Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van een geluidsman - Stef wagons ( foto's ).
Pagina's: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 411   Omlaag

Auteur Topic: De baan van een geluidsman - Stef wagons ( foto's ).  (gelezen 3921003 keer)

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group«
Re:De baan van een geluidsman / De eerste laag zit erop
« Reactie #3850 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 16:23:40 »

hallo peter&saskia,

das al een goed begin,ik heb geleerd van mijn vader.het beste is eerst het laken intesmeren met knauf(plamuur), en daarna aanbrengen op je model.zo heb je minder knauf nodig,roodband geelband zoals jullie zeggen.maar het gaat de goede kant uit heb ik de indruk.

groeten peter(ke33)

Hoi Peter,

De eerste laag begint langzaam droog te worden, dan is fijn want ik wil graag de eerste echte laag aan gaan brengen kompleet met rotsen  :D.

Ik kan niet wachten maar weet dat het niet te snel moet gaan.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3851 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 16:26:00 »

Heey Peter,

Fraaie update en dat ziet er tof uit zeg! :D
Ben enorm benieuwd hoe het gaat worden en je krijgt echt een enorm leuke baan zo!! :D

Groetjes,

Antal

Dag Antal,

Ook ik ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, er moet ook nog een loop pad aangebracht worden en bij een van mijn mallen zitten trappetjes.

Net weer een kwart liter gips in de mallen gedaan, het lijkt hier wel een gips fabriek.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Antal

• Forum Moderator
  • Nederlands begin jaren 90
« Reactie #3852 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 16:32:10 »

Heey Peter,

En krijg je ook al korting bij grote afname?  :lol: :lol:
EN gaan we die updates nog vandaag lezen ik ben enorm benieuwd. :) (ook al reageer ik niet erg vaak daarvoor excuus)
En daarnaast heb je ook foto's van je treinstammen zoals de benelux trein maar ook goederen en andere? :)

Groetjes,

Antal

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #3853 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 16:53:03 »

peter/degeluidsman,

die mallen kan je die ook in een marklinstore kopen??,zo ja dan ga ik er ook en paar kopen.de frame is hier al afgebroken,straks het andere frame maken.het zal 3.10 op 1.85 worden,en baanplan heb ik helaas niet maar heb een fijn voorbeeld gevonden in een oud marklinboek.

succes peter&saskia met je berg;

peter(ke33)

vanb

• Vaste Gast
« Reactie #3854 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 17:20:39 »

Hoi Peter,

Jullie zijn ook niet meer te stoppen zeg.
Je kunt knauf bellen en vragen of je ook losgestort gips kan krijgen.
Is goedkoper en jullie gebruiken toch genoeg. :lol: :lol:

Maikel

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3855 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 18:26:46 »

Heey Peter,

En krijg je ook al korting bij grote afname?  :lol: :lol:
EN gaan we die updates nog vandaag lezen ik ben enorm benieuwd. :) (ook al reageer ik niet erg vaak daarvoor excuus)
En daarnaast heb je ook foto's van je treinstammen zoals de benelux trein maar ook goederen en andere? :)

Groetjes,

Antal

Dag Antal,

Foto's van mijn treinstammen heb ik niet echt, als de berg weer terug op de baan is zal ik weer eens een filmpje maken waar het een en ander op te zien is.

Ik ga zeker nog een update maken vandaag ( denk ik )  :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3856 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 18:49:47 »

peter/degeluidsman,

die mallen kan je die ook in een marklinstore kopen??,zo ja dan ga ik er ook en paar kopen.de frame is hier al afgebroken,straks het andere frame maken.het zal 3.10 op 1.85 worden,en baanplan heb ik helaas niet maar heb een fijn voorbeeld gevonden in een oud marklinboek.

succes peter&saskia met je berg;

peter(ke33)

Hallo Peter,

Ik denk niet dat je de mallen die ik gebruik in de Marklin store kan kopen.

De mallen koop ik bij Anita decor, ze staan altijd op de beurs in Houten maar hebben ook een website.

http://www.anitadecor.nl

Ik ga er van uit dat je ze zo kunt bestellen.

