Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021

Gestart door BW Rheine dinsdag 17 november 2020, 13:46:37

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wellicht kijk ik er overheen, maar ik kwam een overzicht tegen van geplande levertijden van de nieuwigheden die onlangs gepresenteerd zijn. Ik zie dat ik nog even tijd heb om te sparen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat @citaat

Vrijdagochtend heb ik de de nieuwe BR 01 besteld en die staat al voor maart 2021 gepland. Soms gaat het snel, soms duurt het járen. Na meerdere aanpassingen staat bij de nieuwe Köf III van 2020 nu óók maart 2021. Dat wordt grappig: de Köf wordt mijn kleinste loc, de BR 01 op één na de langste en straks komen ze hier tegelijk binnen.  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Mocht je even geen zin hebben om zelf te scrollen of te bladeren...

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RMW op vrijdag 22 januari 2021, 18:27:01

En deze 1200 heeft niet alleen nieuwe roosters. Ook de verlichtingsplatine is verbeterd. Zo heeft de loc nu gele (onder), warmwitte (rechtsboven) en rode LED's aan boord.

Hallo

Jij noemt het een verbetering, ik achteruitgang.
Ik had liever wit licht gehad. Dan had ik zelf met een edding de onderste 2 leds even geel aangestipt.
Nu krijgen we weer licht dat meer oranje dan geel is.
Echt gele leds bestaan niet.

Bart
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Leuk dat de zoutindustrie ketelwagen er is.
Met een paar kleine aanpassingen kan deze kan hij zo meerijden als waterwagen in de museumtrein. De MBS heeft nl. 2 goederenwagens met het opschrift zoutindustrie in haar bezit.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Bajn-AG op donderdag 21 januari 2021, 16:06:45"Rheinpfeil"

Een zeer interessant en uitgebreid artikel over deze trein kunnen de geïnteresseerden hier vinden.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Bajn-AG op donderdag 21 januari 2021, 16:06:45
Hallo

Jammer dat ze dan niet voor eeen "Rheinpfeil" E10.13 gekozen hebben. Deze is er volgens mij nog niet geweest bij marklin.

Bart
Hoi Bart,

Die is er wel geweest van Märklin: 37014 (E10 1309).

Groet, Marc
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: speeltmettreintjes op zondag 24 januari 2021, 09:35:49
Vrijdagochtend heb ik de de nieuwe BR 01 besteld en die staat al voor maart 2021 gepland.
Ik heb zojuist de E10.12 en de ombouwrijtuigen besteld. Levering 4e kwartaal.Dat geduld heb ik wel  :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Märklin InsiderClub News 01.2021 is te lezen op het clubgedeelte van de Märklin.de site.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Status: aangekondigd
Artikelnr.: 39331
Type: Elektrolok Litra EB van de DSB.
Bijzonderheden: geproduceerd voor handelaren in Denemarken; planning levering 4e kw 2021


Afbeelding: Stummiforum

Bron: Stummiforum
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
En dan direct Marklin TV folge 107:

https://www.youtube.com/watch?v=rfs6hZjnKTc

Jan-Peter
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Prijzige Vectron 349 Euro ? En een artikel nummer beginnend met een 39 nummer ipv 36 Gaat Marklin zijn Vectrons upgraden ?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Bijzonder, immers er komt ook een Roco Electric locomotive Litra van de DSB maar dan een 3202.

