Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De trein rijdt (10 / 10)

Gestart door erik01 zondag 19 oktober 2008, 20:02:49

Hans V200.0 en 1 gast bekijken dit board.
Re: de trein rijdt (Houten aanwinst Hag Treibwagen )
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de trein rijdt (Houten aanwinst Hag Treibwagen )

Hoi Erik,

Mooi gevoel, na jaren zoeken  ;)
Dubbel genieten voor je !

Grtz Tony
Re: de trein rijdt (Houten aanwinst Hag Treibwagen )
Voor de liefhebbers van dit moois


Veel plezier
Re: de trein rijdt (Houten aanwinst Hag Treibwagen )
Mooie aankoop Erik, heel verstandig dat je deze triebwagen waar je toch al zo lang naar op zoek was niet hebt laten liggen. Een aanwinst met een verhaal! Leuk filmpje heb je erbij gepost, ik vroeg me al af of je zilverkleurige en goudkleurig deuren in een trein mocht combineren.
Re: de trein rijdt (Houten aanwinst Hag Treibwagen )
Bedankt voor het plaatsen van deze mooie film :thumbup: heb er vol aandacht naar gekeken
Re: de trein rijdt (Houten aanwinst Hag Triebwagen )
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de trein rijdt (Houten aanwinst Hag Triebwagen )
Die 154 staat nog op m'n lijstje, een van de mooiste die HAG gemaakt heeft, indertijd.

Citaat van: frank-103 op maandag 28 augustus 2017, 20:47:17
ik vroeg me al af of je zilverkleurige en goudkleurig deuren in een trein mocht combineren.

De meningen zijn verdeeld, of het hangt ervan af. Goudkleurige en zilverkleurige deuren zijn bij bepaalde wagontypes het kenmerk van 1e en 2e klas, en in dat geval kun je niet anders.
Daarnaast is het een revisiebepaald iets, van revisie-tijdvakken die je kunt mixen binnen een bepaalde epoche (tijdperk).

Waar je wel op moet letten, is of stuurstand en wagons de juiste Vielfachsteuerung (en dus type en revisie) hebben voor loc of Triebwagen.
Bekabeling van het besturingssysteem (en de maximaal toegelaten snelheid, en remcapaciteit) is belangrijker dan deurkleur, als het erop aankomt.
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
In voor en tegenspoed; vandaag 25 jaar geleden beloofden we elkaar eeuwige trouw.
Ondanks alle bijzondere zaken onderweg vieren we dat.
Van mijn lieve vrouw kreeg ik onderstaande set; Märklin 39982, de Doornekaat Railbus.
Bij deze set zitten bijpassende glaasjes, dus proost op het leven.

Groet, Erik
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
 @citaat Van harte proficiat, Erik en echtgenote! Nog vele jaren in goede gezondheid en geluk erbij. Veel plezier ook van je prachtige nieuwe aanwinst.
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
 :) Erik, van harte met dit heugelijke feit, en dan ook nog zo'n mooi cadeau krijgen. B) :thumbup:
Wees maar zuinig op je  :-* vrouw.
Gooi de glazen maar vol en gaan met de banaan railbus. :D

Dirk-Jan
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Hoi Erik,

Van harte gefeliciteerd met jullie zilveren bruiloft. :)
En ook natuurlijk met deze prachtige railbus. B)
Ik heb deze set ook en ik vind de geluiden van deze railbus helemaal geweldig.

