Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021

Gestart door BW Rheine dinsdag 17 november 2020, 13:46:37

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 28 juli 2021, 20:14:00

Wel mooi dat ze nu eindelijk iets samen doen behalve het MFX verhaal, en het heeft wel iets als je naar de traditie van beide firma's kijkt :D

Piko, als Lowbudget merk van Märklin?
Gaat niet helemaal op, sommige modellen zijn ongeveer even duur; wel is bij Piko heel veel te vinden op het gebied van rijtuigen en goederenwagons.
Voorbeeld: Märklin brengt een BR95 uit, TP3/4 naar voorbeeld van DR (DDR) maar je hebt bij M* maar weinig keuze om er iets conform het voorbeeld achter te hangen. Daaarvoor kun je beter bij Piko, en in mindere mate bij Tillig en Roco terecht.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
O ja, ook relevant voor hier:
Prijscheck Märklin 39187 € 269,10 bij Grootendorst.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Nieuwe aankondiging: ICE 3 'railbow'

  • Märklin 37784 + 43739
  • Trix 22784 + 23391

Meer informatie: KLIK.


Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat
De ice 3 gaat ze beter af, als dan met de ice 4.. :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Het initiatief voor de gedupeerde en de getroffen mensen is gewoon "Top" te noemen.
Maar had een iets duurdere wagen, misschien wat meer op z'n plaats geweest.
Ik begrijp best met grote halen gauw thuis, maar met normaal doen kom je ook ver.

Prettig weekend.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Is al uitverkocht, jammer ! :-(
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RMW op zaterdag 31 juli 2021, 13:31:42
Nieuwe aankondiging: ICE 3 'railbow'

  • Märklin 37784 + 43739
  • Trix 22784 + 23391

Meer informatie: KLIK.

Bijzonder: heb nog niet eerder meegemaakt dat de Märklin website in het weekend wordt geüpdatet.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: robkop op zaterdag 31 juli 2021, 20:56:54
Is al uitverkocht, jammer ! :-(
De marketing jongens van Märklin draaien overuren (ook in het weekend).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
@BW Rheine. Wat bedoel je dat de ICE3 ze beter af gaat? Qua uitvoering, qua beschikbaarheid of wat anders?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Gmorgen,...

Hiermee bedoelde ik, dat ze met de Ice 3 nog wat kunnen doen.
En dat de Ice 4 met groene strepen er al had moeten zijn en iedere keer wordt vooruit geschoven.

Goed weekend.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ik had ook liever een wagen gezien als blijk van hulp aan de gedupeerden van de wateroverlast. Net als Piko en dan iets duurder dan de normale prijs. Märklin heeft vaker enige winst op wagentjes gegeven aan Burkino Fasso, Unicef en noem de acties maar op.  Ook wel aan de wederopbouw van loks die door brand bijna waren verwoest maar dat is meer sponsering dan hulp geven aan gedupeerden.
Alle kleine beetjes afdracht van een wagen levert vermoed ik meer op dan met grote halen (veel winstafdracht) maar met kleine aantallen een lok verkopen.
Die lok met kleine aantallen geproduceerd kan dan wel een collectorsitem worden, met de nadruk op kan.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
94536 – Personenwagon ,,Donnerbüchse B271" (Basis 4314), Speciaal model voor VSM, NL-Beekbergen, Oplage: 100
94537 – Personenwagon ,,Donnerbüchse B275" (Basis 4314), Speciaal model voor VSM, NL-Beekbergen, Oplage: 100

Modellen 94536 und 94537 bevinden zich ook in Märklin set 26618.

Bron: Stummi  Forum, Marklin Insider
info@stoomtrein.org, www.stoomtrein.org
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
De BR 44 1315 Märklineum locomotief staat waarschijnlijk op het punt te worden vrijgegeven.
Op basis van het decoderproject zal het nr. 39889 zijn en verder vergelijkbaar met 39884 in de decoderconfiguratie. Maar hij heeft een extra geluidsfunctie in f25 met de locomotiefhistorie.

merkte op dat het beschikbaar was als een decoderproject om te downloaden in mDecoderTool3.

Ik zag dit berichtje bij,..
Märklin Users Forum ( Bron )

Misschien een Herfstnieuwigheid.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Dit zijn zeker de eerste herbstneuheiten,..

