Citaat van: h0_miessie op dinsdag 05 mei 2020, 17:47:52Het blijft een zeer mooie ruimte die jullie tot jullie beschikking hebben voor de treinen hobby. 
De verlichting doet het goed zo van daglicht naar de nachtverlichting hier in Michelstadt gebeurd het nog op de ouderwetse manier de knop van de lichtschakelaar omzetten. 
Maar ik zag dat jullie misschien zes of zeven lagen gaan bouwen wauw wat mooi zeg dat zal later een fraai gezicht zijn als daar de treinen zullen rijden.
De kerk ziet er nu al fraai uit dat zal straks nog mooier zijn als hij klaar is. 
Succes met de verder bouw en knutsel activiteiten.
Dankjewel Michel. Ja, waarschijnlijk worden het uiteindelijk 6 of 7 lagen, maar de onderste lagen worden wel schaduwstations. Het leuke daarvan is wel dat je treinen een tijd kunt opstellen en dat ze pas na vele minuten weer op een zichtbare laag (bv. laag 5) tevoorschijn komen.
Met de kerk ben ik inmiddels weer wat verder; de glas-in-loodramen zitten er in en de wanden van het middeldeel (het schip) staan op hun plek. Nu de toren, het koor en het dak nog. Ik wil in de torenspits een Faller-module met wisselende verlichting (art. 180712) inbouwen.
Citaat van: JoBe op dinsdag 05 mei 2020, 18:04:57Is inderdaad een mooie ruimte
Mag ik je vragen hoe groot deze is en hoe groot je baan op zich gaat worden ? Ga je rondom kunnen rondwandelen ?
Dankjewel Johan. De zolder is na de verbouwing ongeveer 23 m² groot. De nieuwe baan is 5,70 meter lang en in het achterste deel bij het schuine dak 3,10 meter breed. Het grootste deel van de baan is 1,80 meter breed en daar kun je inderdaad omheen wandelen.
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 05 mei 2020, 20:21:50Er wordt stevig bij jullie doorgebouwd en dat ziet er allemaal
uit.
Even een vraagje over de verlichting, je gebruik Philips Hue. Met welk programma stuur je dit aan?
Ik heb Hue in de huiskamer maar deze optie heb ik nog niet gevonden.
Dankjewel Peter. Wij gebruiken gewoon de officiële Philips Hue-app. Je maakt eerst drie scènes aan voor de gewenste kamer: ochtend, middag en nacht (voor avond kun je gewoon ochtend gebruiken

). Vervolgens ga je naar 'Ontdek' > 'Hue Labs' en zoek in Hue Labs naar 'Formulas' en vervolgens 'Scene playlist'. Daar moet je een aantal dingen programmeren. Als first scene stel je 'ochtend' in, second scene 'dag', third scene weer 'ochtend' en fourth scene 'nacht'. Daarna begint hij automatisch weer bij scene 1 en dat is ochtend. Je kunt de scene met je mobiel starten, of m.b.v. 'formulas' > 'tap toggle' koppelen aan een Philips Hue-tap. De tijden van de scenes kun je zelf instellen. Bij mij duurt een scene 3 minuten en duurt de overgangsfase 30 seconden. Voorwaarde voor dit alles is natuurlijk wel dat je de Philips Hue-lampen hebt die allerlei kleuren kunnen weergeven (dus niet de White Ambiance-lampen, maar White and Color Ambiance).
M.v.g.
Maikel (RMW)