Jij had toch een super mooi baanplan gekregen in jou draadje  :( :(

Succes met bouwen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3857 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 18:58:19 »

Hoi Peter,

Jullie zijn ook niet meer te stoppen zeg.
Je kunt knauf bellen en vragen of je ook losgestort gips kan krijgen.
Is goedkoper en jullie gebruiken toch genoeg. :lol: :lol:

Maikel

Dag Maikel,

Als ik ergens mijn tanden in zit ( heb mijn eigen tanden nog  :mrgreen: :mrgreen: ) dan ga ik er ook 100% voor.

Maar het is ook verslavend, ik ben met meerdere dingen tegelijk bezig omdat het meeste moet drogen.

Zo staat nu de eerste onderlaag van de berg te drogen.
Een portaal staat in de steigers.
Het gips in de mallen staat..............

En ik ben nog een loc aan het ijken.

Best wel druk, maar erg leuk om te doen.

Ik hoop dat de eerste echte laag gips vanavond nog op de berg kan.

Wij krijgen al korting bij Knauf, we zijn aandeel houder  :D :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Wim N

• Gast
« Reactie #3858 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 19:42:21 »

Het kan snel gaan  :D :D.

Het begin is er, ik hoop dat we vandaag de dikkere laag aan kunnen brengen.

De eerste laag is wat verdunt aangebracht zodat het papier en het gaas makelijk met elkaar te lijmen was.

Wat denken jullie ervan  :? :?.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peer,

Zal aan de bovenkant nog een dun latje als extra vesteviging plaatsen want als er nog een laagje Rotband over heen komt heb je kans dat het gaat doorbuigen en dan gaat het scheuren en zeker omdat je berg nog een paar keer wil verplaatsen.

Niet snel maar rustig aan doen dan komt het goed.

Groet Wim.

AndreS

• Vaste Gast
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
    • Modelspoor en Fotografie
« Reactie #3859 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 20:18:42 »

Peter,

Elke keer wanneer ik op je draadje kijk is er weer een voortgang te zien. Saskia en jij hebben er duidelijk zin in.
Het is telkens weer een verrassing waar jullie nu weer aan gewerkt hebben. Ik denk inderdaad dat het slim zo zijn om een latje tussen de schotten te zetten omdat anders mogelijk je gips gaat scheuren.

Groet, Andre

daanknoben

• Gast
« Reactie #3860 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 20:23:32 »

Beste super-gips-combinatie,

Jullie gaan als een trein. Het wordt allemaal prachtig wat jullie fabriceren. Wel een goed duo zo hoor  :D

Groete,

Daan

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3861 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 21:00:24 »

Het kan snel gaan  :D :D.

Het begin is er, ik hoop dat we vandaag de dikkere laag aan kunnen brengen.

De eerste laag is wat verdunt aangebracht zodat het papier en het gaas makelijk met elkaar te lijmen was.

Wat denken jullie ervan  :? :?.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peer,

Zal aan de bovenkant nog een dun latje als extra vesteviging plaatsen want als er nog een laagje Rotband over heen komt heb je kans dat het gaat doorbuigen en dan gaat het scheuren en zeker omdat je berg nog een paar keer wil verplaatsen.

Niet snel maar rustig aan doen dan komt het goed.

Groet Wim.

Hallo Wim,

De echte laag gips is net aangebracht en ik verplaats deze voorlopig niet meer todat het echt uitgehard is.

Ik zal dan eens kijken of ik nog steun latjes kan plaatsen.

Ik ga zo een grote hoeveelheid foto's plaatsen  :D :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3862 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 21:05:00 »

Peter, Saskia,

jullie gaan echt als een speer!

Denk erom dat je alles wel goed laat drogen. Anders is het nog te zacht en gaat het geheid breken!

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Dag Arjan,

Ik laat het nu echt met rust, het zal me moeite kosten maar het is even niet anders  :D :D

Gelukkig kan ik gewoon rijden en er zijn altijd dingen te doen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3863 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 21:08:29 »

Peter,

Elke keer wanneer ik op je draadje kijk is er weer een voortgang te zien. Saskia en jij hebben er duidelijk zin in.
Het is telkens weer een verrassing waar jullie nu weer aan gewerkt hebben. Ik denk inderdaad dat het slim zo zijn om een latje tussen de schotten te zetten omdat anders mogelijk je gips gaat scheuren.

