Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: daanknoben op zondag 29 augustus 2010, 12:09:20
Hoi Peter,

Das een mooie aanwinst die rood/gele ICR rijtuigen. Veel plezier ermee. Heb je ook al een stuurstand en een bijpassende loc? Mooie treincombinaties zijn die buurland treinen.

Groeten,

Daan

Dag Daan,

Voor zover ik weet heeft Marklin geen stuurstand voor deze serie.

Ik weet niet eens welke loc ervoor hoort, ik heb een 1600 en 1700 serie en ik denk dat die er wel bij horen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: bolkoppie op zondag 29 augustus 2010, 12:27:17
http://www.anw-modeltreinen.nl/viessmann/productinfo/pi_vi5048.htm

Dag Ben,

De koppelingen lijken totaal niet op elkaar, maar ik begrijp uit jou reaktie dat dit te koppelen moet zijn.

Dit ga ik even proberen, ik laat het zo weten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Ik heb waarschijnlijk twee linkerhanden  :o :o maar het past niet in elkaar.

De 4 polige uitvoering heeft numer 5071.

Even een foto gemaakt met de koppelingen tegen elkaar.




De twee midden aansluitingen passen niet in de andere koppeling of moet ik grof geweld gebruiken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: bolkoppie op zondag 29 augustus 2010, 12:45:40
Tjonge jonge, je bent me er eentje. Ik gaf je een 2e link van de juiste koppelingen. Dat de 2p niet op de 4p past snapt iedereen. :mrgreen:

Zet nou gewoon een nieuw setje op de lok en de 1e wagon, knip 2 draden af en Peter kan rijden.

Gr, Ben.

Jij hebt me op het verkeerde been gezet Ben met deze reactie  :? :?.

Citaat van: bolkoppie op zondag 29 augustus 2010, 12:00:59
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 11:57:18

Per ongeluk had ik een setje 4 polige gekocht terwijl het 2 polig moest zijn, hier baal ik echt van, alles stond klaar om dit in te bouwen maar ik kwam van een koude kermis thuis.


Heb je de Tams koppelingen? Twee draadjes afknippen toch?

Gr, Ben.

Ik ga toch voor de 2 polige, dan kan ik op alle manieren koppelen.

Jou idee begrijp ik wel, maar dan krijg ik allemaal verschillende koppelingen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: peterke33 op zondag 29 augustus 2010, 12:16:45
hallo peter/degeluidsman,

leuke aanwinsten gekocht in houten,helaas is het voor mij niet haalbaar vrees ik.om daar te graken,mss dat ik ooit in de toekomst met iemand kan meerijden.toch veel plezier gewenst met je aanwinsten.

groeten peter(ke33)

Er zijn meer mensen uit Belgie die naar de beurs gaan Peter, misschien kun je bij de volgende beurs in het draadje over die beurs een oproep doen om met iemand mee te rijden.

Zo nu ga ik echt aan mijn berg beginnen  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Hoi Peter,

ziet er allemaal weer goed uit. Je hebt weer een boel gedaan :shock:.
Die 4-polige koppelingen wil ik wel van je overnemen hoor :lol:.

Dan kan ik misschien eindelijk de hondekop afmaken 8).

Spreek je later,

groetjes Sander.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 11:57:18


Veel plezier ermee Peter, hoop dat ie een mooi plekkie krijgt


groetjes
Henk
(ja die waar je dit kocht :lol:)
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 12:27:26
Citaat van: daanknoben op zondag 29 augustus 2010, 12:09:20
Hoi Peter,

Das een mooie aanwinst die rood/gele ICR rijtuigen. Veel plezier ermee. Heb je ook al een stuurstand en een bijpassende loc? Mooie treincombinaties zijn die buurland treinen.

Groeten,

Daan
Dag Daan,

Voor zover ik weet heeft Marklin geen stuurstand voor deze serie.

Ik weet niet eens welke loc ervoor hoort, ik heb een 1600 en 1700 serie en ik denk dat die er wel bij horen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Nee Märklin maakt idd geen stuurstandrijtuigen hiervoor  :(. LS Models wel, maar die zijn dan 1:87, dat past niet zo mooi bij de marklins. De bijpassende lok wordt ook gemaakt door LS models:


Groeten,

Daan
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: Seinwezen op zondag 29 augustus 2010, 13:05:02
Hoi Peter,

ziet er allemaal weer goed uit. Je hebt weer een boel gedaan :shock:.
Die 4-polige koppelingen wil ik wel van je overnemen hoor :lol:.

