Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht

Gestart door marklintim vrijdag 15 mei 2015, 23:32:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN stoomdagen 2019
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN stoomdagen 2019
Prachtig, Tim  :thumbup:

Je hoeft niet te kiezen:
zowel de BR 01 als de BR 41 is prachtig !  :D
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN stoomdagen 2019
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN stoomdagen 2019
HI Tim,

Weer een mooie foto serie.

groet
Harald
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's
Wim,
Het zijn allebei zeker schitterende machines, maar er kan er maar 1 het mooiste zijn :P het mooiste meisje van de klas zeg maar O:-D

Harald,
Bedankt.

Hallo allemaal,

''er is al ten minste 120 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic'', pfoe, dat betekent even afstoffen.
het is een raar jaar geweest, geen trein evenementen, geen terug naar toen, geen ssn stoomdagen. maar wel zo nu en dan wat leuks gevangen. zo heb ik 2 keer roestrijden bij hoofddorp en nieuw vennep vast kunnen leggen. Ook ben ik met mooi weer een paar keer naar hillegom en lisse geweest om daar wat plaatjes te schieten. Daar kwam tot half april ongeveer een staaltrein langs met als tractie een 1600 van DB cargo. Deze zijn bij DBC inmiddels buiten dienst, maar wel nog bewaard. De 1616 heeft zijn eerste meters als railexperts 9902 er alweer opzitten.

goed, laten we bij het begin beginnen.

half november 2019 heb ik de railexperts/fairtrains 1251 samen met de 2454 van de crew geplaat in hoofddorp. Dit duo kwam naar hoofddorp om de aansluitsporen van de hsl te roestrijden.


het duo van de andere kant, de 2454 met draaiende motoren.


na het roestrijden bij hoofddorp moest het duo ook de aansluitpunten bij rotterdam gaan roestrijden. om van hoofddorp naar rotterdam te komen word de schiphol lijn afgereden, daarmee komt het duo ook langs station nieuw vennep, mijn thuisdorp. Dus moest het duo wel even geplaat worden op de thuisbasis.


vervolgens ben ik op jacht gegaan naar de 1600'en van db cargo, welke zouden gaan verdwijnen. hier zien we de 1611 bij zijn stop in lisse


een paar dagen later heb ik de 1611 weer vast gelegt. dit keer met een andere tekst op de zeikant dan het standaard DB logootje.


dit was op de zeikanten van de 1611 en 1616 gezet


uiteraard ook nog bewegende beelden. het was niet altijd even mooi weer om de 1600'en te spotten. in het filmpje is trouwens ook nog de lineas 186 293 te zien welke met een alpen express reed in het hoogte seizoen van de alpen express.


terug naar hoofddorp, want er gaat weer roestgereden worden. dit keer met de combinatie 1304 en 2454.


en wanneer het eerste aansluitpunt is gedaan moet de combinatie helemaal naar de andere kant rangeren om het tweede aansluitpunt ook te roestrijden


en ook hier heb ik weer een filmpje van.


weer een aantal dagen later ging plan V 466 de karel rijden en reed na een conditierit gemaakt te hebben via de oude lijn weer terug naar de watergraafsmeer, waar deze toen nog stond opgesteld. Dus ik ben maar weer naar hillegom gegaan om ook van dit treinstel een plaatje te schieten.


als afsluiter voor jullie, en tevens was dit ook de afsluiter van mijn zomervakantie, heb ik nog een heel mooi duo. De mat 54 386 en mat 46 273 van het spoorwegmuseum waren na een onderhoudsweekend een conditierit rijden door het noord-westen van nederland. De rit ging van leidschedam via leiden naar haarlem en amsterdam en verder en komt dus ook weer langs hillegom, ikke weer blij en weer afgereist naar hillegom om dit plaatje te schieten.