Groet, Andre

Hey Andre,

We hebben er zeker zin in, dit is echt super leuk werk.

Ik ben meestal met meerdere dingen bezig, tja ik kan niet stil zitten  :D

Met de latjes ga ik zeker bekijken, maar pas als de boel droog is.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3864 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 21:10:02 »

Beste super-gips-combinatie,

Jullie gaan als een trein. Het wordt allemaal prachtig wat jullie fabriceren. Wel een goed duo zo hoor  :D

Groete,

Daan

Wij gaan door het leven als duo onbekend Daan  :lol: :lol: :lol:

Update komt eraan, ik ben foto's aan het uploaden.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

EKdesign

• Vaste Gast
  • ÍBB - Oberndorf 1:87
    • ModelSpoorOpZolder
« Reactie #3865 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 21:24:39 »

Hey Peter,

Was een leuk gesprek vanmorgen, je hebt me goed op weg geholpen. :lol:
Nadat we het telefoongesprek hadden beŰindigd ben ik gaan douchen en direct erna naar de treinenzaak gereden hier in het dorp, het oude station, heb bij die winkel een goed gesprek gehad met de 3 eigenaren over de OM32, zelfs het 3-rail forum laten zien en de link naar die OM32 decoders moest ik zelfs bij hun favorieten zetten, ze waren ook daar zeer ge´nteresseerd en gaan zelf dat bedrijf bellen, dus misschien kan ik hem binnenkort zelf hier vlak bij huis kopen. 8)

Voor de rest ben ik druk geweest met bovenleiding plaatsen bij de bruggen, straks komen er nog foto`s op mijn draadje.
Ik zie dat jij ook niet hebt stilgezeten, man wat ga jij ook hard, het is wel leuk dat ik niet de enige ben die met diverse projectjes tegelijk bezig is, drogen van dingen, uitharden van dingen, lol.

Wat je tot nu toe hebt gedaan ziet er goed uit, alle begin is lastig, jij met de bergen ik met de seinen, zo heeft een ieder wel wat.

Suc6 met je bergen en andere projecten, ik hou je in de gaten. 8)

M.user

• Stamgast
  • 150 jaar station Roosendaal
    • Rosenbahn
« Reactie #3866 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 22:21:44 »

Hoi Peter,

Je gaat als een speer met die berg. Goed dat je op geelband overgestapt bent. Je zult zien dat het beter werkt.
Als het uitgehard is kun  je ook mooi stukken rots uithakken.

Zelf ben ik vanmiddag ook even met gipswerk bezig geweest, maar eigenlijk het grootste deel van de dag buiten gewerkt vanwege het lekkere weer.

Groeten

Ronald

bluey

• Gast
« Reactie #3867 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 22:55:00 »

Hoi peter

ziet er goed uit ! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschiltussen rood en geel . Voor zover ik weet is rotband goed genoeg maar wellicht kan het nog beter . Ik ben ook wel benieuwd waarom het keukenpapier nodig is . Ik smeer het er rechtstreeks op in 1 laag en dan gaat het echt in het gaas zitten waardoor het een soort gewapende constructie wordt. Maar ik doe dit ook nog niet zo lang dus hoor graag andere ideeen . Een verstevigingsbalkje aanbrengen na het drogen heeft denk ik niet zoveel zin tenzij je er weer gaas aan verbind en het doormiddel van gips met de al opgebrachte laag verbindt. Het moet 1 geheel worden

ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van jouw berg

wat zijn dat trouwens voor stroomvoerende koppelingen? Ik ken alleen marklin. Zijn deze goedkpper of beter ? Ik moet er een heel stel gaan kopen en heb ze nog nooit gebruikt dus luister graag naar je advies !

