Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021

Gestart door BW Rheine dinsdag 17 november 2020, 13:46:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Brawa levert DR rijtuigen!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Baanloos op zaterdag 16 oktober 2021, 12:26:36
Mooie loc hoor die BR02.
Waar ik me dan wel over verbaas: wat hang je er voor rijtuigen achter: dat laat Märklin dan vaak weer afweten.
Volgens mij was het een testlok. Ik heb geen idee of er überhaupt rijtuigen achter gehangen hebben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
BERICHT OVER ARTNR,...39027 en 39889
Bron StummiForum.

Hallo,

onderstaande en nog niet geleverde Märklin H0 noviteit 2021 is vanaf vandaag in de (eigen) Märklin productdatabase opgenomen met de leveringsstatus "Fabriek uitverkocht" :
39027- Stoomlocomotief 02 0314-1 "Schorsch" met hoofdoliestook- en olietender van de DR (DDR). Ombouwversie als testlocomotief van de VES-M Halle (Saale). Tijdperk IV, mfx+ / DCC-decoder met schakelbare bedrijfs- en geluidsfuncties (bijv. standaard met rookinvoeging en snelheidsafhankelijke dynamische rookontwikkeling evenals cabineverlichting en landingsgestelverlichting). Volledig nieuwe ontwikkeling. Uitvoering met Reko-ketel en gedeeltelijke bekleding, gebaseerd op de stoomlocomotief 18 314 (voormalige Badische IVh). Met Witte windleiplaten en eenzijdige Indusi. Minimale straal van 360 mm berijdbaar. Voor grote radiussen of vitrines wordt ter vervanging een paneel zonder wieluitsparing onder de bestuurderscabine meegeleverd. Zuigerstangbeschermbuizen en remslangen zijn ook inbegrepen.

De dealers zijn al door de fabrikant geïnformeerd over artikel 39027 dat de respons op dit model zo positief is dat de binnenkomende bestellingen het geplande aantal items al overschrijden.
Dankzij een extra productiebatch konden de bestellingen worden aangenomen tot het midden van de 41e kalenderweek 2021. De extra productie kan echter alleen met een bepaald tijdsinterval worden ingepland.
De levering van de eerste productiepartij vindt plaats via een passende toewijzing. Resterende inkomende bestellingen worden gedekt door postproductie. De oplevering van de vervolgproductie staat gepland voor het einde van het tweede kwartaal van 2022 (dus eind juni 2022).


Verder werd informatie gegeven over de volgende Märklin H0 noviteit 2021:
39889 - stoomlocomotief 44 1315 van de DB, tijdperk III / VI, mfx + - / DCC-decoder met schakelbare bedrijfs- en geluidsfuncties, uitvoering met olietender standaarduitvoering 2´ 2'T34. Zwart/rode basiskleurstelling. Bestuurderscabine met twee zijramen, met Witte-windleiplaten van de standaarduitvoering, voorwielstel met spaakwielen, zonder centrale rookkamervergrendeling, met Indusi-magneten aan beide zijden. Modeluitvoering als gerestaureerde locomotief bij het Märklineum in historische bedrijfstoestand omstreeks 1963/64.
Zuigerstangbeschermbuizen, remslangen en imitaties van schroefkoppelingen evenals dvd over historie, transport naar het Märklineum en restauratie van de locomotief bijgevoegd.

De dealers zijn door de fabrikant geïnformeerd over artikel 39889 dat er voor dit model een extra productiekavel zal worden uitgegeven, aangezien ook voor dit model een groot aantal inkomende bestellingen is geregistreerd. De extra productie kan echter alleen met een bepaald tijdsinterval worden ingepland.
De levering van de eerste productiepartij vindt plaats via een overeenkomstige allocatie. Resterende inkomende bestellingen worden gedekt door postproductie. De oplevering van de vervolgproductie staat gepland voor het tweede kwartaal van 2022 (dus in de periode van april 2022 tot juni 2022).