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Dus hetzelfde nummer, Ben. 8o
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Ah, inderdaad, ik keek even mis.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
nou, ik heb 2 Roco Vectrons en de sound daarvan is stukken beter dan Märklin

toch een overweging waard om eens dat andere merk te nemen  :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wat is er dan beter qua sound?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: BW Rheine op zaterdag 06 februari 2021, 10:20:03
Dus hetzelfde nummer, Ben. 8o

Nee, het wordt (ondanks die foto) de EB 3203 volgens dit bericht:

Märklin ekstra 2021 NYHED
Model af DSBs nye el lokomotiv EB 3203 (ikke som vist på billedet)
Komplet formnyhed – overdel helt i metal MFX digital med mange lyd- og lysfunktioner. Forv. levering IV kvart. 2021
Katalog nr. 39331 DKK 2.625.-
Også i DC udgave TRIX kat.nr. 25914


Bron: togogtekno.dk

mvg,
Gert
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: AlexDalex op vrijdag 05 februari 2021, 22:46:50
Prijzige Vectron 349 Euro ? En een artikel nummer beginnend met een 39 nummer ipv 36 Gaat Marklin zijn Vectrons upgraden ?

Ja, klopt. Het Deense "Komplet formnyhed" duidt daarop. Interessante ontwikkeling voor de Vectron-liefhebbers, lijkt me.

mvg,
Gert
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Gert1 op vrijdag 12 februari 2021, 17:12:18Nee, het wordt (ondanks die foto) de EB 3203 volgens dit bericht:

Märklin ekstra 2021 NYHED
Model af DSBs nye el lokomotiv EB 3203 (ikke som vist på billedet)
Komplet formnyhed – overdel helt i metal MFX digital med mange lyd- og lysfunktioner. Forv. levering IV kvart. 2021
Katalog nr. 39331 DKK 2.625.-
Også i DC udgave TRIX kat.nr. 25914


Bron: togogtekno.dk

Ik liet de discussie daarover al een beetje in het midden. De getoonde afbeeldingen geven duidelijk NIET een model weer...

Bedankt voor je zinvolle aanvulling!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Barry1972 op zaterdag 06 februari 2021, 17:15:32

Wat is er dan beter qua sound?


Wat uit de speaker komt: het geluid.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Laat het ons houden bij minder slecht  ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ach voor mij kan bij een elektrische locomotief het motorgeluid niet zachtjes genoeg zijn, de claxon schrijf wel toeter dan weet ik zeker dat ik het goed typ hahaha, en lucht lossen enz dat mag wat meer sound maken  :)

De elektromotor klinkt of naar een Miele, of een Dyson of iets daartussenin  :D :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
hoi het rijgeluid Roco (Leosoundlab) is realistischer dan bij de Märklin Vectron die heeft naar mijn mening een hoog iepend geluid/gezoom bij Roco lijkt met dat veel zachter maar is persoonlijke smaak.

Märklin :


Roco


en de echte :
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat
Er is wel wat verschil in geluid, maar het volume van de Märklin loc staat wel veel harder ingesteld.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Mijn mening, De marklin klinkt net zo verschrikkelijk als de echte, alleen staat het volume van de marklin veel te hoog.

Wat er af en toe voor geluiden uit de roco komen weet ik niet , srirung,sturing,? En een hoop geratel wat lijkt op een startmotor van een scheepsdiesel?

Maar het gaat erom wat je zelf mooi vind, ik zet het motor geluid van een elektrische loc altijd uit, ik vind het helemaal niks, zeker als er 2 of meer op de baan rijden  :) :)

Maar wel hartstikke bedankt dat je de moeite hebt genomen voor de filmpjes, nu kan iedereen zelf vergelijken  :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ben benieuw hoe de Vectron van tante M zou klinken met een betere speaker.
Volume zachter is wel simpeler te doen, maar geeft vermoedelijk ook niet het gewenste resultaat.

Leosoundlab levert ook het speakertje als de Roco info klopt, maar helemaal overtuigend klinken ze beiden nog niet.

Geef mij maar een lekker ronkende dieselloc :P :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ik heb het zelf nog niet kunnen vinden, en weet ook niet of het mogelijk is,
Kan elk geluid afzonderlijk harder of zachter gezet worden?

