Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Diverse filmpjes en foto's

Gestart door marcel maandag 06 april 2020, 21:04:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Diverse filmpjes en foto's
Maar is een begin maken met tonen van wat filmpjes en foto's.

Eerst maar is wat filmpjes van de Betuweroute.

https://www.youtube.com/watch?v=rXdjMeJIa74

https://www.youtube.com/watch?v=NTb2_uFoDcY

https://www.youtube.com/watch?v=5n0px4AVfPM

Veel kijkplezier gewenst!
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Gisteravond even kort wezen spotten bij de Betuweroute.

https://www.youtube.com/watch?v=6Kha-Pddvkw&feature=youtu.be
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Als we toch bezig zijn, gelijk maar paar foto's van de getoonde treinen in bovenstaande filmpjes.

Foto 1: 193 701 boxXpress met containertrein
Foto 2: DB Cargo Vectron 193 310 met reclame Das ist Grün met een ketelwagentrein aan de haak.
Foto 3: 193 833 boxXpress Vectron met containertrein
Foto 4: 193 792 RTB Cargo Vectron met containertrein
Foto 5: SBB Cargo 189 982 Siemens ES 64 F4 met containertrein
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Vanavond weer even kort wezen spotten aan de Betuweroute.

Hieronder weer een filmpje met o.a. in de hoofdrol Tweety en Sharky.
Daarnaast nog de Stamtafelhond Arnhem - Nijmegen in de bijrol.

https://www.youtube.com/watch?v=TnpygBdnUAU&feature=youtu.be
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Bedankt weer voor het plaatsen Marcel  :thumbup: :thumbup:

Sommige video's kan ik niet niet openen en wordt je doorverwezen naar YouTube.

Ik zag ook de rail force one nog voorbij komen, prachtige machine  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. Ook zeker voor de opmerking dat je sommige films niet geopend kreeg.
Daardoor heb ik nu een instelling veranderd. Als het goed is moet het nu wel lukken.
Hoor graag of het nu wel lukt.

Was nu eindelijk gelukt om die Rail Force One op de plaat vast te kunnen leggen.
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Ik kan ze nu gelijk bekijken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Dank je wel. Dan weet ik dat voor de volgende keer.

Gelijk nog maar een paar foto's van gisteren erbij plaatsen.

Foto 1: DB Cargo 189 076-3 met zwaveltrein over de Betuweroute bij Angeren 09-04-2020
Foto 2: RFO 189-203-3 met Duisburg Shuttle richting Meteren over de Betuweroute bij Angeren 09-04-2020
Foto 3: RFO 193 623-6 Sharky met lege Ammoniaktrein richting Europoort (41598) over de Betuweroute bij Angeren 09-04-2020
Foto 4: DB Cargo Vectron 193 350-6 kruist LTE 186 942-9 op de Betuweroute bij Angeren 09-04-2020
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Prachtige foto's en filmpjes van de Betuweroute Marcel. :) :thumbup:
Zeker de foto waar de twee locs elkaar kruizen is zeer fraai. :P

Groet Michel
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
 @citaat
Dank je wel Michel voor de complimenten. Zo'n kruising op de vrije baan is leuk, maar kan soms ook verkeerd uitkomen  :D

Vanmiddag een vrije middag, dus maar weer naar de Betuweroute afgereisd.Daar was het deze helaas veels te rustig.
Dus volop van de zon kunnen genieten. Wel leuk om nog 2 andere forumleden te spreken die ook nog gezellig kwamen spotten.
Dat maakte dat de middag snel voorbij vloog.

https://www.youtube.com/watch?v=2eZfcg9hVeE&feature=youtu.be
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Mooi hoor 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Station Elst
Gisterochtend in eerste instantie even naar de Betuweroute gegaan om de hond uit te laten  :D.
Maar toen ik er net was kreeg ik de tip dat er een leuke goederentrein door station Elst zou komen.
Dus de uitlaatronde maar afgebroken en gelijk terug naar de auto gelopen om naar Elst te gaan.
Daar kwam de vertraagde en omgeleide Busto Shuttle uit Gallarate Italië met 4.5 uur vertraging door Elst op weg naar Geleen.

https://www.youtube.com/watch?v=hFTZ2DtF2wI

Foto 1: Captain G1206 1506 + 186 156-6 met Busto shuttle uit Gallarate met LKW Walter door station Elst richting Venlo 11-04-2020
Foto 2: NS Flirt 3 sprinter 2505 op weg naar Lage Zwalwe
Foto 3: Arriva GTW 260 (Ellen ter Damme) als stoptrein onderweg naar Tiel.
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Station Elst
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Station Elst
Citaat van: marcel op zondag 12 april 2020, 10:00:36
Gisterochtend in eerste instantie even naar de Betuweroute gegaan om de hond uit te laten  :D.
Maar toen ik er net was kreeg ik de tip dat er een leuke goederentrein door station Elst zou komen.
Dus de uitlaatronde maar afgebroken

Arme hond moest hij nog langer zijn plasje ophouden. :D

Mooie foto's en film Marcel.
Zou de Captrain loc stuk zijn geweest dat hij gesleept wordt of is dit normale gang van zaken ?

