Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021

Gestart door BW Rheine dinsdag 17 november 2020, 13:46:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Zojuist ook de nieuwe modellen 2021 catalogus even heel snel bekeken.
Ik vind het volgende interessant;

- Nieuwe Duitse krokodil in twee varianten
- Nieuwe Oostenrijkse krokodil (De draak)
- Ballastwagen met heel veel functies
- Railbus als meetwagen
- Zwitserse peil/dubbele uitvoering (Churchill)
- Zeppelin (met V12 geluid..)

Als ik 1 item zou kopen dan is de keuze nog best lastig..
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Dit bericht had je al bekendgemaakt als "Nieuwe modellen 2021"... ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
De Ludimilla met Nederlands front is ook leuk.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: nobody op donderdag 21 januari 2021, 12:44:56
@citaat Dit bericht had je al bekendgemaakt als "Nieuwe modellen 2021"... ;)

Klopt, ik laat het daar weghalen. Bericht hoort hier thuis.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Hallo,

Om te beginnen: bedankt voor het delen van de links!

Als Epoche 1-liefhebber was ik snel klaar  :-( ;), maar voor de rest zie ik mooie dingen voorbij komen! Het zal dus alleen niet voor mij zijn. Ik wacht op Brawa, wellicht dat daar iets nieuws voor dit tijdperk voorbij komt. Daarover gesproken: iemand enig idee wanneer Brawa met de nieuwtjes komt?

Groeten,
William
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Tsjonge, jonge, wat een boel mooie dingen! Mijn favorieten zijn de "Rheinpfeil" en de stoomlocomotief BR 01 105. Ik vind ze fraai en ze passen prima bij het thema van mijn baan. Tijd voor een mailtje naar mijn dealer om te informeren naar de voorbestelprijzen.


Edit: Zojuist besteld :).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Hallo

Jammer dat ze dan niet voor eeen "Rheinpfeil" E10.13 gekozen hebben. Deze is er volgens mij nog niet geweest bij marklin.

Bart
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: flevoland2012 op donderdag 21 januari 2021, 11:35:59

Nederland komt er zeer dramatisch vanaf, een zeer oude 1200 loc met een paar goederenwagons


Leer blij te zijn met de kleine dingen in het leven. Koester wat er wel komt: die ene 1200 lok, ook al is die zeer oud en de 27e uit een lange reeks.  O:-D

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Dit jaar voor hoofdzakelijk Z-spul bijvoorbeeld: de V188 en de BR 64

Daarnaast in H0 ook mijn All-time-favourite De Railzeppelin.
En als er nog wat over is de eerste van NS 1200 serie.

Maar daar zal het bij blijven....
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Als je voornamelijk tpIV en Duits materiaal rijdt, dan is er genoeg uitgebracht.
Dat wordt keuzes maken...

Groeten,
Ton.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Zoals gebruikelijk heeft Flevoland2012 het nodige aan te merken op het NL assortiment voor Nederland. Koester de modellen die worden uitgebracht en bedenk dat deze aangekondigde nieuwtjes nog niet het volledige 2021 assortiment is voor de Nederlandse markt. De ervaring uit het verleden leert dat er in de zomer en/of in de herfst nog Nederlandse modellen worden aangekondigd. En om met een positief punt af te sluiten. De Nederlandse hobbyist zal binnen een termijn van 2 a 3 jaar wederom verblijd worden met een echt Nederlands nieuwtje. Flevoland2012 laat dat voor jou de stip op de horizon zijn.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RodeDuivel op donderdag 21 januari 2021, 16:56:24

De Nederlandse hobbyist zal binnen een termijn van 2 a 3 jaar wederom verblijd worden met een echt Nederlands nieuwtje.


Wat mag dat dan zijn en wie is je bron? Anders is het nodeloze praat wat over komt als: ik weet iets maar ik zeg het niet want dan weten jullie het ook en dan ben ik niet meer de enige die het weet....

