Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021

Gestart door BW Rheine dinsdag 17 november 2020, 13:46:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Op naar 31-5-2021, misschien een nieuwe stomer... :thumbup:
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Tja, als taurus verzamelaar heb ik geen keuze  :D

Ook de coca cola setjes erbij besteld
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Toe maar... :D

Veel plezier ermee.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Dank je.  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Wico op dinsdag 11 mei 2021, 16:19:10
@citaat

De SBB Vectron komt bij mij op het wensenlijstje (en meestal betekent dat dat ik hem ook koop :P). Ik ben wel blij dat ze hem nu in een opwaardeerde versie aanbieden. Welke sleep hij dan eventueel kan trekken, daar ben ik nog  niet uit ;).

Groeten,
Wico

Dat Märklin naast de hobby-uitvoering nu ook een volwaardige Vectron in het assortiment heeft, biedt perspectieven voor een eventuele NS versie!  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Olav op dinsdag 11 mei 2021, 20:19:32
Tja, als taurus verzamelaar heb ik geen keuze  :D

Ook de coca cola setjes erbij besteld

Ik heb dezelfde verzamel drang Olav en drink ook nog eens cola  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Wico op dinsdag 11 mei 2021, 16:19:10
@citaat

De SBB Vectron komt bij mij op het wensenlijstje (en meestal betekent dat dat ik hem ook koop :P). Ik ben wel blij dat ze hem nu in een opwaardeerde versie aanbieden. Welke sleep hij dan eventueel kan trekken, daar ben ik nog  niet uit ;).

Groeten,
Wico

De prijs is ook aardig opgewaardeerd.  :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat @citaat

Ik drink ook cola Peter. En soms eigenlijk te veel  :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
begrijp hun dure prijzen echt niet, de Roco wisselstroom Vectrons kosten gemiddeld tussen de € 270,00 en € 300,00 das stukken goedkoper dan Marklin versies, bovendien is de sound stukken beter  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat

Dan koop je toch gewoon de Roco's of is er iets in de Märklin's wat je graag wilt hebben en wat de Roco's niet hebben?

Groet, Anne W
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ja,

Voor mij de DB Cargo DIG ( Das Ist Grün ) variant. Gaat er dan toch na 17 Roco Vectrons ( en nog paar onderweg  O:-D O:-D ) een Märklin komen  8o
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: ErwinLamens op donderdag 13 mei 2021, 16:13:04
begrijp hun dure prijzen echt niet, de Roco wisselstroom Vectrons kosten gemiddeld tussen de € 270,00 en € 300,00 das stukken goedkoper dan Marklin versies, bovendien is de sound stukken beter  :)

Metalen kap is al gauw € 50 duurder dan kunststof.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Eindelijk snapt marklin dat een kortkoppeling met schaargeleiding tegenwoordig standaard hoort te zijn!
Die lelijke koppeling op de "oude" vectron was verschrikkelijk om te zien, en heeft mij persoonlijk
weerhouden er ook maar 1 van aan te schaffen !
De prijs kan je afschrikken: een roco is goedkoper en een L.S Models duurder....
Hopelijk is het het geld waard.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
hoi,

Citaat van: mDDM op donderdag 13 mei 2021, 23:33:14
Metalen kap is al gauw € 50 duurder dan kunststof.

Heb je een bron voor die bewering? Of is het uit de lucht geslagen? Of de grote duim gezogen?

Citaat van: ErwinLamens op donderdag 13 mei 2021, 16:13:04
begrijp hun dure prijzen echt niet, de Roco wisselstroom Vectrons kosten gemiddeld tussen de € 270,00 en € 300,00 das stukken goedkoper dan Marklin versies, bovendien is de sound stukken beter  :)

Zoveel verschil zit er niet tussen de twee fabrikanten. Ik zie prijzen van 250 euro voor een Märklin Vectron en 300 euro voor een Roco Vectron. Maar ook inderdaad Märklin Vectron die op 360 euro advies uit komt... Zal wel aan het model liggen  :D

Groet Ronald.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Hallo

De 250 euro is beginners, de 300 euro een bouwpakket en de 360 euro versie een echte. :-)

Bart
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
In ieder geval is een metalen kap een stuk duurzamer...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Hallo

Daarom zie je bij de oude metalen stoomloks uit de jaren 50-80 ook altijd afgebroken of verbogen trappen, maar bij de kunststof loks uit dezelfde tijd nooit.  >:-D
Oftewel: jouw bewering is op zijn minst gezegd niet echt onderbouwd.

