Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer minimaal € 25 euro in onze Stichting 3rail Shop en krijg de 3railforum jaarkalender 2026 gratis!!
Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 21:02:26
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 21:11:10
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 21:14:23
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 21:16:17
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 21:30:34
Citaat van: New Holland op donderdag 18 november 2010, 18:34:07ik weet niet of rocrail hier mee overweg kan? http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=start-nl betekent wel weer met een ander programma werken, maar kan volgens mij hetzelfde als koploper.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 22:01:27
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 22:08:40
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 22:14:14
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 22:16:21
Citaat van: Mog op donderdag 18 november 2010, 22:08:40Deze Tams, op welke baudrate is deze ingesteld, en gebruik je deze Tams ook voor het schakelen van de wissels en seinen? Het is altijd beter om bij grote banen het rijden en schakelen ook compleet te scheiden. Zelf gebruik ik voor het schakelen een 2e Tams bijvoorbeeld.
Geplaatst Op: donderdag 18 november 2010, 22:37:17
Citaat van: KNed op donderdag 18 november 2010, 22:14:14Wat Harry bedoelt is het wisselbestand van het geheugen op een vaste grootte instellen in plaats van variabel.Doe ik ook altijd op mijn pc's.Als je rechts klinkt op "Deze computer" en dan eigenschappen kan het het ergens bij tabblas "Geavanceerd" en dan bij "Prestaties" instellen bij de optie "Virtueel geheugen".Zet deze op aangepast en zet de minimum en maximum grootte op dezelfde waarde van bijvoorbeeld 2,5x je werkgeheugen.Koen
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 07:40:41
Citaat van: wissels op donderdag 18 november 2010, 22:01:27heb jij wel de spookmeldingen van Koploper aanstaan, het lijkt mij dat deze in jouw situatie allang had moeten ingrijpen
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 07:59:39
Laatste wijziging: vrijdag 19 november 2010, 08:39:29 door Mog
Citaat van: Freak op donderdag 18 november 2010, 22:16:21Koploper kan maar een centrale aansturen en niet twee of meer.
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 08:51:51
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 09:23:02
Light My Train
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 15:51:34
Citaat van: ArjanM op vrijdag 19 november 2010, 09:23:02John,Wat je beschrijft is mij laatst ook overkomen. Opeens dook een trein op in een blok waar ie niet werd verwacht. De stopmelder van het blok waar ie zou moeten zijn had blijkbaar niet getriggerd. Tests van de bezetmelder wezen uit dat ie het gewoon goed deed. Lok teruggezet halverwege het blok waar ie zou moeten zijn, en op nieuw reed ie ongetecteerd het blok weer uit.Hierna heb ik de trein volledig van de baan verwijderd, ook in Koploper (verwijder uit blok). Daarna liep alles weer als zou moeten.Ik heb het aan een "hangend" bit toegeschreven.Ik draai op een oude AMD met windows millenium. Zo oud allemaal dat ik hoeveelheden geheugen e.d. niet meer paraat heb.Koploper versie 7.1 b2. Spookdetectie stond uit
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 17:57:09
Laatste wijziging: zondag 21 november 2010, 20:42:32 door Tilly
Citaat van: wissels op donderdag 18 november 2010, 22:01:27heb jij wel de spookmeldingen van Koploper aanstaan, het lijkt mij dat deze in jouw situatie allang had moeten ingrijpen, helaas lost dit de oorzaak van je probleem niet op, maar kijkt wel naar de gevolgen.Evt. wil ik jouw enorme database nog wel even doorlopen op evt. fouten, je hebt mijn mailadres,
Citaat van: Mog op donderdag 18 november 2010, 22:08:40Hadden alle betreffende treinen op deze bezetmelders een stopcommando moeten krijgen? Of de bezetmelding/terugmelding komt niet door (HSI-88/Koploper)) of deze komt wel door, maar het stopcommando naar de loc wordt niet doorgegeven (Tams/Koploper). Met hoeveel rijstappen wordt er gereden, 14 en/of 27/28 afh.van de decoders. Deze Tams, op welke baudrate is deze ingesteld, en gebruik je deze Tams ook voor het schakelen van de wissels en seinen? Het is altijd beter om bij grote banen het rijden en schakelen ook compleet te scheiden. Zelf gebruik ik voor het schakelen een 2e Tams bijvoorbeeld.
