Goedeavond,
ik heb de brug even gelaten voor wat hij was en ben vandaag bezig geweest met het maken van een constructie voor een luik boven de klimovaal. Eerst een foto van de situatie:

Er moest iets bedacht worden wat goed aan kon sluiten op de huidige contructie met draadeinden en iets wat genoeg stevigheid kon bieden aan het nog te bouwen zichtbare gedeelte boven de spiraal. Na veel denk, pieker, meet- en paswerk ben ik gekomen tot de volgende constructie:
Eerst heb ik 4 van deze strippen(op de foto staan er maar 2

) gemaakt:

Dit gewalst profiel is 5mm dik en 30mm breed en de gaten voor de draadeinden(M10) zijn 12mm.
Na een gedeelte losgemaakt te hebben konden deze op de bestaande draadeinden gemonteerd worden. Hier een foto van de achterzijde:

Nadat ook aan de voorzijde deze strippen gemonteerd waren, kon het frame gemaakt worden. De gebruikte balkjes hebben een profiel van 43 x 68mm. Het luik heeft een binnenmaat van 45 x 72cm en dit ziet er dan zo uit:

De 4 gaten die dienen voor de montage aan de strippen zijn ook al geboord.
Na het nodige freeswerk kon het frame gemonteerd worden. Hier een close-up "van onderen":

En dan nog een foto met de volledige constructie:

Voor jullie misschien allemaal niet zo interessant maar voor mij was dit een belangrijke stap naar de bouw van het uiteindelijke landschap.
Groetjes, John