Als ik nu het geluid te hard vind zet ik het locgeluid zachter via de cs, maar dan zijn gelijk alle geluiden helaas zachter
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Bij actuele Märklin MFX-modellen kan elke geluidsfunctie probleemloos harder of zachter worden gezet met een CS2 of CS3. Ga hiervoor in je CS2/CS3 naar het bewerkscherm van je loc, klik op "configureren" en klik nadat alle gegevens zijn uitgelezen op een willekeurig functiesymbool. Het CS2/CS3 zal nu verdere CV's uitlezen. Na maximaal een halve minuut verschijnt er een nieuw scherm, waarin je allerlei CV's rond de locfuncties kunt programmeren, waaronder het volume per geluidsfunctie.

In ditzelfde menu kun je ook geluiden op een andere functietoets zetten, een rookgenerator van stoomlocs zo programmeren dat hij meer gaat roken als de trein gaat rijden, functies combineren, nieuwe functies aanmaken (bv. mute of rangeersnelheid), functies koppelen aan een voorwaarde (bv. cabinelicht brandt alleen als trein stil staat) en diverse lichtfuncties programmeren (bv. cabinelicht dat aangaat als een knipperende TL-balk).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat
Maikel super bedankt voor je antwoord  :thumbup: :thumbup:
Dat wist ik dus niet, ga ik gelijk mee aan de slag haha
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RMW op woensdag 17 februari 2021, 18:06:55
Bij actuele Märklin MFX-modellen kan elke geluidsfunctie probleemloos harder of zachter worden gezet met een CS2 of CS3. Ga hiervoor in je CS2/CS3 naar het bewerkscherm van je loc, klik op "configureren" en klik nadat alle gegevens zijn uitgelezen op een willekeurig functiesymbool. Het CS2/CS3 zal nu verdere CV's uitlezen. Na maximaal een halve minuut verschijnt er een nieuw scherm, waarin je allerlei CV's rond de locfuncties kunt programmeren, waaronder het volume per geluidsfunctie.

In ditzelfde menu kun je ook geluiden op een andere functietoets zetten, een rookgenerator van stoomlocs zo programmeren dat hij meer gaat roken als de trein gaat rijden, functies combineren, nieuwe functies aanmaken (bv. mute of rangeersnelheid), functies koppelen aan een voorwaarde (bv. cabinelicht brandt alleen als trein stil staat) en diverse lichtfuncties programmeren (bv. cabinelicht dat aangaat als een knipperende TL-balk).


M.v.g.

Maikel (RMW)

Duidelijk uitgelegd.

Werkt de door u beschreven methode ook met een CS1-reloaded ? ( of ecos)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 16 februari 2021, 17:38:32
Mijn mening, De marklin klinkt net zo verschrikkelijk als de echte, alleen staat het volume van de marklin veel te hoog.

Wat er af en toe voor geluiden uit de roco komen weet ik niet , srirung,sturing,? En een hoop geratel wat lijkt op een startmotor van een scheepsdiesel?

Maar het gaat erom wat je zelf mooi vind, ik zet het motor geluid van een elektrische loc altijd uit, ik vind het helemaal niks, zeker als er 2 of meer op de baan rijden  :) :)

Maar wel hartstikke bedankt dat je de moeite hebt genomen voor de filmpjes, nu kan iedereen zelf vergelijken  :thumbup: :thumbup:

Steuring dat heeft met de dodemansknop te maken dacht ik, ik hoor het vaak op on board filmpjes voorbij komen.

En inderdaad al die herrie vind ik ook niks. Het schakelen van de verlichting en dan liever het bedienen van de pantograaf zou ik leuker vinden.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: robkop op donderdag 18 februari 2021, 00:05:01
Duidelijk uitgelegd.

Werkt de door u beschreven methode ook met een CS1-reloaded ? ( of ecos)

CS1-reloaded en Ecos zijn beide voorzien van ESU-software. Deze apparaten werken dan ook op een totaal andere wijze dan het CS2 en CS3 met Märklin-software. Bovendien ondersteunen zowel het CS1-reloaded als de Ecos slechts in beperkte vorm het moderne Märklin MFX-protocol. ESU maakt nog gebruik van het oude (en zelf ontwikkelde) M4/MFX-protocol, dat al jaren niet meer verder wordt ontwikkeld.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Thx voor de uitleg
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RMW op donderdag 18 februari 2021, 18:40:54Bovendien ondersteunen zowel het CS1-reloaded als de Ecos slechts in beperkte vorm het moderne Märklin MFX-protocol.

