Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Schõnblickerland: Schönblick 3.0

Gestart door maarten santegoets vrijdag 28 augustus 2020, 17:11:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Reactie nr 100, mooie mijlpaal. Ook op de baan, de zijlijn is nu verbonden met het hoofdstation :D



De sporen zijn natuurlijk nog niet geheel definitief, er moeten nog veel wissels bij.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Hallo Maarten.

Leuk filmpje  :)
Nog een hoop werk te doen, ga zo door.

Gr Einte
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
De afgelopen tijd niet stilgezeten. Alvast weer verder met het dal bij het kieswerk, station Tessersee verder afgemaakt qua scenery, nu voor 50 % klaar daar. Ook heeft de eerste rivierbrug nu alle 3 zn pijlers en ben ik aan het puzzelen met de wisselstraten aan de rivierzijde van het station. Hieronder weer wat foto's :D







Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Nog eentje voor de sfeer

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Welke kleur (RAL) heeft u gebruikt voor de achtergrond?
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Peter,

Ik zou het echt niet weten, het is een blauwe mengkleur van de karwei die op blauwe lucht leek  :D
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Gisteren weer wat "spul" binnengekregen, ik heb besloten het locdepot naar de voorzijde te halen. Achter het station wordt volledig rangeer/ industriegebied.



Hier ook nog 2 plaatjes van de tunnel bij de houtzagerij en het kieswerk






Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Met pasen lekker in de tuin bezig, de eerste contouren van de tuinbaan zijn zichtbaar

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Weer wat rails ontvangen, de sporen bij de locloods nu klaar.





Ook met de scenery gestaag verder

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Mooi doorkijkje door je loods Maarten, ik vind het treinstel wat naast de loods staat erg mooi  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Wat aan het positioneren geweest bij de loods, de mensen met een goede fantasie zullen al wel een idee hebben hoe het gaat worden  :D ;)

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Sooow, dat wordt een imposante bergrug daar. Trappetje bij nodig.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Zeker! Omdat baan ook als basisniveau vrij hoog hangt, is het spoor bovenop de bergrug op 1,90m. Dan kan het ook over de toegang van de ruimte heen. De hoofdbaan gaat middels een paar lussen nog tot deze hoogte stijgen
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Alvast een kleine indicatie hoe de baan straks naar boven gaat lopen :D



Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
In het hemelvaartweekend naar Zuid Limburg geweest en bij Hunerbein in Aken een 628 op de kop getikt. Mist alleen 1 buffer, maar rijdt verder prima en omdat ie in DB regio kleuren is, past ie perfect in het thema.



Vandaag nog een hoop rails binnengekregen en bruggen, alsmede rails voor de tuin. De 2e brug van 3 is nu klaar.


Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Sfeerplaatjes  :D



Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
De sfeer zit er al goed in, Maarten  O:-D

Grtz Tony
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Hi Maarten,

Mooi hoor alleen dat perron ff egaliseren de preisers vallen over die rand.

groet
Harald
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Denk dat daarom die berg zand nog onderaan ligt. Werk in uitvoering zogezegd.

Wordt een leuk baantje maar staan die dennen niet erg dicht op het spoor? Het is maar dat je straks niet tot de ontdekking komt dat de zijkant van je lok kaal is geschuurd door erlangs te rijden.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
@Harald ja ik zag het, moet het op 1 of andere manier liften.

@lobomotion  ik heb nog niet geprobeerd er langs te rijden, maar anders knip ik het bij. Het is toch niet langs de hoofdlijn en op een punt dat normaal gezien niet opvalt
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
@haradigi Harald, het perron is recht nu.



Verder begonnen met het bergtraject. Helling is 2 %, meer kon de intercity met 8 rijtuigen niet aan. Er is ook al een deel rotswand klaar.







Eindstation Tessersee is nu voor 90%  klaar

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Ook in de tuin rijdt het nu, fase 1 is klaar!

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Het is prima weer om lekker in de tuin te rijden Maarten  :)
De trein heeft nog wel een druppeltje olie nodig zo te horen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Beweging in de tuin is altijd leuk :D. Dit is fase 1 va n de baan. Fase 2 is de verbinding met de binnenstalling in de schuur.

De lok zelf piept niet, het zijn de wagons en dan met name de rongenwagen.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
En weer een stukje verder de hoogte in. De tunneluitgang van de zijlijn zal ik vanwege de breedte zelf moeten construeren, maar dat komt wel goed.





En Tessersee heeft eindelijk haar stationsnaam.