Gr.
René
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Erik

Wauw een dikke proficiat alvast met je 25 jaar huwelijk  :thumbup:
Wat een mooi geschenk heb je daar gekregen, en wens jou veel plezier met de railbus en nog meer geluk en plezier samen  :thumbup:
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Mooi geschenk en wat  heeft je vrouw gekregen of is dat geheim?  8)
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Net de felicitaties al in een ander draadje gedaan Erik  :)

Maar de railbus voelt zich al helemaal thuis op je baan zo te zien  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Erik,

Gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk. :thumbup: :thumbup:
Prachtig cadeau heb je gekregen van je vrouw en ik weet zeker dat mevrouw erik01 ook iets moois gekregen heeft van jouw. :)
Veel rijplezier toegewenst met deze mooie railbus. :)
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Hi Erik,

Ten eerste Gefeliciteerd met jullie 25 jaar.
Mooi cadeau heb je gekregen, wat heeft je vrouw gekregen ?

groet
Harald
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Van harte gefeliciteerd et dit jubileum!
En inderdaad een mooi set!
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
-Erik:
Hartelijk gefeliciteerd met je zilveren jubileum, en minstens zoveel er nog bij, bezegeld met een schitterend kado.  :thumbup:
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)

Van harte gefeliciteerd, Erik  @citaat

Zo heeft je railbus vanzelf een extra functie aan boord, die niemand heeft  :P

Grtz Tony
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst en nu op naar de 50 jaar huwelijk!

Vriendelijke groet,
Frank
Re: de trein rijdt (Feest met een Railbus)
Dank voor alle wensen.
Nog 25 jaar ???? We hopen het maar leven bij de dag.

Natuurlijk was er  een passend kado voor mijn vrouw, ze heeft een kunst object van metaal voor in de tuin gekregen, waar ze blij mee is.

De railbus v95 rijdt erg mooi en heeft daarbij een verzameling van bij passende geluiden.
Het is niet Zwitsers, mijn hoofd thema, maar is een trein met herinneringen.

Groet, Erik
Re: de trein rijdt (Bouw kan verder met nieuwe spant)
Zoals eerder geschreven ben ik bezig met de bouw van een PCC 1100 (zie voor meer foto's draadje bij de buren).
Ik was met dit project tot en met het primer spuiten van de gebouwde tram.
Helaas heb ik wat tegenslag gehad. Bij het inspannen van het skelet, brak de spant.
Ik had dit witmetaal geplakt maar toen ik het motorstel er onder klikte, brak hij opnieuw.
Daarnaast bleek de primer als een film los te laten.

Ik heb alles er weer afgehaald om op nieuw te beginnen.
Via Niek van de buren kreeg ik het onderdeel om verder te kunnen bouwen.
Re: de trein rijdt (Nieuwe HAG binnengereden)
Mijn verzameling met HAG is weer uitgebreid.
Nee geen hoofdprijs gewonnen, maar in het magazijn van de firma Keuterman een paar passende ruitenwissers gevonden.
Ik zocht al lang iets passend om mijn Rbe mee te verfraaien.
Omdat ik het toch liet opsturen, gelijk maar aangevuld met een Hag-bestelbus.

Groet, Erik
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Al lang stond een bezoek aan de baan van Frank103 in de planning.
Toen deze week een digitaliseringsproject van een AE 6/6 niet was gelukt, werd een afspraak gemaakt dit te combineren.
Allereerst een bezoek gebracht aan Valkensteen. Het stadioncomplex wordt frequent bezocht door schitterend materieel.
Rond de baan staan allerlei leuke kleine details  zoals bijvoorbeeld een beer in het bos.
Hierna was het tijd voor de patiënten die ik had meegenomen.
De SBB AE 6/6 had ik zelf al van een hoog vermogen rotor voorzien. Na het opnieuw solderen , waarbij de massa op een andere plek werd vastgemaakt reed deze loc probleemloos.
De tweede patiënt was iets moeilijker, het betrof een Liliput Ae 4/7, gelijkstroom.
Hoewel van deze versie ook een drierail versie bestaat was het toch even puzzelen hoe dit te doen.
Maar Frank gaf niet op en ook deze loc rijdt nu digitaal rond, al is hij mede door zijn voorwielen zeer gevoelig voor wisselovergangen.
Frank, nogmaals dank voor een gezellige middag en het rij vaardig maken van mijn patiënten.