Fijne dag
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: basjuh1981 op zaterdag 16 oktober 2021, 21:37:06
Citaat van: Baanloos op zaterdag 16 oktober 2021, 12:26:36
Mooie loc hoor die BR02.
Waar ik me dan wel over verbaas: wat hang je er voor rijtuigen achter: dat laat Märklin dan vaak weer afweten.
Volgens mij was het een testlok. Ik heb geen idee of er überhaupt rijtuigen achter gehangen hebben.

De loc werd "ausgemustert" in 1972, de DR zal er in die tijd best wel eens iets achter deze locomotief hebben gehangen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Zie ===> klik
Op foto klikken voor grotere afbeelding.
Trein betreft (bijna altijd) een speciale trein.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Hoi Leon,

Märklin heeft de rijtuigen in samenwerking van Tillig een rijtuigenset verkocht in de gebruikelijke Märklin doos.

Dus gemiste kans is overdreven daar jij er misschien nooit naar hebt gekeken.

Het betreft DR rijtuigen en een rode restauratie wagen, waar ik het nummer nu niet van heb.

Er is vast wel iemand die de set heeft/kent en het nummer weet ;)

Groeten,

Hans V200.0
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Misschien deze nummers,..
Märklin H0 - 43201/43211/43221/43231/43241 - 4 rijtuigen van de DR en 1 speisewagen van de DSG.

Of deze,..Märklin HO Art  42767 Schnellzugwagen Set  mit Inneneinrichtung
Fijne dag
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Bron ===> klik
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ook goed Wim, mooie modellen heb zelf ook een schitterende personen-set van Brawa.
Maar dit is een Märklin Topic ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Nee Wim,

Eerder de 42980

http://www.marklin.be/nl/producten/detailsh0.html?art_nr=42980

Of de 42981

http://www.marklin.be/nl/producten/detailsh0.html?art_nr=42981

Of de 42982

http://www.marklin.be/nl/producten/detailsh0.html?art_nr=42982

Dit zijn rijtuigsets die al eerder zijn uitgebracht onder een samenwerkingsverband van Märklin en Tillig.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Gaat niet op Hans,
De door jouw genoemde sets betreffen voorbeelden van internationale treinen rond 1976/1977.
Toen was de BR02 al lang "ausgemustert".
Nu is er niks mis met een beetje fantasie maar sec heeft Märklin eigenlijk weinig in huis om er conform TP3 een rijtuig achter te hangen.
Dat geeft op zich niet, maar mag ook wel worden vermeld in deze kolommen.
Modelspoorders die persé werkelijkheidsgetrouw willen rijden weten hun weg bij de andere merken toch wel te vinden.
Maar til je hier minder zwaar aan dan is die set wel mooi. ;)
Ik leg er verder geen minuut wakker van!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Op Eurospoor zal Märklin dit jaar een exclusieve en eenmalige Nederlandse wagon verkopen. Meer informatie: KLIK.

Tipje van de sluier:

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat
Vrijdag toch maar even kijken...  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lijkt op een koelwagon, maar het zal mij verbazen over de prijs.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ongeacht wat, toch leuk dat er de moeite genomen is iets leuks van Marklin aan te bieden.  :thumbup:

>:-D >:-D Ideaal zou natuurlijk iets proto voor achter de Piko NS 2000  :D

Iets in de trant van Export slachterij Udema, Gieten zou wel heeeel leuk zijn.

Jan-Peter
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
De 2e foto was ook al bekend gemaakt en lijkt op een Frico koelwagon (depot Leeuwarden).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Het betreft hier een Frico Gbs particuliere wagen. Het model lijkt niet op het origineel, maar vindt zijn oorsprong in het bekende reclamewagentje van Märklin.

Grtz,

Wil
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat
Dat drukt wel de kosten.... We gaan het meemaken, misschien vind ik hem wel leuk.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Tjonge Ben,

Weet je niet dat een merk of een ontwerp namaken geld kost?