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Keerlus ligt nu, ook alvast een begin gemaakt van het spoor naar het schaduwstation, dit  met de k-rails die ik nog over had.



En nog wat kleine dingen bij Tessersee  :D





Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Zomervakantie gehad, bloedheet overal behalve in de garage. Dus nog wel wat kunnen doen aan de baan, maar ook tijd gehad voor een "side project". Hier de fotos :D

Spoor in de bergen nu op 155cm, moet dus nog 2x rond voor ik in de buurt van de 190cm kom. Hoogtewinst is nu 14cm.




Ook het lokalbahnhof van het hoofdstation is nu aangesloten.



Het side project betreft een landelijk  h0e baantje van 120x60cm. Nog niet helemaal klaar maar t begint te komen.






Voor het eerst zelf de klinkers ingekrast in de gipsen weg, t is een werkje, maar het resultaat mag er wezen.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Op de smalspoorbaan wat met Busch maivseld en zo bezig geweest. Erg leuk resultaat, maar als je een groot veld wil erg veel werk :P



Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Intussen ook met de baan in de garage bezig, langzaam aan begonnen om Darligen verder te bouwen.







Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Langzamerhand volgt het 2e station nu, Darligen. Het eerste groen verschijnt, de seinen en de bovenleiding volgen.







Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Heel mooi geworden! Ben zelf deze zomer nog in Darligen geweest, een heel leuk stationnetje.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Vandaag de perronkanten van Darligen gezet, na wat passen en meten stonden ze op de correcte positie.




Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Op een koude druilerige dag is het leuk om lekker thuis te blijven en aan de knutsel te zijn, de smalspoorbaan is steeds verder klaar. Alleen jammer dat de firma Busch niet consistent is met de plastickleuren, zie het graanveld linksonder.



Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
In de natuur is het ook niet allemaal dezelfde kleur. Ik vind het niet opvallen in ieder geval.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Hallo allemaal,

Zo op het einde van het jaar weer druk bezig. Het begon met kerstkado's: station Lengmoos (wat Jostburg gaat heten) en een Hack brug van 50 cm



Het hoofdspoor begint nu op hoogte te raken, binnenkort volgt station Jostburg op +/- 185/190 cm.



Ook het station Darligen vordert:

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Nu aan het einde van de kerstvakantie toch een hoop weer kunnen doen. De tunnel bij Darligen samengesteld uit verschillende Noch platen. Later nog een keertje weatheren zodat het meer 1 geheel gaat vormen. Tevens de berg grotendeels dicht gemaakt. Nu nog een paar dozen gips kopen  :P





Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Zo dat zijn steile wandjes. Leuk voor abseilen.
En aardig wat meters beplakt ook. Welk telefoonboek heb je daarvoor verramscht?
Gips in dozen? Niet in zakken?
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Ja helaas moet het steil. Maar plak er mos tegenaan en op sommige plekken kunnen wel bomen komen. Ik heb genoeg telefoonboeken uit midden brabant gespaard in de loop der jaren, dus kan gelukkig nog ff vooruit.

Gewoon alabastine gips in dozen, werkt het gemakst.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
rotswanden lijkt me beter in dit geval met hier en daar wat struiken
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Bij de grote baan in de garage wordt het een combinatie van rotswanden met struiken en bomen. Wellicht was ik daar niet duidelijk in.

Vandaag met het smalspoorprojectje bezig geweest, voor 80% klaar nu.



Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Vandeweek weer rails binnen gekregen, ook het laatste station is nu bereikt. Op +/- 1,85m hoog nu Jostburg. De week ook lekker wat huizen voor het dorpje in elkaar zetten.





Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
De berg stilletjes aan al een beetje afwerken voor zover het gaat, voor t zicht. Onder de berg (en spiraal) is een werkplek gemaakt.


gratis forum aanmaken


gratis forum aanmaken


gratis forum aanmaken
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Het kleine "side-project" in H0e is helemaal af nu! Dit krijgt een mooi plekje in de woonkamer B)





Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Ziet er leuk uit  :thumbup:
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Schattig hoor, heel leuk. Komt er dan nog een transparante kap overheen? Denk dat het anders behoorlijk wat stof gaat vangen in de woonkamer.

Goed dat er geen kerk op staat.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Op zn plek in de woonkamer:




Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Nu weer verder met de grote baan in de garage, nu aan het stuk van het hoogste niveau bezig voorbij station Jostburg










Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
je zal nog veel kranten moeten lezen :D;

mvg,
Michel
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Gelukkig zijn het telefoonboeken, daar hebben ze internet voor tegenwoordig :D
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0