Groet, Erik

Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Hoi Erik, het was heel gezellig en eigelijk is de middag voorbij gevlogen. Ik kreeg trouwens commentaar van het grut dat ik je niet een eenvoudige doch voedzame maaltijd aangeboden had! Doen we volgende keer anders!
Het was zeker een uitdaging om die Liliput aan het rijden te krijgen, maar die Zwitserse lichtwisseling staat nu bovenaan mijn lijstje met uit te zoeken zaken.

Vriendelijke groet
Frank
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Geheel onverwacht liep op zaterdagmiddag rond 14.30 de BLS 207 (een Ae 6/8) het station Valkensteen binnen, als trekkracht van een museumtrein. De herkenner ziet vast als eerste wagen achter de lok een 6-deurs stalen D. Helaas stond er even een Ae 6/6 voor de fraaie BLS lok geparkeerd, gelukkig werd de BLS lok na losgekoppeld te zijn even op het fotospoor gezet, zodat de Valkensteense treinenfotograaf zich even kon uitleven. Niet veel later werd de lok naar de andere kant van de museumtrein gestuurd en aangekoppeld, tijd om weer te vertrekken. Uiteraard heb ik ook kiekjes gemaakt van dit gebeuren, voor de liefhebbers op het forum.
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Erik en Frank,

Leuk om te lezen dat jullie een leuke middag hebben gehad. :thumbup:
De foto's van het mooie materiaal zijn weer een plezier om naar te kijken. :) :)
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Erik had bij zijn bezoek een 3337 (Ae 6/6) mee die niet wilde rijden na een ombouw, en een Liliput Ae 4/7. De Ae 6/6 was in 10 minuten gerepareerd, er was een draadje losgeschoten. De Liliput was meer een opgave, het is een analoge gelijkstroomlok waarbij op slimme wijze gebruik gemaakt wordt van + en -, zowel voor de motoraansturing als voor de verlichting. En grootste opgave bleek de zeer precies passende kap te zijn, die er nauwelijks af te halen bleek en het monteren is helemaal niet gelukt. Meerdere fragiele details zijn bij het loshalen van de kap gesneuveld en het zal jullie niet verbazen dat Erik me gisteravond al een lijstje had gemaild met stangetjes die de eerste rit op het emplacement van Valkensteen niet overleefd hebben. Die onderdeeltjes liggen vast bij de Roco buffer van de Taurus van Laurent of bij de buffer van mijn Piko Fyra lok. Fraai om te zien, die Liliput machine, maar wel erg kwetsbaar!

Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Hoi Michel,

het was zeker een geslaagde middag, leuk dat je de foto's mooi vindt!

Vriendelijke groet
Frank
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)

Hoi Erik en Frank,

Jammer, dat niet alles gelukt is en zeker jammer dat sommige loc's amper te openen zijn, zonder iets kapot te maken  :(
Ik hoop dat de constructeurs die zoiets bedenken, een keer de motorkap op hun knikker krijgen ( vanwege iemand anders contructiefoutje ) tijdens het olie verversen  >:-D

Maar jullie hebben wel een mooie middag gehad samen en met resultaat  :thumbup:

Grtz Tony
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Hoi Tony,

Die lieden van Liliput hebben de lok expres zo geconstrueerd dat de kap zeer precies over het chassis past, iets meer speling was wel zo gemakkelijk geweest, en een schroef waarmee de kap dan vast zit was helemaal plezierig geweest!

Vriendelijke groet,
Frank
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)

Die ellende is me helaas bekend, Frank  :D
Die Rocosnuiters kunnen er trouwens ook wat van  :?

Zal wel aan de schnitzels liggen  :-)

Grtz Tony
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Vandaag ondanks het mooie weer moesten de onderhanden genomen locs hun benen strekken op de eigen baan.
Samen met bijpassende wagons een paar plaatjes gemaakt.

