Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman- Nieuwe wagon.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Ja die bak met zwaailichten is een typisch voorbeeld van vorm volgt functie. Het hoeft niet mooi te zijn, als het maar werkt....  >:-D
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Hallo allemaal,

Eigenlijk zou ik de loc afgelopen woensdag aan de andere leden van de GMA laten zien, maar door een opgebroken baan is het er niet van gekomen.

Vanmiddag de loc uit de verpakking gehaald en gelijk viel mij op dat de Reling aan de voorzijde alles behalve recht was.
Op de foto's die in omloop zijn zie je wel een knikje maar niet zoals bij mij.

De loc is op zich wel erg mooi, maar ik kwam er achter dat de twee ontkoppelaars niet werken met Marklin en Roco koppelingen en dat vind ik wel een gemiste kans.

Voor het geld wat hij kost had ik er wel meer van verwacht.

Ik heb even snel een filmpje gemaakt ( belofte maakt schuld  :) ).





Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Mooi hoor. Het ziet er toch gedetaileerd uit!
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Sorry, ik zie heel veel computer beeldscherm, maar geen loc  :-(
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 13 maart 2021, 17:47:24Voor het geld wat hij kost had ik er wel meer van verwacht.

Hoi Peter,

Gezien mijn ervaringen met ESU-loks verbaast jouw reactie mij niet.

Heb je de lok ook al in bogen en over wissels laten rijden?

Verder wens ik je ondanks je teleurstellingen veel plezier van je nieuwe aanwinst!
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Hallo allemaal,

Citaat van: Golfer op zaterdag 13 maart 2021, 18:07:39
Mooi hoor. Het ziet er toch gedetaileerd uit!
De details zijn prima, ik had er ook een paar foto's van gemaakt maar geen tijd om te plaatsen, mijn kleinzoon kwam op visite en dat gaat voor.



Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 13 maart 2021, 18:19:37
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 13 maart 2021, 17:47:24

......de andere leden van de GMA.....


De Geheime Moderator Alliantie?  8o

Esu digitale koppelingen (net als Krois) werken niet met metalen beugels zoals van Marklin etc., staat ook in de handleiding.

Het kromme hek is wel sneu, terug naar de winkel zou ik zeggen. Of laat ze een nieuw hek opsturen.

Gr, Ben.
Nee Ben, de GMA staat voor Grote Mannen Avond  :D die houden wij een keer per week.

De handleiding had ik voor aanschaf niet bekeken, ging er eigenlijk vanuit dat dit zou werken ( ik was een beetje dom  8o )

Het kromme hek is op zich vreemd, in de verpakking is voldoende ruimte dus dit moet in de fabriek al gebeurd zijn.



Citaat van: Barry1972 op zaterdag 13 maart 2021, 18:31:02
Sorry, ik zie heel veel computer beeldscherm, maar geen loc  :-(
Sorry voor de slechte kwaliteit van het filmpje Barry, ik wilde een combinatie maken van de bediening en de loc.



Citaat van: Hans Biere op zaterdag 13 maart 2021, 20:25:37
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 13 maart 2021, 17:47:24Voor het geld wat hij kost had ik er wel meer van verwacht.

Hoi Peter,

Gezien mijn ervaringen met ESU-loks verbaast jouw reactie mij niet.

Heb je de lok ook al in bogen en over wissels laten rijden?

Verder wens ik je ondanks je teleurstellingen veel plezier van je nieuwe aanwinst!
Ik heb 4 andere Esu loc's Hans en daar ben ik zeer tevreden over, de loc heeft alleen op het programmeerspoor gereden, dus zonder bochten en wissels.

Ik had wel eens eerder van jou gelezen dat jou Esu loc's in de doos zaten dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ben wel benieuwd welke modellen dat zijn.

De loc zit weer in de doos ( ook niet de bedoeling ) even de reactie van de leverancier afwachten.
Ik ben wel voornemens hem terug te sturen.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Hoi Peter,

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 13 maart 2021, 17:47:24
De loc is op zich wel erg mooi, maar ik kwam er achter dat de twee ontkoppelaars niet werken met Marklin en Roco koppelingen en dat vind ik wel een gemiste kans.
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 13 maart 2021, 20:25:37

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 13 maart 2021, 17:47:24Voor het geld wat hij kost had ik er wel meer van verwacht.
Heb je de lok ook al in bogen en over wissels laten rijden?