Citaat
Ik heb nog nooit problemen gehad met deze tape ( gebruik ik al 30 jaar op het podium ) maar als straks de boel droog is haal ik het er gelijk vanaf.

ik ook. Plakte laatst een struikelige mic kabel vast en de geluidsman sloeg me bijna op mijn... Omdat anders zijn hele kabelkist aan elkaar zou plakken . Beetje overdreven natuurlijk, maar het laat idd behoorlijk wat lijm achter op je kabels

wat doe je trouwens op het podium ? Geluidsman? Hobby of werk? We zoeken nog een hobby geluidsman voor onze band ;-)

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3868 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 23:00:59 »

Hey Peter,

Was een leuk gesprek vanmorgen, je hebt me goed op weg geholpen. :lol:
Nadat we het telefoongesprek hadden beŰindigd ben ik gaan douchen en direct erna naar de treinenzaak gereden hier in het dorp, het oude station, heb bij die winkel een goed gesprek gehad met de 3 eigenaren over de OM32, zelfs het 3-rail forum laten zien en de link naar die OM32 decoders moest ik zelfs bij hun favorieten zetten, ze waren ook daar zeer ge´nteresseerd en gaan zelf dat bedrijf bellen, dus misschien kan ik hem binnenkort zelf hier vlak bij huis kopen. 8)

Voor de rest ben ik druk geweest met bovenleiding plaatsen bij de bruggen, straks komen er nog foto`s op mijn draadje.
Ik zie dat jij ook niet hebt stilgezeten, man wat ga jij ook hard, het is wel leuk dat ik niet de enige ben die met diverse projectjes tegelijk bezig is, drogen van dingen, uitharden van dingen, lol.

Wat je tot nu toe hebt gedaan ziet er goed uit, alle begin is lastig, jij met de bergen ik met de seinen, zo heeft een ieder wel wat.

Suc6 met je bergen en andere projecten, ik hou je in de gaten. 8)

Dag Erik,

Het was zeker leuk je even gesproken te hebben en tips uit te wisselen.

Nadat ik jou had gesproken over het gipsen van een berg was Saskia al druk bezig geweest, gelukkig zoals jij het uitlegde  :D

Ik kom zeker weer op je draadje kijken, ben benieuwd wat voor moois me nu weer te wachten staat.

Mijn update komt zo online.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3869 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 23:04:34 »

Hoi Peter,

Je gaat als een speer met die berg. Goed dat je op geelband overgestapt bent. Je zult zien dat het beter werkt.
Als het uitgehard is kun  je ook mooi stukken rots uithakken.

Zelf ben ik vanmiddag ook even met gipswerk bezig geweest, maar eigenlijk het grootste deel van de dag buiten gewerkt vanwege het lekkere weer.

Groeten

Ronald

Hallo Ronald,

Ik heb geen vergelijkings materiaal dus ik ga er vanuit dat jij weet waar je over praat.

De zaken worden wel steeds groter rotband was 20 kilo en geelband 25 kilo, de eerste paar kilo;s zitten erop en ik ben wel tevreden tot nu toe.

Hier heeft de deur ook de heledag opengestaan, maar er is aan de eet tafel  gewerkt  :D :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3870 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 23:15:28 »

Hoi peter

ziet er goed uit ! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschiltussen rood en geel . Voor zover ik weet is rotband goed genoeg maar wellicht kan het nog beter . Ik ben ook wel benieuwd waarom het keukenpapier nodig is . Ik smeer het er rechtstreeks op in 1 laag en dan gaat het echt in het gaas zitten waardoor het een soort gewapende constructie wordt. Maar ik doe dit ook nog niet zo lang dus hoor graag andere ideeen . Een verstevigingsbalkje aanbrengen na het drogen heeft denk ik niet zoveel zin tenzij je er weer gaas aan verbind en het doormiddel van gips met de al opgebrachte laag verbindt. Het moet 1 geheel worden

ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van jouw berg

wat zijn dat trouwens voor stroomvoerende koppelingen? Ik ken alleen marklin. Zijn deze goedkpper of beter ? Ik moet er een heel stel gaan kopen en heb ze nog nooit gebruikt dus luister graag naar je advies !

Citaat
Ik heb nog nooit problemen gehad met deze tape ( gebruik ik al 30 jaar op het podium ) maar als straks de boel droog is haal ik het er gelijk vanaf.

ik ook. Plakte laatst een struikelige mic kabel vast en de geluidsman sloeg me bijna op mijn... Omdat anders zijn hele kabelkist aan elkaar zou plakken . Beetje overdreven natuurlijk, maar het laat idd behoorlijk wat lijm achter op je kabels

wat doe je trouwens op het podium ? Geluidsman? Hobby of werk? We zoeken nog een hobby geluidsman voor onze band ;-)

Het verschil tussen rotband en geelband weet ik niet, Ronald ( M user ) gaf mij de tip dat dit beter is.