@ Michel en Tony het was een geslaagde middag.
@ Frank succes met de verbouwing, die eenvoudig doch voedzame maaltijd komt vast nog een keer. We hadden toch de gevulde koeken?
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Gisteren was ik jarig. Met wat cadeaugeld op zak, ben ik samen met mijn dochter naar Houten gereisd.
Het was rond twaalven dat we aankwamen op een lekkere drukke beurs. Helaas ben ik maar weinig bekende tegen gekomen; teveel focus op de treintjes en mn dochter.
Na wat benodigde onderdelen, zag ik een oliewagen liggen. Met wat onderhandeling viel hij binnen het bedrag dat ik hier voor over heb.
Later vond ik er nog een inclusief doos van de variant bouwpakket.
Mijn dochter vond van Vollmer een juweliersgebouw, met als scene een overval.
Tot slot heb ik nog twee boeken meegenomen:
- 50 Jahre Faller
- 130 jaar tram in beeld in Den Haag
Genoeg leesvoer om even zoet te zijn.



Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Gefeliciteerd Erik, met je verjaardag en met de mooie aanwinsten.

Ik ben gisteren ook naar Houten geweest, maar heb naast mijn neven Erik en Richard geen enkele bekende gezien. Met veel koopjes ben ik ook niet thuis gekomen (een defecte artitec kap van 5 euro en een 4085 tee rijtuig), misschien moet ik toch weer eens naar de opticien?

Vrgr
Frank

Nb voor die Liliput en Ae6/6 spreken we binnenkort weer eens af, neef Erik heeft de Zwitserse lichtwisseling werkend gekregen bij zijn locomotieven en gaat me die uitleggen, voor die Liliput verzinnen we iets anders!
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Erik

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en mooie aanwinsten gescoord op de beurs helaas kon ik er niet bij zijn.  :?
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de trein rijdt (Op bezoek bij Frank103 en digitaliseren twee locs)
Citaat van: erik01 op zondag 24 september 2017, 22:05:36
benen strekken
Hoe rijdt die Ae 4/7 na ombouw? Volgens hardnekkige geruchten zou het rijtechnisch een slechte loc zijn ...
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)

Dat zijn mooie zelfverwencadeautjes, Erik  :thumbup:

Mag ook wel van hiephiepindegloria en is je van harte gegund, net als nog vele jaren !
Ben eigenlijk heel benieuwd naar het Fallerboek, dat kende ik niet.

Grtz Tony
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Hoi Erik,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :)
En leuke aanwinsten. :thumbup:

Gr.
René
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Hoi Erik,

Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag, toen jij in Houten aankwam ging ik net naar huis  :)

Ik heb wel een aantal bekenden gesproken waaronder Frank  8o dat is hij snel vergeten  :D

Veel plezier met de aanwinsten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Nog van harte Erik! Zowel met je verjaardag als met de aanwinsten!

@Peter  8o Ik weet heus nog wel dat ik je gesproken heb hoor!   >:-D
Evenals een aantal andere bekenden ;)
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
 @citaat

Sorry Frank, ik haalde jou en je naamgenoot door elkaar  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Erik,

Mooie verjaardag kado's heb je uit Houten meegenomen. :thumbup:
Helaas was ik al om twaalf uur weg anders had ik je persoonlijk kunnen feliciteren met je verjaardag mits we elkaar natuurlijk tegen waren gekomen. ;)
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Dank voor de wensen. ik heb er met de meiden een leuke dag van gemaakt.

@Frank; Ik denk dat je gefocust was op mogelijke schatten. Afspraak moeten we maar maken.

@Peter, dan hebben we elkaar gekruist. Ik zag in je draadje dat je de middag gebruikt en flink was opgeschoten met je baan. :thumbup:

@Tony; Het Fallerboek is uit 1996. Bijzondere uitgave, het begint met een voorwoord van de Ministerpräsident van Baden Wúrtenberg en van de burgemeester.
Verder beschrijft het de groei van het bedrijf en zijn producten, inclusief tabellen over bv de leeftijdopbouw van personeel en verhalen van medewerkers. Totaal bijna 100 pagina's vol met foto's. Voor 2,50 kon ik het niet laten liggen.