dit is het weer voor nu. wat ik nu heb laten zien zijn de telefoon plaatjes. ik heb ook nog veel camera foto's en videos. ook ben ik in de zomer met neef remco nog een dagje naar het spoorwegmuseum geweest. Deze foto's zijn allemaal op mijn externe harde schijf en moeten nog uitgezocht worden, maar zullen zeker online gaan komen. Tevens moet ik voor school elke vrijdag naar utrecht, dus wie weet wat ik allemaal nog tegen ga komen :)
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's
Ligt er zoveel roest in Hoofddorp?   >:-D
Die 1304 heeft tegenwoordig best een grappig nieuw jasje gekregen  :thumbup:
Nu nog even de rest van de harde schijf afschudden, plaatjes kijken blijft leuk  ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's
Hallo Tom,
Ondanks de omstandigheden heb je toch weer wat mooie platen geschoten.
Helaas zijn een deel ervan niet zichtbaar.

Hoop dat je dit kunt verhelpen.
Groet, Erik
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's
Wim,
Het roestrijden is voor de hogesnelheidslijn. Aan de hoge snelheidslijn word nog weleens gewerkt en dan ligt de hsl een weekend plat. Uit veiligheidsvoorschriften moet het spoor 1 keer in de 24 door minimaal 20 assen worden bereden tegen roestvorming op het spoor. Roestvorming kan namelijk signalen verstoren. Voor het roestrijden na een weekend werkzaamheden aan de hsl word vaak museum materieel opgetrommeld. Dat betekend wel dat er diesel tractie bij moet zitten vanwege de andere hoogspanning, een 1200 zegt daar BOEM.
Zowel de 1200 als 1300 hebben 6 assen, de 2400 heeft er 4. Samen kom je dus op 10, als er dan 1 keer heen en weer gereden word op het aansluitpunt word er aan de eis van 20 assen per 24 uur voldaan en kan het spoor weer in dienst. Dit gebeurd zowel bij hoofddorp als bij rotterdam

Erik,
Bedankt. Wat een probleem toch met google foto's steeds. Ik ga kijken wat ik eraan kan doen.
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Hallo allemaal,

Van de zomer ben ik samen met neef Remco een dagje naar het spoorwegmuseum in Utrecht geweest.
We hebben een leuke dag gehad en het een en ander van de nieuwe collectie van het spoorwegmuseum gezien, zoals de plan V.
Ook hebben we de turquoise 1201 en 1125 eens goed bekeken en we konden ook gelijk de 1501 meenemen want die staat sinds kort in het spoorwegmuseum. Dus die kon ook weer van het lijstje afgestreept worden :P
Genoeg gepraat, tijd voor de foto's


te beginnen met de plan U 114. Deze staat buiten opgesteld bij het spoorwegmuseum.


rechts naast de plan u stond de kraansik 362, welke voor de hondekop 386 stond opgesteld.


de hondekop 386 in profiel. Tja, de kleur, daar is al jaren een discussie over gaande. Ik zelf vind hem er erg fraai uitzien en op de foto lijkt hij net een tintje ligter dan hij in werkelijkheid is.


wat informatie over de hondekop


een doorkijkje tussen de hondekop en blokkendoos naar het ddm1 stuurstand rijtuig met het symbool van de olifant.




tijd om even naar binnen te gaan, allereerst locomotief 3737. Helaas geld ook voor deze machine dat er altijd een discussie gaande blijft over het waarom wel of niet rijvaardig maken van deze machine. Tuurlijk zou het mooi zijn om deze machine op stoom te kunnen laten rijden, maar er zijn nou eenmaal redenen vanuit het spoorwegmuseum waarom deze dame niet meer zal gaan rijden en die moeten we met zijn allen respecteren. Ik ben in ieder geval blij dat deze machine bewaard is gebleven want heel veel stomers van nederlands fabrikaat zijn na de ontstoming direct gesloopt en er is dus geen vertegenwoordiger meer van in het spoorwegmuseum.


