Zoals beloofd, een update. Om nou te zeggen dat er superveel gebeurd is... Maar ik ben weer een stap verder met het uitdenken. Tot mijn spijt moet ik bekennen dat er van het voornemen niet teveel aan te passen niet veel is gekomen. Het eerder gefabriceerde
kopstation is verdwenen om het werkblad leger te houden. Het hoofdstation komt weer op het uitschuifbare deel van het bureau, met daarachter, in de hoogte, een nieuw kopstation ter vervanging van het oude. Het idee hier bergen te maken speelde al in mijn hoofd, en op deze manier kan ik dan ook nog voor een beetje hoogteverschillen in mijn verder vrij platte baan brengen.
Om voor mezelf - en jullie uiteraard - een beetje duidelijk te maken hoe het er dan grofweg (héél grofweg) uit gaat zien heb ik toen de Duplo uit de kelder getakeld, het stof erafgeblazen, en een 'berg' gebouwd:

Om duidelijker te maken hoe het er in de berg dan uit zal zien, ook nog een foto van bovenaf:

Te zien zijn het normale doorgaande spoor (rechts), het omloopspoor (midden), en het spoor dat naar het kopstation leidt (links). Dit laatste spoor gaat buiten de berg om in een bocht omhoog, het idee is hier een brug te maken, een beetje zoals bij Brusio (maar uiteraard minder extreem!)
Deze update markeert ook weer het einde van de vakantie, dus de volgende kan wel weer even op zich laten wachten