Dan kan ik misschien eindelijk de hondekop afmaken 8).

Spreek je later,

groetjes Sander.

Hallo Sander,

Die 4 polige koppeling mag je overnemen  :D.

Ik heb hier nog wat rijtuigen voor je klaar liggen  :D :) :D.

Het wordt weer tijd dat we weer eens afspreken  :o kunnen we weer eens verder kletsen en zo.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 29 augustus 2010, 13:15:24
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 11:57:18

Veel plezier ermee Peter, hoop dat ie een mooi plekkie krijgt


groetjes
Henk
(ja die waar je dit kocht :lol:)


Haha heb ik die bij jou gekocht, ik ben een mooi plekje aan het maken.


Hij is in ieder geval groot zat, het winkeltje is door Saskia er vanaf gehaald  :o.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Peter,

Volgesn de berichten die ik hier lees schijnt Houten een grote beurs te zijn. Helaas voor ons belgen en dan vooral wij die uit de streek van Kortrijk komen (veel te) ver.

Guy
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: guyremgabdel op zondag 29 augustus 2010, 13:35:21
Peter,

Volgesn de berichten die ik hier lees schijnt Houten een grote beurs te zijn. Helaas voor ons belgen en dan vooral wij die uit de streek van Kortrijk komen (veel te) ver.

Guy


Hallo Guy,

De beurs is zeker groot en erg leuk om te bezoeken.

In Belgie zullen er ook wel van dit soort beurzen gehouden worden ( denk ik ) .

Kortrijk is wel een eind rijden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Hallo Peter,

Dat zijn weer prachtige aanwinsten. Volgens mij kan er ook gewoon een NS-loc voor die Benelux-rijtuigen (ze reden ten slotte kort voor het overspuiten in de Fyra-kleuren nog samen met de blauw-gele rijtuigen). Volgens mij is de 1700 de meest logische keuze.




Foto's: http://home.planet.nl/~efolst/rijtuigen/icr.htm


Wat ik wel een keer heb gehoord is dat de Nederlandse Märklin-handelaren al vaak bij Märklin hebben gevraagd om het NS-keerrijtuig, maar dat ze er vooral niet uitkomen met de schaal (Märklin zou ze dan willen uitleveren in de lange uitvoering). We zullen zien of Märklin naar de Nederlandse markt luistert.

Veel plezier met alle leuke producten.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Fijn dat ik mijn 1700 hier voor kan inzetten, die gebruikte ik ook al voor mijn gele rijtuigen.

Maar als straks de dubbeldecks rijtuigen van Artitec uitkomen kom ik weer een loc te kort  :( :(.

Ach er moet wat te wensen overblijven.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 15:28:31
Fijn dat ik mijn 1700 hier voor kan inzetten, die gebruikte ik ook al voor mijn gele rijtuigen.

Maar als straks de dubbeldecks rijtuigen van Artitec uitkomen kom ik weer een loc te kort  :( :(.

Ach er moet wat te wensen overblijven.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Yep, want voor de dubbeldeks DDM-1 moet weer een 1800;).
Ik heb de DDM-1 al besteld. Evenals de LSM ICR, maar een 1700 loc moet ik ook nog hebben. Ik struin lekker Ebay af, tot ik een mooie 1720 vind.

Gr. Daan
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: daanknoben op zondag 29 augustus 2010, 15:36:16
Yep, want voor de dubbeldeks DDM-1 moet weer een 1800;).

Moet  :roll:  het mag ook een 1600 zijn  8)

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 29 augustus 2010, 16:08:06
Citaat van: daanknoben op zondag 29 augustus 2010, 15:36:16
Yep, want voor de dubbeldeks DDM-1 moet weer een 1800;).

Moet  :roll:  het mag ook een 1600 zijn  8)

Mvg, Johan

Een 1600 serie heb ik nog staan, kom ik er nog steeds een te kort maar dat is niet zo,n erg.

Ik heb loc's zat dan zet ik er iets anders voor todat ik weer een mooie op de kop kan tikken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Aan de berg wordt hard gewerkt, zo af en toe als er weer iets staat te drogen kan ik even andere dingen doen.

Als het mee zit gaat straks het gaas erop  :D :D :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 16:26:06
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 29 augustus 2010, 16:08:06
Citaat van: daanknoben op zondag 29 augustus 2010, 15:36:16
Yep, want voor de dubbeldeks DDM-1 moet weer een 1800;).