Maikel,

ik denk dat jij je hier vergist. Zeker de ECoS ondersteunt MFX volledig. Waar zit volgens jou de beperking? In het dagelijks gebruik van de ECoS in combinatie met Märklin MFX materieel ontmoet ik geen beperkingen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
De z.g. doorontwikkeling van Marklin MFX t.o.v. Esu MFX/M4 betreft het Speilewelt verhaal. RMW noemt dat het moderne MFX, dat mag natuurlijk. Maar in de basis is er niets veranderd, sterker nog: dat mag niet van Esu want die is eigenaar van MFX.

Maar het is geen antwoord op de gestelde vraag: ook met Esu MFX (om het zo maar te noemen) kun je prima van moderne Marklin decoders het rokertjes instellen of de lichtfuncties editen. Zie de CV lijst die M* publiceert. ;) Wat natuurlijk wel helpt is de Marklin GUI van het CS3 die het wat gebruiksvriendelijker maakt.

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 19 februari 2021, 08:04:41RMW noemt dat het moderne MFX, dat mag natuurlijk.

Oh ja, zeker. Maar is m.i. feitelijk onjuist. M zelf noemt het "moderne MFX" MFX-Plus; bovendien geeft ze er ook nog een "eigen", MFX +, logo aan. Dus ik zou zeggen: wie niet taalt naar het hele Spielewelt-gedoe heeft met de ECoS een uitstekend alternatief voor de centrales van M zelf.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
De vraag was: "Werkt de door u beschreven methode ook met een CS1-reloaded (of Ecos)?" Het antwoord is nee, omdat CS1-reloaded/Ecos enerzijds en CS2/CS3 anderzijds software- en hardware-matig totaal verschillend zijn. De vraag was dus niet of het instellen van MFX-CV's mogelijk is op een CS1-reloaded of Ecos.


Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 19 februari 2021, 08:04:41
De z.g. doorontwikkeling van Marklin MFX t.o.v. Esu MFX/M4 betreft het Speilewelt verhaal. RMW noemt dat het moderne MFX, dat mag natuurlijk. Maar in de basis is er niets veranderd, sterker nog: dat mag niet van Esu want die is eigenaar van MFX.

Citaat van: Hans Biere op donderdag 18 februari 2021, 23:55:57
ik denk dat jij je hier vergist. Zeker de ECoS ondersteunt MFX volledig. Waar zit volgens jou de beperking? In het dagelijks gebruik van de ECoS in combinatie met Märklin MFX materieel ontmoet ik geen beperkingen.

De afgelopen jaren is het Märklin MFX-protocol software- en hardware-matig wel degelijk doorontwikkeld. Hiermee bedoel ik zeker niet alleen MFX+, maar bedoel ik ook de vele nieuwe instelmogelijkheden van de mSD3-generatie; instelmogelijkheden die bij oudere MFX-generaties vaak niet of niet volledig beschikbaar waren (of alleen beschikbaar vanuit het DCC-protocol). Het klopt dat een Märklin MFX-locomotief zich ook gewoon op een Ecos kan aanmelden en een ESU M4-locomotief zich op een CS2/CS3 kan aanmelden. Er zijn echter in de loop der jaren wel steeds grotere verschillen achter de schermen ontstaan tussen MFX en M4. Dat blijkt alleen al uit de snelheid van het aanmelden, uitlezen en programmeren: MFX is veel sneller dan M4.