op het buiten terrein achter stond deze 1201 gekoppeld aan de 1501


en ook de DE1 41, ns20 kameel en sik 345 waren in de achtertuin te vinden.


de DE1 in profiel


plan V 876. de laatste keer dat ik in het spoorwegmuseum was (uit mijn hoofd 2011) waren deze treinstellen nog in dienst. Nu staat er al enkele jaren een exemplaar te schitteren in het spoorwegmuseum.


de delfsblauwe hippel kon ik me ook niet herinneren dus die moest ik ook maar eens bekijken en vastleggen :D


overzicht van de achtertuin vanaf het seinhuis.


de 1201 van de stichting klok in het turquoise word voor lange tijd in het spoorwegmuseum tentoongesteld.


Aan de 1201 staat tegenwoordig een heel mooi passend plan D rijtuig.


de 1501 van de werkgroep 1501 staat sinds kort ook in het spoorwegmuseum. momenteel helaas een beetje lastig te platen vanwege de tentoonstelling tosti's, truffels, treinen. een tentoonstelling over eten in de trein.


Binnen stond ook nog dit mooie electrische rijtuig van de ZHESM


na een rondje door verschillende restauratie rijtuigen gelopen te hebben, waarvan ik bijzonder weinig gelukte foto's heb, zijn we weer naar buiten gegaan, naar een plekkie waar we nog geen foto's geschoten hadden. hier zien we een stukje van de motorpost 3031


en de 1312 met benenlux stuurstand


locomotief 1768, deze locomotief is ook nog niet heel lang in dienst van het spoorwegmuseum.


twee vers geschilderde blokkendoos rijtuigen


en de vers gerestaureerde gtu


het ddm1 stuurstand rijtuig.


en de groene sik 311 van het spoorwegmuseum


en een overzicht van het speelgoed in de voortuin :D


klein overzicht van de tentoongestelde rijtuigen. helemaal achteraan is een belgisch rijtuig zichtbaar. 1 rij daarvoor zien we het zlsm pullman rijtuig en wagon lits rijtuig van de vsm.
vervolgens zien we een stuk van het panorama rheingold rijtuig, daarvoor hing een rheingold dsg rijtuig. en we zien nog net een stukje van het witte dak van het ns plan D rd rijtuig welke van het spoorwegmuseum zelf is.


de 107 staat nog altijd op hoge poten


het pronktstuk van de tentoonstelling. de RD van de eigen collectie van het spoorwegmuseum. Deze heeft heel lang in de opslag in blerick gestaan nadat ze deze hadden gekregen van de ssn, en is dus nu weer schitterend opgeknapt in het mooie turquoise. Dat gaan nog een mooie plaatjes worden tegen de tijd dat de 1125 zelfstandig de baan op mag samen met de AB en RD.


het keukentje in de RD

tegen het einde van de dag was er nog 1 plek die we niet gehad hadden en die kon natuurlijk niet overgeslagen worden.

spoorwegmuseum oersik 103 samen met de 1010


de 1125 van het spoorwegmuseum. deze machine moest ook even goed bestudeerd worden.


na jaren door het leven te zijn gegaan als 1122 heeft de loc nu weer zijn originele nummer, namelijk 1125




nog 2 stomers.


een mooie afsluiter van de dag. mat 46 stel 273 de muizenneus. uiteraard moest dit mooie treinstel ook vastgelegd worden.
na het verlaten van het spoorwegmuseum hebben we eerst even wat gegeten bij een mc donalds in de buurt en vervolgens zijn we doorgegaan naar huis na een mooie, geslaagde dag.
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
De plan u heeft wel wat van zijn Kleur verloren, maar dat heb je met de rode kleur, deze is zeer gevoelig voor zonlicht.
Als ikzelf de verantwoordelijkheid had voor het verven van dit stel zou ik het nu opnieuw verven en dan flink wat lagen (2 of 3) uv beschermende blanke lak Eroverheen.  :idea:

