Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van een geluidsman- Nieuwe wagon.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Na een lange dag zijn we lekker opgeschoten met allerlei klusjes voor de baan.

Hier een foto van de eerste laag gips die met papier op het gaas is aangebracht.




Boven het portaal zijn kleine rotsen aangebracht.


























We zijn zelf best tevreden over dit bergje  :D :D.

Boven het drieluik portaal komt gras en dieren.

Tijdens het drogen ook nog een portaal op de baan in de steigers gezet om  :? :? te drogen.





Nu kan ik weer het wachten op het drogen van het gips  :( :( .

Ik hoop dat ik jullie niet teleurgesteld heb.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto
Top peter ziet er heel goed uit. Je zult Zien dat het verfen erg leuk is. Dan wordt het ineens een berg ipv een bult gips. Wellicht overbodig maar hoe meer detail je erin krast voor het verfen hoe mooier het wordt!

Gaaf zeg 30 jaar als geluidstechnicus! Hoewel ik al 35 jaar gitaar speel ( ben nu 42) ben ik gelukkig nooit beroepsmuzikant geworden. Ik heb nu wel geld voor instrumenten die mijn pro vrienden dan weer lenen ;-) je kent het wel! Bij welk bedrijf werk je nu?

Treintjes is voor mij een geweldige hobby, muziek is mijn passie! Ik heb op dezelfde verdieping als mijn treintafel ook nog zelf mijn studiootje gebouwd. Kijk maar eens op www.blueystudios.com als het je interesseerd. Na 1200 soldeerveebindingen in 1 week kon ik geen xlr of dsub meer zien :-(
Roland
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Nou complimenten hoor!!!!!

jullie kunnen trots zijn op je beeldhouwen met gips  :D
Nu nog mooi in de kleur zetten, en voorzien van vegetatie. En julle hebben een TOP bergje

groetje
Henk
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Hoi Peter,

Waarschijnlijk weet je het al, maar tegenwoordig is er ook een OC32. Die is ook in staat servo motoren aan te sturen enzo. Je berg wordt geweldig


Groeten Daan
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
hallo peter,

je berg word heel knap,ga je hem een kleurtje geven met de airbruch.of gewoon met penseel,en strooisel ben benieuwd naar je afwerking.


groeten en succes;

peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Dit is wel een berg met een hoofdletter B zeg!
Krijg je hem nog wel op z'n plek zonder heftruck oid :shock:
Ga zo door!

Groet,

Hugo
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto
Citaat van: bluey op zaterdag 04 september 2010, 23:43:53
Top peter ziet er heel goed uit. Je zult Zien dat het verfen erg leuk is. Dan wordt het ineens een berg ipv een bult gips. Wellicht overbodig maar hoe meer detail je erin krast voor het verfen hoe mooier het wordt!

Gaaf zeg 30 jaar als geluidstechnicus! Hoewel ik al 35 jaar gitaar speel ( ben nu 42) ben ik gelukkig nooit beroepsmuzikant geworden. Ik heb nu wel geld voor instrumenten die mijn pro vrienden dan weer lenen ;-) je kent het wel! Bij welk bedrijf werk je nu?

Treintjes is voor mij een geweldige hobby, muziek is mijn passie! Ik heb op dezelfde verdieping als mijn treintafel ook nog zelf mijn studiootje gebouwd. Kijk maar eens op www.blueystudios.com als het je interesseerd. Na 1200 soldeerveebindingen in 1 week kon ik geen xlr of dsub meer zien :-(
Roland


Hallo Roland,

De berg / gips wordt zeker nog onderhanden genomen, De beitels staan al klaar maar ik weet dat ik nog een tijd moet wachten.

Vandaag ga ik samen met Saskia op bezoek bij een forumlid en kijken hoe hij het een en ander maakt.

Dit zijn altijd leuke leer momenten en erg gezellig  :D

Na een weekje solderen al geen XLR meer kunnen zien, ik vind het heerlijk.

Ik bouwde connectoren met 256 aansluitingen  :shock: :shock:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: Hendrik_marklin op zaterdag 04 september 2010, 23:54:28
Nou complimenten hoor!!!!!

jullie kunnen trots zijn op je beeldhouwen met gips  :D
Nu nog mooi in de kleur zetten, en voorzien van vegetatie. En julle hebben een TOP bergje

groetje
Henk

Henk je vergeet de ruine die ik laatst ergens kocht  :mrgreen: :mrgreen:

Nu is een ruine verlaten, maar ik zat te denken om er een flikker lampje in de toren te maken zodat het lijkt of er vuur brand.

