Zo! Inmiddels is er vanalles binnen gedruppeld en was ik enthousiaster om ermee te bouwen en spelen dan hier te posten

Mijn CS3 is binnen. Samen met een Link-S88, een Digikeijs DR4018 om mee te proberen en spelen en wat elektro materiaal.
Los daarvan nog een sein binnen komen rollen. Deze heb ik een "alert" op gezet bij eBay (Märklin artikel 70394). En als ik denk dat ik een nieuwe in originele verpakking kan winnen voor E 50 of minder, dan bied ik daarop. Dat is een kwestie van geduld hebben, maar lukt wel.
Dit hele zaakje (samen met de eerder binnen gekomen rails) heb ik inmiddels opgebouwd tot het laatste baanplan. Een mooie leerbaan met schaduw station, een groter station en een klein station.
Met de baan ga ik oefenen en leren rondom bezet melding en daarop seinen en wissels laten schakelen. Zodoende wil ik straks een trein kunnen "pakken", gas geven en dat de CS3 een deel van de schakelingen voor z'n rekening neemt. Dus zorgen dat mijn trein op een veilig spoor het station in rijdt, pas verder gaat als het stuk erachter ook veilig is, een veilig spoor in het schaduwstation kiest, etc.
Het spelen is dan met 2, 3 of 4 treinen tegelijk rijden. Zelf aan de knoppen zitten. Wagonnetjes parkeren op een zijspoor, lokomotiefje naar een ander zijspoor rijden. En onderwijl mijn andere treintjes gewoon door rijden en stoppen indien nodig.
Bij dat hele verhaal horen natuurlijk foto's!
Overzichtje van de baan in al z'n rommel

De CS3 en de S88-Link ernaast. Leuk speelgoed hoor!

Het eerste gleisbild dat ik gemaakt heb, met de eerste probeersel S88 contacten en wissels.

Het schaduwstation en wat elektro spul om mee te knutselen.

De volgende stappen wordt het schaduwstation van bezetmelding voorzien en aansluiten op mijn S88-Link en de wissels van aandrijving voorzien zodat ik daar de CS3 kan laten beslissen welk spoor een inkomende trein op gaat.