Verder wens ik je ondanks je teleurstellingen veel plezier van je nieuwe aanwinst!

Dit had ik toch niet van ESU verwacht en valt mij tegen.
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Ik zelf heb een loc van esu , de v160 en ben daar zeer tevreden over  :)

De plaatjes van jou loc zie ik graag tegemoet  :) :)
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( wel een filmpje ).
Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Ik eigenlijk ook niet Henk, vandaag of morgen zal er wel een reactie komen van de leverancier.



@citaat
Ik zal vanavond als ik thuis ben de foto's even online zetten Barry.
Fijn dat jij ook tevreden bent over jou loc  :thumbup: :thumbup:



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Hallo allemaal,

Zoals belooft zou ik de foto's van deze loc nog plaatsen.























De foto's geven vast een beter beeld dan het filmpje  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Op foto 2 lijkt het linker draaistelframe ook wel een beetje scheef te zitten.  :?
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Ik zie meer schade dan een krom hek, het achterste draaistel al eens goed bekeken?
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Mooie Loc , maar zoals hier eerder hier vermeld staat een draaistel niet echt horizontaal..
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Mijn ervaring is dat dit soort loks in Nederland erg slecht verkrijgbaar zijn. En als ze het zijn, vaak speciaal voor jou worden besteld. Waardoor je bij schades en defecten altijd afhankelijk bent van reparatie, terwijl bijvoorbeeld een Lippe o.i.d. het ding simpelweg omwisselt. De Nederlandse 3railmarkt blijkt op bepaalde vlakken erg conservatief. Roco en Piko gaat nog wel, maar daarbuiten houdt het aardig op.

Die G1000 is onderhuids overigens behoorlijk gelijk aan de Rh 2070 die vorig jaar door JC uitgegeven is... En ik moet zeggen, die zit technisch goed in elkaar (ik heb hem al grotendeels uit elkaar gehad). Optisch zie ook gelijkenissen. Draaistel kan overigens ook gewoon een kwestie zijn van goed in elkaar klikken, maar als er nog meer mee loos is zou ik er ook niet aan gaan pielen.
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Mooie loc, Peter !

Maar als die nieuw zo uit de verpakking zou komen, zou bij mij de stoom uit mijn oren komen.
Voor dat geld mag je toch verwachten dat er eindcontrole is bij zo'n bedrijf.

Hopelijk komt het goed  ;)

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Hoi Peter,

Kan het ook de vervoerder zijn geweest? Heeft de lok ruimte  binnenin haar eigen verpakking gehad?
Ik heb afgelopen zaterdag een loc binnen gekregen via Ebay (een zware Zwitserse jongen). Deze zat met doos (OVP) en al goed verpakt, maar de loc had binnenin de originele verpakking blijkbaar ruimte om te bewegen. Gevolg: de plastic 'lokhouder' volledig aan stukken, verbindingsstang tussen de 2 locdelen gebroken alsook de voorste koppeling.
Heb al vaker gezien dat vervoerders (in mijn geval DHL) behoorlijk ruig met hun pakketten omgaan.

gr. Gertjan
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Hele mooie lok Peter
Kan weer een bij mijn verlanglijstje
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Citaat van: Laurent op dinsdag 16 maart 2021, 09:12:42
... En ik moet zeggen, die zit technisch goed in elkaar (ik heb hem al grotendeels uit elkaar gehad).
technisch goed in elkaar ► was dat voor of na dat je het grotendeels uit elkaar had?
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Citaat van: Gertjan H op dinsdag 16 maart 2021, 18:25:09
Hoi Peter,
Heb al vaker gezien dat vervoerders (in mijn geval DHL) behoorlijk ruig met hun pakketten omgaan.
gr. Gertjan
DHL is echt rampzalig -in mijn buurt althans- Heb al een paar keer gehad dat bij "niet thuis" een pakje voor de deur werd achter gelaten, in mijn geval letterlijk op de stoep! Klachten hierover worden afgedaan met: dat doen onze bezorgers niet, grote drukte, blablabla  :(
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 16 maart 2021, 09:18:58
@citaat De lok, ESU 31300 is in NL volop leverbaar. Da's mijn ervaring na een zoekslag van 14 seconden. :P
Maar ik weet ook dat velen voor een tientje korting al snel de buitenlanden opzoeken.
Ik heb even gezocht, 5 winkels die hem op de website hadden staan, 3 niet op voorraad, 1 geeft geen voorraad aan en 1 had er nog 1 op voorraad. Vind ik niet het toonbeeld van volop verkrijgbaar. En even bij Lippe gekeken (daar is ie momenteel ook niet op voorraad overigens): prijsverschil 20-40 euro, individuele spaarprogramma's van de diverse winkels niet meegerekend.