Bart
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Bajn-AG op vrijdag 14 mei 2021, 14:28:36
Daarom zie je bij de oude metalen stoomloks uit de jaren 50-80 ook altijd afgebroken of verbogen trappen
Al mijn oude metalen locs zijn compleet en onbeschadigd. Ik weet niet hoe anderen hun locs behandelen, maar die bewering slaat nergens op. ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Bajn-AG op vrijdag 14 mei 2021, 14:28:36
...
Daarom zie je bij de oude metalen stoomloks uit de jaren 50-80 ook altijd afgebroken of verbogen trappen, maar bij de kunststof loks uit dezelfde tijd nooit.  >:-D
...

Kunststof trapjes uit de jaren vijfig verbuigen inderdaad niet, die breken gewoon af.
En mijn vader heeft heel wat locs van hierboven geciteerde generatie, allemaal prima in orde hoor.

Dat de detailering drie keer niets is, is wat anders.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: ronaldk op vrijdag 14 mei 2021, 10:53:57
hoi,

Citaat van: mDDM op donderdag 13 mei 2021, 23:33:14
Metalen kap is al gauw € 50 duurder dan kunststof.

Heb je een bron voor die bewering? Of is het uit de lucht geslagen? Of de grote duim gezogen?

Groet Ronald.

Jarenlang prijzen van kunststof en metalen modellen van Märklin geanalyseerd. Het is overigens maar een grove indicatie.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
hoi,

Citaat van: mDDM op vrijdag 14 mei 2021, 23:26:30
Jarenlang prijzen van kunststof en metalen modellen van Märklin geanalyseerd. Het is overigens maar een grove indicatie.

Analyse .... Dat is altijd mooi. Op wetenschappelijke basis of gewoon "volgen" van de prijzen? Op basis van de adviesprijzen en verkoopprijzen ontdekt. Verschil van 50 euro verkoop is geen 50 euro in productiekosten. 9 van 10 keer betaal je voor het "exclusiviteit c.q. luxe gedachte".

Groet Ronald.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 :offtopic:

groet
Harald
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Zolang de mods niet ingrijpen mag het ....   O:-D

Over de nieuwigheden: Veel modern spul. Dus de moderne rijder is met deze zomer nieuwigheden goed bedient.  :thumbup: Zelf zit er ook bij het zustermerk Trix niet veel bij....

Groet Ronald.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat 190 km / uur rijden mag. Zolang de verkeerspolitie niet ingrijpt. >:-D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Anne W op donderdag 13 mei 2021, 22:45:47
@citaat

Dan koop je toch gewoon de Roco's of is er iets in de Märklin's wat je graag wilt hebben en wat de Roco's niet hebben?

Groet, Anne W
Roco sound is gewoonweg beter zowiezo daarom zeker niet de Marklin Vectron ... maar das puur persoonlijke keuze

nu het nieuwe Vectron model oogt beter maar de sound blijft onrealistisch ...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Heb je daar voorbeeld van?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Een voorbeeld vind je hier.....



..... en de mening is dat Marklin ondanks de metalen kap matig uit de verf komt (rijgedrag/geluid). Maar oordeel vooral zelf, het zijn jouw centen.

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Mooi zo'n vergelijk, jammer dat ze Piko niet gelijk helemaal mee konden testen. Ik ben het wel een beetje met ze eens hoor, die koppeling is te lang en het geluid is slecht. Nou zal ik er ook weinig gebruik van maken, zal een lekkere herrie zijn als je een paar tegelijk hebt rijden. Piko ziet er ook gewoon goed uit, en ook rijden ze erg goed vind ik zelf.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Het is onzinnig om een discussie te voeren over een model dat nog niet bestaat; de bij de Sommerneuheiten aangekondigde Vectrons zijn nieuw ontwikkelde modellen. Ze krijgen een compleet nieuw onderstel, een 5-polige motor, kortkoppelingen met schaargeleiding, veel los aangezette details en vele licht- en geluidsfuncties. Over de geluiden van de nieuw ontwikkelde Vectrons weten we verder nog niets, daar kan dus nog niets over worden gezegd.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat

Juist... en een statement is bijlange na nog geen bevestiging.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ik ben benieuwd.

