Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Pagina's: 1 ... 15 16 [17]   Omlaag

Auteur Topic: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw  (gelezen 76824 keer)

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
« Reactie #800 Gepost op: zaterdag 01 februari 2020, 18:11:31 »

Timaximus,

Ik heb met plezier gekeken naar het omlopen van de loc het rijd erg mooi. :)
Ook het schakelpaneel ziet er strak uit nu hij in bedrijf is genomen.
Ben benieuwd naar welke zakken ballast je besteld heb voor de c-rails.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #801 Gepost op: zaterdag 01 februari 2020, 18:45:43 »

Nog niet alle rijweg/loc snelheden zijn geoptimaliseerd in de profiel editor. Buiten de te hoge snelheid is er ook nog geen wachttijd voor deze loc in deze rijweg ingesteld zo te zien. Maar dat maakt voor deze functionele test niet uit.

Verder rij ik ook regelmatig met meerdere treinen handmatig hoor. Deze middag zelfs nog. :)

Ik heb Noch C-Rail ballast besteld.

Zal de telefoon volgende keer horizontaal houden. Als ik er aan denk.

MvG,

Timaximus
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Wimdouwe

• Zeer Toffe Gast
  • Bakkie koffie? Lekker!
« Reactie #802 Gepost op: zaterdag 01 februari 2020, 20:17:23 »

Voor een test beschouw ik dit als meer dan geslaagd. Ook leuk om te zien hoe je met de hand controleert of het koppelen en ontkoppelen wel goed gebeurd is. En dat paneeltje is waanzinnig mooi  :thumbup:

Groeten, Wim
Baanplan   Bouwverslag

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #803 Gepost op: dinsdag 04 februari 2020, 16:03:00 »

Zo net even de draaischijf aangesloten op de baan. Nu kan ik deze opnemen in de treinenloop. Er komen ook nog twee ontkoppel rails in, mis nu nog 1 94mm railtje om het af te maken. Maar die haal ik wel als ik weer in Vlaardingen ben.

Door deze extra ontkoppelrails kunnen er ook stomers met 5 rijtuigen halteren. Dat zijn nu 4 rijtuigen.

Met de huidige station configuratie kan er in ieder geval wel al gekeerd worden met de stoomlocs. Dus inkloppen maar weer in WDP.  :)

Er kunnen eventueel twee opstel spoortjes komen voor de twee grote stomers die ik heb, de 39010 en de 39050. Maar of ik dat ook ga doen weet ik nog niet. Kan altijd nog. Is in principe een kleine aanpassing mocht het toch doorgaan later.

MvG,

Timaximus
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
« Reactie #804 Gepost op: dinsdag 04 februari 2020, 17:34:05 »

Misschien zou het aankoppelen ook wat langzamer mogen.
Op deze manier worden de reizigers behoorlijk door elkaar geschud.
Ik zou er voor kiezen om de loc ongeveer 5cm voor de wagons te laten stoppen en dan met een sukkel gangetje aankoppelen.
Daarna langzaam optrekken zo dat de reizigers niet nog weer een keer van de bank af vallen  ;) :)
Met vriendelijke groet Tom
ROCO Proline: DR5000/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
2e iTrain Fandag 2020

h0_miessie

• Vaste Inboedel
    • Michelstadt
« Reactie #805 Gepost op: dinsdag 04 februari 2020, 17:46:07 »

Mocht ik deze keuze moeten maken voor twee extra opstelspoortjes bij de draaischijf dan zou ik het wel weten hoor lekker vol leggen bij de draaischijf en genieten van het geparkeerde materiaal. :P

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #806 Gepost op: dinsdag 04 februari 2020, 18:08:55 »

Dat gaat helemaal goed komen Tom.

MvG,

Timaximus

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #807 Gepost op: dinsdag 04 februari 2020, 18:10:41 »

We gaan het zien Michel.  ;)

MvG,

Timaximus

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #808 Gepost op: dinsdag 11 februari 2020, 16:24:40 »

De nieuwe BR 110 (37108) is binnen en staat nu voor de Silberlingen. De E50 (39500) die er eerst voor stond gaat dan de lange container trein trekken die vandaag ook uitgebreid is met de laatste bestelde container wagon met 3 tank containers.

Verder ook een nieuwe decoder (LokPilot V4.0 Multi Prot.) gekocht voor de BR 218 (39180). Deze rijd heel onbetrouwbaar dus maar kijken of een andere decoder helpt. Hoop het want het is wel een krachtpatser die BR 218.

En ook 17 van de 24 bestelde ballast zakken van BUSCH zijn binnen, nu even kijken wanneer we daar wat proefjes mee kunnen doen.

MvG,

Timaximus

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #809 Gepost op: dinsdag 11 februari 2020, 21:23:39 »

Beste Timaximus,

De gebruiksaanwijzing goed lezen want de 39180 heeft een SDS motor en de bijbehorende print.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #810 Gepost op: woensdag 12 februari 2020, 07:09:40 »

Klopt Anne, moet heel wat CV waardes instellen voor de sinus aandrijving.

