Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bad Dirksheim

Gestart door Dirk59 zaterdag 27 juni 2020, 14:20:12

Re: Bad Dirksheim

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Bedankt Tony, gaat goed komen. Morgenochtend gesprek met de oogchirurg en dan horen we ook wanneer de operatie gaar plaats vinden.

Afgelopen weken nog bezig geweest met de eerste stappen voor het bouwen van het stationsgebouw voor Bad Dirksheim, hiervoor gebruik ik Faller 110116. De daken en wanden lichtjes heb ik met een kwast wat behandeld en een beetje met de buitenverlichting gevogeld. De witte plastic bollekes die de lampen moesten voorstellen vervangen door warmwitte micro led's (0402). Dat alvast gedaan voor als het zicht straks een tijdje minder is. Was al wel een uitdaging met 'andere half' oog ;)  maar met wat geduld (en een paar keer contact met de soldeerbout :oops: ) kom je toch al een heel eind.
Hieronder de foto's van de start van de eerste werkzaamheden en de buitenverlichting.

Hier liggen ook nog de daken van beide seinhuizen bij. Deze waren nog niet behandeld, konden nu mooi gelijk mee genomen worden.

Aantal wanden voorzien van de 2.0 buitenlantaarns

Geeft mooi licht zo'n 2.0 buitenlamp :D

Tot zover dan weer.

Overigens voor de feestdagen, begin december alweer, ook nog een stenen straatje gelegd bij het seinhuis. Ligt allemaal niet helemaal strak maar zal wel aan de leeftijd liggen 😅.  Deze close-up foto wilde ik jullie niet onthouden.

Hi Dirk, goed te lezen dat je toch weer bezig bent na wat tegenslagen! En station Schwarzburg, prachtig station! Helaas voor mijn baan te groot, ik hoop dat die op jouw baan een prominente plek krijgt!

Dat gaat helemaal goed komen Silco, het stationsgebouw komt prominent vooraan op zo'n 20 cm van de tafelrand te staan.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Dirk.

Succes gewenst met de medische perikelen!
De aangebrachte lantaarns staan prachtig  :thumbup:
Ook het straatwerk bij het seinhuis ziet er prima uit :cool:

Groeten,

Erik.

Als het maar Zwitsers is.

Dirk, hopelijk weet je na vandaag meer omtrent je operatie.
De buitenverlichting is mooi aangebracht en heeft een mooie lichtbundel. :thumbup:
Je straatwerk mag er zijn bij het seinhuis ik die het je niet na wat de strakheid betreft.

Groet Michel

@citaat
@citaat  @citaat

@erik / @Michel  ik heb op deze manier ook de buitenlantaarns bij beide seinhuizen aangepast. Eerst had ik bij het kleine seinhuis de buitenlantaarns van Viessmann aangebracht maar deze pasten hier eigenlijk niet.

Daarom toen geprobeerd de originele lantaarns van ledjes te voorzien wat er toch wel veel beter uitziet. Vandaar dat ik ze nu allemaal zo tracht aan te passen 😊.
Het is wel wat vogelen op de mm maar dan is het resultaat wel naar tevredenheid.

Hallo allemaal

vanmorgen bij de oogarts op gesprek geweest voor de operatie. Deze staat nu op maandag over een week gepland, ben wel blij dat het al zo snel kan. Na de operatie komt er dan een periode van zo'n drie maanden rustig aan doen om het oog goed te laten genezen.
Dus nog ruim een weekje met de hobby bezig zijn en dan gaat er tot in het voorjaar alles op hold.

Swiss rail .. what else?

Dirk,

Bij voorbaat veel sterkte en succes gewenst bij de operatie. De hobby loopt niet weg en je gezondheid gaat voor alles!

Groeten,
Wico

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Sterkte Dirk.  ;)
Altijd weer een dingetje zoiets.
Alvast beterschap toegewenst.

@Wico ik hou de deur van de treinkamer die maanden goed op slot, daar komt niemand uit :P .

Mooi dat je snel geopereerd wordt Dirk.
Gelukkig gaat de tijd snel tegenwoordig dus voor je het weet zit / sta je weer in de treinenkamer. :)
Succes en alvast beterschap toegewenst.

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Succes met de operatie Dirk.

Rustig aan met het herstel dat is belangrijk.

Henk

Heel veel sterkte met de operatie en de herstelperiode nadien, Dirk! Neem de tijd...

The meaning of life is to give life meaning!

Succes Dirk,

Goede ogen zijn voor onze hobby best wel handig dus neem de tijd om het te laten helen! :thumbup:

Hallo allemaal
Dank voor jullie bemoedigende reacties!