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ah... De standaard reactie van FlevoPolder2012 waarvan iedereen wist dat hij zou komen  >:-D

Citaat van: flevoland2012 op donderdag 21 januari 2021, 11:35:59
Nederland komt er zeer dramatisch vanaf, een zeer oude 1200 loc met een paar goederenwagons, waarom niet net zoals Frankrijk, moderne treinen, koploper bv is zeer lang geleden, maar bv uitbreiding van de DDAR.

Oprecht sterkte gewenst met het verwerken van dit trieste nieuws....  :thumbup:  Dit is een klap die nauwelijks boven gaat komen ... Echt heel erg moeilijk allemaal!  :thumbup:

Citaat van: flevoland2012 op donderdag 21 januari 2021, 11:35:59
Maargoed dit wat te verwachten, maar het is wel apart dat hobbyisten die nederlandse treinen willen bij andere merken moeten gaan kijken, die brengen de laatste jaren meer nederlandse modellen uit dan Marklin zelf.

Ik zou helemaal afscheid nemen van je geliefde merk "Märklin". Zeker omdat ze helemaal geen rekening met jou willen houden. Echt dat hele 3rail gebeuren is blijkbaar helemaal niet voor jou geschikt als modern Nederlands rijder. Echt overweeg het serieus. Dan hoef je ook niet zo meer te ergeren ieder jaar. Dan ben je die teleurstelling ieder jaar kwijt  :)

Voor het nieuws zelf: Er is wel wat leuks te vinden.  :) Een aantal dingen waarvan ik zeg: Leuk dat ze die zeker ook in een Trix-variant uitbrengen  :thumbup: Een leuke Tenderlok bijvoorbeeld  :thumbup: :thumbup:

Groet Ronald.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
@citaat

Er zijn van die zekerheden in het leven. Gelukkig laat Marco zich niet van de wijs brengen en meldt ons elk jaar keurig zijn teleurstelling. Het is folklore en hoort er een beetje bij O:-D.

Blij dat ik Zwitsers rij (dit jaar zeker) :P.

Groeten,
Wico
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ben blij dat ik alles door elkaar rijd.  :)

Alles kan en mag op mijn spaghettibaan.

MvG,

Timaximus
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
@citaat

Je hebt dus een Italiaanse themabaan >:-D. Ook leuk :D.

Groeten,
Wico
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: ronaldk op donderdag 21 januari 2021, 17:08:59
Ah... De standaard reactie van FlevoPolder2012 waarvan iedereen wist dat hij zou komen  >:-D

Citaat van: flevoland2012 op donderdag 21 januari 2021, 11:35:59
Nederland komt er zeer dramatisch vanaf, een zeer oude 1200 loc met een paar goederenwagons, waarom niet net zoals Frankrijk, moderne treinen, koploper bv is zeer lang geleden, maar bv uitbreiding van de DDAR.
Standaard reactie of niet, ik begrijp sowieso niet waarom het een zeer oude 1200 zou zijn ... hij moet nog worden geproduceerd en komt dan toch nieuw af fabriek   :D :D >:-D >:-D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: flevoland2012 op donderdag 21 januari 2021, 11:35:59
Nederland komt er zeer dramatisch vanaf, een zeer oude 1200 loc met een paar goederenwagons, waarom niet net zoals Frankrijk, moderne treinen, koploper bv is zeer lang geleden, maar bv uitbreiding van de DDAR.

Hoho, niet zo denigrerend! Dat is toevallig een prachtig model uit de tijd dat treinen nog karakter hadden en gemaakt werden in eigen land. In die tijd konden we qua degelijkheid en betrouwbaarheid mee met de top van Europa. Die fraaie locs zijn nu, maar liefst 70 jaar na dato, nog steeds rijvaardig. Kom daar tegenwoordig nog maar eens om!
Kom zeg, een beetje m'n 1200 zitten afkraken...
:D

Citaat van: ronaldk op donderdag 21 januari 2021, 17:08:59
Ik zou helemaal afscheid nemen van je geliefde merk "Märklin". Zeker omdat ze helemaal geen rekening met jou willen houden. Echt dat hele 3rail gebeuren is blijkbaar helemaal niet voor jou geschikt als modern Nederlands rijder. Echt overweeg het serieus. Dan hoef je ook niet zo meer te ergeren ieder jaar. Dan ben je die teleurstelling ieder jaar kwijt  :)

Onze tweerailmissionaris is weer zieltjes aan het winnen in donker 3-railland >:-D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Baardo op zondag 17 januari 2021, 22:40:24
Die tgv staat hoog op t wensenlijstje.