Citaat van: KNed op donderdag 18 november 2010, 22:14:14Wat Harry bedoelt is het wisselbestand van het geheugen op een vaste grootte instellen in plaats van variabel.Doe ik ook altijd op mijn pc's.Als je rechts klinkt op "Deze computer" en dan eigenschappen kan het het ergens bij tabblas "Geavanceerd" en dan bij "Prestaties" instellen bij de optie "Virtueel geheugen".Zet deze op aangepast en zet de minimum en maximum grootte op dezelfde waarde van bijvoorbeeld 2,5x je werkgeheugen.
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 18:15:03
Laatste wijziging: zondag 21 november 2010, 20:43:08 door Tilly
Citaat van: Mog op vrijdag 19 november 2010, 07:59:39Is de FIFO buffer van je PC aktief? Deze moet aktief zijn bij de LDT HSI-88 met seriele aansluiting.
Citaat van: Lokkie op vrijdag 19 november 2010, 08:51:51Heb je al gekeken of de bezetmelders die geen melding hebben gegeven allemaal op dezelfde uitgang van de HSI88 zitten
Citaat van: wijbe op vrijdag 19 november 2010, 15:51:34Dit verhaal is mij tijdens het testen met 1 loc voorgekomen! Slechts 1 keer, niet weer voorgekomen, toch zeer vreemd. Trein bleef maar rondjes rijden en de volgende melding kwam niet.....
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 18:53:16
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 19:13:03
Laatste wijziging: vrijdag 19 november 2010, 19:14:50 door Mog
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 19:54:39
CiteerDeactiveert u in de aansluitinstellingen van de COM-poort,waarover de HSI-88 met de PC verbonden is, de FIFO-buffer.U bereikt deze instelmogelijkheid afhankelijk van hetbesturingssysteem (Win98, WinME, Win2000, WinXP etc.) viaMijn computer, Configuratiescherm, Systeem, Hardware enApparaatbeheer of op dergelijke wijze.
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 20:07:37
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 20:10:32
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 20:35:25
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 20:44:39
Laatste wijziging: vrijdag 19 november 2010, 21:01:28 door de Hoeve
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 21:13:14
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 21:15:18
Citaat van: de Hoeve op vrijdag 19 november 2010, 19:54:39ik zou XON/XOFF uitzetten, dat wordt meestal niet gebruikt, tenzij je ergens in de documentatie duidelijk leest om dit wel te gebruiken. worden andere terugmeldingen wel geregistreerd? Flakkert de LED na de start van de modelbaansoftware? Zo niet dan lijkt het erop dat je hele com-poort hangt. als dit gebeurt terwijl XON/XOFF uitstaat, dan zou je beter een andere compoort-kaart kunnen kopen. gebruik je drie S-88 bussen op de HSI? volgens de documentatie reageert de PC dan sneller, maar ik kan me voorstellen dat de HSI zelf het moeilijker krijgt. ook de HSI kan een foutje bevatten waardoor hij geen wijzigingen meer ziet. (Hij reageert alleen op wijzigingen, tenminste zo lees ik in de documentatie)
Citaat van: Tilly op vrijdag 19 november 2010, 17:57:09Het lijkt erop dat er op een bepaald moment inderdaad geen enkele bezetmelding mee doorgekomen is maar het zou ook zomaar kunnen dat er ook geen lokcommando's meer gecommuniceerd zijn.