Het is overigens een foutieve constatering dat ESU eigenaar is van MFX. In het verleden is gerechtelijk vastgesteld dat ESU het oer-MFX-protocol mocht behouden, maar dat Märklin de naam "MFX" mocht behouden. Vandaar dat het oer-MFX-systeem nu "M4" wordt genoemd (= ESU) en het nieuw opgebouwde MFX-protocol gewoon MFX of MFX+ heet (= Märklin).

Maar goed... nu weer terug naar de Neuheiten van 2021.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat
Voor sommigen is dit ook een Neuheit  :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Je was me voor Ad. Je hebt de draad weer opgepakt dus ik stop er mee. Ik neem aan dat je van dezelfde bron gebruik maakt als ik deed?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RMW op vrijdag 19 februari 2021, 16:05:18

Het is overigens een foutieve constatering dat ESU eigenaar is van MFX. In het verleden is gerechtelijk vastgesteld dat ESU het oer-MFX-protocol mocht behouden, maar dat Märklin de naam "MFX" mocht behouden. Vandaar dat het oer-MFX-systeem nu "M4" wordt genoemd (= ESU) en het nieuw opgebouwde MFX-protocol gewoon MFX of MFX+ heet (= Märklin).


Nog een keer: er is GEEN nieuw opgebouwd MFX protocol. Je hebt MFX wat hetzelfde is als M4 en je hebt MFX+, da's MFX waar iets bovenop is gezet: Speielwelt. Er is GEEN oer-protocol, je praat nonsens. Advies: zet de roze Marklin bril eens af en probeer objectief te blijven.

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ben: als je geen verstand van zaken hebt, reageer dan niet. Vervuil dit topic niet met persoonlijke aanvallen en onwaarheden. De informatieve bijdrage over MFX was, met diverse gerechtelijke feiten en het beantwoorden van een simpele vraag van een mede-forumlid, afgerond. We houden ons nu bezig met de nieuwigheden van 2021.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RMW op vrijdag 26 februari 2021, 17:56:48

Ben: als je geen verstand van zaken hebt, reageer dan niet.


Je kunt bij me in de leer zo je wilt maar je hebt gelijk: het is off-topic.  ;)

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RMW op vrijdag 26 februari 2021, 17:56:48
het beantwoorden van een simpele vraag van een mede-forumlid, afgerond. We houden ons nu bezig met de nieuwigheden van 2021.


M.v.g.

Maikel (RMW)

En juist voor het beantwoorden van m'n vraag ben ik U zeer erkentelijk, daar mee deze kwestie voor mij tevens afgerond. Thx
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat

Citaat van: robkop op donderdag 18 februari 2021, 00:05:01

Werkt de door u beschreven methode ook met een CS1-reloaded ? ( of ecos)


Ja dat kan, check de CV lijst van moderne Marklin MFX decoders, het is allemaal prima in te stellen, ook met de Ecos of CS1R.

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Nogmaals bedankt voor de bijdrage
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 26 februari 2021, 18:31:48
@citaat

Citaat van: robkop op donderdag 18 februari 2021, 00:05:01

Werkt de door u beschreven methode ook met een CS1-reloaded ? ( of ecos)


Ja dat kan, check de CV lijst van moderne Marklin MFX decoders, het is allemaal prima in te stellen, ook met de Ecos of CS1R.

Gr, Ben.

Maar niet op de door mij beschreven wijze van het CS3; dat was de enige vraag ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Een CS3 is geen CS1R/Ecos. Maar de methodiek om ergens te komen is eender, het ligt namelijk allemaal vast en is beschreven. Jij doet voorkomen alsof het uniek is, ik roep dat het generiek is. Het User Interface is slechts een schilletje waardoor je niet kunt zien wat er onder water gebeurt.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Kunnen we het weer over Märklin Nieuwigheden hebben? Ik denk iedere keer bij een nieuw bericht in dit topic dat er een leuke nieuwe lok is aangekondigd, om vervolgens te ontdekken dat het nog steeds over MFX gaat O:-D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Is een last mile lok denk ik.