Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman - Rail Force One uitbreiding binnen gereden.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman - pionnen in H0.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

:reactie:
Hoi Marcel,
Met vallen en opstaan zeg maar  :)

Ik had Adriaan nog belooft om nog wat foto's te plaatsen waarmee je kunt zien hoe klein ze eigenlijk zijn.
Zo de foto studio maar even open gooien  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Peter,

Mooie pionnen zijn dat!

Henk
Forum Moderator

Dankjewel Henk,

Ja de printer heeft weer zijn best gedaan, voor mij is het weekend begonnen en ik zag nog een leuk printbaar item voorbij komen.
Die wil ik straks uitproberen en als dat goed gaat maak ik er gelijk weer een partij.

Wij hebben zo'n wand met kunststof bakjes en daar sla ik het dan in op, als we dan eenmaal met de scenery aan de gang gaan vind ik het prettig dat er van alles en nog wat op voorraad ligt.

@adriaan foto's heb ik gisteren gemaakt en die zet ik vandaag online daarvoor heb ik de pc nodig en die is nog niet wakker.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hierbij de beloofde foto's

De voorraad ( sorry wazige foto ).

Ik had geen muntstuk liggen Adriaan, maar ik hoop dat je nu een indruk hebt van de grote van de pionnen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Rail Force One uitbreiding binnen gereden.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Ik was laatst op het station en zag daar de 1750 van Rail Force One voorbij komen, kent u het gevoel van  :favorite:
Toen ik thuis was kriebelde het nog steeds, toch maar even kijken of deze loc ook in H0 verkrijgbaar was.
En ja dat was hij  :)

Roco had hem in het programma zitten, niet veel later op de bestelknop gedrukt ( tja ik kon mij niet inhouden ).
Op naar de foto's

Helaas was bovenstaande loc niet in orde, nu ben ik wel gewend dat ze de maandag morgen modellen deze kant op sturen maar ik baalde hier goed van.
Contact opgenomen met mijn leverancier die gelijk een retourlabel stuurde, nog geen uur nadat de postbode hem afgeleverd had was hij alweer onderweg naar de leverancier.
Twee dagen later kreeg ik bericht dat ze hem hadden ontvangen en getest, de loc was inderdaad niet in orde.

Omdat ik het laatste exemplaar had gingen ze hem opnieuw bestellen en afgelopen week was er weer een pakje met van alles en nog wat en de nieuwe loc :) 

De loc is net ingereden en geijkt in koploper, nu nog even de functies in de ECoS en koploper zetten en hij is er klaar voor.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Leuke loc! Geniet ervan

En ook leuk die grootte vergelijking van je pionnetjes en mw Preiser!

zonder fantasie ook geen creativiteit

Fijn dat het uiteindelijk toch goed isgekomen met RFO, zeker wanneer je eerdere maandagmorgen-missers hebt ervaren.
Mooi loc, ik begrijp wel waarom je geen muntstuk meer hebt liggen :D .

Maar Frau Preiser is ook prima vergelijkingsmateriaal, beter zelfs!
Gaaf dat je zo klein én in kleur kan printen, de schaal is helemaal oké!
Mooie aanwinst!
Proficiat met de aanwinst Peter. Je bent er kennelijk blij mee. Jammer dat het eerst fout moest gaan, maar gelukkig is het dan toch goed gekomen. Veel plezier ermee en vind er maar een goed sleep bij.

Luc
Citaat van: Hanzi op vrijdag 28 augustus 2026, 16:20:10Mooi loc, ik begrijp wel waarom je geen muntstuk meer hebt liggen :D .
:-) :-) :-)
Mooie lok, toffe kleuren :thumbup:
Mooie aanwinsten weer al dan niet zelf gefabriceerd. We krijgen een vochtig weekje dus de railforce one kan ingereden worden. Heb heel veel plezier er mee Peter.
Wauw prachtige aanwinst. Helemaal te begrijpen dat je zoiets moest hebben
Deze gaat zeker en vast dienst doen op je baan
Peter,

Mooi karretje hoor!  :-)

Veel plezier ermee.
Binnenkort een filmpje?

Wel jammer dat hij weer terug moest, maar daar heb je aan abonnement op.  >:-D
Is dat nou duur zo'n abonnement of krijg je het er gratis bij?

Henk
Peter,

Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst! Veel probleemloze kilometers gewenst :thumbup:.

Groeten,
Wico
 :offtopic:
zelf vind ik al die hedendaagse loks vreselijk om te zien (ja ik weet het) maar deze lok is een uitzondering  :thumbup:
 :) Peter, dat is een hele mooie lok, hopelijk blijft dat ding probleemloos doortuffen en ga je er veel rij en kijk plezier aan beleven. O:-D
Toch best wel  :( !@#$%^ en  :O (*&^%$ dat je steeds een probleemlok krijgt, het wordt wel weer opgelost maar grappig is anders.
En je pionnetjes zijn klein maar fijn, goeie indicatie om ze naast die Preiserin te zetten. :thumbup:
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: ernstcramer op vrijdag 28 augustus 2026, 16:06:12Leuke loc! Geniet ervan

En ook leuk die grootte vergelijking van je pionnetjes en mw Preiser!
Dat gaat zeker goed komen Ernst  :thumbup:
Het pionnetje is wat lastig te fotograferen maar met deze dame erbij kwam hij echt tot zijn recht.

Citaat van: FransW op vrijdag 28 augustus 2026, 16:10:15Fijn dat het uiteindelijk toch goed isgekomen met RFO, zeker wanneer je eerdere maandagmorgen-missers hebt ervaren.
Met dit soort dingen heb ik zelden geluk Frans, maar geluk in de liefde heb ik dan weer wel  :)

Citaat van: Hanzi op vrijdag 28 augustus 2026, 16:20:10Mooi loc, ik begrijp wel waarom je geen muntstuk meer hebt liggen :D .