Wat denk jij als kenner hiervan  :? :? :?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: daanknoben op zondag 05 september 2010, 07:52:31
Hoi Peter,

Waarschijnlijk weet je het al, maar tegenwoordig is er ook een OC32. Die is ook in staat servo motoren aan te sturen enzo. Je berg wordt geweldig


Groeten Daan

Hallo Daan,

Ik wist het al  :D :D ik maak ( nog ) geen  gebruik van servo,s.

Van de OM32 heb ik 2 printen dus voldoende voor de hele baan op dit moment.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: peterke33 op zondag 05 september 2010, 08:11:59
hallo peter,

je berg word heel knap,ga je hem een kleurtje geven met de airbruch.of gewoon met penseel,en strooisel ben benieuwd naar je afwerking.


groeten en succes;

peter(ke33)

Hallo Peter,


Ik ga airbrush uitproberen, er schiet mij net te binnen dat ik door de drukte van gisteren helemaal vergeten ben te melden dat ik ook nog een airbrush setje gekocht heb ( ook gisteren )  :oops: :oops: :oops:

Ook komen er strooisels op en dieren.

Er zijn al voorbereidingen gemaakt voor een pad naar de ruine en er komt nog een rustplaats boven het rechter portaal.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: Hugy op zondag 05 september 2010, 09:05:04
Dit is wel een berg met een hoofdletter B zeg!
Krijg je hem nog wel op z'n plek zonder heftruck oid :shock:
Ga zo door!

Groet,

Hugo

Haha, ik heb hem nog niet opgetilt maar na het aanbrengen van het gips zal er wel een paar kilo bijgekomen zijn.

Gelukkig ben ik Nederlands kampioen kroepoek slaan ( geweest ) dus heb kracht genoeg om bergen te verzetten  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Ha die Peter en Saskia.
Wat geweldig om te zien dat je nu al hele bergen aan het verzetten bent! 8)
Gelukkig heb je Saskia erbij, want om te mogen gipsen in de keuken moeten er wel goede afspraken gemaakt worden, b.v. gipsen mag maar dan jij de afwas!? :mrgreen:
Maar prachtig om het ene na het andere voorbij te zien komen en het mooie is dat wij er allemaal van mee genieten en leren. :wink:

Veel succes en plezier met de bouw en experimenten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: AlbertJan op zondag 05 september 2010, 09:50:15
Ha die Peter en Saskia.
Wat geweldig om te zien dat je nu al hele bergen aan het verzetten bent! 8)
Gelukkig heb je Saskia erbij, want om te mogen gipsen in de keuken moeten er wel goede afspraken gemaakt worden, b.v. gipsen mag maar dan jij de afwas!? :mrgreen:
Maar prachtig om het ene na het andere voorbij te zien komen en het mooie is dat wij er allemaal van mee genieten en leren. :wink:

Veel succes en plezier met de bouw en experimenten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Hallo AlbertJan,

Saskia is net als ik niet zo'n moeilijk  :lol: :lol:.

Het mooie van het knutselen in de kamer is dat ik ook eens beneden ben.
De afwas wordt hier verzorgt door Beppie onze vaatwasser..

Het van elkaar leren is het mooie van dit forum.

Aan de berg kan ik vandaag zeker niets meer doen, deze staat nog lekker te drogen.
Vanmorgen nog wel een stuk portaal in de lijm gezet en die zal allang droog zijn.

Straks laat ik de boel weer rijden, gisteren heeft Sander twee schoonmaak wagons hier neergezet om de baan eens goed schoon te maken.

Ik hoop dat dit een beetje helpt :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Hoi Peter,

Je zet de PC aan, kijkt op je draadje en er is alweer enorm veel gebeurd. Nu is de berg alweer klaar. Even drogen en dan verven.
Ik sta elke keer weer versteld over de vorderingen. Je brengt het steeds goed en leuk in beeld.

Groet, Andre
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
De rotsen zien er erg mooi uit Peter :D !!! Mijn complimenten.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Hoi Peter,

Ziet er al prima uit je berg. Ben benieuwd hoe het inkrassen en beitelen bevalt.

Laat even weten hoe het airbrushen gaat.