Hier gaat ie sowieso besteld worden. Zonder korting bij MTE 1100 euro. Als daar nog 10% vanaf gaat wordt de complete set dus 1000 euro ongeveer.

Jammer dat er voor de oorspronkelijke POS livrei gekozen is en niet voor een wat recentere InOui of OuiGo.

Märklin kennende komen die wel weer over 2 jaar.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Prettig weer....voor mij de br 043 en het jaar is pas begonnen, dus ja, afwachten en terug kijken in december, wat er dit jaar is geweest.
En zo niet dan in '22, '23, etc.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Als 't virus zich gedeist houdt... ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Jullie vinden mijn reactie standaard, maar ik vind jullie reacties standaard. Het is toch teleurstellend dat Marklin sinds 2012 geen nieuw model op de markt hebben gebracht maar alleen kleur varianten, en er mag best geklaagd worden Marklin NL de laatste jaren voor zeer oude modellen kiest en niet eens een keer tijdperk 4/5, op meerdere fora's werd hier over geklaagd en vooral dat er WEER geen koploper/ICMm komt en niet iedereen zit op deze 1200 loc te wachten, ze willen al jaren 1 met a sein. Maar ook qwa rijtuigen een update van ICR naar 1:93 / 1:87 zou toch super zijn, kan marklin weer jaren mee verder, ik denk niet dat Marklin de 1600 gaat upgraden nu ROCO deze plannen ook al heeft, maar een ROCO 1600 met Marklin ICR rijtuigen, mooi combi, het is dat de huidige ICR 1:100 is maar ik vind ze mooier dan de LS Models versie, alleen de handvaten al.

Iemand benoemde hier dat we eventueel Nederlands nieuws met summer/ herfst noviteiten kon verwachten, maar Marklin dat doet Marklin al jaren niet.

Zo mijn klaag kwartiertje zit er weer op, Marklin moet eens opzoek gaan naar een goede importeur, dat zou al een grote verbetering zijn of terug naar het oude systeem de marklin shop en dat de winkeliers gezamenlijk een gewenst model uit laat komen, zo is de koploper in 2008 ook tot stand gekomen, gezamenlijke medewerking van Alle marklin shops/stores.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 21 januari 2021, 17:04:02
Citaat van: RodeDuivel op donderdag 21 januari 2021, 16:56:24

De Nederlandse hobbyist zal binnen een termijn van 2 a 3 jaar wederom verblijd worden met een echt Nederlands nieuwtje.


Wat mag dat dan zijn en wie is je bron? Anders is het nodeloze praat wat over komt als: ik weet iets maar ik zeg het niet want dan weten jullie het ook en dan ben ik niet meer de enige die het weet....

Gr, Ben.

Beste Ben,

In 2019 heb ik meer dan een uur gesproken met de persoon die verantwoordelijk is voor het samenstellen van de dossiers van Märklin. Tijdens dat gesprek zijn alle opties doorgesproken. In het gesprek is aangegeven welke product ideeën reeds in de vorm van een dossier op de burelen ligt van de afdeling product management. Bij die ideeën zitten compleet nieuwe ontwikkelingen.

