Eerst en vooral, allemaal bedankt voor de positieve reacties en lovende woorden !
't geeft een goed gevoel, en zet aan om gestaag verder te gaan

Ondertussen vandaag eerst en vooral wat bijgeslapen na m'n vermoeiende week .NET cursus.
Verder de eerste 5 schermen geïnstalleerd se ...
5x 17" schermen, die op een resolutie van 1280 x 1024 gebruikt zullen worden.

Dat huisje op de voorgrond, is een faller replica van de echt bestaande koekoeksklok in Schonach.
Aangezien we dat gebouw vorig jaar hebben bezocht, hebben we het ook maar in H0 gekocht.
Niet meteen iets wat je op m'n baan zou verwachten, maar het roept in elk geval de nodige herinneringen op

(en ze werkt nog echt ook, elk uur komt de koekoek naar buiten, en er zit ook geluid bij, en uiteraard loopt de klok ook juist)
Desondanks ik een vermoeiende en drukke week achter de rug heb, ben ik er deze week toch nog in geslaagd om deze bouwdoos in mekaar te knutselen,
en werkende te krijgen ...

De schermen hangen wat schuin tegen de plafond. (plafond van onze hobbyruimte is maar iets meer dan 2 meter, dus de schermen hangen echt niet te hoog)
Desondanks ik een MDRRC heb liggen die perfect werkt, (zelfgebouwde multiprotocol centrale, op basis van Robert Evers z'n plannen),
heb ik toch besloten om MrDirect te gebruiken als digitale centrale.
Dit sluit immers beter aan bij "het geheel", en je kan véél meer in't oog houden op een VGA scherm, dan op zo'n 2x16 karakters LCD'tje ...
Hiervoor is dus één scherm gereserveerd.
De overige 4 schermen zullen in RocRail gebruikt worden.
3 van die schermen zijn al getekend: (4de scherm met railspiraal nog te gaan)

Zo, dat was het voor vandaag. Morgen wat opruimen, en beginnen aan de 2 laatste achtergronden. (achtermuur, en nog stukje muur aan havengebied)
Vervolgens nog m'n RGB LED strips bevestigen achter m'n koof, en dan kan ik eindelijk beginnen met bekabelen. (hopelijk binnen 14 dagen beginnen hiermee)
Als jullie dit al veel schermen vinden: er komen er nog 3 bij

- 1 klein (7") touchscherm van m'n FriendlyArm (m'n domoticasysteem en dag/nacht controle en camera/multimedia sturing enzo)
- 2x 17" scherm, op elk scherm wordt het beeld van 4 bewakingscamera's getoond. (er komen 8 bewakingscamera's onder de baan)
met de mogelijkheid om over te schakelen naar m'n "traincam" (camera in rijtuig), en satelliet-TV.
- De bewakingscamera's gaan trouwens gestuurd (pan/tilt) kunnen worden via m'n FriendlyArm ...
groeten,
Kris