Wie gaat er mee aan de slag Saskia of jij.

Groeten

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Hoi peter,

Leuk he dat gipsen, ziet er goed uit.
Ga zo door!

Groet,
PJ
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
hallo Peter & saskia

de berg ziet er al goed uit.
als je gaat beitelen en schaven even een stoffertje bij de hand houden
en regelmatig de lossen stukjes weg vegen zodat je de vorm van de rotsen
goed in de gaten kan houden.

gr.  arno
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: AndreS op zondag 05 september 2010, 16:38:21
Hoi Peter,

Je zet de PC aan, kijkt op je draadje en er is alweer enorm veel gebeurd. Nu is de berg alweer klaar. Even drogen en dan verven.
Ik sta elke keer weer versteld over de vorderingen. Je brengt het steeds goed en leuk in beeld.

Groet, Andre


Dag Andre,

Ik benut het weekend ook goed zo :D

Bedankt voor je complimenten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: RMW op zondag 05 september 2010, 16:40:49
De rotsen zien er erg mooi uit Peter :D !!! Mijn complimenten.

M.v.g.

Maikel (RMW)

:D :D Als ik de steun van Saskia niet had was het niet zo leuk geworden.



Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: M.user op zondag 05 september 2010, 17:37:41
Hoi Peter,

Ziet er al prima uit je berg. Ben benieuwd hoe het inkrassen en beitelen bevalt.

Laat even weten hoe het airbrushen gaat.

Wie gaat er mee aan de slag Saskia of jij.

Groeten

Ronald

Hallo Ronald,

Voordat we gaan beitelen moet hij toch helemaal uitgehard zijn??? of moet ik nu gelijk aan de slag.

Het airbrushen zal voor Saskia zijn, die heeft meer gevoel voor details.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: PJ op zondag 05 september 2010, 17:46:00
Hoi peter,

Leuk he dat gipsen, ziet er goed uit.
Ga zo door!

Groet,
PJ
:mrgreen:
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: arno op zondag 05 september 2010, 17:58:54
hallo Peter & saskia

de berg ziet er al goed uit.
als je gaat beitelen en schaven even een stoffertje bij de hand houden
en regelmatig de lossen stukjes weg vegen zodat je de vorm van de rotsen
goed in de gaten kan houden.

gr.  arno

Dag Arno,

Dat is een goede tip, ik denk dat we het beste dit werkje buiten kunnen want het zal voor een hoop stof zorgen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: degeluidsman op zondag 05 september 2010, 19:11:50
Citaat van: M.user op zondag 05 september 2010, 17:37:41
Hoi Peter,

Ziet er al prima uit je berg. Ben benieuwd hoe het inkrassen en beitelen bevalt.

Laat even weten hoe het airbrushen gaat.

Wie gaat er mee aan de slag Saskia of jij.

Groeten

Ronald

Hallo Ronald,

Voordat we gaan beitelen moet hij toch helemaal uitgehard zijn??? of moet ik nu gelijk aan de slag.

Het airbrushen zal voor Saskia zijn, die heeft meer gevoel voor details.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Jazeker Peter alles zeer goed laten uitharden. Beter wat te lang laten drogen dan te kort.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: M.user op zondag 05 september 2010, 19:15:26
Citaat van: degeluidsman op zondag 05 september 2010, 19:11:50
Citaat van: M.user op zondag 05 september 2010, 17:37:41
Hoi Peter,

Ziet er al prima uit je berg. Ben benieuwd hoe het inkrassen en beitelen bevalt.

Laat even weten hoe het airbrushen gaat.

Wie gaat er mee aan de slag Saskia of jij.

Groeten

Ronald

Hallo Ronald,

Voordat we gaan beitelen moet hij toch helemaal uitgehard zijn??? of moet ik nu gelijk aan de slag.

Het airbrushen zal voor Saskia zijn, die heeft meer gevoel voor details.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Jazeker Peter alles zeer goed laten uitharden. Beter wat te lang laten drogen dan te kort.

Groet

Ronald

Ik ben blij dit te lezen Ronald, ik was al bang dat je iets anders zou schrijven.

Het gips begint lekker te drogen maar ik wacht nog even rustig af, misschien morgenavond??.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Hangt een beetje van de luchtvochtigheid af. Bij mij staat het al ruim 24 uur te drogen en het is voorlopig nog niet droog en uitgehard.