Citaat van: Eric-Paul op woensdag 17 maart 2021, 07:18:29
Citaat van: Laurent op dinsdag 16 maart 2021, 09:12:42
... En ik moet zeggen, die zit technisch goed in elkaar (ik heb hem al grotendeels uit elkaar gehad).
technisch goed in elkaar ► was dat voor of na dat je het grotendeels uit elkaar had?
Toen ik hem uit elkaar haalde kwam ik erachter. Ding is volledig voorbereid op een digitale koppeling, die heb ik er zelf ingezet, maar daarvoor moet je hem best een stukje open maken. De 2068 heb ik trouwens nog verder uit elkaar gehad (alleen de motor nog in het chassis).
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Citaat van: Hanzi op woensdag 17 maart 2021, 07:26:43
DHL is echt rampzalig -in mijn buurt althans-

DHL is TOP!! (In mijn buurt althans.) Afgelopen zaterdag mocht ik weer is een pakket ontvangen met daarin o.a. twee prachtige Eloks. Het pakket zag er, zoals eigenlijk altijd, weer onberispelijk en klokgaaf uit. Dat gold ook voor de inhoud.

Dus van mijn kant niets dan lof voor DHL.

Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 16 maart 2021, 07:51:44
................... En mocht je de lok toch willen steun dan in deze tijden je lokale winkelier.

Gr, Ben.

Ik denk dat de winkeliers die ook een webshop hebben, niet zo sterk klagen. Immers geen beurzen en mensen willen wel kopen. Mijn  leverancier, overigens in Duitsland vertelde mij dat hij draait als een tierelier. Ik verwacht dat het in Nederland mogelijk ook zo is.
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Citaat van: ACTS.zuid op woensdag 17 maart 2021, 10:31:17

Lijkt me niet. De lok zit zodanig in de omdoos dat dat niet kan.

En ja: pakketdiensten gooien met pakketten, daar moet het tegen kunnen. Voor fluwelen handschoentjes is geen geld, het moet bijna voor niks en er is al helemaal geen tijd. En ben je niet tevreden over je pakketbezorger geef je jezelf of je huisgenoot een schop voor de kont en ga je het ophalen op een pickup-point. Scheelt heel veel busjes in de straten.

Gr, Ben.

Als er geen ruimte in de verpakking was, kan dat idd niet. Bij de Marklin lok waar ik het over had was die ruimte er wel en was de binnenkant van hard plastic (ipv de doorzichtige binnenkant waar zo normaal in zitten) dat door het schuiven van de zware lok aan stukken is gegaan, waardoor nog meer ruimte ontstond.
Van een pickup point afhalen scheelt idd busjes in de straat, maar dit gaat slechts over het laatste stukje van het transport. Er kan onderweg veel meer gebeuren. Maar dan is jouw (Ben) andere punt voor nieuwe artikelen uiteraard het beste: haal het op in de plaatselijke (wordt wel steeds minder plaatselijk) modelbouw-winkel. Als het goed is heeft de winkelier de verpakking nagezien.

@Peter: ik hoop dat je probleem wordt opgelost.
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties  :thumbup: :thumbup:

Ik ben net pas thuis en wil nog gaan stemmen, daarna doe ik niets meer want het is een erg drukke week tot nu toe ( energy is ff op )

Ik probeer morgenavond na het werk antwoord te geven op jullie reacties.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Rustig aan Peter. Het is "maar" hobby ;)
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
 @citaat

Komt goed Bas  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Hallo allemaal,

Ik ben er eens lekker voor gaan zitten om te reageren op jullie vragen / opmerkingen.

Voor dat ik dit doe wil ik graag melden dat de leverancier gemaild heeft dat de loc weer richting Duitsland mag, een zeer nette service, je krijgt een retouretiket gemaild en die hoef je alleen maar op de doos te plakken en weg te brengen naar DHL.

De loc zal dit weekend dus weer op reis gaan.