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Succes met je operatie Dirk  :thumbup:
Net weer even de laatste updates gelezen, de verlichting is/was een hoop gepriegel maar het resultaat is top, wat een leuke sfeer geeft dit.
Met je straatje is niets mis hoor  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hoi Dirk, Wat een kunstenaar ben jij!! Heel veel sterkte met de operatie en neem inderdaad voldoende tijd voor je herstel. Het allerbeste voor jou en je vrouw1, Gr. Peter

Zwitserland fan

Complimenten voor de verlichting. De moeite loont wel want het ziet er fantastisch uit.

Fantasietjes op de baan

Succes met operatie

Hallo allemaal,

afgelopen maandag (13-01) ben ik geopereerd aan mijn linkeroog om te zorgen dat ik hier goed zicht mee blijf houden. Eerste controle is al geweest en volgens de oogarts ziet het er goed uit. Ik zie echter nu alleen maar vage gekleurde vlekken met dit oog maar dat moet in de komende weken steeds heldere worden naarmate het in het oog verder geneest. Doordat ik nu maar met één oog redelijk zicht hebt is alles wat lastiger bijvoorbeeld een glas drinken inschenken is al een opgaf om alles erin te krijgen :P.
Deze tekst heeft Petra dan ook voor mij getypt terwijl ik het voorzegde.
Maar met het oog gaat het volgens plan dus binnen een paar weken hoop ik weer wat treinen te laten rijden, om mee te beginnen dan. Tot zover deze update.

Beterschap Dirk.
Nog even wachten met detail werk dus.

Goed om te lezen Dirk dat de operatie geslaagd is en dat de dokter tevreden is. :thumbup:
Beterschap en een goed herstel toegewenst.
En leuk dat je vrouw ook op het forum zit. ;)  :D

Groet Michel
Forum Moderator

Fijn om te lezen dat de operatie goed verlopen is Dirk.
Lezen zal hoogstwaarschijnlijk Petra ook voor jou doen, nu de tijd nemen om te herstellen.
Beterschap.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Dirk,

Veel beterschap gewenst! De hobby komt vanzelf wel weer aan de beurt :).

Groeten,
Wico

Veel beterschap aan het oog Dirk, want het oog is toch één van onze delicate onderdelen. Hopelijk komt de helderheid snel terug zodat je weer kan genieten van "de deugden des levens".

Luc

Voorspoedig herstel toegewenst Dirk!  :cool:
Wat lief van jouw vrouw  :favorite:  om voor jou
op het forum te lezen en te typen  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Veel beterschap Dirk.
Zolang de arts tevreden is moet je je daar maar aan vast houden.

Dirk, fijn te lezen dat het achter de rug is.
Voorspoedig herstel

Dirk,

Citaat van: Dirk59 op zaterdag 18 januari 2025, 14:18:16Doordat ik nu maar met één oog redelijk zicht hebt is alles wat lastiger bijvoorbeeld een glas drinken inschenken is al een opgaf om alles erin te krijgen :P.

Ik zou gewoon de fles aan mijn mond zetten.  :-)  :-)  :-)

Goed om te lezen dat de operatie gelukt is.

Henk

Namens Dirk wil ik jullie allemaal bedanken voor de fijne reacties zowel hier op het forum als via de mail  :favorite:
Zijn zicht met het linkeroog wordt langzaam wat beter, of zoals hij het zegt: lijkt net alsof ik door dichte mist kijk die langzaam begint op te trekken.
De hobby zal voorlopig voor Dirk nog wel stil liggen ook omdat hij toch een paar keer per dag gaat rusten. Dirk wordt toch wel erg moe van het kijken met 'anderhalf oog'.
Volgende week maandag staat de volgende controle gepland, dan horen we of het genezingsproces op de juiste wijze verloopt.

Groetjes Petra.

Sterkte Dirk :favorite:

Ook namens mij sterkte Dirk. :thumbup:
En Petra bedankt voor het doorgeven. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel

Namens Dirk allen bedankt voor de fijne reacties. Deze week zijn we bij de oogarts op controle geweest. Het linkeroog zag er goed uit, ook het zien is niet zo mistig meer zoals Dirk het noemt, het zicht is een stuk helder maar helaas verre van scherp. Dit moet als de genezingsproces verder zo door gaat als nu binnen zes tot acht weken weer redelijk terugkomen. Volgens de arts die er goede hoop op heeft kan de scherpte misschien nog iets beter worden als voorheen. Maar of het allemaal zo goed blijft gaan bij Dirk zullen we bij de volgende controle over vier weken gaan horen. Dan gaan ze metingen en scans doen. Misschien mag hij dan ook weer wat gaan doen met de treinhobby.

Groetjes Petra

@citaat

Fijne update weer.
Dank je wel Petra.

Henk

Zo nu en dan lees ik weer eens een voor mij nieuw topic door, en wauw.. wat ben jij lekker bezig zeg!  8o
Je baanplan, je viaduct, je mooie ballast en ga zo nog maar even door vraagt naar meer!