Zoals je de afgelopen jaren hebt kunnen zien ontwikkeld Märklin ook modellen voor de exportmarkt. De Tsjechische, Franse, Zwitserse, Belgische, Oostenrijkse en Zweedse markt zijn de laatste jaren voorzien van nieuwe ontwikkelde modellen. Het laatst ontwikkelde model voor de Nederlandse markt dateert alweer van 9 jaar geleden. Op basis van de ingezette trend door Märklin en de lange duur van de laatst gepresenteerde nieuwe Nederlandse ontwikkeling is het eenvoudig om te voorspellen dat Märklin binnen een tijdsbestek van 3 jaar met een nieuw model komt voor de voor Märklin belangrijke Nederlandse markt.

De laatste jaren laat Märklin zien dat zij uitermate snel in staat zijn om te reageren op actuele ontwikkelingen op Nederlandse spoor. De tip voor de  Wascosa coilwagens is bijvoorbeeld op 23 april 2020 aangedragen. Op 25 februari is Märklin getipt over de Hollandpiercer. Na 2 maanden lag de aankondiging van deze locomotief al op de spreekwoordelijke mat.

Kortom het is niet zo moeilijk deze bewering met droge ogen te verkondigen.

Grtz,

Wil




Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Zoo, Wil, jij bent wel bevoorrecht dat jij meer dan een uur nog wel met een verantwoordelijk persoon hebt kunnen spreken, en dat in 2019 nog wel.
Wij zijn je heel erg dankbaar, dat je dat met ons deelt. Indrukwekkend.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Als we nu eens het land Duitsland in bezit nemen, daar alles op 1500 Volt zetten, dan kan Tante M een heleboel Nederlandse modellen maken, moraal van het verhaal: zorg dat de markt voor de producent groter wordt, zodat hij een positieve winst/verlies rekening heeft.

Groet, Anne W
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Over een kleine 2 jaar komt de ICNG de baan op, mijn hoop is dat de grote merken er massaal instappen op dit model, maar vrees het ergste, ondanks dit model al in meerdere landen rijd, dan krijg je situatie als vorig jaar met de Class 66 waarbij elk land zijn kleurvariant kreeg, ik denk dat ook de strategie van de grote merken zal worden in de toekomst met als gevolg dat modellen die in 1 land rijden met uitzondering van Duitsland dat die niet meer gemaakt gaan worden. Marklin zal nooit met een VIRM komen, veel te hoge kosten en te weinig varianten.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Die DB Ludmilla met wit front, heeft die in deze vorm in Nederland rondgereden? Dus met klein DB logo op de zijkant?

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Is de set 43144 (Personenwagen-Set zur E 44.5) ook inzetbaar achter een andere loc dan de E44?
Ik vind de set wel mooi, met preisser en verlichting ingebouwd maar ben geen fan van de e44  :)

Niet dat ik zo een Pietje precies ben hoor hahaha
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: KNed op donderdag 21 januari 2021, 23:33:19
Die DB Ludmilla met wit front, heeft die in deze vorm in Nederland rondgereden? Dus met klein DB logo op de zijkant?

Koen

En dezelfde vraag voor de rode DB 189, die lijkt ik op foto's in deze uitvoering ook in Nederland tegen te komen, klopt dat?

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: Barry1972 op donderdag 21 januari 2021, 23:35:03Is de set 43144 (Personenwagen-Set zur E 44.5) ook inzetbaar achter een andere loc dan de E44?

Tuurlijk! Het is een sleep van verschillende personenwagens, rond 1960. Alleen al bij de stoomlocomotieven kun je kiezen uit de series 23, 24, 38, 39, 50, 64, 65, 66, 70, 74, 75 en 78, dat waren allemaal locs voor personentreinen die begin 60-er jaren in gebruik waren. Serie 50 kan ook best. Van oorsprong een loc voor goederentreinen maar er waren er veel en ze trokken van alles en nog wat. De versie met cabinetender was zelfs bedoeld voor personentreinen.