Citaat van: NL-modelspoor op maandag 15 maart 2021, 19:53:55
Op foto 2 lijkt het linker draaistelframe ook wel een beetje scheef te zitten.  :?
Je hebt helemaal gelijk Johan, deze loc heeft blijkbaar een harde behandeling gehad.



Citaat van: antonv op maandag 15 maart 2021, 19:58:42
Ik zie meer schade dan een krom hek, het achterste draaistel al eens goed bekeken?
Op foto's zie je het nog beter dan in het echt zeg ik wel eens Anton, als je het eenmaal weet / gezien hebt valt het direct op.



Citaat van: Jan22 op maandag 15 maart 2021, 22:51:36
Citaat van: antonv op maandag 15 maart 2021, 19:58:42
meer schade
Wat, nu al stuk?  :-(
Ja Jan deze is voor mij afgeschreven.



Citaat van: wimpietje op dinsdag 16 maart 2021, 06:03:17
Mooie Loc , maar zoals hier eerder hier vermeld staat een draaistel niet echt horizontaal..
Het is zeker een mooie loc Wim, niet alleen het draaistel staat scheef maar ook het voorste hek is krom.



Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 16 maart 2021, 07:51:44
Retourtje Duitsland Peter. Foto meesturen, afzien van de koop en je geld terug vragen. En mocht je de lok toch willen steun dan in deze tijden je lokale winkelier.

Gr, Ben.
De loc gaat retour Duitsland Ben, en ik heb een voorstel gedaan om een andere loc af te sturen, ik koop nagenoeg altijd bij de lokale winkelier maar het grote prijsverschil gaf mij de doorslag om hier eens te bestellen.



Citaat van: Laurent op dinsdag 16 maart 2021, 09:12:42
Mijn ervaring is dat dit soort loks in Nederland erg slecht verkrijgbaar zijn. En als ze het zijn, vaak speciaal voor jou worden besteld. Waardoor je bij schades en defecten altijd afhankelijk bent van reparatie, terwijl bijvoorbeeld een Lippe o.i.d. het ding simpelweg omwisselt. De Nederlandse 3railmarkt blijkt op bepaalde vlakken erg conservatief. Roco en Piko gaat nog wel, maar daarbuiten houdt het aardig op.

Die G1000 is onderhuids overigens behoorlijk gelijk aan de Rh 2070 die vorig jaar door JC uitgegeven is... En ik moet zeggen, die zit technisch goed in elkaar (ik heb hem al grotendeels uit elkaar gehad). Optisch zie ook gelijkenissen. Draaistel kan overigens ook gewoon een kwestie zijn van goed in elkaar klikken, maar als er nog meer mee loos is zou ik er ook niet aan gaan pielen.
Deze loc was vers van de pers Laurent, en zoals jij aangaf slecht verkrijgbaar.
Er wordt een goede oplossing aangeboden om het op te lossen.



Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 16 maart 2021, 09:18:58
@citaat De lok, ESU 31300 is in NL volop leverbaar. Da's mijn ervaring na een zoekslag van 14 seconden. :P
Maar ik weet ook dat velen voor een tientje korting al snel de buitenlanden opzoeken.
Voor een tientje ga ik niet zo snel overstag Ben, het verschil is wel wat groter.



Citaat van: Tony op dinsdag 16 maart 2021, 10:32:53
Mooie loc, Peter !

Maar als die nieuw zo uit de verpakking zou komen, zou bij mij de stoom uit mijn oren komen.
Voor dat geld mag je toch verwachten dat er eindcontrole is bij zo'n bedrijf.

Hopelijk komt het goed  ;)

Grtz Tony
Er kwam zeker stoom uit mijn oren Tony  :)
Ik ben normaal gesproken tevreden over de Esu loc's, ik vermoed dat deze dame een zeer slechte reis achter de rug heeft.



Citaat van: Gertjan H op dinsdag 16 maart 2021, 18:25:09
Hoi Peter,

Kan het ook de vervoerder zijn geweest? Heeft de lok ruimte  binnenin haar eigen verpakking gehad?
Ik heb afgelopen zaterdag een loc binnen gekregen via Ebay (een zware Zwitserse jongen). Deze zat met doos (OVP) en al goed verpakt, maar de loc had binnenin de originele verpakking blijkbaar ruimte om te bewegen. Gevolg: de plastic 'lokhouder' volledig aan stukken, verbindingsstang tussen de 2 locdelen gebroken alsook de voorste koppeling.
Heb al vaker gezien dat vervoerders (in mijn geval DHL) behoorlijk ruig met hun pakketten omgaan.

gr. Gertjan
Het is bekend dat er gegooid en gesmeten wordt met onze pakketjes GertJan, daar worden de verpakkingen ook op aangepast.
Misschien is dit wel een maandagochtend model?
De loc zat volgens mij goed in zijn verpakking.