Je kunt het goed aan de kleur zien en anders even proberen te krassen met de tip van een kleine schroevendraaier. Er moet dan droog stof afkomen.

Succes  Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Hoi Peter,

Ziet er goed uit. Als je heel snel naar die laatste foto kijkt lijkt het net of daar 2 koppen van Mount Rushmore naast elkaar staan hihi.

Maareh mooi bergje hoor. Enne kampioen kroepoek slaan, hoe wordt je dat dan :lol: :lol:

Groeten,

Daan
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: M.user op zondag 05 september 2010, 19:30:23
Hangt een beetje van de luchtvochtigheid af. Bij mij staat het al ruim 24 uur te drogen en het is voorlopig nog niet droog en uitgehard.

Je kunt het goed aan de kleur zien en anders even proberen te krassen met de tip van een kleine schroevendraaier. Er moet dan droog stof afkomen.

Succes  Ronald

Hallo Ronald,

Het gips zit er nu 24 uur op een heeft voor mijn gevoel zeker nog 24 uur nodig om te drogen ( of langer ).

Op somige plekken ziet je al kleur verschil en als je je hand erop ligt merk je ook verschil.

Geduld is een schone zaak zeggen ze  :mrgreen: :mrgreen:

Hij staat gewoon ik de huiskamer te drogen op een natuurlijke manier.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Mijne Gips is op ongeveer 1.30 u droog. Leuk spul.
Leuke update's

Mvg Nmbs
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: daanknoben op zondag 05 september 2010, 19:50:40
Hoi Peter,

Ziet er goed uit. Als je heel snel naar die laatste foto kijkt lijkt het net of daar 2 koppen van Mount Rushmore naast elkaar staan hihi.

Maareh mooi bergje hoor. Enne kampioen kroepoek slaan, hoe wordt je dat dan :lol: :lol:

Groeten,

Daan

Ik heb net nog even naar de foto gekeken maar ik zie het niet  :( :(.

Hoe je kompioen kroepoek slaan wordt mag ik je helaas niet vertellen van mijn trainer  :D :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Het begint nu echt wat te worden update met foto's
Citaat van: Nmbs op zondag 05 september 2010, 20:23:19
Mijne Gips is op ongeveer 1.30 u droog. Leuk spul.
Leuke update's

Mvg Nmbs

Modelgips gaat nog sneller  :D

Ach ik heb zat te doen aan de baan, en er moet ook nog gereden worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Een goede lezer was het al opgevallen ik heb een airbrush setje gekocht voor Saskia ( die mijn baan voorziet van de juiste details )  :mrgreen: :mrgreen:




Dit setje komt uit Ede, erg kompakt en stil.

Wanneer de eerste keer deze set gebruikt gaat worden weet ik nog niet maar ik hoop dat hij straks de berg mooi op kleur gaat brengen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
hallo peter/degeluidsman,

das ziet er een goede degelijke compressor uit,met een regelaabare druk.ik gebruik meestal 3@4 bar voor het spuiten,elke maal goed reinigen met airbruch kliener.voor verf gebruik ik meestal tamiay verf,op waterbasis werkt heel goed en beter voor de natuur.wens saskia veel plezier met het gebruiken van de airbruch,laat ons maar leuke foto's zien.


groeten peter(ke33)

ps;hopelijk heb je wat aan mijn tips,de druk kan je ook persoonlijk instellen.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Mooie set Peter, ben zeer benieuwd naar het eerste resultaat.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Citaat van: peterke33 op zondag 05 september 2010, 22:08:12
hallo peter/degeluidsman,

das ziet er een goede degelijke compressor uit,met een regelaabare druk.ik gebruik meestal 3@4 bar voor het spuiten,elke maal goed reinigen met airbruch kliener.voor verf gebruik ik meestal tamiay verf,op waterbasis werkt heel goed en beter voor de natuur.wens saskia veel plezier met het gebruiken van de airbruch,laat ons maar leuke foto's zien.


groeten peter(ke33)

ps;hopelijk heb je wat aan mijn tips,de druk kan je ook persoonlijk instellen.

Hoi Peter,

Natuurlijk hebben we wat aan jou tips, dit is voor ons ook weer nieuw en we kunnen er altijd wat van leren.

