Recent een fax ontvangen van M, de baas van James Bond.
Er is een raket gestolen in Frankrijk van een bevriend geleerde, ene Hergé.
De raket moet gevonden worden, dus James komt deze kant op en ik moest voor het plaatselijke vervoer zorgen, afdeling Q is te druk.
Hij komt aan per trein en de auto kon ik klaarzetten bij het station. Daarom de 3D printer aangezwengeld en een Aston Martin DB5 gemaakt.
Erg leuk projectje om te knutselen maar toch ook beetje lastig, de raamstijlen zijn erg dun en breekbaar dus meerdere body's geprint om een acceptabel exemplaar te krijgen.
De ramen gemaakt met Micro Kristal Clear, niet echt strak natuurlijk, maar geeft het effect of er al een paar keer geschoten is op het kogelvrije glas.
Het resultaat vind ik best goed, ondanks dat je van dichtbij de printlijnen ziet en het geen gladde body is.
(Voor een volgend autootje ga ik spuitplamuur proberen, kijken wat dat oplevert)
De kleur grijs had het mooist geworden denk ik met een spuitbus, maar ja, om nou weer een hele bus te kopen in die grijze kleur
voor een paar keer ppsss pppssss vond ik ook een beetje zonde dus maar Revell Aqua verf gebruikt.
En Bond, James Bond, komt ook uit de 3d printer. Hij heeft zijn Walther PiePieKee pistool in de hand, maar dat kwam niet echt lekker uit de printer,
te klein. Zelf maar wat gemaakt van een friemeltje plastic, tis net een echte miniatuur PiePieKee pistool.
Vanaf kijkafstand op de baan en door de ogen van een 63-jarige (ikke dus) ziet het er prima uit voor het type printer wat ik gebruik.
Er is een ander type 3D printer die dit mooier zal kunnen maken maar die heb ik niet.

Ludovic Cruchot, uitgeleend door de Gendarme van St. Tropez, assisteert James bij het onderzoek.

Zoals bekent is James ook een liefhebber van natuurschoon, dat dient zich al snel aan.

En helaas, daar rijdt de trein met de raket net de grens Frankrijk/Duitsland over en verdwijnt naar een onbekende bestemming.
Maar James kennende zal het wel goedkomen, de missie is verder geheim, dus daar zijn geen beelden van.

Oscar, ook uit de printer, kwam nog wel langs, die denkt dat hij wel uitgereikt gaat worden aan het eind van het verhaal.

Kijkafstand vanuit mijn perspectief