden...I like  :D
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 17-11-2019)
Dat is de mazzel van 2 modelbanen in één huis :D.


M.v.g.

Maikel (RMW)