Hier in ons dorp zit een hobby winkel die ook verf verkoopt voor airbrush, hier hoop ik van de week eens langs te gaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Citaat van: M.user op zondag 05 september 2010, 22:31:02
Mooie set Peter, ben zeer benieuwd naar het eerste resultaat.

Groet

Ronald

Daarvan zal ik jullie zeker op de hoogte houden Ronald.

Ook ik ben wel nieuwschierig wat er allemaal mogelijk is met deze set.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Peter,

Mooie airbursh set heb je als 'kado' voor Saskia gekocht :-)
Ik lees omdat Saskia meer oog voor details heeft zij de grootverbruiker van de airbrush gaat worden.
Ik ben er benieuwd naar de resultaten.

Groet, Andre
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Citaat van: AndreS op maandag 06 september 2010, 10:15:26
Peter,

Mooie airbursh set heb je als 'kado' voor Saskia gekocht :-)
Ik lees omdat Saskia meer oog voor details heeft zij de grootverbruiker van de airbrush gaat worden.
Ik ben er benieuwd naar de resultaten.

Groet, Andre

Het is wel een beetje een sigaar uit eigen doos haha.

Ze wil graag met zo,n airbrush gaan werken en dat allemaal voor mijn baantje  :D :D.

De rots partij is nog niet helemaal uitgehard, dus ik denk en hoop dat morgen middag aan het krassen en beitelen gaat.

Ik denk dat er vandaag niet veel geknutseld gaat worden maar eens fijn rijden en een beetje met koploper aan de slag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Hoi Peter,

Die airbrush ziet er goed uit, ben benieuwd naar de eerste resultaten binnenkort.
Suc6. :D
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Ik haak af bij dit draadje! De vloedgolf aan berichten maakt het voor mij onmogelijk om dit draadje nog te volgen. We zitten dadelijk aan 100 pagina's en de helft is prietpraat. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een forum...

Dibbes
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Jawel, dat is wel de bedoeling van dit forum! Als je alleen maar gerichte posts mag plaatsen, zonder een beetje af te wijken van het geheel, dan wordt het te zakelijk en te strak. Ik vind het zo wel leuk.

Roy
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Citaat van: Dibbes op maandag 06 september 2010, 19:26:16
Ik haak af bij dit draadje! De vloedgolf aan berichten maakt het voor mij onmogelijk om dit draadje nog te volgen. We zitten dadelijk aan 100 pagina's en de helft is prietpraat. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een forum...

Dibbes

:shock: :shock: :shock: :shock:

Ik volg dit al een jaartje, en soms volg ik het ook niet wat hier gebeurt, het blijft wel altijd spannend  :lol: :lol: :lol:

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Het is aan een ieder om wel of niet mee te lezen net als met een tv.

In mijn draadje hoeft het allemaal niet zo strak en ik ben met een hoop dingen tegelijk bezig, je vind het leuk of niet.

Meer wil ik er niet over kwijt, en ik zit niet op een discusie hierover te wachten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Hoi Peter,

Mooie airbrush set. Leuk te horen dat je vrouw de piloot van de airbrush wordt. Ben benieuwd naar de volgende update.

Groeten,

Daan
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Airbrush setje voor Saskia
Citaat van: daanknoben op maandag 06 september 2010, 20:43:38
Hoi Peter,

Mooie airbrush set. Leuk te horen dat je vrouw de piloot van de airbrush wordt. Ben benieuwd naar de volgende update.

Groeten,

Daan

Hallo Daan,

We zijn ook blij met dit setje en ik hoop deze week dat hij gebruikt gaat worden.

Ik heb al meerdere keren de vraag gekregen wat deze set bij elkaar kost.

Compressor ? 79
Pistool ? 35
Slang ? 6
Snelkoppeling ? 4

Dit lijkt mij een mooi prijsje voor deze set.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Vanavond had ik geen zin om te knutselen en ben lekker aan het rijden geweest.

Nu gebeurd het wel eens dat een loc even sluiting maakt op een wissel, als dit gebeurt krijg ik meestal in de hoek waar de sluiting plaats vind een spookmelding binnen???

Herkend iemand dit  :? :?

Wat zou ik eraan kunnen doen.

Van mijn buurman heb ik twee roco clean wagons te leen, deze lopen erg zwaar over de rails.

Ik eerste instantie had ik beiden wagons achter een 1700 loc rijden, deze loc is van metaal en al zwaar van zichzelf.

