Hoi allemaal,
Gisteren had ik geen zin/tijd voor foto's, maar nadat ik vandaag nog wat gedaan heb aan de baan, heb ik toch maar besloten om wat foto's te maken
Geloof het of niet, maar ik moet alleen nog een dubbelsporig spoor leggen tussen m'n laatste gat in de muur, en m'n railspiraal.
Dit moet zeker deze week nog lukken, gezien het tempo dat ik de voorbije anderhalve week heb weten aanhouden
(Morgen niks aan de baan doen, belastingsbrief invullen ...)
Hier kan je zien dat er naast de brug, ook al een linkergedeelte is gebouwd.
Het linker deeltje, voor de muur, en het gat door de muur.
Onder dit gedeelte heb ik nog verloren ruimte zat, de bedoeling is om hier een kolenmijn met gangen enz ... te bouwen.
(met een klein Z-spoortje en het Bush 5000 kolentreintje
Op de klok (waar aan één kant het batterijtje van plat is), zie je "Löwe Ecke" staan, dit is de naam van de grote stad achteraan, met het damtor station.
Vanuit een ander hoek, die lange 3 sporen achteraan, zijn de sporen van het station "Trevithick".
Achteraan zie je het laatste gat in de muur. Dit komt onder het station.
Het station zal hoger komen te liggen dan de sporen, en met een brug/trappen toegankelijk zijn.
Achter het station, wil ik de huisjes de hoogte in bouwen, beetje alsof het lijkt alsof alles op een heuvel ligt ...
Zodoende om nog wat meer diepte te creëren, Ik bouw het namelijk niet helemaal dicht tot achteraan in de hoek, er blijft een grote "driehoek" open,
om zodoende ook achteraan aan de stationssporen te geraken.
Die 2 lage sporen op de voorgrond, zijn paradespoor ...
Voor het station, komt een hele lokverzorgingsdepot te liggen, met dubbele kolenkraan, bezanding/ontslakking/inspectieputten/herstelloods/lokloods enz ... enz ...
Ronde lokloods en draaischijf. Aan deze kant zie je "Trevithick" op de wijzerplaat van de klok staan, de naam van m'n "heuvel"dorp dus.
Nog eens vanuit een andere hoek
Zo, dat was het weer voor vandaag (en gisteren)
Vanavond heb ik wat "genoten" van m'n noeste arbeid, door met 3 treinsets rond te rijden op de baan. (aangestuurd door m'n mobile station)
- BigBoy met 30 goederenwagons achter
- Senator (volledige set met uitbreiding)
- Köf met 4 rijtuigen achter, geladen met VW kevertjes ...
Dit gaf een heerlijk gevoel
Deze week komt m'n LUX set nog toe ... (zowel rail/bovenleidingsreiniger/polierset alsook de stofzuiger)
Vanaf volgende week ga ik het iets rustiger doen. Elke avond een rondje rijden, en verder beginnen met alles in te tekenen in RocRail.
(plan zal over 3 schermen verdeeld worden)
Daarna begin ik met aansluiten van decoders/bezetmelders enz ... Dit is volgens mij een karwei die wel enige maanden kan duren.
(ruw geschat: 84 wisselaandrijvingen/32 ontkoppelrails/104 seinen/496 bezetmelders)
groeten,
Kris