Bij diesels denk ik aan de V 60, V 65, V 80, V 100 en V 200. Van E-locs weet ik niet zo veel, maar een E 40 of E 41 zijn zeker geschikt.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat
Dank voor je antwoord Rob, deze set staat genoteerd   :favorite:
Ik denk dat ik hem zo ie zo dan achter mijn br64 bubikopf ga hangen  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: speeltmettreintjesDe versie met cabinetender was zelfs bedoeld voor personentreinen.
Nope , de versie met cabinetender was om een goederentreinbegeleidingswagen ( Pwg of zo, in NL Dg ) te laten staan . aangezien de Conducteur ergens zijn papierwerk moest , kon dat dus in de tendercabine . Dat hij ook personentreinen reed is logisch ( heb zelf vaak een 103 met goederenwagens gezien ) 
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat Goederentreinlocomotief, want kleinere drijfielen (meer kracht, minder sneheid)
Meer info over de serie 50 ===> klik
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: RodeDuivel op donderdag 21 januari 2021, 21:06:27
Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 21 januari 2021, 17:04:02
Citaat van: RodeDuivel op donderdag 21 januari 2021, 16:56:24

De Nederlandse hobbyist zal binnen een termijn van 2 a 3 jaar wederom verblijd worden met een echt Nederlands nieuwtje.


Wat mag dat dan zijn en wie is je bron? Anders is het nodeloze praat wat over komt als: ik weet iets maar ik zeg het niet want dan weten jullie het ook en dan ben ik niet meer de enige die het weet....


Beste Ben,

In 2019 heb ik meer dan een uur gesproken met de persoon die verantwoordelijk is voor het samenstellen van de dossiers van Märklin.


Je geeft geen antwoord op m'n vraag.  :D

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: MaK man op vrijdag 22 januari 2021, 08:42:44
Citaat van: speeltmettreintjesDe versie met cabinetender was zelfs bedoeld voor personentreinen.
Nope , de versie met cabinetender was om een goederentreinbegeleidingswagen ( Pwg of zo, in NL Dg ) te laten staan . aangezien de Conducteur ergens zijn papierwerk moest , kon dat dus in de tendercabine.

Bedankt voor de correctie, weer wat geleerd. :)

@Wim: Dat het oorspronkelijk een goederenloc was, schreef ik al. Maar er waren er duizenden en ze werden ook voor allerlei andere taken ingezet. Zie bijvoorbeeld Wikipedia (je verwijst er zelf al naar) of Dampfsound.de.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 22 januari 2021, 01:15:40
Bij diesels denk ik aan de V 60, V 65, V 80, V 100 en V 200. Van E-locs weet ik niet zo veel, maar een E 40 of E 41 zijn zeker geschikt.
De E41 werd voornamelijk gebruikt voor personenvervoer. De E40 voor goederenvervoer.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ik ben blij met een 1200 die nu eindelijk eens voluit in mijn tijdperk past, want die hadden we nog niet. Ik denk dat Tante M er al eentje verkocht heeft :) :thumbup:
Goed, hij is niet grijs/geel, maar wat in het vat zit verzuurt niet. De goede vorm is er al, nu alleen een ander kleurtje erover.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Wat zijn wij allemaal weer lief voor elkaar hier :?

Het is natuurlijk een stuk lastiger als je alleen Nederlands wilt rijden, voor de meeste fabrikanten is Nederland een relatief kleine markt denk ik.

Als je iets 2e hands zoekt is het helemaal lastig, ik ben op zoek naar een Citybahn set van Marklin. Nog geen succes :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: KNed op donderdag 21 januari 2021, 23:55:06
Citaat van: KNed op donderdag 21 januari 2021, 23:33:19
Die DB Ludmilla met wit front, heeft die in deze vorm in Nederland rondgereden? Dus met klein DB logo op de zijkant?
En dezelfde vraag voor de rode DB 189, die lijkt ik op foto's in deze uitvoering ook in Nederland tegen te komen, klopt dat?

Op Beneluxspoor las ik dat deze specifieke 189 niet verder in Nederland komt dan Venlo. Verder dan dat mogen alleen identieke locs met een ander nummer. Maar kan dus wel een stukje Nederland in.