Citaat van: Tom B op dinsdag 16 maart 2021, 22:55:23
Hele mooie lok Peter
Kan weer een bij mijn verlanglijstje
Het is zeker een mooie loc Tom, kijk hem goed na zou ik zeggen.



Citaat van: Eric-Paul op woensdag 17 maart 2021, 07:18:29
Citaat van: Laurent op dinsdag 16 maart 2021, 09:12:42
... En ik moet zeggen, die zit technisch goed in elkaar (ik heb hem al grotendeels uit elkaar gehad).
technisch goed in elkaar ► was dat voor of na dat je het grotendeels uit elkaar had?
Ik neem aan ervoor Eric-Paul
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Deel 2


Citaat van: Hanzi op woensdag 17 maart 2021, 07:26:43
Citaat van: Gertjan H op dinsdag 16 maart 2021, 18:25:09
Hoi Peter,
Heb al vaker gezien dat vervoerders (in mijn geval DHL) behoorlijk ruig met hun pakketten omgaan.
gr. Gertjan
DHL is echt rampzalig -in mijn buurt althans- Heb al een paar keer gehad dat bij "niet thuis" een pakje voor de deur werd achter gelaten, in mijn geval letterlijk op de stoep! Klachten hierover worden afgedaan met: dat doen onze bezorgers niet, grote drukte, blablabla  :(
De druk bij deze vervoerders wordt steeds groter Hans, dit soort dingen zie je niet alleen bij DHL terug.
Gelukkig zijn mijn beiden buren nagenoeg altijd thuis en die nemen de pakketjes voor mij in ontvangst.



Citaat van: Hans Biere op woensdag 17 maart 2021, 09:50:57
Citaat van: Hanzi op woensdag 17 maart 2021, 07:26:43
DHL is echt rampzalig -in mijn buurt althans-

DHL is TOP!! (In mijn buurt althans.) Afgelopen zaterdag mocht ik weer is een pakket ontvangen met daarin o.a. twee prachtige Eloks. Het pakket zag er, zoals eigenlijk altijd, weer onberispelijk en klokgaaf uit. Dat gold ook voor de inhoud.

Dus van mijn kant niets dan lof voor DHL.
Natuurlijk gaat het niet altijd slecht Hans, over het algemeen gaat het goed.
De doos zag er keurig uit, het is niet gezegd dat de schade tijdens het vervoer ontstaan.
Dat er mee gegooid wordt is bekend.



Citaat van: Olav op woensdag 17 maart 2021, 10:27:23
Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 16 maart 2021, 07:51:44
................... En mocht je de lok toch willen steun dan in deze tijden je lokale winkelier.

Gr, Ben.

Ik denk dat de winkeliers die ook een webshop hebben, niet zo sterk klagen. Immers geen beurzen en mensen willen wel kopen. Mijn  leverancier, overigens in Duitsland vertelde mij dat hij draait als een tierelier. Ik verwacht dat het in Nederland mogelijk ook zo is.
Bij een andere leverancier in Nederland staan nog 4 loc's in bestelling Olav, ik spreid ook graag mijn aankopen.



Zoals aangegeven gaat de loc retour afzender, en komt er als het goed is binnenkort weer een deze kant op.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
 @citaat en  @citaat @citaat

Je hebt het er maar druk mee.  :D
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
 @citaat

Je moet wat met je vrije tijd Henk   ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Zo moeilijk is het toch niet, ook Lippe kent het recht van herroeping.
Staat duidelijk op hun website.

Bron Lippe: RECHT VAN HERROEPING
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Dat is gewoon Europees geregeld middels EU wetgeving.
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Citaat van: iTom op vrijdag 19 maart 2021, 13:51:31
Zo moeilijk is het toch niet, ook Lippe kent het recht van herroeping.
Staat duidelijk op hun website.

Bron Lippe: RECHT VAN HERROEPING


Tom, ik geloof niet dat ik de leverancier bij naam genoemd heb.



Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
 @citaat Ik geloof het wel hoor.   :)

Citaat van: Degeluidsman op zondag 07 maart 2021, 08:23:26
Hallo allemaal,

Mijn pakketje komt bij Lippe vandaan en niet bij een lokale dealer want nagenoeg niemand heeft deze loc al op voorraad, hij is heet van de pers zeg maar  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
 @citaat

Mijn excuses Tom, ik dacht dat ik het niet vermeld had  :?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Ik heb er verder geen probleem mee hoor, vergeet zelf ook genoeg.
En al was het ergens anders besteld het is zoals Laurent schrijft Europees geregeld.
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Hallo allemaal,

De loc is retour naar Duitsland, nu even afwachten hoe het een en ander in zijn werk gaat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Jammer dat de loc in deze beschadigde staat is afgeleverd, maar de loc zal nu worden omgewisseld voor een nieuw exemplaar en als het goed is kun je dan over een aantal dagen alsnog genieten van deze (verder zeer fraaie) dieselloc. Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat ESU bij deze (grotendeels) metalen locomotief voor kunststof railingen heeft gekozen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Maikel, ik gok dat dat bij Jägerndorfer vandaan komt, het is een samenwerking geweest. De railing is identiek aan die van de 2070 qua opzet. Niet zo raar, de G1000BB (alias am 842 in Zwitserland (niet te verwarren met de 900mm langere Am843, die een mengelmoes van G1700-1 en G1700-2 is) en CFL 1100 in Luxemburg) en de G800BB (de 2070 dus) zijn even lang en hebben naast elkaar op de tekentafel gelegen. De G1000BB is letterlijk een doorontwikkeling van de G800BB met extra vermogen (vandaar waarschijnlijk de iets verhoogde en afgeschuinde huif), de 800 heeft 738 kW, de 1000 heeft er 1100.

En waar JC met de 2070 vooral haar thuismarkt Oostenrijk bedient, kan ESU met de G1000BB Duitsland, Zwitserland, Luxemburg en Frankrijk bedienen. Dat bijt elkaar dus niet, maar daar kunnen wel serieuze engineeringkosten bespaard worden.


Mijn Rh2070 van Jägerndorfer, vorig jaar uitgebracht.
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Hallo allemaal,


  @citaat @citaat
Hoi Maikel,
De hekjes waren inderdaad van plastic, ik had ook liever metalen gehad, de lok is onderweg en dit model komt niet meer deze kant op  8o



@citaat
Hoi Laurent,
Op jou Jagerdorfer model ziet alles er wel strak uit, ik zal wel een maandagmorgen model gehad hebben.
De kans is groot dat ik dit model niet op meer op mijn baan gaat rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Hallo allemaal,

Gisteren kreeg ik te horen dat de loc was aangekomen bij de leverancier en vandaag stond het bedrag alweer op mijn rekening  :)
Ik had eigenlijk ingezet op de nieuwe plan V, maar die is een jaar uitgesteld dus dat zie ik tegen die tijd wel weer.

Eigenlijk zou deze week ook een nieuwe loc binnen rijden, maar het is nogal druk in de modeltreinen wereld, deze zal wel iets vertraging hebben maar wat in het vat zit................................


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe loc valt helaas tegen ( nu met foto's).
Hoi Peter nou toch nog netjes afgehandeld door de leverancier. Het is jammer dat de loc niet ok was maar hou je weer geld over voor nieuwe aankopen. Gr henk
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Hoi Henk,

Ze hebben het zeker goed afgehandeld, maar ook snel.
Ik heb de centen even in het spaarvarken gedaan, eens kijken wat ik daarmee ga doen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo Peter,

Slachten natuurlijk! >:-D

Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Nee dat is zielig Marcel  >:-D


@citaat
Mooie loc Ben  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Net bericht gehad dat de bestelde loc's klaar liggen in het magazijn, gelijk gevraagd of ze er een pakketje van kunnen maken en ze dan deze kant op sturen  :)

Met een leuk vooruitzicht het weekend in.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat
Al binnen. Soms kan het snel gaan.
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Ik heb helaas nog niets gezien Tony, het is druk bij de verzend afdeling staat er op hun website.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Het hele systeem bij de buren is van slag, door de grote vraag en door te weinig capaciteit.

Gisteren al filmpjes op youtube gezien over dit onderwerp, en als je iets besteld heb dan ook geduld dat het langer kan duren dan 2 weken.

De berichtgever was een modeltreinzaak, dus ik heb het niet over andere zaken dan modelspoor ;)