Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

De baan van een geluidsman - Roco bouwpakket binnengekomen.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman - Roco bouwpakket binnengekomen.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat @citaat
Ik heb geen keus Dirk-Jan  8o
Gelukkig heb ik leuk werk bij het spoor, dus is het ook vaak genieten van al het moois dat er voorbij komt en dan heb ik het niet alleen over de treinen  >:-D
Die Hanzi kun je er goed bij hebben  :thumbup: :thumbup:
Ondertussen ben ik begonnen met het priegelwerk, om het makkelijk te maken zit het ook nog eens verspreid over meerdere zakjes.

@citaat
Wat heb jij in die 20 jaar in Den Haag uitgespookt Wico :help:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Citaat van: Vinkendrecht op zondag 05 juli 2026, 12:31:28Ik herken het wel hoor Peter.
Met het ouder worden heb ik steeds een sterkere lees (knutsel) bril nodig om de kleine details te zien.
Dan zijn zulke bouwsets rampzalig.
Bij mij blijven de zakjes vaker in de doos zitten. Als de trein in een schaduwstation staat kan ik hem toch niet zien en als hij voorbij rijdt ook niet.
Daarnaast kunnen ze er ook niet afvallen..
Die details zitten erbij voor de puristen onder ons.
Ja onze ogen worden minder Martin en ik heb steeds meer licht nodig om alles goed te zien.
Nu ik de zakjes open heb zie ik pas hoe klein sommige onderdelen zijn, niet normaal.
Bij de meeste dozen zit ook bij mij de zakjes gesloten in de verpakking, dat stel ik dus uit totdat ik meer tijd heb en tegen die tijd verzin ik wel iets nieuws om het niet te monteren  :P

Het klopt wat je zegt, als de trein langs rijd zie je dit soort dingen amper en verlies je vaak tijdens het rijden diverse onderdelen, ik heb hier een bakje vol met onderdeeltjes die ik langs de baan gevonden heb.

Maar goed ik was aan het priegelen aan de wagon en om mijn ogen even rust te geven ff op het forum kijken  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op zondag 05 juli 2026, 12:36:18van al dat moois wat er voorbijkomt en dan heb ik het niet alleen over de treinen  >:-D
Zijn daar ook beelden van ? :mrgreen:

Citaat van: Degeluidsman op zondag 05 juli 2026, 12:36:18@citaat
Wat heb jij in die 20 jaar in Den Haag uitgespookt Wico :help:
:o) waarschijnlijk in of voor de regering gewerkt, anders kan je nooit zo vroeg met pensioen zijn gegaan. >:-D  :-)

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat  @citaat

Ik koop mijn brillen bij Hans (nee, niet Hanzi!  :D ).
Drie voor de prijs van één.
Een multivocaal, een multivocale zonnebril en een leesbril.
Die laatste is ideaal voor het kleine prutswerk en voor werken onder de baan.

Henk
Forum Moderator

@citaat @citaat
Ja daar zijn beelden van maar die mag ik hier niet delen Dirk-Jan  :P

Ik denk dat Wico bij de geheime dienst gezeten heeft en er niet over mag praten / schrijven  ;)

@citaat
Ik heb na jaren bij een grote keten gezeten te hebben de overstap gemaakt naar de lokale opticien, bij het opmeten was ik gemiddeld 20 tot 30 minuten bezig ( bij de keten ) maar bij de lokale rond de twee uur.
Ik heb daar testen gehad die ik nog nooit eerder kreeg, ondertussen heb ik deze bril alweer een jaar maar ik heb nog nooit zo'n goede bril gehad.
Tja dit was een stuk duurder maar het kijkplezier is top.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

:offtopic:

Ik ben ooit in Den Haag begonnen bij wat toen nog het "Staatsbedrijf der PTT" was, dus inderdaad als ambtenaar :). Daarna al snel overgestapt naar het bank- en verzekereringswezen.

Groeten,
Wico
Om maar weer van het ene zijspoortje naar een ander zijspoortje te gaan;

Peter, doe je nog wel eens wat met je 3D printer of ontbreekt het je aan tijd? :?

Want ja, het is tenslotte een uitvinding die onze hobby ook weer heeft verrijkt. :)
Ik heb bij de mijne er ook nog lang niet alles uitgehaald wat ik zou willen.
Heb ik binnenkort ook meer tijd voor en dat zeg ik al met een lach :-), nog zoveel te doen en zo weinig tijd,
want je bent pas echt druk als je pensionado bent. >:-D 

Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op zondag 05 juli 2026, 19:05:40:offtopic:

Ik ben ooit in Den Haag begonnen bij wat toen nog het "Staatsbedrijf der PTT" was, dus inderdaad als ambtenaar :). Daarna al snel overgestapt naar het bank- en verzekereringswezen.

Groeten,
Wico
Hoi Wico,

De PTT was echt een grote werkgever toentertijd , ook mij huidige collega heeft hier gewerkt  :)
Zat je daar bij de telecom afdeling en kwam je bij de mensen thuis?

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 05 juli 2026, 21:06:08Om maar weer van het ene zijspoortje naar een ander zijspoortje te gaan;

Peter, doe je nog wel eens wat met je 3D printer of ontbreekt het je aan tijd? :?

Want ja, het is tenslotte een uitvinding die onze hobby ook weer heeft verrijkt. :)
Ik heb bij de mijne er ook nog lang niet alles uitgehaald wat ik zou willen.
Heb ik binnenkort ook meer tijd voor en dat zeg ik al met een lach :-), nog zoveel te doen en zo weinig tijd,
want je bent pas echt druk als je pensionado bent. >:-D 

Hoi Dirk-Jan,

Toevallig heeft de printer gisteren weer aangestaan, dat was wel even geleden dus kreeg ik gelijk weer met een update te maken.
Uiteindelijk nog niets geprint maar dat komt binnenkort wel weer.

De printer is zeker een verrijking voor onze hobby, maar zoals jij al aangaf tijd is de bepalende factor.

Pensionado's geven altijd aan tijd te kort te hebben, hoe deden ze dat dan toen ze nog werkte  :)
Misschien die wekker maar niet verkopen dan en iedere dag om 6 uur opstaan dan kun je meters maken  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Peter,

Ik werkte halverwege de jaren 80 van de vorige eeuw op het hoofdkantoor van de PTT, dus niet bij één van de onderdelen. Als ik zo opschrijf lijkt het een eeuwigheid geleden :D.

Groeten,
Wico
Hoi Peter zag je berichtje over Roco en de bouwpakketten, mijn ervaring is dat met Roco idem .  ik vind dat ze mooi spul hebben maar je raakt soms helft kwijt van dat spul.

Gr henk