Ik hoop dat je oog heel snel herstelt en dat we dan weer mogen genieten van je vorderingen, i'm in!  :D 

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Petra, dank je voor de update.
Nu maar afwachten of het herstel positief blijft door zetten.
Doe Dirk de groeten.

Bedankt voor de update en succes met het verdere herstel

Luc

Bedankt voor de update Petra.
Wens Dirk beterschap toe en ik hoop dat herstel voorspoedig zal gaan.

Groet Michel

Hallo allemaal,

afgelopen maandag ben ik voor controle van het linkeroog bij de oogarts geweest. Ze was goed te spreken over de vorderingen van het herstel. Volgende controle is als alles goed blijft gaan pas over een half jaar. Ik kan nu weer redelijk zien met het linkeroog, alleen de scherpte is er nog niet helemaal maar dat vangt het rechteroog nu nog redelijk goed op. Vergeleken met de vorige controle is het wel een stukje beter met de scherpte dus we gaan ervan uit dat het herstel nog even zo doorgaat. Het heeft gewoon even de tijd nodig volgens de oogarts.
Het treinvirus werd te sterk dus toch aan een paar kleine dingen geknutseld. De afgelopen paar dagen een paar kleine stapjes gezet met de bouw van het station Bad Dirksheim. Aan de kant van de perronzijde van het hoofdgebouw een verlichte stationsklok geplaatst en de wanden ervan verlijmt. Dak ligt er nog los op wil er namelijk nog wel een inrichting in maken van een stationsrestauratie, maar dat is nog even een stap te ver voor m'n huidige zicht.

Het voetje dat door de muur gaat eraf gehaald, wordt anders zo'n groot gat in de muur.

Staat niet verkeerd op de muur van het hoofdgebouw.

Zitten nu wel heel wat lakdraden in het gebouw. Dat wordt nog even uitzoeken bij het aansluiten. :)

Gaat al wat lijken zo, ook al ligt het dak nog los zonder goot.

Ook in Bad Dirksheim heeft het cameratoezicht nu zijn intrede gedaan met twee camera's. Niet vanwege vandalisme want er wonen alleen maar voorbeeldige preisertjes in Bad Dirksheim :D , maar je wilt wel een oogje in het zeil houden over wat er in de donkere 'onderwereld' van Bad Dirksheim op de sporen gebeurd.

Infrarood bij uitgeschakelde noodverlichting en beeld in kleur als de noodverlichting aan is

.
Cameratoezicht 'geïntergreerd' in de iTrain schermen.

En beide camera's op het eigen scherm.

Is allemaal nog wel wat inspannend geweest daarom voor nu weer even rust en misschien volgende week kijken voor een volgende kleine stap.

Wordt vervolgd.

Swiss rail .. what else?

Dirk,

Fijn om te lezen dat het herstel voorspoedig verloopt! En minstens zo blij met een mooie update van de laatste activiteiten. Zou je kunnen/willen delen welke oplossing je voor het cameratoezicht hebt gebruikt. Ik zit er zelf ook aan te denken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Groeten,
Wico

@citaat

Kom hier morgen op terug Wico, rest van vandaag de ogen even rust geven.

Mooi klokkie hoor, Dirk :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Dirk, Allereerst goed om te lezen dat de dokter goed te spreken was over het herstel van je oog. :thumbup:
Straks is je oog weer helemaal in orde en kan je weer 100% met de hobby bezig zijn.
Je aangebrachte klok is weer zo een mooi detail die het gebouw net wat mooier maakt.
En ja dat doe je goed pas aan het interieur beginnen als je weer diepte kan zien.

En ja ook ik "wacht" op je antwoord aan Wico omtrent de camera's in je schaduwstation want het ziet er goed en scherp uit op het beeldscherm maar neem je tijd ik lees het wel.

Succes met het verdere herstel aan de en neem je rust als je oog er om vraagt.

Groet Michel
Forum Moderator

Fijn om te lezen dat je oog aan de beterende hand is Dirk, je vorderingen zijn weer van grote klasse  :thumbup: :thumbup:
Met die camera's kun je mooi de boel in de gaten houden, ik heb ook nog een systeem liggen maar weet nog niet of ik het in ga zetten, eerst een hoop andere dingen doen.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Dirk, goed dat het herstel voorspoedig verloopt. :thumbup:

De klok aan het station staat gelukkig gelijk met die van de klokkentoren  :)  Het is in spoorland overal vijf voor vijf toch.
Die ondergrondse camera's zijn niet overbodig als je de onderwereld van je af wil houden.

Luc

Dirk,

Citaat van: Dirk59 op vrijdag 28 februari 2025, 17:00:37Is allemaal nog wel wat inspannend geweest daarom voor nu weer even rust en misschien volgende week kijken voor een volgende kleine stap.