Moet  :roll:  het mag ook een 1600 zijn  8)

Mvg, Johan

Een 1600 serie heb ik nog staan, kom ik er nog steeds een te kort maar dat is niet zo,n erg.

Ik heb loc's zat dan zet ik er iets anders voor todat ik weer een mooie op de kop kan tikken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ach, binnenkort (misschien volgend jaar???) komt ook vast wel de Märklin-versie met sluitlichten en warm-witte LED's aan de voorzijde.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: RMW op zondag 29 augustus 2010, 16:29:27
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 16:26:06
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 29 augustus 2010, 16:08:06
Citaat van: daanknoben op zondag 29 augustus 2010, 15:36:16
Yep, want voor de dubbeldeks DDM-1 moet weer een 1800;).

Moet  :roll:  het mag ook een 1600 zijn  8)

Mvg, Johan

Een 1600 serie heb ik nog staan, kom ik er nog steeds een te kort maar dat is niet zo,n erg.

Ik heb loc's zat dan zet ik er iets anders voor todat ik weer een mooie op de kop kan tikken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ach, binnenkort (misschien volgend jaar???) komt ook vast wel de Märklin-versie met sluitlichten en warm-witte LED's aan de voorzijde.

M.v.g.

Maikel (RMW)

Volgens mij is deze loc er al???

Ik dacht dat hij aangeboden werd met een aantal rijtuigen, die heeft in iedergaval sluitverlichting.

Weet helaas niet zo snel welk art. nummer deze set heeft  :( :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 13:22:14
Citaat van: Seinwezen op zondag 29 augustus 2010, 13:05:02
Hoi Peter,

ziet er allemaal weer goed uit. Je hebt weer een boel gedaan :shock:.
Die 4-polige koppelingen wil ik wel van je overnemen hoor :lol:.

Dan kan ik misschien eindelijk de hondekop afmaken 8).

Spreek je later,

groetjes Sander.

Hallo Sander,

Die 4 polige koppeling mag je overnemen  :D.

Ik heb hier nog wat rijtuigen voor je klaar liggen  :D :) :D.

Het wordt weer tijd dat we weer eens afspreken  :o kunnen we weer eens verder kletsen en zo.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Hoi Peter,

het wordt inderdaad weer eens tijd.
Misschien kunnen we woensdag weer afspreken?

Ik ben ook wel benieuwd naar de rijtuigen. Kunnen we ze  meteen effe bij jou laten rijden :lol:.

Ik spreek je later,

groetjes Sander.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 17:26:39Volgens mij is deze loc er al???

Ik dacht dat hij aangeboden werd met een aantal rijtuigen, die heeft in iedergaval sluitverlichting.

Weet helaas niet zo snel welk art. nummer deze set heeft  :( :(

Märklin gaat dit jaar een 1800 (dus geen 1600) uitleveren in een set en deze loc heeft inderdaad sluitverlichting. Artikelnummer 26561:




M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: Seinwezen op zondag 29 augustus 2010, 18:24:07
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 13:22:14
Citaat van: Seinwezen op zondag 29 augustus 2010, 13:05:02
Hoi Peter,

ziet er allemaal weer goed uit. Je hebt weer een boel gedaan :shock:.
Die 4-polige koppelingen wil ik wel van je overnemen hoor :lol:.

Dan kan ik misschien eindelijk de hondekop afmaken 8).

Spreek je later,

groetjes Sander.

Hallo Sander,

Die 4 polige koppeling mag je overnemen  :D.

Ik heb hier nog wat rijtuigen voor je klaar liggen  :D :) :D.

Het wordt weer tijd dat we weer eens afspreken  :o kunnen we weer eens verder kletsen en zo.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Hoi Peter,

het wordt inderdaad weer eens tijd.
Misschien kunnen we woensdag weer afspreken?

Ik ben ook wel benieuwd naar de rijtuigen. Kunnen we ze  meteen effe bij jou laten rijden :lol:.

Ik spreek je later,

groetjes Sander.

Hallo Sander,

Woensdag is prima hoor  :D :D

Dan kun je weer eens kijken hoe de berg er nu in het echt bij staat, op dit moment zijn we gaas over de spanten aan het lijmen.

Het krijgt nu al een ander gezicht.

Straks zal ik weer een paar foto,s plaatsen van de vorderingen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: RMW op zondag 29 augustus 2010, 18:34:31
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 17:26:39Volgens mij is deze loc er al???

Ik dacht dat hij aangeboden werd met een aantal rijtuigen, die heeft in iedergaval sluitverlichting.