Artnr; 39187 Baureihe 218 Bw Cottbus
Artnr; 37784 Ice 3 Regenboog
_____________________________
O.v.b.
Artnr; 39889 Baureihe 44 1315 Märklin's Mascotte ( Mhi/3)???.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Goedemorgen,

Is er al een datum voor de Herfstnieuwtjes van Märklin dan?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ja, zeker.....

De Datum is 15 september dan worden de Herbstneuheiten gepresenteerd in alle klasse.

Gr ad
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Aha,

Dank je, ben benieuwd :).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Goedemiddag,
De loc voor de watersnood in Duitsland heeft volgens het Insider News toch maar even 210.000 Euro opgebracht.
Dat betekent dat Märklin de gehele omzet van de 500 locs (excl. De duitse btw) heeft geschonken aan het goede doel.
Wat mij betreft: Petje af!
Groeten,
Gerard
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021 (HERFSTNIEUWS)
HERBST NEUHEITEN 2021

De herfstnieuwigheden van Märklin, Trix, Minitrix en LGB worden morgen (woensdag 15 september) om 13.00 uur bekend gemaakt:

http://youtu.be/yJPrq-mYBxY


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Aha,...dus het klopte toch, de 44 1315.
Jammer, geen zilveren ketelbanden, ook goed.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
@citaat

Net eventjes de brochure bekeken, mooi dingen.
Neen,.. ik ga het niet plaatsen..

Gr
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Hopen dat er ook wat van de NS bij zit
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
@citaat 1 ding. Meer niet.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2018

Woehoe !! (Like Homer.)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Op BNLS reeds een link van een winkelier die niet kon wachten tot 13.00
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Weer erg belabberd Nederlands nieuws, ook is wel zo dat we volgens mij nooit verwend worden met de herstnieuws, maar ik roep het al jaren de huidige importeur moet gedumt worden en eigenlijk zou het weer terug moet naar het oude systeem dat Alle nederlandse marklin winkels een bepaald bedrag samen leggen en iets leuks uit laten brengen, iedereen wacht al jaren op een vernieuwde koploper, maar als je op deze importeur moet wachten, dan kan je wachen tot sint jutimis.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ook voor Zwitserland bedroevend weinig nieuws: één heruitgave :(.

Groeten,
Wico
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat @citaat @Flevoland2012: ik zou stoppen met de hobby als je er zo zuur van wordt... Dat moet ook niet echt leuk zijn voor de rest van de leden in huis  O:-D Goed, het najaar zal dan wel heel erg zwaar worden voor jou met een importeur die sponsor is van TV-programma over Kleine treintjes. Kan je de TV niet eens meer aanzetten. O:-D  O:-D

:offtopic:

De speciale versie van de VT95 is niet onaardig. Ziet er ook wel geinig uit. Is er ook in Trix zag ik  :)

:offtopic:
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Mijn reactie op herfstnieuws 2021.
Over Br44 1315 Dat was wel te verwachten dat deze lok die in Innenhof der Stuttgarter Strasse 55-57 (Stammwerk) staat als model uitkwam. Volgens de foto's op de Mä site zitten er geen blanke ketelbanden op het org.
Leuke gag die foto van Wolfrad Bächle.
Wel mooi: een UP stomer #37984 voor de USA fans.  Wachten dan maar op een New York Central uitvoering en dan koop ik deze Northern serie 800. Al weet ik nog niet of NYC ook een Northern bezat. Dat wordt zoekwerk phff. of wie weet het en geeft het hier prijs?

Ik heb een treinsamenstelling jaren vijftigwagens, de design Caltex ketelwagen #46537 past daar wel tussen en tussen een sleep oudere ketelwagens zal deze ook wel passen, Mä heeft er genoeg van uitgebracht :-)   
48421 kerstwagen, Dat wil ik ... staat op op pagina 46, klopt leuk tussen de andere korte personenwagens. Ik heb geen zijlijnwagen Beiers type maar deze kerstwagen past ook wel ergens anders. En anders toch wel gekocht om de serie kerstwagens compleet te houden (serie junk).
39379 Sneltreinlocomotief serie 101 van de Deutsche Bahn AG (DB AG) Reclameopdruk ,,Design & Bahn". Leuk misschien bij een ander op de baan maar niet bij mij.
Dirk :-{)
12-10-21: wijziging, met dank aan een oplettende lezer #37984 aangepast was foutief 37884.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Een miskleun: De verbogen fluit (horn) op de USA stomer in de promotie video.
Afbeelding schermprint.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Mmm,. Kijk hier eens naar.