Noem dit maar een kleine stap, ik vindt het een hele grote (of een boel kleintjes).

Neem op tijd je rust des te eerder ben je hersteld.

Wel allemaal mooi gedaan hoor.  :thumbup:

Henk

Als je zo'n klokkie kunt plaatsen gaat het met je oog de goede kant op  ;)

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 28 februari 2025, 17:29:29Mooi klokkie hoor, Dirk :thumbup:  :thumbup:

Erik,
Ik had eerst een andere klok van Brawa maar die vond ik eigenlijk toch niet helemaal kloppen bij dit station. Die klok kwam ook erg groot over om hier aan de muur te hangen. Deze van Viessmann staat eigenlijk niet verkeerd :)

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 28 februari 2025, 18:04:00Dirk, Allereerst goed om te lezen dat de dokter goed te spreken was over het herstel van je oog. :thumbup:
Straks is je oog weer helemaal in orde en kan je weer 100% met de hobby bezig zijn.
Je aangebrachte klok is weer zo een mooi detail die het gebouw net wat mooier maakt.
En ja dat doe je goed pas aan het interieur beginnen als je weer diepte kan zien.

En ja ook ik "wacht" op je antwoord aan Wico omtrent de camera's in je schaduwstation want het ziet er goed en scherp uit op het beeldscherm maar neem je tijd ik lees het wel.

Succes met het verdere herstel aan de en neem je rust als je oog er om vraagt.

Michel,
Met het oog komt het wel weer goed, eventueel de sterkte van de bril 8) over een half jaar wat aanpassen. Het fijne detail werk kan dan ook weer van stal gehaald worden. Op de dag voor m'n oogoperatie had ik al wel een begin gemaakt met het inrichting van de stationsrestauratie maar dat ligt voor nu even stil.

Begin van de stationsrestauratie inrichting.

Over het cameratoezicht kom ik nog op terug.

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 28 februari 2025, 19:48:43Fijn om te lezen dat je oog aan de beterende hand is Dirk, je vorderingen zijn weer van grote klasse  :thumbup: :thumbup:
Met die camera's kun je mooi de boel in de gaten houden, ik heb ook nog een systeem liggen maar weet nog niet of ik het in ga zetten, eerst een hoop andere dingen doen.

Peter,
Dank je voor je compliment :thumbup:, ik kijk tegenwoordig maar met een half oog ;) dan is het al snel mooi en goed. Die camera's gaan zeker wat toevoegen aan de controle over de treinbewegingen.

Citaat van: lucdiels op zaterdag 01 maart 2025, 08:32:10Dirk, goed dat het herstel voorspoedig verloopt. :thumbup:

De klok aan het station staat gelukkig gelijk met die van de klokkentoren  :)  Het is in spoorland overal vijf voor vijf toch.
Die ondergrondse camera's zijn niet overbodig als je de onderwereld van je af wil houden.

Luc,
Dat de spoorland tijd op beide klokken gelijk staat was me eigenlijk niet opgevallen :o). Scheelt weer werk om de tijden op beide klokken gelijk te krijgen.
Met de camera's nu een paar extra ogen wat wel handig is om onder het maaiveld alles te kunnen overzien.

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 01 maart 2025, 11:23:08Dirk,

Citaat van: Dirk59 op vrijdag 28 februari 2025, 17:00:37Is allemaal nog wel wat inspannend geweest daarom voor nu weer even rust en misschien volgende week kijken voor een volgende kleine stap.

Noem dit maar een kleine stap, ik vindt het een hele grote (of een boel kleintjes).

Neem op tijd je rust des te eerder ben je hersteld.

Wel allemaal mooi gedaan hoor.  :thumbup:

Henk,
Het waren een paar kleine stappen verdeeld over een aantal dagen, moet tussen door wel m'n rust nemen maar dat komt goed. Dank voor je compliment :thumbup: .

Citaat van: Tjoekedoris op zaterdag 01 maart 2025, 12:42:50Als je zo'n klokkie kunt plaatsen gaat het met je oog de goede kant op  ;)

Martin,
Voor het gaatje waar de klok in bevestigd moest worden had ik aan de binnenzijde van de wand al een duidelijke markering gezet nadat deze wand geverfd was. Dat is afgelopen december geweest alleen de klok die ik toen op het oog had is het niet geworden. Die markering maakte het nu wel simpeler om met m'n beperkte zicht te zien waar ik moest boren :). Gaat dus helemaal goed komen Martin :thumbup:.

idd mooie klok!

[muggenziftmodus] Ik neem aan dat je de wijzers kan bewegen, hij staat nu op 5 voor na 5 uur  8o  :P [/muggenziftmodus]

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.