Zelf heb ik er totaal geen ervaring mee.

Stroom voerende koppelingen zijn precies wat het woord zegt koppelingen die stroom en rijtuigen koppelen.

Er zijn meerdere merken die ze verkopen, ik gebruik ze van Viesmann.
Deze zijn er in 2 en 4 polige uitvoeringen.

Prijzen liggen volgens mij redelijk gelijk aan die van Marklin maar die zijn 1 polig.

Ik heb 30 jaar als werk in het geluid gezeten, met o.a. Shoking Blue / Intwine / Cor bakker / Diffussion / Annie Schilder  en nog veel meer.

Tegenwoordig werk ik als senior installatie technicus van AV systemen.

Soms wil ik nog wel eens achter de mengtafel kruipen, dus als hobby.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
« Reactie #3871 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 23:27:19 »

Na een lange dag zijn we lekker opgeschoten met allerlei klusjes voor de baan.

Hier een foto van de eerste laag gips die met papier op het gaas is aangebracht.

Boven het portaal zijn kleine rotsen aangebracht.

We zijn zelf best tevreden over dit bergje  :D :D.

Boven het drieluik portaal komt gras en dieren.

Tijdens het drogen ook nog een portaal op de baan in de steigers gezet om  :? :? te drogen.

Nu kan ik weer het wachten op het drogen van het gips  :( :( .

Ik hoop dat ik jullie niet teleurgesteld heb.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 04 september 2010, 23:49:50 door degeluidsman »

bluey

• Gast
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto
« Reactie #3872 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 23:43:53 »

Top peter ziet er heel goed uit. Je zult Zien dat het verfen erg leuk is. Dan wordt het ineens een berg ipv een bult gips. Wellicht overbodig maar hoe meer detail je erin krast voor het verfen hoe mooier het wordt!

Gaaf zeg 30 jaar als geluidstechnicus! Hoewel ik al 35 jaar gitaar speel ( ben nu 42) ben ik gelukkig nooit beroepsmuzikant geworden. Ik heb nu wel geld voor instrumenten die mijn pro vrienden dan weer lenen ;-) je kent het wel! Bij welk bedrijf werk je nu?

Treintjes is voor mij een geweldige hobby, muziek is mijn passie! Ik heb op dezelfde verdieping als mijn treintafel ook nog zelf mijn studiootje gebouwd. Kijk maar eens op www.blueystudios.com als het je interesseerd. Na 1200 soldeerveebindingen in 1 week kon ik geen xlr of dsub meer zien :-(
Roland

Hendrik_marklin

• Gast
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
« Reactie #3873 Gepost op: zaterdag 04 september 2010, 23:54:28 »

Nou complimenten hoor!!!!!

jullie kunnen trots zijn op je beeldhouwen met gips  :D
Nu nog mooi in de kleur zetten, en voorzien van vegetatie. En julle hebben een TOP bergje

groetje
Henk

daanknoben

• Gast
« Reactie #3874 Gepost op: zondag 05 september 2010, 07:52:31 »

Hoi Peter,

Waarschijnlijk weet je het al, maar tegenwoordig is er ook een OC32. Die is ook in staat servo motoren aan te sturen enzo. Je berg wordt geweldig

Groeten Daan

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #3875 Gepost op: zondag 05 september 2010, 08:11:59 »

hallo peter,

je berg word heel knap,ga je hem een kleurtje geven met de airbruch.of gewoon met penseel,en strooisel ben benieuwd naar je afwerking.

groeten en succes;

peter(ke33)

Hugy

• Zeer Toffe Gast
  • Selfie
« Reactie #3876 Gepost op: zondag 05 september 2010, 09:05:04 »

Dit is wel een berg met een hoofdletter B zeg!
Krijg je hem nog wel op z'n plek zonder heftruck oid :shock:
Ga zo door!

