Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Schõnblickerland: Schönblick 3.0

Gestart door maarten santegoets vrijdag 28 augustus 2020, 17:11:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Weer met gips en verf in de weer geweest vandaag, rotswand is nu af. Groen en bomen volgt...





Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
En weer een stukkie verder, sporen tot aan en over het ravijn. Binnenkort de brug installeren. Ook alweer een stukje tramlijn erbij gekocht, dit om alvast een beter beeld te krijgen :)





Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Het dal krijgt vorm, morgen beginnen met gips denk ik :)

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Indrukwekkend die hoogteverschillen! :thumbup:
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
De hele rotswand zover klaar, nu nog bomen en groen voor het echte alpen gevoel  :D





Ook het rivierdal moet nog, incl waterval.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
En we komen steeds verder B) . Binnenkort toch maar eens beginnen aan de spiraal bij de stad. Ook nog even bij de houtzagerij bezig geweest :D


open upload


open upload


open upload
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Ben je nu nog niet met die spiraal begonnen? Schiet toch eens een beetje op man.  :P
Heb je al je vingers nog?  ;)
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Wanneer je niet verder kunt met rails, dan maar met scenery ;)





De Mariakapel is bereikbaar!
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Citaat van: maarten santegoets op zaterdag 29 april 2023, 16:44:47De Mariakapel is bereikbaar!
Ah, dat is mooi dat zal Maria fijn vinden. Ziet er ook leuk uit zo te zien, jammer dat de tweede foto erg onscherp is.

Haha, kijk nog een keer en de tweede foto is weg. Oeps.
Edit 1: En nu is tie er weer. Speelt dat ding kiekeboe of zo?
Edit 2: En nu istie helemaal scherp. Bovennatuurlijk die Maria.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
De Mariakapel staat er mooi bij! Zeker op de eerste foto. bij de scene op de tweede foto krijg ik een beetje claustrofobie. Het ruimtegebrek is zo zichtbaar. Soms moet je die huizen niet per se kwijt willen. De setting is net te onnatuurlijk. Terwijl je best een ruime baan hebt.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Het dorp Darligen is ook juist bedoeld als klein, tegen een berg aan gebouwd, krap. Als je de rest van de foto's bekijkt zie je dat ook de brouwerij in een hoekje ligt.

Modelers Licence noemen de Engelsen dit  ;)
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Ja maar toch. Het zijn twee afzonderlijke Bauernhöfe die strak tegen elkaar aanstaan. Ook al zijn die twee boeren broers dan nog wil je je boerderij niet zo dicht tegen een andere aanbouwen. Indien de linkse naar rechts zou opschuiven tot net voorbij die scherpe knik in de rotspartij ziet het er al veel beter uit.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
De baan is verdeeld in "scenes", opschuiven gaat niet. Nogmaals, dit is de bedoeling. Je kunt ervan vinden wat je vindt, maar dit is mijn baan zoals ik m voor ogen heb.

En daarmee klaar lijkt me..
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Met nog een overzichtsfoto van Darligen erbij B)


Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Citaat van: maarten santegoets op zaterdag 29 april 2023, 17:40:43Modelers Licence noemen de Engelsen dit  ;)

Zeker en van mij mag alles waar maar ik weet nu al dat als jij die helling netjes afmaakt met verfraaiingen dat dit je gaat irriteren.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Citaat van: maarten santegoets op zaterdag 29 april 2023, 17:54:05Met nog een overzichtsfoto van Darligen erbij B)




Dat is een mooi shot.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Gisteren een eerste begin gemaakt met de railspiraal naar boven, de laatste +/- 10/15% van de hoofdlijn. Maar wel een aardige klus. Ieder rondje gaat uit 6 segmenten bestaan, R4 en R5.De te overbruggen hoogte isongeveer 90 cm.

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lang geleden, maar nu maar weer eens een filmpje

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Mooi die hoogte. Maakt het lekker imposant. Wordt nog een flinke uitdaging met scenery en bereikbaarheid. Het betere werk, ik heb geen medelijden :).
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Rustig aan een beetje bezig met de railspiraal. Ook het parkhotel gaat nu zn plek vinden tzt. Om de spiraal komt nog een achtergrond in "luchtblauw".



Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
De 3e overspanning van de rivierbrug ligt nu en is in gebruik genomen. Verder nog weer verder aan de spiraal naar boven en ander klein gepruts :P .





Tot slot nog even een overzichtsfoto

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
imposant gezicht en mooi gedaan  :thumbup:

gr. Ruud
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Dag Maarten.

Da's een indrukwekkende ruimte voor een modelbaan :cool:
Gaaf die drie bruggen zo naast elkaar  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
In de vakantie natuurlijk niet stilgezeten, wat verstevigingen onder het station gemaakt zodat de boel niet meer "doorhangt" en ook hier bij de houtzagerij al een begin gemaakt met de weg naar boven.



En nu lekker een week naar de alpen B)
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Na een week met prachtig weervin Oostenrijk nu weer terug in Tilburg. Lekker aan de knut sel in mn laatste week vakantie :D . Nu weer een verder bij Darligen.





Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Vandaag weer eens wat gezaagd voor de spiraal, berekend dat ik nog 41 x R4 en R5 nodig heb om de baan rond te maken.  :P

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
 @citaat kan je van het bovenste spoor de treinen nog wel zien?

gr. Ruud
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Met een drone :D
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Wat een hoogte Maarten, daar heb ik mij niet aan gewaagd. Een goede valbescherming zal hier nodig zijn....

Luc
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Maarten zijn treinen rijden met Red Bull.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
En een chute...
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
In de treinengarage wat het gelukkig vrij koel, dus weer aan de knutsel geweest. Verder had mijn vrouw afgelopen week de Faller G molen gebouwd voor de in de tuin, die er mooi bij staat (ook s avonds).









Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Leuk hoor zo'n molentje in de tuin. En een handige vrouw heb je dan, ben je daar wel zuinig op? En kijk je uit dat je geen klap van de molen krijgt.  :O
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Dit weekend weer wat aan de spiraal en ook wat scenery gedaan. En nog een sfeerfoto bij het kieswerk  ;)





Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Hoe ga je dat doen met de scenery, een loodrechte wand voor de klimspiraal?
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Puur gezien wel, het worden panelen geverfd in hetzelfde lucht-blauw als de rest ven de baan ruimte. Loodrechte "lucht" dus
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Vanmorgen maar weer eens een bestelling bij Lippe gedaan, die zal de zse week wel arriveren. Om toch nog wat te doen, heb ik nog wat lampjes aangesloten. Zie onder het resultaat ;)











Sfeerfoto's, altijd leuk :P
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Maarten,

De aangebrachte verlichting geeft meteen een heerlijke sfeer aan de baan prachtig om naar te kijken. :thumbup:

Groet Michel
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Vanavond de spiraal afgemaakt, het is een heel bouwwerk geworden. Nu nog volgende maand 2 volledige cirkels R4+R5 erop en dan kunnen we rond rijden. Deze maand niet meer, budget is op :D

Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Je verkijkt je vaak hoeveel geld er in rails gaat zitten, een doosje bochten lijkt heel wat maar leg je zo weg in de baan, nog even sparen en er kan gereden worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Ja klopt, en ik bestel ze dan bij Lippe wat per rail euros goedkoper is dan in Nederland. Een R4 en R5 combinstie samen is daar 11 euro, daar heb ik er 24 van nodig dus €264,-.
Als ik dan kijk op bijvoorbeeld de webshop van Harlaar is de combinatie 12,25. Dus dan ben ik 30 euro meer kwijt voor hetzelfde....
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
De hoofdlijn is rond! Weer een mijlpaal bereikt :D Ik merk nu dat er nog een hoop aan de voeding en de ligging van de baan gedaan moet worden, maar dat is dus in de toekomst aan de beurt.


Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
de spiraal is netjes gebouwd maar plaats wel valbeveiliging, want de kans is bijna 100% dat een keer een trein er af kukelt

gr. Ruud
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
bij trainrails in barendrecht elf euri en 21 centjes

Cees
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Ruud, bij de spiraal komen aan de buitenkant nog platen te zitten. Voor de rest is tot op heden nog niets ontspoort in de spiraal. De bocht boven de deur moet nog afgewerkt worden.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Vergeet ook een valbeveiliging aan de binnenkant van de spiraal niet!
Het kan gebeuren dat een lange sleep juist naar binnen klapt. Gelukkig heb je ruime bogen, maar het blijft een risico.

Groet,

Peter
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Hoi Maarten,

Dank voor het filmpje zeker dat stuk waar de trein op de top van de berg rijd.
Ik zit op men eigen baantje met dit soort hoogtes in plan maar ik ga men hoogte op ooghoogte houden (1,70 van de grond) zo zie ik de trein nog voorbijkomen.

Prachtbaan, even als vraag is je klim spiraal betrouwbaar, ik heb nu een heel stuk spoor om te klimmen vanuit het schaduwstation.
Misschien in de toekomst een klim spiraal zetten maar ik heb geen zin in vallende treinen.
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
@ peter, de binnenbocht is bergafwaarts, naar binnen klappen is meestal bergop.

@ mradmiral klimspiraal is heel betrouwbaar, zeker met draadeinden. Makkelijk af te stellen
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Maar weer eens een berichtje uit Schonblick, de 1e van hopelijk vele in 2024. Iedereen in ieder geval de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Weinig vooruitgang te melden, vooral kleine dingen en aangesloten draadjes. Het spoor heeft de ingang van het schaduwstation bereikt, dat dan weer wel. Komende maanden hier mee verder. Er komen 3 lange sporen, 1 kort spoor en 1 aansluitspoor voor de Trainsafe vitrine.

 
Re: Schõnblickerland: Schönblick 3.0
Schaduwstation weer stukkie verder, rails ligt nog los. Voorste spoor wordt voor vitrine aansluiting :P