Weet helaas niet zo snel welk art. nummer deze set heeft  :( :(

Märklin gaat dit jaar een 1800 (dus geen 1600) uitleveren in een set en deze loc heeft inderdaad sluitverlichting. Artikelnummer 26561:




M.v.g.

Maikel (RMW)

Ik denk dat Marklin deze loc ook wel los gaat verkopen, ze hebben al zoveel verschillende uitgebracht.

De sluitverlichting is eindelijk gerealiseerd maar volgens mij niet apart te schakelen  :( :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Hallo Peter,

Zo, je hebt weer leuk lopen shoppen daar in Houten. En ik maar met lede ogen toekijken  :(  :lol: .
Mooie aanwinsten, jammer van je koppelingen.
Ach daar weet jij ook wel weer een oplossing voor, las ik verder..... :lol:

Zie je foto´s graag.

Groeten Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Hoi Peter,

Leuke aanwinsten mee uit Houten gisteren.

Goed dat het toch nog gelukt is om een ruïne te vinden.

Wel lachen dat je het toch weer niet kon laten om een aantal rijtuigen te kopen.
Zien er prachtig uit.

Je kunt in ieder geval voorlopig aardig wat gips gieten, we hebben met elkaar aardig wat uitgegeven bij Anita Decor  :lol: :lol: :lol:

Succes verder met de koppelingen, vervelend dat de gisteren aangeschafte niet passen.

Groeten

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: Varekamp op zondag 29 augustus 2010, 19:46:56
Hallo Peter,

Zo, je hebt weer leuk lopen shoppen daar in Houten. En ik maar met lede ogen toekijken  :(  :lol: .
Mooie aanwinsten, jammer van je koppelingen.
Ach daar weet jij ook wel weer een oplossing voor, las ik verder..... :lol:

Zie je foto´s graag.

Groeten Ronald  :D

Hallo Ronald,

Ach een dagje shoppen kan geen kwaad, de meeste vrouwen ( denk ik  :mrgreen: :mrgreen: ) doen het minimaal 2 keer per maand ( sorry dames  :P ).

De 4 polige koppeling gaat naar mijn buurman, die gaat zijn hondekop ombouwen.

Woensdag hoop ik in Rijswijk een 2 polige te kopen zodat dit project ook afgemaakt kan worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: M.user op zondag 29 augustus 2010, 20:05:25
Hoi Peter,

Leuke aanwinsten mee uit Houten gisteren.

Goed dat het toch nog gelukt is om een ruïne te vinden.

Wel lachen dat je het toch weer niet kon laten om een aantal rijtuigen te kopen.
Zien er prachtig uit.

Je kunt in ieder geval voorlopig aardig wat gips gieten, we hebben met elkaar aardig wat uitgegeven bij Anita Decor  :lol: :lol: :lol:

Succes verder met de koppelingen, vervelend dat de gisteren aangeschafte niet passen.

Groeten

Ronald

Ik heb aandelen bij Anita decor  :lol: :lol:, ik kreeg een mal kado maar had ook wel een tas vol met spullen.

Op dit moment zit het gaas op het geraamte gelijmd, ik laat het nog even drogen en dan het overtolige ervan af knippen.

Begint nu echt een berg te lijken en dat werd tijd ook  :o :o straks plaats ik nog even wat foto,s hiervan.

Ja die rijtuigen stonden al zo lang op mijn lijstje en die kon ik niet weerstaan, ik ben steeds bij de stand met rollend materiaal voorbij gelopen alleen hier even niet  :mrgreen: :mrgreen:

Vanmiddag heb ik ook de kast eens opgeruimt, van mijn werk heb ik 7 de zelfde dozen meegenomen op loc's en wagons op te bergen ik wist niet dat mijn collectie zo groot was.

Wel leuk om te doen, je ziet gelijk wat voor moois je hebt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Dan heb  je al een aardige collectie, wordt het misschien tijd voor een leuke vitrinekast.

groeten

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 11:57:18
Gisteren in Houten een leuke dag gehad, veel bekende tegengekomen maar ook nieuwe gezichten ( zelfs uit Maastricht  :D ).

Hoi Peter,

Leuke dingen heb je gekocht. Erg leuke je een keer live te spreken. Heb je tip gevolgd van de airbruch en houd hem in gedachten.

Veel plezier met de aankopen.

