RMW - Nieuwe HöllentalbahnOp deze laatste dag van het jaar publiceer ik ook nog wat beelden van de nieuwe Höllentalbahn in mijn eigen woning. De Höllentalbahn is het kleinere broertje van de Hoofdbaan en is gesitueerd in het Zuid-Duitse Schwarzwald. De baan is vernoemd naar de beroemde Höllentalbahn bij Freiburg. Enkele maanden geleden ben ik begonnen met de bouw van de nieuwe Höllentalbahn. De onderbouw van de baan bestaat uit modules van Auhagen (
KLIK). De baan zal toekomstig uit 4 lagen bestaan.
Op laag 1 bevinden zich in het schaduwstation 5 sporen. Het paradespoor vooraan bestaat inmiddels uit 2 sporen (op de foto's is deels nog een eerste concept te zien met 3 sporen, op de laatste foto zijn de huidige 2 sporen zichtbaar). Op de baan wordt hoofdzakelijk Märklin C-rails gebruikt, maar het paradespoor op laag 1 zal later nog worden voorzien van beton-flexrails van Weichen Walter. Een groot deel van laag 1 zal straks in de toekomstige "groene" bergen van het Schwarzwald verdwijnen, alleen het paradespoor is dan nog zichtbaar. Laag 2, waarvan op dit moment nog niets te zien is, zal straks compleet bestaan uit schaduwstations en zal worden verbonden met laag 3. Op laag 3 komt een modern station (de gebouwen zijn op de foto's al te zien) met 2 of 3 sporen, evenals een Zuid-Duits vakwerkstadje. Laag 3 zal middels een klimspiraal worden verbonden met een bergbaan (laag 4), de echte Höllentalbahn, die via het beroemde 'Ravennaviadukt' naar een klein kopstation zal leiden.
De modelbaan wordt aangestuurd met een Central Station 3-Plus. Inmiddels ben ik druk bezig met de automatisering van laag 1. Als dat klaar is, kan ik beginnen met laag 2 en kan er misschien al deels worden gestart met de landschapsbouw op laag 1 (zodat ik eindelijk weer een mooi plekje heb om nieuwe aanwinsten te fotograferen

).
De foto's:

Voor nu wens ik jullie een fantastisch en bovenal gezond 2024 toe.M.v.g.
Maikel (RMW)