Toch lukt het niet goed om deze wagons over de baan te laten rijden, bij meerdere wissels slippen de wielen door.

Hierna heb ik met een wagon minder gereden ook dan is het slippen nog steeds aan de hand.

De andere wagon had ik achter een BR01 gehangen en die slipt ook door.

Welke loc zou deze klus kunnen doen, ik merk wel dat mijn treinen beter gaan rijden sinds deze twee wagons de baan schoonmaken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Hallo Peter,

Zo ik heb eindelijk eens de laptop van mijn kinderen mogen gebruiken (pubers....  :lol:). Zoals je weet kan ben ik momenteel niet zo mobiel. Vandaag voor het eerst naar de fysio geweest, viel niet mee.
Ik las tot mijn vreugde dat jullie een mooie airbrush hebben aangeschaft. Peter en Saskia jullie gaan daar zeker geen spijt van krijgen, ik heb er ook al zoveel plezier van.

Ik lees ook over het doorslippen van je cleanwagons. Het lijkt mij dat je een zware loc (maar dat heb je al gedaan volgens mij) ervoor gezet. Is het zo dat de wielen van de loc slippen of van de wagons? Helpen antislipbandjes erom niet?

Ik heb zelf van Lux een set (slijper en stofzuiger) en ik heb er zelf een Cargoloc (BR85) voor staan en deze trekt het koppel gemakkelijk.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

Succes en lees graag weer het vervolg.

Groeten Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Citaat van: Varekamp op maandag 06 september 2010, 21:59:00
Hallo Peter,

Zo ik heb eindelijk eens de laptop van mijn kinderen mogen gebruiken (pubers....  :lol:). Zoals je weet kan ben ik momenteel niet zo mobiel. Vandaag voor het eerst naar de fysio geweest, viel niet mee.
Ik las tot mijn vreugde dat jullie een mooie airbrush hebben aangeschaft. Peter en Saskia jullie gaan daar zeker geen spijt van krijgen, ik heb er ook al zoveel plezier van.

Ik lees ook over het doorslippen van je cleanwagons. Het lijkt mij dat je een zware loc (maar dat heb je al gedaan volgens mij) ervoor gezet. Is het zo dat de wielen van de loc slippen of van de wagons? Helpen antislipbandjes erom niet?

Ik heb zelf van Lux een set (slijper en stofzuiger) en ik heb er zelf een Cargoloc (BR85) voor staan en deze trekt het koppel gemakkelijk.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

Succes en lees graag weer het vervolg.

Groeten Ronald  :D

De wielen van de loc slippen door, ik dacht eerst dat de koppeling de wielen van de loc iets omhoog tilde maar dit is niet het geval.

Ook had ik nog een test gedaan om er een gewone wagon tussen te zetten zodat de loc al over de wissel zou zijn voordat de schoonmaakborstel de wissel bereikte, dit werkte ook niet goed.

Die Lux set staat ergens op mijn verlanglijstje maar die dingen zijn zo duur en niet echt mooi op je baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Hoi Peter,

mooi airbrushsetje zeg. Wil ik ooit ook nog wel hebben. Maar eerst de kunst bij jullie eens afkijken. :lol:
De LUX reinigers staan ook nog op mijn lijstje. Maar zijn voor mij ook nog even onbetaalbaar.  Komen ooit nog wel.
Hier is inmiddels alles weg. Kamer is helemaal leeg. Alles staat bij jouw om de hoek droog en stofvrij. Hopelijk voor niet te lang.

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Rare problemen tijdens het rijden
Citaat van: vanb op maandag 06 september 2010, 22:09:57
Hoi Peter,

mooi airbrushsetje zeg. Wil ik ooit ook nog wel hebben. Maar eerst de kunst bij jullie eens afkijken. :lol:
De LUX reinigers staan ook nog op mijn lijstje. Maar zijn voor mij ook nog even onbetaalbaar.  Komen ooit nog wel.
Hier is inmiddels alles weg. Kamer is helemaal leeg. Alles staat bij jouw om de hoek droog en stofvrij. Hopelijk voor niet te lang.

Maikel

Er staat hier in de straat nog een huis te koop Maikel  :D :D

Het vervelende van die verlanglijst is dat hij nooit kleiner wordt, ach er moet wel iets te wensen over blijven toch.

Succes met het zoeken naar een nieuwe ruimte.


Mvg,

Peter / degeluidsman.