Groeten,

TimTie.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: M.user op zondag 29 augustus 2010, 21:04:01
Dan heb  je al een aardige collectie, wordt het misschien tijd voor een leuke vitrinekast.

groeten

Ronald

Wie weet, ik heb op de beurs wel staan kijken maar waar hang je zo'n ding nu op :shock: :shock:

Saskia ziet me aankomen  :D :D

Zo voor vandaag hou ik de bouw werkzaamheden voor gezien, ga nu eerst een aantal foto's up-loaden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: TimTie op zondag 29 augustus 2010, 21:16:23
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 11:57:18
Gisteren in Houten een leuke dag gehad, veel bekende tegengekomen maar ook nieuwe gezichten ( zelfs uit Maastricht  :D ).

Hoi Peter,

Leuke dingen heb je gekocht. Erg leuke je een keer live te spreken. Heb je tip gevolgd van de airbruch en houd hem in gedachten.

Veel plezier met de aankopen.

Groeten,

TimTie.

Fijn te lezen dat jullie weer aangekomen zijn daar in het verre Maastricht  :D

De airbrush set gaat er zeker komen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Een teleurstelling en nieuwe aanwinsten uit Houten
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 19:21:39
Citaat van: RMW op zondag 29 augustus 2010, 18:34:31Märklin gaat dit jaar een 1800 (dus geen 1600) uitleveren in een set en deze loc heeft inderdaad sluitverlichting. Artikelnummer 26561:




M.v.g.

Maikel (RMW)

Ik denk dat Marklin deze loc ook wel los gaat verkopen, ze hebben al zoveel verschillende uitgebracht.

De sluitverlichting is eindelijk gerealiseerd maar volgens mij niet apart te schakelen  :( :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Jawel, zo staat op Märklin.nl: "Frontsein per cabine uitschakelbaar".

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Vandaag weer eens flink aan mijn baan kunnen bouwen  :D

De ruine heeft zijn plakje op de berg gekregen en boven het drieluik portaal zijn nog twee balkjes geplaatst.




Even op de baan gezet om een sfeertje te proeven  :P





Meer dan een jaar geleden heb ik op de beurs in Houten zeer fijn gaas gekocht en die komt nu goed van pas.

Met een heet lijmpistool lijm ik ( en Saskia ) het gaas op de houten ondergrond.








En dit is het resultaat tot nu toe, morgen eerst een opstel spoor wat korter maken want die loop nu de berg in.

Voor vandaag hou ik het bouwen voor gezien, jammer dat het weekend er zo snel opzit  :? :?





Dit was voor ons ook weer nieuw en ik hoop dat we nog op de goede weg zitten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Hoi Peter,

Je hebt weer een aardig weekend aan je hobby besteed.
Was gisteren wel in Houten. Ben alleen niet bij de M&G geweest dit keer.
Mijn baan is inmiddels helemaal leeg. :( :(

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Hoi Peter,

Zie er prima uit zo die berg. De ruïne staat goed zo in de hoek op het hoogste punt.

Ik zie dat je ook al zo'n lastig stopcontact hebt in de hoek waar je berg komt.

Hoe doe jij dit met die stekker als je er niet meer bij kan?

Groet
Ronald
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Hey Peter.

de berg begint er zeker mooi uit te zien!

ik ben benieuwd hoe die eruit ziet als hij klaar is:)

Grtz Jeffrey
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Citaat van: vanb op zondag 29 augustus 2010, 22:30:36
Hoi Peter,

Je hebt weer een aardig weekend aan je hobby besteed.
Was gisteren wel in Houten. Ben alleen niet bij de M&G geweest dit keer.
Mijn baan is inmiddels helemaal leeg. :( :(

Maikel

Hallo Maikel,

Waarom niet naar M&G terwijl je wel op de beurs was, jammer want het was gezellig druk in de hoek.

Bij jou zit alles nu in dozen klaar voor de verhuizing  :( :o.

De volgende keer wel naar M&G gaan  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
hey

ik weet nu al dat dat een hele mooie berg gaat worden.

ben zeer benieuwed hoe het eruit gaat zien.

greetzz sander. :D :D
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
hey geluidsman

de berg is echt mooi aan het worden!

gr.max
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Citaat van: M.user op zondag 29 augustus 2010, 22:34:41
Hoi Peter,

Zie er prima uit zo die berg. De ruïne staat goed zo in de hoek op het hoogste punt.

Ik zie dat je ook al zo'n lastig stopcontact hebt in de hoek waar je berg komt.

Hoe doe jij dit met die stekker als je er niet meer bij kan?