Als ik het niet vergeet zal ik ook proberen de huidige CV waardes uit te lezen in de oude decoder.

Om te vergelijken.

MvG,

Timaximus

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #811 Gepost op: woensdag 12 februari 2020, 10:40:45 »

Beste Timaximus,

Dan ben ik benieuwd of het nog een Märklin/Esu decoder is of reeds een Märklin decoder, in het laatste geval kon je wel eens in de "uitdagingen" lopen, overigens kun je onder deze lok ook makkelijk een tweede sleper monteren.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #812 Gepost op: woensdag 12 februari 2020, 12:06:19 »

Ik heb de originele decoder er al eens uitgehaald en hij lijkt verdacht veel op de ESU decoders.

MvG,

Timaximus

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #813 Gepost op: woensdag 12 februari 2020, 21:47:37 »

Als het een "Marklin/Esu" decoder is dan verbaast het me een beetje dat de lok onbetrouwbaar rijdt, er rijdt bij mij weinig meer onbetrouwbaar door toepassing van een 2e sleper onder de lok zelf of in de 1e wagon.

Groet, Anne W

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #814 Gepost op: zaterdag 15 februari 2020, 19:48:40 »

Na een draaischijf decoder met Alzheimer (Märklin 7687 oude versie) en een draaischijf decoder die de draai kwijt is (Fleischmann 6915 - Turn-Control) is de draaischijf weer 'back in business'. Met een verse Märklin 7687 nieuwe variant.  :)

Bij het ophalen ook maar gelijk een 47809 meegenomen. Deze 'China Shipping' wilde ik nog aan de container staart toegevoegd hebben.

En omdat ik toch al aan het verzamelen ben ook maar de ontbrekende Diesel (39902) besteld na het thuis brengen van (O)Pa. In plaats dat ik hem nou gelijk mee had genomen bij de MTE. Maar goed dan heb ik hem volgende week in huis, ook goed.

Verder de draaischijf netjes geïmplementeerd in het station 'Centraal'. En begonnen met het opnemen in WDP. De variatie in trein bewegingen begint zo gestaag te groeien.

En nu kunnen we eindelijk de boel gaan aankleden, beginnend in het station 'Centraal' en zo linksom naar boven toe.

MvG,

Timaximus

Laenderbahn027

• Stamgast
« Reactie #815 Gepost op: zaterdag 15 februari 2020, 20:01:42 »

Leuk weggewerkt, zo in die hoek. Een eyecatcher!

Vraagje: werk je eigenlijk met gewone of met slanke wissels?

Groeten,
William
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #816 Gepost op: zaterdag 15 februari 2020, 20:29:24 »

I.V.M. ruimte gebrek heb ik allemaal normale wissels R2.

MvG,

Timaximus

lucdiels

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #817 Gepost op: zondag 16 februari 2020, 09:05:21 »

Je hebt een leuke baan Timaximus. Het programmeren in WDP is leuk maar vraagt veel precieze instellingen. Ik kan er mij urenlang mee amuseren.
Verder plezier met je (toekomstige) aanwinsten.

mvrgr

Luc
Omne paulo difficile ante facile est

h0_miessie

• Vaste Inboedel
    • Michelstadt
« Reactie #818 Gepost op: zondag 16 februari 2020, 09:12:44 »

Timaximus,

De draaibrug ligt er mooi bij zo in de ronding van het uiteinde van de baan. :) :thumbup:
Net wat William schreef een eyecatcher.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #819 Gepost op: zondag 16 februari 2020, 10:08:44 »

Ik ben zelf ook tevreden met het resultaat van de draaischijf.

Nu kunnen de stomers 39010 en 39050 tenminste ingezet worden op de baan. :)

MvG,

Timaximus

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #820 Gepost op: maandag 17 februari 2020, 14:23:26 »

Ik heb even de trein scenario's welke nu in WDP worden ingevoerd wat inzichtelijker gemaakt. Om te voorkomen dat ik verzand in de scenario's probeer ik mij zo veel mogelijk aan dit story board te houden.  :)

Op al deze scenario's kan je namelijk ook weer vele varianten maken. De bekende valkuil.  ;)

Scenario's fase 1

MvG,

Timaximus

wimpietje

• Vaste Gast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #821 Gepost op: maandag 17 februari 2020, 20:35:27 »

Dat zijn toch al wat scenario?s , en zoals je al zei opletten dat je niet verzuipt in de sub&subsub scenarios 👍🏻
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

Timaximus

• Vaste Gast
« Reactie #822 Gepost op: woensdag 19 februari 2020, 17:03:13 »

Hij rijdt heel mooi de BR 290 (39902). En geluid maakt ie ook, wel iets te hard. Mogelijk kan je dat instellen, althans dat hoop ik.  :)

Verder hebben ze hem ook iets te lang in de zon laten staan. De rode verf is wat schraal geworden.

MvG,

Timaximus