Benader het dan ook zoals je altijd al doet......."Het is maar speelgoed".

Groeten,

Hans V200.0
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 28 oktober 2021, 18:56:02

Weet je niet dat een merk of een ontwerp namaken geld kost?


Jazeker. Maar wat is je punt...?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Tja dit is weer zo'n actie, waarvan ik denk.... doe het goed of doe het niet !!!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ben,

Een wagon in model omzetten 1 op 1 dus geen afwijkingen kost je meer dan een iets afwijkend model te maken.
Dan bekijk ik het puur zakelijk, en laat me niet leiden door een virus dat modelspoor heet.

Dan moet de oplage dusdanig zijn op een markt........die door spelers als Exact trains, Piko en Roco al redelijk verzadigd "lijkt", om het een beetje betaalbaar te houden.
Een gemiddelde goederen wagon tikt al de 45 euro aan of erboven, dus als je die prijs zo door rekent, kan ie weleens richting de 60 euro hollen 8o

Weet niet of de wagon dan dusdanig in de aanbieding komt, maar goedkoper zal het er dan niet op worden.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lijkt wel Gs als type op de wagon te staan, in dat geval had Marklin beter een 44500 als basis kunnen gebruiken....
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Een tientje of 45 euro's het blijft m.i. speelgoed.
Soms op het tapijt en soms in de vitrine.

groet
Harald
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Het is niet meer en niet minder dan een variant uit de oneindige koel en bierwagenreeks catalogusnrs. 44xx (vroeger) en 445xx (nu)
Een aardigheidje maar meer ook niet.
Wereldschokkend?  Nee voor mij niet en ik neem aan dat niet heel modelsporend NL hier van op zijn grondvesten staat te trillen.
Exclusief? Als de oplage heel klein is misschien maar ik gok zo maar dat dit model komende weken bij iedere modelspoorwinkel verkrijgbaar is.
Voorbeeldgetrouw? Nee want het zijn sterk ingekorte fantasiemodelletjes.
Aaibaarheidsgehalte: Is er wel, hier op het forum is er ook een groep die dit soort wagonnetjes fanatiek verzamelt, voor die groep is dit een leuke geste.
Conclusie: Veel tamtam voor een speelgoed/hobbymodel; al bestaat die productlijn niet meer, zeg Startup model.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Haradigi op vrijdag 29 oktober 2021, 08:24:47

Een tientje of 45 euro's het blijft m.i. speelgoed.


Wat een dooddoener. De bovenste wagon kost 2 tientjes, het kan dus wel.......
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ik heb hem laten lopen....  :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Da's knap. Die van  mij kunnen slechts rijden... ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Twee nieuwe Sondermodelle worden aangekondigd,..
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
En daar is Marklin TV aflevering 112. Netjes op tijd voor t weekend.

https://www.youtube.com/watch?v=mcWWc66WqQA

Jan-Peter
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
https://www.elriwa.de/media/image/c0/e7/c7/306371_039942_1.jpg
nachstehend aufgeführte Märklin-H0-Sondermodell-Neuheit 2021 wird in Kürze offiziell angekündigt:
39942 – Zweiwege-Unimog Typ 1650 ,,Weihnachtsbaum-Transport" der DB AG, Epoche VI, mfx+-/DCC-Decoder mit schaltbaren Betriebs- und Soundfunktionen. Das Fahrzeug wird aufwendig von Hand verschneit und mit einem Weihnachtsbaum beladen.
Auflage eines Sondermodells (Basis ist Artikel 39940) für Märklin-Händler. Werkseitig bereits ausverkauft.
Auflagenhöhe: Dieses Modell wird im Jahr 2021 in einer einmaligen Serie aufgelegt und ist weltweit auf 999 Stück limitiert. UVP: 429,00 € - Liefertermin: Dezember 2021.

Bron; Stummiforum.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 :thumbup:
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Veel plezier,..

Gr Ad
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
The  making of...