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Excuus aan jou en aan Märklin. 't Schijnt zo te horen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Excuses naar mij Wim, hou toch op.
Wat ik graag wil doen is, gewoon helpen en zeker niet wijzen.

Fijne avond
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
De NYC noemde deze types (4-8-4) "Niagara".
Deze maatschappij had er een handje van om eigen omschrijvingen te geven aan bestaande types.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wat een gezeur weer over het ontbreken van Nederlandse modellen. De Nederlandse doelgroep is kennelijk niet interessant genoeg, of de lobby daarvoor bij Märklin. Voor het Nederlandse moet je kennelijk bij een andere leverancier zijn.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Klagen hoort bij uitgekomen nieuwigheden. Het is nooit anders geweest en zal ook niet veranderen. Daarover zeuren da's pas vervelend.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Toen had hij ze nog, zilveren ketelbanden.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Tja, heeft Mä helaas verkeerde tijdsverschijningsperiode gekozen of ze bewust weggelaten. Jammer want #39005/7 staat het prachtig en dan had je naast een grote sneltrein en een goederentrein lok met afgezette kleur aan ketelbanden gehad. Bij de 39208 vind ik het tegenvallen. De 39230 leuk maar de lok is geen echte lange sneltreinlok.

Top filmpje overigens. Ik vind dat meerijden met de lok een prachtig gezicht. Wat schud de tender behoorlijk, de man die daar op staat benijd ik niet. 75miles hoorde ik tijdens de film 120,7 km/h netjes!
Lionel Lines had de lok dus ook, nu nog de NYC. Al is mij het al duidelijk geworden dat een asindeling 2D2 zoals de Northern van NPR ook anders genoemd wordt zoals Class S1 zijnde de Niagara van NYC, Class T1 Pennsylvania, Confederation in Canada en Class 25 SAR. Aha dan kan Mä nog wel even vooruit net als bij de versies van de Mikado als # 37970 NYC. Dus wensmodel 2022 een Niagara!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ja, zelf ben ik zeer gecharmeerd van een 043/044/023/001 met zilveren ketelringen.
Het steekt mooi af en maakt het net even specialer.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Speciaal ook de BR 01 10 der DRG " 01 1001 zijnde model 5 van de Carl-Bellingrodt-Edtion, Mä 37104 adviesprijs: €429,95 Deze lok daalt niet spectaculair in prijs. Onder de 300 en dan als vitrinemodel is mij een koop waard.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: trein-ice3 op woensdag 15 september 2021, 20:51:31
De 39230 leuk maar de lok is geen echte lange sneltreinlok.
Een 23'er is een personentreinlocomotief. Sneltreinlocomotieven zitten in de series 01 t/m 19.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Een nieuwe Wagon van de serie.

https://www.maerklin-messagewagons.com/de

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

online
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Met snelheidsafhankelijke, dynamische
rookuitstoot.
Ben benieuwd!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Mooie locomotief!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ik ben trouwens benieuwd of Marklin bij deze lok later een losse tender aanbiedt. Roco heeft dit model jaren geleden gehad en bood toen ook een losse tender aan. In werkelijkheid heeft deze lok daadwerkelijk met twee tenders gereden.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
@citaat

Het Roco-model betrof de BR 02 0201-0; dat is echt een andere loc dan de door Märklin aangekondigde BR 02 0314-1.

De door Märklin aangekondigde 02 0314-1 is een omgebouwde Badische IVh. De versie van Roco (02 0201-0) bestond uit onderdelen van de BR 61 002, BR 44 468, de H45 024 en een DR BR 41.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Duidelijk. Op het eerste blik leek mij deze dezelfde. Thx for info  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Nieuw, (denk ik)

DB 101-003-2


Vrgr,
Wilko
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
En nog één nieuwe:

https://www.youtube.com/watch?v=d0SKYXWvjQA

Veel kijk plezier,
Jan-Peter
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Mooie loc hoor die BR02.
Waar ik me dan wel over verbaas: wat hang je er voor rijtuigen achter: dat laat Märklin dan vaak weer afweten.
Wil je een beetje conform de werkelijkheid rijden dan zul je hiervoor toch je heil moeten zoeken bij Piko en in iets mindere mate bij Tillig en Roco.
Gemiste kans.... want Märklin heeft wel meer DR locs in het programma maar nauwelijks rijtuigen.