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 21:30:48
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 21:39:52
Citaat van: Tilly op vrijdag 19 november 2010, 18:15:03Waarom rij je(Arjan) trouwens met de spookmelddetectie uit?
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 21:42:41
Citaat van: de Hoeve op vrijdag 19 november 2010, 21:30:48zet je buffers dus uit als je een oude chip in de COM-poort hebt.
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 22:05:41
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 22:54:15
Citaat van: de Hoeve op vrijdag 19 november 2010, 21:30:48in de documentatie staat duidelijk dat de HSI-88 elke verandering aan de ingang doorstuurt naar de PC. hij werkt dus niet op poll basis, maar op event-basis, tenminste als de documentatie klopt.
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 23:07:21
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 23:23:38
Geplaatst Op: vrijdag 19 november 2010, 23:27:03
Laatste wijziging: zondag 21 november 2010, 20:43:41 door Tilly
Citaat van: de Hoeve op vrijdag 19 november 2010, 21:30:48of je buffers kunt gebruiken, hangt af van de soort chip van de COM-poort. Een firmware bug in de 16550 chip maakte het in de praktijk onmogelijk om de buffers praktisch te gebruiken. Daarom werd de 16550A niet lang daarna gelanceerd. Dat was daarmee de eerste UART uit de familie die in staat was zijn FIFO buffers werkelijk te gebruiken. de nieuwste is de 16650 chip. zet je buffers dus uit als je een oude chip in de COM-poort hebt. (zie lambertbies.nl)
Geplaatst Op: zaterdag 20 november 2010, 16:33:14
Citaat van: Freak op vrijdag 19 november 2010, 23:23:38Hessel,Enige tijd gelden heb ik bij John enkele problemen gezien. Aardige was dat de meldingen gezien werden maar dat de opdrachten niet of te laat verstuurd werden waardoor treinen gewoon met de laatste opdracht verder reden. Met nodige gevolgen van dien.Mvg,Peter
Geplaatst Op: zaterdag 20 november 2010, 19:00:49
Geplaatst Op: zaterdag 20 november 2010, 19:35:22
Citaat van: Tilly op zaterdag 20 november 2010, 19:00:4982AT8Yk GD75232
Geplaatst Op: zaterdag 20 november 2010, 19:45:28
Geplaatst Op: zaterdag 20 november 2010, 21:51:18
Geplaatst Op: zondag 21 november 2010, 10:22:18
Citaat van: Freak op vrijdag 19 november 2010, 23:23:38Enige tijd gelden heb ik bij John enkele problemen gezien. Aardige was dat de meldingen gezien werden maar dat de opdrachten niet of te laat verstuurd werden waardoor treinen gewoon met de laatste opdracht verder reden. Met nodige gevolgen van dien.
Geplaatst Op: zondag 21 november 2010, 11:03:22
Citaat van: Tilly op zondag 21 november 2010, 10:22:18De vraag is nu: wat moet ik allemaal loggen om bij een volgend keer exact te kunnen achterhalen waar het probleem zit?
Geplaatst Op: zondag 21 november 2010, 20:33:53
Geplaatst Op: zondag 21 november 2010, 23:31:58
Geplaatst Op: maandag 29 november 2010, 14:28:04
Geplaatst Op: maandag 29 november 2010, 18:08:31
2 van mijn treinen op een plastic glas brug
Geplaatst Op: maandag 29 november 2010, 18:46:50
Geplaatst Op: dinsdag 30 november 2010, 19:38:41
Laatste wijziging: donderdag 02 december 2010, 18:34:54 door Tilly
Geplaatst Op: dinsdag 30 november 2010, 19:52:32
Geplaatst Op: dinsdag 30 november 2010, 21:00:47
Citaat van: Tilly op dinsdag 30 november 2010, 19:38:41Het heeft te maken met de terugmeldingen, iemand een idee? Wat betekent bv de code 219?
Geplaatst Op: dinsdag 30 november 2010, 21:27:26