Groet
Ronald

De berg kan zo van de baan getild worden als ik al bij de stekker wil zijn.


Onder de baan ligt een verdeel blok, als ik daar de  stekker uit trek is alles spannings loos.

Daar naast zit er bij mijn bestuurings hoekje een hoofdschakelaar.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Citaat van: jeffrey026 op zondag 29 augustus 2010, 22:40:38
Hey Peter.

de berg begint er zeker mooi uit te zien!

ik ben benieuwd hoe die eruit ziet als hij klaar is:)

Grtz Jeffrey

Daar zijn wij ( Saskia en ik ) ook erg benieuwd naar, het huisje wat Saskia van de ruine afgehaald heeft komt straks boven het drieluik portaal tegen de muur te staan, dit wordt een stal voor de koeien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Citaat van: sander09 op zondag 29 augustus 2010, 22:44:47
hey

ik weet nu al dat dat een hele mooie berg gaat worden.

ben zeer benieuwed hoe het eruit gaat zien.

greetzz sander. :D :D
Citaat van: max op zondag 29 augustus 2010, 22:45:01
hey geluidsman

de berg is echt mooi aan het worden!

gr.max

Bedankt voor jullie fijne reactie, het wordt ooit nog wel eens wat zo  :lol: :lol:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 22:43:51
Citaat van: vanb op zondag 29 augustus 2010, 22:30:36
Hoi Peter,

Je hebt weer een aardig weekend aan je hobby besteed.
Was gisteren wel in Houten. Ben alleen niet bij de M&G geweest dit keer.
Mijn baan is inmiddels helemaal leeg. :( :(

Maikel

Hallo Maikel,

Waarom niet naar M&G terwijl je wel op de beurs was, jammer want het was gezellig druk in de hoek.

Bij jou zit alles nu in dozen klaar voor de verhuizing  :( :o.

De volgende keer wel naar M&G gaan  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Was met iemand anders en viel tegen om al het moois te zien, wetend dat ik zelf alles aan het slopen ben.
Maar volgende keer schuif ik weer aan. Hopelijk met het goede nieuws een nieuw plekje gevonden te hebben en dus weer opnieuw te kunnen beginnen.

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Hoi Peter,

veel plezier met je nieuwe aanwinsten en ik ben benieuwd hoe het met de berg verder gaat.

Groetjes, John
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Hoi peter,

is dit niets voor je:

http://link.marktplaats.nl/373301173

groetjes,

Aad
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Ha die Peter en Saskia.
Heel erg goed dat je nu gelijk toch met de berg begonnen bent! 8)
je zag er wel tegenop "als een berg" maar de basis ziet er uitstekend uit.

Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 22:46:45
De berg kan zo van de baan getild worden als ik al bij de stekker wil zijn.

Ja, als Mohammed (Peter) niet bij het stopcontact kan komt de berg wel naar Mohammed! :mrgreen:

Succes en sterkte verder.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Citaat van: Aad op maandag 30 augustus 2010, 13:42:26
Hoi peter,

is dit niets voor je:

http://link.marktplaats.nl/373301173

groetjes,

Aad

Dag Aad,

Bedankt voor de link, dit gaat hem niet worden ik vind de compressor er te plastic uitzien en wil iets hoger in kwaliteit gaan zitten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Citaat van: AlbertJan op maandag 30 augustus 2010, 15:14:13
Ha die Peter en Saskia.
Heel erg goed dat je nu gelijk toch met de berg begonnen bent! 8)
je zag er wel tegenop "als een berg" maar de basis ziet er uitstekend uit.

Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 22:46:45
De berg kan zo van de baan getild worden als ik al bij de stekker wil zijn.

Ja, als Mohammed (Peter) niet bij het stopcontact kan komt de berg wel naar Mohammed! :mrgreen:

Succes en sterkte verder.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Ja je moet wat he  :D :D

Het is zeker een berg werk maar erg leuk om te doen, ik begin de scenery steeds leuker te vinden.

De reden dat de berg er vanaf kan is puur voor service  :D :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De berg begint steeds meer op een berg te lijken
Citaat van: Tilly op maandag 30 augustus 2010, 00:18:52
Hoi Peter,

veel plezier met je nieuwe aanwinsten en ik ben benieuwd hoe het met de berg verder gaat.

Groetjes, John

Hallo John,

ik ga er zo weer mee verder, moet eerst een opstel spoor korter maken.

Met de nieuwe aanwinsten ben ik erg blij  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.