De makers van rode sportauto's hebben daar ervaring mee, die rijden vaak in zonnige oorden 😊 :idea:

Bedankt voor het delen, ook met de tekst erbij   :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Mooi verslag, Tim.
En ik kan het niet helpen toch weer verdrietig te worden van het feit dat geen van die prachtige grote Nederlandse stoomlocs meer rijvaardig is, of gemaakt wordt.
In GB worden er op basis van oorspronkelijke tekeningen stoomlocs helemaal nieuw gebouwd! Tornado is er een van. Daarnaast rijdt er van alles op de hoofdlijnen en met een zekere regelmaat. Er wordt zelfs geprobeerd de 100 mph te halen en met succes, om zo op het drukke hoofdnet mee te kunnen komen en baanvakken vlot vrij te krijgen. Het doel: erfgoed te blijven inzetten.
En wij behelpen ons met tot 100km/h geknepen Duitsers...
Dat moet toch beter kunnen? Ik blijf dromen en kijk soms even naar het spaarzame beeldmateriaal van de 3737 en herinner met weemoed 150 jaar spoor in Nederland. Wie weet, lukt het ooit weer!

Groet,

Peter

Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Hoi Tim,

Bedankt voor dit uitgebreide verslag, zeer mooie foto's en leuk commentaar  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Barry,
De plan U staat dan ook al een tijdje buiten bij mijn weten. Er is mij wel verteld dat deze op het to do lijstje staat, alleen het probleem is dat er verschillende stukken slecht plaatwerk zit in het motorrijtuig, dus daar zit iets meer werk aan dan alleen een likje verf. Ik meen overigens ook dat er in de draaistellen wat asbest moet zitten, er is mij in ieder geval wat verteld over asbest in de 114.

Peter (blikkentinus),
Bedankt.
Tuurlijk, het is wel jammer. Maarja, het spoor van Engeland en Nederland is ook niet met elkaar te vergelijken. Nederland heeft het drukst bereden spoor van europa. Daarbij hebben best wel veel andere bedrijven te maken met bijvoorbeeld de dienstregeling en de veiligheid. Zo moeten ook museumtreinen zijn voorzien van atb, wat al niet goedkoop is. De maximum snelheid is bij mijn weten zelfs terug geschroeft naar 80 km/h (de 65 018 kan bijvoorbeeld al geen 100 rijden). Persoonlijk vind ik de duitse stomers wel stoerder, maar toch is het wel jammer dat er geen nederlandse jumbo rijvaardig is. Gelukkig blijft de 3737 wel bewaard en ze ziet er goed uit. Dromen mag altijd maar ik heb me er wel bij neergelegd dat de 3737 waarschijnlijk nooit meer gaat rijden. Overigens is daar al een tijd geleden ook een bericht over geweest vanuit het spoorwegmuseum: klik

Peter (degeluidsman),
dankjewel en graag gedaan.
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Hi Tim,

Leuke foto reportage.

groet
Harald
Re: grootspoor foto's van Tim. Dagje spoorwegmuseum
Leuke verslagen en mooie foto`s weer Tim!
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Hallo allemaal,

Weer eens even wat stof van dit draadje afhalen.
Sinds dit schooljaar volg ik een opleiding aan de hogeschool van Utrecht. Omdat praktijk onderwijs wel door mocht gaan kon ik het hele jaar in ieder geval 1 dag in de week fysiek naar school.
Zo af en toe, als ik 's ochtends iets te vroeg op utrecht was, om 's middags een uurtje eerder klaar was, kon ik even rondkijken op utrecht centraal, wat mij dit jaar toch een aantal leuke plaatjes heeft opgeleverd. Daarnaast zit ook amersfoort dicht in de buurt van utrecht en ook daar valt vaak wel iets leuks te zien.
laten we maar snel beginnen.