De 39 serie ga ik er 1 van bestellen de DB Cargo versie. Kijken of dit een beter succes wordt dan de class 66. Dit komt er niet meer bij mij.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
De hobby serie wat de 36*** is hebben gewoon bagger motoren ik heb ze bij mij bijna allemaal al vervangen door 5 polige motor die lopen veel mooier en zelfs stiller.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RMW op zaterdag 15 mei 2021, 20:47:56

Het is onzinnig om een discussie te voeren over een model dat nog niet bestaat


Dat is natuurlijk zo, helemaal mee eens. :thumbup:

Je kunt alleen maar af gaan op de in het verleden behaalde resultaten en die waren niet goed met dit model. Volgens traditie moet een Marklin machine de meeste gewicht in de weegschaal leggen. Met krap 400gr. kom je niet meer weg tegenwoordig, het mag best een onsje meer zijn. Alleen daarom al is een nieuwe ontwikkeling een dringende noodzaak om bij te blijven met de competitie.

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Nou Ben,

Dat interesseert mij nou geen ene moer, metaal of kunststof :). Heeft voor mij echt totaal geen meerwaarde :). Dat andere dat wel hebben, is prima hoor, ieder zo zijn ding.

Het gaat mij om de details en de rest stra functies. Ik ga er wel 1 proberen, aangezien ik er zelf nu ook mee mag spelen. Dus de DB Cargo gaat hier wel komen :). En als er teveel verschil tussen de Roco en de Marklin zit hou ik het bij 1 voorlopig. Ik ben iig reuze benieuwd naar dit model :).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ik kies zelf voor de Roco.
Heb er al een paar van roco en 1 van marklin.
Het geluid van de Roco is mooier om te horen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ik kies ook voor de Roco.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: hmmglaser op zondag 16 mei 2021, 03:26:21
De hobby serie wat de 36*** is hebben gewoon bagger motoren

Kan ik niet zeggen, ze lopen goed.
Zelfs blijkbaar zo goed dat roco deze motoren tegenwoordig ook in hun vectrons stopt >:-D

https://stummiforum.de/viewtopic.php?p=2292173#p2292173

Bart
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Märklin tv....108
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
De VT 92 501 is het 2e Insidermodel met bij passende wagons.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Bedankt voor de info die ik ook op Facebook las :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Het 2de Marklin insidermodel van 2021
https://youtu.be/RoI8D6-96IQ
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Leuk model, die 2de Insider van dit jaar. Grappig dat ze weer zo'n uniek model gepakt hebben. :thumbup:

Groet, Marc
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Denk ook dat ze dat met een reden doen, de standaard modellen hebben de meeste wel aparte modellen niet. Het is alleen een risico want valt het in de smaak.
Vind het wel mooi dat de binnenverlichting in meerdere gedeeltes apart te schakelen is. Maar jammer dat ze maar één draaistel aandrijven.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Trans Europa Express
gast

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Zie net op de site van Marklin dat heel veel Nederlands materiaal is doorgeschoven naar 2022. Kunnen we lekker gaan sparen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Welk Nederlands materiaal zit er tussen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Zeg maar alle NL 2021 nieuwigheden welke nog niet zijn uitgeleverd.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Zit ik net te wachten op de NS kalksteen zelflossers te wachten :(
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Status: onlangs aangekondigd
Artikelnr.: 94545
Type:  Set wagens voor zware lasten type Samms 710 in design van Bahnbau-Gruppe van de Deutsche Bahn AG: bedrijfsnummer: 4863 861-9, beladen met Liebherr Litronic 954 (Herpa, Art.-Nr. 946254); bedrijfsnummer: 4870 674-7, beladen met dragers van de Naab-Brug nabij Burglengenfeld (Ladegüter Bauer).
Bijzonderheden: Exclusieve produktie voor vakhandelverbond m³; oplage 1.000 sets.
Nadere info: zie hier.

Foto: © mmc

Bron: Stummiforum

Edit Hans Biere: nadere info toegevoegd.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Trans Europa Express op dinsdag 15 juni 2021, 09:44:55
Zie net op de site van Marklin dat heel veel Nederlands materiaal is doorgeschoven naar 2022. Kunnen we lekker gaan sparen

Heb je een link? Ik zie het nergens op www.marklin.nl (maar dat zegt niets ;)).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Bij de producten staat de verwachte levertijd erbij. En de Nederlandse producten zijn snel terug te vinden omdat die onder een apart kopje in het menu staan.