Maar Frau Preiser is ook prima vergelijkingsmateriaal, beter zelfs!
Gaaf dat je zo klein én in kleur kan printen, de schaal is helemaal oké!
Jij hebt ook alles door Hans  :D
Ik vond deze dame een prima oplossing, contant geld heb ik al jaren niet meer, ik ben helemaal digitaal  >:-D
Ja die printer kan zeer klein printen, en het meer kleuren printen is helemaal leuk om te doen, het kost een paar centen ( oh nee die heb ik niet meer ) maar dan heb je ook wat  ;)

Citaat van: Sanderz28 op vrijdag 28 augustus 2026, 16:37:00Mooie aanwinst!
Dankjewel Sander, hij is prachtig.
Ik zag op de foto in het rooster wat vlekjes maar dat was gelukkig iets van stof.

Citaat van: lucdiels op vrijdag 28 augustus 2026, 16:38:52Proficiat met de aanwinst Peter. Je bent er kennelijk blij mee. Jammer dat het eerst fout moest gaan, maar gelukkig is het dan toch goed gekomen. Veel plezier ermee en vind er maar een goed sleep bij.

Luc
Ik ben er zeker mee in mijn nopjes Luc, de eerste was niet zo'n succes maar deze lijkt helemaal in orde.
Met dat plezier gaat het helemaal goed komen.
In het echt rijd hij goederen, dus zal er moderne goederen wagons achter gaan komen.

Citaat van: Adriaan_Berg op vrijdag 28 augustus 2026, 16:48:53
:-) :-) :-)
Mooie lok, toffe kleuren :thumbup:
Tja je kunt geld maar een keer uitgeven Adriaan, dus maar een poppetje gepakt voor het vergelijkend warenonderzoek  :P
Het zijn zeker toffe kleuren, hij staat nu nog even in het station te showen.
Forum Moderator

Citaat van: Freek op vrijdag 28 augustus 2026, 17:12:15Mooie aanwinsten weer al dan niet zelf gefabriceerd. We krijgen een vochtig weekje dus de railforce one kan ingereden worden. Heb heel veel plezier er mee Peter.
Niet alles kan uit de printer komen Freek  :)
We hadden vandaag al een vochtige dag, ik was in de tuin aan het zagen ( iets voor de baan ) en heb een aantal keren de boel snel moeten opruimen  8o
Echt gereden heb ik nog niet vandaag, maar de dag is nog niet voorbij.

Citaat van: Appermont1991 op vrijdag 28 augustus 2026, 17:23:50Wauw prachtige aanwinst. Helemaal te begrijpen dat je zoiets moest hebben
Deze gaat zeker en vast dienst doen op je baan
Ja ik kon mijn niet meer bedwingen Kenny, ik had me nog zo voorgenomen om voorlopig geen loc's meer te kopen dat is dus niet gelukt  :)

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 28 augustus 2026, 17:39:53Peter,

Mooi karretje hoor!  :-)

Veel plezier ermee.
Binnenkort een filmpje?

Wel jammer dat hij weer terug moest, maar daar heb je aan abonnement op.  >:-D
Is dat nou duur zo'n abonnement of krijg je het er gratis bij?

Henk
Het lijkt er wel op dat ik een abonnement heb op maandag morgen modellen Henk, toen ik constateerde dat hij niet in orde was liep ik naar Saskia toe en zei je raad het nooit.
Haar antwoord, nee he heb je weer een maandag morgen model binnen gekregen.
Dat abonnement is gratis, en eenmaal lid kom je er blijkbaar nooit meer af  :-(
Een filmpje komt wel als er wagons achter hangen anders is het zo'n kale boel :)

Citaat van: Wico op vrijdag 28 augustus 2026, 17:42:11Peter,

Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst! Veel probleemloze kilometers gewenst :thumbup:.

Groeten,
Wico
Dankjewel Wico, ik hoop nu een dinsdagmorgen model in huis te hebben en hoop dat deze de komende 25 jaar probleemloos blijft werken.

Citaat van: Rudibeer op vrijdag 28 augustus 2026, 17:48:56:offtopic:
zelf vind ik al die hedendaagse loks vreselijk om te zien (ja ik weet het) maar deze lok is een uitzondering  :thumbup:
Wat zeg je nauw Ruud  >:-D
Maakt niet uit hoor gelukkig hebben we allemaal onze eigen smaak, fijn dat deze een uitzondering hierop is  :D

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 28 augustus 2026, 17:57:48:) Peter, dat is een hele mooie lok, hopelijk blijft dat ding probleemloos doortuffen en ga je er veel rij en kijk plezier aan beleven. O:-D
Toch best wel  :( !@#$%^ en  :O (*&^%$ dat je steeds een probleemlok krijgt, het wordt wel weer opgelost maar grappig is anders.
En je pionnetjes zijn klein maar fijn, goeie indicatie om ze naast die Preiserin te zetten. :thumbup:

Ik koop niet voor niets de laatste jaren online bij winkeliers Dirk-Jan, als er iets mee is ( en dat komt bij mij wel eens voor  :( ) kan die zonder problemen weer terug en wordt het opgelost.
Leuk is dat natuurlijk niet, je hoop na het uitpakken wat altijd leuk is om te doen op een goed werkend model.
De Preiserin belde net dat ze wel extra betaald wil worden door al deze aandacht  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Best een mooie loc, nu maar er van uitgaan dat je er weer een hoop rijplezier mee gaat beleven.
Die pionnetjes zijn wel leuk hoor, nu maar hopen dat je ze nooit nodig zal hebben. :thumbup: