Hallo allemaal,
hoewel het komkommertijd is in treinenmodelbouwland ben ik toch zo nu een dan wat aan het rommelen in de treinenkamer. Temperatuur is daar nog redelijk aangenaam om wat te kunnen klussen. Omdat de levering van spullen soms op zich laat wachten, heb ik nu mooi de gelegenheid om de jullie weer wat van mij vorderingen te tonen.
De bovenleiding artikelen voor het traject met het betonnen viadukt zijn binnen dus we zijn weer aan de slag gegaan.
Eerst alle bovenleiding masten uitgezet wat vooral in het betonnen viaduct een hoop passen en meten was, maar ook daar is het in de smalle beschikbare ruimte gelukt. Je kunt alles wel van te voren uitrekenen/tekenen in Wintrack maar in de praktijk komt het vaak toch net iets anders uit.
Vervolgens alles weer van de tafel met uitzondering van de voetjes van de bovenleiding masten.
Hierna moest eerst nog een stuk landschap gevormd worden met XPS spanten en deze af te dekken met gipsverband. In dit gedeelte komen ook nog de twee pijlers te staan van het Kreuztalviadukt. Was dus even goed uitmeten waar de basis voor deze pijlers kwam alvorens ik het kon gaan omtoveren naar een wit gipsverband landschap. Van karton twee paar pijler dummy's gemaakt zodat het makkelijker uitmeten was.
Tijd voor het ballasten van het traject dat nu tussen het gipsverband landschap opgesloten ligt, zo komt er langzaam steeds meer vorm in het landschap
.
Ondertussen ook begonnen met de berg waar in de bergwand de tunnel richting de Kreuztalbrücke zit voor te bereiden met de kartonnen stroken waarop het gipsverband aangebracht gaat worden.
Naast deze bezigheden ligt de tekening klaar voor de pijlers van het Kreuztalviadukt die ik met Evergreen profielen wil gaan bouwen, maar dat wacht nog op enkele onderdelen.
Wordt binnenkort weer vervolgt.