-Utrecht centraal-

goederentreinen zijn er niet veel te zien in utrecht maar wel een hele variatie aan reizigerstreinen. Zo zien we hier op de foto ICE 4610 welke op de neus van een groene streep is voorzien.


en ook de zogenaamde blauwe ice heb ik er al een paar keer zien staan. helaas wel elke keer net mis gelopen voor een goede foto, dit is de beste die ik in mijn collectie heb.


en ook de groene VIRM is er met enige regelmaat te vinden.


twee ICMm stellen naast elkaar op een zonnige dag in utrecht.


ICE 4610 heeft kennelijk zijn groene streep weer ingeruild voor een rode.


een losse DBC vectron te utrecht centraal. Enigsinds bijzonder.


en ook deze albellio flirt was enigsinds bijzonder. Deze grjize trein trok in ieder geval veel bekijks.


dankzei de flirt was er wel een kleine sprinter line up mogelijk. gepland of niet, er staan 3 generaties sprinter op een rij. de sgm mist nog in dit rijtje.

-Amersfoort centraal-
ook in amersfoort is vaak wel wat te beleven en ook daar heb ik al een leuke vangst gehad dit jaar.

zo staat vrijwel de hele railexperts vloot opgesteld in amersfoort.


en er is vaak werkmaterieel te vinden. hier komt de eurailscout ufm 120 het station binnen rijden.


diezelfde dag kwam kort daarna de rts G1206 binnenrollen met een werktrein


en tussen deze twee werktreinen door reed de RFO 1830 op tot aan het sein verderop. Hier was de 1830 nog bekend als de 4 zijde loc en op de foto zien we de marokaanse neus voorop.


en vanwege de drukte kwam de dolime over spoor 6 door rijden.


vervolgens kwam de rrf 24 ook nog langs met een werktrein.


en als laatste kon de PKP 193 515 zijn reis ook voortzetten nadat deze bijna 2 uur stil heeft gestaan in amersfoort.


nadat de sporen weer leg waren kwam strukton rail met nicole op kop (ex-NS 1824) van het rangeerterrein af rijden.


en achterop hing deze nieuwe werkmachine (ik heb mij laten vertellen dat die willy heet)


en als laatste in deze update de toch wel bijzonder gekleurde rts G1206 welke nog even een paar rangeerbewegingen maakte naar zijn rustplekkie.

Dit was hem weer voor nu, maar niet getreurd, de foto's zijn nog niet op.
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Meerdere foto's ontbreken
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
het blijft problemen geven foto's delen met google foto's. De ervaring leert wel dat de foto's na verloop van tijd vanzelf zichtbaar worden. Ik kan ze zelf in ieder geval allemaal zien dus even afwachten maar.
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Raar nu zie ik de foto's wel allemaal
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Leuke foto's tim, ook ik heb het probleem dat ik een aantal foto's niet zie
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
johnny,
ik snap er ook vrij weinig van, maar zoals ik al zei, op een of andere manier lost het probleem zich vanzelf op.

Nathan,
bedankt, even afwachten en kijken of je de foto's zo wel ziet.
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Mooie foto's Tim
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Ik zie ze niet helaas...... :(

Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Hier zijn de foto's van Utrecht ook niet zichtbaar, de foto's van Amersfoort wel.
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Foutje van mij. Album van utrecht centraal was geen gedeeld album. Inmiddels wel dus met een beetje geluk zijn de foto's (straks) zichtbaar.
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Bij mij zijn nu ook de foto's van utrecht cs te zien, mooie foto's
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Uw laatste foto van 14 mei is nog niet te zien  :-(
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Hoi Tim,

Bij mij is alles zichtbaar en ik heb er heerlijk van genoten  :) bedankt voor het delen  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Fijn dat de foto's nu wel zichtbaar zijn.