@Michel, dank je wel. Jij had je aanwinsten snel te pakken.

@Frankievee; dank je wel voor de wensen.

@Rene, dank voor de wensen. Heb jij alleen maar bestellingen weggebracht of ook nog iets in schaal 1 of groter mee teruggenomen?

@Peterke, Dank voor de felicitatie. Er komen vast nog andere beurzen waar je wel na toe komt.

@Jan, dank voor je foto's van handleiding. Helaas staat hij momenteel werkloos in de vitrine. Na de laatste poging wil hij niet meer rijden. :(
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Citaat van: erik01 op maandag 09 oktober 2017, 16:51:39
Helaas staat hij momenteel werkloos in de vitrine. Na de laatste poging wil hij niet meer rijden. :(
Oei! Was dat de poging met het 2e wormwiel-tandwiel contact, of was dat na het geslaagd in elkaar zetten en 1x rijden? In het eerste geval zoek ik de handleiding erbij op. In het 2e geval is er een decoder-oorzaak.
Want hij heeft in ieder geval 1x digitaal gereden, toch?
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Hallo Jan,

In een poging om de motor met wormwiel toch over beide assen contact te laten maken, heb ik de decoder los gehaald.
Nu lijkt met draaien van "vliegwiel" beide assen te draaien.
Daarna heb ik decoder weer aangesloten. Bij het aanroepen zonder resultaat (behalve het verlies van stukjes van de kap).

Omdat ik het zat was, voordat hij ging vliegen, maar even weggezet.
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Citaat van: erik01 op maandag 09 oktober 2017, 17:59:18
Daarna heb ik decoder weer aangesloten. Bij het aanroepen zonder resultaat
(behalve het verlies van stukjes van de kap).

Iedere keer als hij open moet en weer gesloten, verlies je stukjes van de kap, zo lijkt het.
Is het plastic broos, of gaat het om de opgezette details?

Decoder heeft gewerkt. Je haalt hem los, zet hem weer vast, en hij doet het niet meer.

Dus =>
a. draadje losgeraakt, of
b. decoder is om een of andere manier gereset

Ik kan me goed voorstellen dat je hem voorzichtig weg zet,
voordat je hem van de trap af lazert.
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Citaat van: erik01 op maandag 09 oktober 2017, 16:51:39
@Rene, dank voor de wensen. Heb jij alleen maar bestellingen weggebracht of ook nog iets in schaal 1 of groter mee teruggenomen?

Ik heb alleen maar bestelling weggebracht. :)

Gr.
René
Re: de trein rijdt (Jarig en Houten)
Hoi Erik,

Ik las dat je jarig was, beetje laat (maar uit een goed hart  O:-D ) van harte nog.
Je hebt prachtige treinen in je collectie en een hele leuke baan. Ik hoop voor je dat het euvel kan vinden met de loc.

Succes en ik zie graag weer de volgende update van je.

Groet Ronald  :)
Re: de trein rijdt (Update bouw PCC)
Vandaag was ik zover dat alle ver op mij Tram al de drie de kleuren samen kwamen.
Ineens oogt dit zo anders.
Ik ben nog niet helemaal tevreden over de striping maar ik wou mijn voortgang toch met jullie delen.

Groet, Erik
Re: de trein rijdt (Update bouw PCC)
Hoi Erik,

Het wordt toch een leuk model? Heb je voorbeeld, hoe je eventueel wil maken.
Succes met het afronden hiervan.

Groet Ronald  :)
Re: de trein rijdt (Update bouw PCC)
Hallo Ronald,

Ik wil mijn model van de PCC 1100, maken van lijn zes in Den Haag.
Op bijgaande foto vastgelegd bij het toenmalig eindpunt Castricumplein; als kind zat ik hier op school.
De foto komt van HTMfoto.NET, fotograaf A.Taal.

Groet,

Erik