Hallo allemaal,
Gisteren was het dan eindelijk zover, onze trip naar de Intermodellbau.
Er gaat s,morgens veel verkeer richting Dortmund, helaas de nodige file gehad maar kwart over negen stonden we voor de deur.
We gaan altijd met een groepje mensen die kant op en maken er een gezellige dag van.
Als eerste kwamen we uit in de verkoop hal, het viel ons na verloop van tijd op dat sommige handelaren dit jaar niet aanwezig waren.
Over het algemeen staat iedereen ieder jaar op dezelfde plaats ( wel zo handig als je er vaker bent geweest ), en daardoor misten we wat stands.
Later die dag hoorde ik dat de handelaren hetzelfde bedrag moesten betalen als het jaar ervoor, alleen dit jaar duurde de beurs wel een dag korter dus een stijging van 20% in de kosten
Dat zou de reden kunnen zijn dat we een aantal handelaren misten.
Er was weer van alles te koop, van het nieuwste tot echt oude troep wat kliko waardig was.
De beurswagon konden we dit jaar alleen vinden in de stand van Marklin, In de voorgaande jaren vond je ze ook bij diverse andere handelaren.
De Bruine Eanos met schroot lading heb ik mee naar Duurstede genomen, verder heb ik behalve eten en drinken niets gekocht.
Om Sander een plezier te doen had ik toch maar besloten om een lange broek aan te doen om niet op te vallen.
Wel een hoop Duitsers liepen in korte broek met sandalen en sokken, dit had ik van Saskia nooit gemogen
Nu heb ik geen sandalen ( en dat wil ik ook zo houden
) maar een korte broek was wel fijn geweest.
We hebben schitterend weer gehad, lekker buiten een broodje met worst gehaald wat te drinken erbij en met het koppie in de zon.
Nu schreef Ben het volgende:
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 18 april 2018, 20:29:28
Citaat van: degeluidsman op woensdag 18 april 2018, 20:00:43
......op de stand van Roco staan mooie dames met prachtig materiaal te pronken
Dat zijn kerels in een jurk....
Ik moet Ben in deze gelijk geven
Ik moest je nog wel de groeten doen Ben en de dames ( uh heren ) vonden het jammer dat je dit jaar verhinderd was.
Uit privacy overweging heeft Aad, deze foto zo genomen dat hun gezichten niet zichtbaar zijn
Rond vier uur zijn we in de auto gestapt, helaas gelijk weer een lange file voor de boeg.
Na anderhalf uur zijn we aangekomen bij ons restaurant waar we heerlijk op het terras zijn gaan zitten, voor sommige een potje bier en voor mij een grote mannen cola.
We hebben allemaal aan de schnitzel gezeten ( dat hoort er ook bij als je in Duitsland bent toch ).
Hierna in de auto op weg naar huis.
Het was een leuke, warme mooie dag, volgend jaar gaan we zeker weer die kant op.
Nog even over het bier wat in Praag geschonken wordt, het zal best lekker kunnen zijn alleen heb ik in mijn hele leven nog nooit bier gedronken
Het enige wat ik ooit gedronken heb is vorig jaar voor het eerst een radler met maar liefst 2% alcohol.
Vandaag ben ik lekker vrij en ga lekker naar buiten, het is veel te mooi weer om op zolder te zitten.
Mvg,
Peter Degeluidsman