Johnnytrein,
De foto van 14 mei is een screenshot van ben waarin op dat moment de eerste foto van mijn bericht (nog) niet zichtbaar was.  ;)

Hallo allemaal,
Zoals de titel al veraade moeten er ook nog foto's zijn van treinen op station hoofddorp, dus word het zo onderhand tijd voor een deel 2 van deze update ronde :)
Om te beginnen ga ik verder waar ik de vorige keer gebleven ben, station Amersfoort centraal.

-Amersfoort Centraal-
https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3fl7CjE6qDX_I2t3ul0hMjjrPEAG_pNJWDFQwFJzaA9WP3YW0M9pR8IYR688BtT2c-yN0GbyfHdbhkb1Npmh3XUcDlt4qZ9-yVGBEtSCQRljwszEIcyabeKaCVsLJIk0UEcvs2arshVbJu-zgUqNkm5jA=w800-h600-no?authuser=0
RFO 1828 tot stilstand gekomen voor rood sein met de PON trein aan de haak.


motorpost meetrijtuig Jules (BRT-91) rolt door Amersfoort naar zijn kopspoortje op het opstelterrein.


een line up van de 16/17/1800 serie, van links naar rechts, railexperts 9902 (ex-NS 1616), railexperts 9901 (ex-NS 1827) en NSI 1752


de panto's van de 9902 werden tegen de draad gezet en met wat rare kronkels kon er een leuk plaatje van twee verschillend gekleurde 1600 neusjes gemaakt worden.


in een andere week stonden de loc's weer in een andere volgorde en stond (toen nog) de 4 zeide rfo 1830 met de marokaanse neus naar de camera opgesteld


verder staat er nog een railexperts 6000, de 2454 van de 2454-crew, railexperts 9903 (toen nog DBC rood), raillogix 1618 en railexperts 1251


waarbij de laatste twee van dat rijtje toch wel erg gaaf blijven.


naast het opgestelde museum materieel komen er ook met enige regelmaat goederentreinen door amersfoort, hier zien we de 186 236 met een keteltrein aan de haak. Op de foto word even de pantograaf gewisseld. De loc kwam met de achterste pantograaf tegen de draad binnen rijden en reed amersfoort weer uit met de voorste pantograaf tegen de draad.


en nog een kleine bijzonderheid, strukton G1206 kwam Amersfoort binnen rollen met een nieuw arriva wink treinstel. (een soort diesel flirt?)


en van de andere kant kwam de RFO 1829 met de pon trein binnen rollen


en die moest even de ICB voor laten gaan. de machinist zette zijn loc keurig naast de 1829 zodat de aanwezige spotter weer twee van deze schitterende machines naast elkaar kon vastleggen :D

Dat waren de foto's van Amersfoort voor vandaag. Hieronder volgt het deel hoofddorp en in een volgende update zal ik de laatste reeks foto's van amersfoort delen.

-Station Hoofddorp-

een aantal weken geleden waren er werkzaamheden aan de hogesnelheidslijn. Een van de hsl aansluitpunten ligt bij hoofddorp en daar was dan ook het nodige werkmaterieel naartoe gereden. Ook was daar de nieuwe strukton rail 1824 naartoe gebracht welke aan het perron even goed te bekijken en te fotograveren was.


de opschriften op de zeikant.


beetje van onderaf, het nummerplaatje op de neus is vervangen een plaat met de naam Nicole.


ik vind het wel een leuke loc :)

en wanneer de hsl langer dan 24 uur buiten dienst is geweest moet er natuurlijk roestgereden worden op de hsl aansluitpunten. Want in de voorschriften staat dat een aansluitpunt 1x per 24 uur door minimaal 20 assen bereden moet worden. Een beetje de socials in de gaten houdende bleek dat plan U 151 van de 2454-crew deze roestrij klus ging doen. Tevens was er een tijdenschema gedeeld dus zodoende kon ik dit dieseltreinstel op hoofddorp vastleggen.


voor mij is hoofddorp zo goed als een thuis wedstrijd dus altijd leuk om die ook even mee te nemen.

dit was het weer voor vandaag
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht
Mooie foto's!