Groet,

Hugo
K-rail, CS2, iTrain 3.0, HSI-88, 3* OC32, Servo's op de wissels ; NL baan in opbouw.

Degeluidsman

• 3rail Events team
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto
« Reactie #3877 Gepost op: zondag 05 september 2010, 09:22:16 »

Top peter ziet er heel goed uit. Je zult Zien dat het verfen erg leuk is. Dan wordt het ineens een berg ipv een bult gips. Wellicht overbodig maar hoe meer detail je erin krast voor het verfen hoe mooier het wordt!

Gaaf zeg 30 jaar als geluidstechnicus! Hoewel ik al 35 jaar gitaar speel ( ben nu 42) ben ik gelukkig nooit beroepsmuzikant geworden. Ik heb nu wel geld voor instrumenten die mijn pro vrienden dan weer lenen ;-) je kent het wel! Bij welk bedrijf werk je nu?

Treintjes is voor mij een geweldige hobby, muziek is mijn passie! Ik heb op dezelfde verdieping als mijn treintafel ook nog zelf mijn studiootje gebouwd. Kijk maar eens op www.blueystudios.com als het je interesseerd. Na 1200 soldeerveebindingen in 1 week kon ik geen xlr of dsub meer zien :-(
Roland

Hallo Roland,

De berg / gips wordt zeker nog onderhanden genomen, De beitels staan al klaar maar ik weet dat ik nog een tijd moet wachten.

Vandaag ga ik samen met Saskia op bezoek bij een forumlid en kijken hoe hij het een en ander maakt.

Dit zijn altijd leuke leer momenten en erg gezellig  :D

Na een weekje solderen al geen XLR meer kunnen zien, ik vind het heerlijk.

Ik bouwde connectoren met 256 aansluitingen  :shock: :shock:.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3878 Gepost op: zondag 05 september 2010, 09:25:22 »

Nou complimenten hoor!!!!!

jullie kunnen trots zijn op je beeldhouwen met gips  :D
Nu nog mooi in de kleur zetten, en voorzien van vegetatie. En julle hebben een TOP bergje

groetje
Henk

Henk je vergeet de ruine die ik laatst ergens kocht  :mrgreen: :mrgreen:

Nu is een ruine verlaten, maar ik zat te denken om er een flikker lampje in de toren te maken zodat het lijkt of er vuur brand.

Wat denk jij als kenner hiervan  :? :? :?

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3879 Gepost op: zondag 05 september 2010, 09:27:39 »

Hoi Peter,

Waarschijnlijk weet je het al, maar tegenwoordig is er ook een OC32. Die is ook in staat servo motoren aan te sturen enzo. Je berg wordt geweldig

Groeten Daan

Hallo Daan,

Ik wist het al  :D :D ik maak ( nog ) geen  gebruik van servo,s.

Van de OM32 heb ik 2 printen dus voldoende voor de hele baan op dit moment.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3880 Gepost op: zondag 05 september 2010, 09:31:15 »

hallo peter,

je berg word heel knap,ga je hem een kleurtje geven met de airbruch.of gewoon met penseel,en strooisel ben benieuwd naar je afwerking.

groeten en succes;

peter(ke33)

Hallo Peter,

Ik ga airbrush uitproberen, er schiet mij net te binnen dat ik door de drukte van gisteren helemaal vergeten ben te melden dat ik ook nog een airbrush setje gekocht heb ( ook gisteren )  :oops: :oops: :oops:

Ook komen er strooisels op en dieren.

Er zijn al voorbereidingen gemaakt voor een pad naar de ruine en er komt nog een rustplaats boven het rechter portaal.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3881 Gepost op: zondag 05 september 2010, 09:34:26 »

Dit is wel een berg met een hoofdletter B zeg!
Krijg je hem nog wel op z'n plek zonder heftruck oid :shock:
Ga zo door!

Groet,

Hugo

Haha, ik heb hem nog niet opgetilt maar na het aanbrengen van het gips zal er wel een paar kilo bijgekomen zijn.

Gelukkig ben ik Nederlands kampioen kroepoek slaan ( geweest ) dus heb kracht genoeg om bergen te verzetten  :D :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #3882 Gepost op: zondag 05 september 2010, 09:50:15 »

Ha die Peter en Saskia.
Wat geweldig om te zien dat je nu al hele bergen aan het verzetten bent! 8)
Gelukkig heb je Saskia erbij, want om te mogen gipsen in de keuken moeten er wel goede afspraken gemaakt worden, b.v. gipsen mag maar dan jij de afwas!? :mrgreen:
Maar prachtig om het ene na het andere voorbij te zien komen en het mooie is dat wij er allemaal van mee genieten en leren. :wink:

Veel succes en plezier met de bouw en experimenten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3883 Gepost op: zondag 05 september 2010, 16:14:38 »

Ha die Peter en Saskia.
Wat geweldig om te zien dat je nu al hele bergen aan het verzetten bent! 8)
Gelukkig heb je Saskia erbij, want om te mogen gipsen in de keuken moeten er wel goede afspraken gemaakt worden, b.v. gipsen mag maar dan jij de afwas!? :mrgreen:
Maar prachtig om het ene na het andere voorbij te zien komen en het mooie is dat wij er allemaal van mee genieten en leren. :wink:

Veel succes en plezier met de bouw en experimenten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Saskia is net als ik niet zo'n moeilijk  :lol: :lol:.

Het mooie van het knutselen in de kamer is dat ik ook eens beneden ben.
De afwas wordt hier verzorgt door Beppie onze vaatwasser..

Het van elkaar leren is het mooie van dit forum.

Aan de berg kan ik vandaag zeker niets meer doen, deze staat nog lekker te drogen.
Vanmorgen nog wel een stuk portaal in de lijm gezet en die zal allang droog zijn.

Straks laat ik de boel weer rijden, gisteren heeft Sander twee schoonmaak wagons hier neergezet om de baan eens goed schoon te maken.

Ik hoop dat dit een beetje helpt :D :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.

AndreS

• Vaste Gast
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
    • Modelspoor en Fotografie
« Reactie #3884 Gepost op: zondag 05 september 2010, 16:38:21 »

Hoi Peter,

Je zet de PC aan, kijkt op je draadje en er is alweer enorm veel gebeurd. Nu is de berg alweer klaar. Even drogen en dan verven.
Ik sta elke keer weer versteld over de vorderingen. Je brengt het steeds goed en leuk in beeld.

Groet, Andre

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
    • Rensen Modelbaan Wereld
« Reactie #3885 Gepost op: zondag 05 september 2010, 16:40:49 »

De rotsen zien er erg mooi uit Peter :D !!! Mijn complimenten.

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

M.user

• Stamgast
    • Rosenbahn
« Reactie #3886 Gepost op: zondag 05 september 2010, 17:37:41 »

Hoi Peter,

Ziet er al prima uit je berg. Ben benieuwd hoe het inkrassen en beitelen bevalt.

Laat even weten hoe het airbrushen gaat.

Wie gaat er mee aan de slag Saskia of jij.

Groeten

Ronald

PJ

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #3887 Gepost op: zondag 05 september 2010, 17:46:00 »

Hoi peter,

Leuk he dat gipsen, ziet er goed uit.
Ga zo door!

Groet,
PJ

arno

• Gast
« Reactie #3888 Gepost op: zondag 05 september 2010, 17:58:54 »

hallo Peter & saskia

de berg ziet er al goed uit.
als je gaat beitelen en schaven even een stoffertje bij de hand houden
en regelmatig de lossen stukjes weg vegen zodat je de vorm van de rotsen
goed in de gaten kan houden.

gr.  arno

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3889 Gepost op: zondag 05 september 2010, 18:50:27 »

Hoi Peter,

Je zet de PC aan, kijkt op je draadje en er is alweer enorm veel gebeurd. Nu is de berg alweer klaar. Even drogen en dan verven.
Ik sta elke keer weer versteld over de vorderingen. Je brengt het steeds goed en leuk in beeld.

Groet, Andre

Dag Andre,

Ik benut het weekend ook goed zo :D

Bedankt voor je complimenten.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3890 Gepost op: zondag 05 september 2010, 18:52:13 »

De rotsen zien er erg mooi uit Peter :D !!! Mijn complimenten.

M.v.g.