Blijft de vraag staan van de DB Ludmilla. Groot wit front, klein DB logo. Heeft deze in NL rondgereden? Ik kan op internet alleen foto's vinden met groot DB logo of Railion logo.

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: KNed op vrijdag 22 januari 2021, 12:40:38
Citaat van: KNed op donderdag 21 januari 2021, 23:55:06
Citaat van: KNed op donderdag 21 januari 2021, 23:33:19
Die DB Ludmilla met wit front, heeft die in deze vorm in Nederland rondgereden? Dus met klein DB logo op de zijkant?
En dezelfde vraag voor de rode DB 189, die lijkt ik op foto's in deze uitvoering ook in Nederland tegen te komen, klopt dat?

Op Beneluxspoor las ik dat deze specifieke 189 niet verder in Nederland komt dan Venlo. Verder dan dat mogen alleen identieke locs met een ander nummer. Maar kan dus wel een stukje Nederland in.

Blijft de vraag staan van de DB Ludmilla. Groot wit front, klein DB logo. Heeft deze in NL rondgereden? Ik kan op internet alleen foto's vinden met groot DB logo of Railion logo.

Koen

Hoi Koen,

Volgens mij heeft deze lok alleen met een Railion logo en met Railion DB Logistics logo in Nederland gereden.
In de bijlagen van beide varianten een foto.

Groeten,

Leon.

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: mardo op donderdag 21 januari 2021, 12:37:50
Zojuist ook de nieuwe modellen 2021 catalogus even heel snel bekeken.
Ik vind het volgende interessant;

- Nieuwe Duitse krokodil in twee varianten
- Nieuwe Oostenrijkse krokodil (De draak)
- Ballastwagen met heel veel functies
- Railbus als meetwagen
- Zwitserse peil/dubbele uitvoering (Churchill)
- Zeppelin (met V12 geluid..)

Als ik 1 item zou kopen dan is de keuze nog best lastig..

Mijn keuze is inmiddels besteld.

E94 en 254 en al wat er van de öbb uitkomt.
Ook 2 wagensets öbb van roco besteld, personen wagens
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Ik heb de Oostenrijkse krokodil (Draak) besteld, past goed bij mijn Oostenrijkse Peil ;). (lees, ingeschreven om bericht te krijgen zodra bestelbaar). Dit kan nog wel even duren denk ik omdat ze tijdens de presentatie het model nog niet hadden maar een 3d print..

Waar bestel jij Olav? Of mogen we dat niet zeggen op het forum?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Dat mag je best zeggen. Walter Licht te Münster.

Kom daar al bijna twintig jaar  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: 1200Blauw op vrijdag 22 januari 2021, 11:26:45
Ik ben blij met een 1200 die nu eindelijk eens voluit in mijn tijdperk past, want die hadden we nog niet. Ik denk dat Tante M er al eentje verkocht heeft :) :thumbup:
Goed, hij is niet grijs/geel, maar wat in het vat zit verzuurt niet. De goede vorm is er al, nu alleen een ander kleurtje erover.

En deze 1200 heeft niet alleen nieuwe roosters. Ook de verlichtingsplatine is verbeterd. Zo heeft de loc nu gele (onder), warmwitte (rechtsboven) en rode LED's aan boord.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
2021 eindelijk weer wat mooie modellen. Of ik ze ga kopen is nog effe bekijken maar ze spreken me wel aan. Gr henk
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Citaat van: kijfhoek rbf op vrijdag 22 januari 2021, 13:40:42
Hoi Koen,

Volgens mij heeft deze lok alleen met een Railion logo en met Railion DB Logistics logo in Nederland gereden.
In de bijlagen van beide varianten een foto.

Groeten,

Leon.

Inderdaad, tot nu toe heb ik dit ook geconcludeerd.

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Helaas geen USA nieuwtjes. Wachten op de zomernieuws en herfstnieuwigheden.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Onze hobby lijkt grotendeels uit wachten te bestaan. ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2021
 @citaat :)
Treinen en wachten(den), de stations staan er vaak vol mee ;)