Maikel (RMW)

:D :D Als ik de steun van Saskia niet had was het niet zo leuk geworden.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3891 Gepost op: zondag 05 september 2010, 19:11:50 »

Hoi Peter,

Ziet er al prima uit je berg. Ben benieuwd hoe het inkrassen en beitelen bevalt.

Groeten

Ronald

Hallo Ronald,

Voordat we gaan beitelen moet hij toch helemaal uitgehard zijn??? of moet ik nu gelijk aan de slag.

Het airbrushen zal voor Saskia zijn, die heeft meer gevoel voor details.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3892 Gepost op: zondag 05 september 2010, 19:12:32 »

Hoi peter,

Leuk he dat gipsen, ziet er goed uit.
Ga zo door!

Groet,
PJ
:mrgreen:

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3893 Gepost op: zondag 05 september 2010, 19:13:49 »

hallo Peter & saskia

de berg ziet er al goed uit.
als je gaat beitelen en schaven even een stoffertje bij de hand houden
en regelmatig de lossen stukjes weg vegen zodat je de vorm van de rotsen
goed in de gaten kan houden.

gr.  arno

Dag Arno,

Dat is een goede tip, ik denk dat we het beste dit werkje buiten kunnen want het zal voor een hoop stof zorgen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

M.user

• Stamgast
    • Rosenbahn
« Reactie #3894 Gepost op: zondag 05 september 2010, 19:15:26 »

Hoi Peter,

Groeten

Ronald

Hallo Ronald,

Voordat we gaan beitelen moet hij toch helemaal uitgehard zijn??? of moet ik nu gelijk aan de slag.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Jazeker Peter alles zeer goed laten uitharden. Beter wat te lang laten drogen dan te kort.

Groet

Ronald

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3895 Gepost op: zondag 05 september 2010, 19:23:58 »

Hoi Peter,

Groeten

Ronald

Hallo Ronald,

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Jazeker Peter alles zeer goed laten uitharden. Beter wat te lang laten drogen dan te kort.

Groet

Ronald

Ik ben blij dit te lezen Ronald, ik was al bang dat je iets anders zou schrijven.

Het gips begint lekker te drogen maar ik wacht nog even rustig af, misschien morgenavond??.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

M.user

• Stamgast
    • Rosenbahn
« Reactie #3896 Gepost op: zondag 05 september 2010, 19:30:23 »

Hangt een beetje van de luchtvochtigheid af. Bij mij staat het al ruim 24 uur te drogen en het is voorlopig nog niet droog en uitgehard.

Je kunt het goed aan de kleur zien en anders even proberen te krassen met de tip van een kleine schroevendraaier. Er moet dan droog stof afkomen.

Succes  Ronald

daanknoben

• Gast
« Reactie #3897 Gepost op: zondag 05 september 2010, 19:50:40 »

Hoi Peter,

Ziet er goed uit. Als je heel snel naar die laatste foto kijkt lijkt het net of daar 2 koppen van Mount Rushmore naast elkaar staan hihi.

Maareh mooi bergje hoor. Enne kampioen kroepoek slaan, hoe wordt je dat dan :lol: :lol:

Groeten,

Daan

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #3898 Gepost op: zondag 05 september 2010, 20:19:15 »

Hangt een beetje van de luchtvochtigheid af. Bij mij staat het al ruim 24 uur te drogen en het is voorlopig nog niet droog en uitgehard.

Je kunt het goed aan de kleur zien en anders even proberen te krassen met de tip van een kleine schroevendraaier. Er moet dan droog stof afkomen.

Succes  Ronald

Hallo Ronald,

Het gips zit er nu 24 uur op een heeft voor mijn gevoel zeker nog 24 uur nodig om te drogen ( of langer ).

Op somige plekken ziet je al kleur verschil en als je je hand erop ligt merk je ook verschil.

Geduld is een schone zaak zeggen ze  :mrgreen: :mrgreen:

Hij staat gewoon ik de huiskamer te drogen op een natuurlijke manier.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Nmbs

• Gast
« Reactie #3899 Gepost op: zondag 05 september 2010, 20:23:19 »

Mijne Gips is op ongeveer 1.30 u droog. Leuk spul.
Leuke update's

Mvg Nmbs