Groet Michel
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Station Elst
Hoi Michel,

De hond had geluk, zij had al haar plasje gedaan. Anders had ik een natte achterbank gehad :D

De reden dat er een diesellocomotief voor zat is de volgende.
Normaal komt de trein bij Venlo de grens over, maar in dit geval via Emmerich/Arnhem.
In Arnhem is de diesellocomotief er voor gezet. Want omdat erbij Boxtel ook werkzaamheden bij zijn, kon de trein ook niet via Eindhoven naar Roermond rijden. Daar moest hij vanaf Nijmegen via de diesellijn (Maaslijn) naar Venlo en Roermond rijden. Daarom deze leuke combinatie met een diesel- en elektrischelocomotief ervoor.
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Mooi dat ze haar plasje had kunnen doen Marcel. :P :thumbup:

Bedankt voor je uitleg :thumbup: ik ben weer wat wijzer geworden nog wijzer ja nog wijzer. :D

Groet Michel
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Oostelijke Betuwelijn
Tja met een hond in huis blijf je in ieder genoeg in beweging, zeker in deze tijd.
Dus vanmorgen zijn we even wezen wandelen in Heerlijkheid Hemmen.
Daar rijdt Arriva met Stadler GTW dieseltreinstellen genaamd Spurt.

Tijdens de Wandeling kwam er nog 1 voorbij rijden tussen Station Hemmen-Dodewaard en Zetten-Andelst.

https://www.youtube.com/watch?v=n63Iq6hrLzM&feature=youtu.be
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Leuk om te zien!
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Vanavond even wezen spotten bij Valburg langs de Betuwroute omdat de groene  DB Cargo 193 560 gemeld was.
Helaas toen die kwam een wolkje voor de zon, dat is dan even balen. Voordat deze kwam passeerden eerst een Kombirail 186 495 en RFO 189 101.
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Mooie foto's.

Ik ben op zoek naar die groene. Ik hoor/lees nooit iets over zoiets. Heb gisterochtend nog even gespot.
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Betuweroute
Gisteren kwam in de avond Railexperts 9902 + 6002 met platte wagen uit Apeldoorn in Elst voorbij richting Nijmegen.
Re: Diverse filmpjes en foto's. / Hondekop
Vanmorgen met mijn Hondekop naar Elst vertrokken om daar de Hondekop 766 vast teleggen.
Deze was vanmorgen om 8.38 uur uit Nijmegen vertrokken met bestemming Apeldoorn VSM perron.
Daar kunnen klanten de Artitec versie van de 766 ophalen.

Aan het einde van de middag gaat de 766 naar Roosendaal om weer een mooi nieuw groen jasje te krijgen.

https://www.stichtinghondekop.nl/
Re: Diverse filmpjes en foto's
Vanavond kwam er nog een leuke goederentrein voorbij.
DB Cargo 193 371-2 met aluminium oxide trein bij Elst onderweg richting Tsjechië.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Lid sinds: 2008

Houdt t tussen de rail met de gepoetste kant boven

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's
Hey Marcel,

Ik ken jou niet, maar je hond wel.
Geweldig!

Heb jij mij pas gefotografeerd bij Zevenaar met de groene G1206 van Independent Rail Partner naar Emmerich.
Zag die boxer ineens staan, vastgeknoopt aan de overweg. Haha.
Vind ie het wel leuk mee treinen kijken?
Re: Diverse filmpjes en foto's
Hallo Postduif,

Klopt inderdaad van Zevenaar. Was trouwens wel blij dat jullie voor rood sein liepen daar.
Anders had ik jullie gemist.

Onze Boxer gaat graag mee met de auto op pad, dus treinen spotten vindt ze niet erg.
Ze is het gewend  en gaat ook graag met de trein mee. Leuk te horen dat je haar herkend.

Hieronder nog even een filmpje en foto van de trein waar je mee reed.
Was trouwens een flinke omleiding die je toen gereden hebt.

https://www.youtube.com/watch?v=CdGzzYqJNvc

Re: Diverse filmpjes en foto's
Lid sinds: 2008

Houdt t tussen de rail met de gepoetste kant boven

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's
Ik was toen tegen de rode gelopen om een aanwijzing AKI/AHOB in ontvangst te nemen.
Door de werkzaamheden bij Emmerich was er al meerdere dagen geen trein over heen geweest.
Dan kan door roestvorming geen treindetectie gegarandeerd worden (soms net een modeltreinbaan).
Daarom moest ik hier 'rijden op zicht' met geel knipper. Omdat er dan geen garantie is dat de overweg goed werkt, moet je die als 'gestoord' beschouwen. Ik zag de overweg gewoon sluiten en werken. Maar doordat je de aanwijzing al hebt ontvangen MOET je stoppen en tyfoneren.

En ja een mooie en lange omleiding route vanaf Bad Bentheim naar Emmerich via Deventer en Arnhem.

Leuk zo'n boxer. Ben ik mee opgegroeid. Mijn opa & oma hadden ook altijd boxers, die woonden in Elst langs de spoorlijn bij 'De Vork'.
Re: Diverse filmpjes en foto's
@Marcel,

Zag ik je vanmiddag rond 15:00 uur langs de Betuwelijn zitten (op een tuinstoel bij een Volvo V70) tussen Zetten en Dodewaard?
Re: Diverse filmpjes en foto's
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's
Marcel wordt nog wereldberoemd op dit forum! ;)
Re: Diverse filmpjes en foto's
Mooie foto's en filmpjes :thumbup:
Re: Diverse filmpjes en foto's
Citaat van: Postduif op zondag 02 mei 2021, 11:08:08
Ik was toen tegen de rode gelopen om een aanwijzing AKI/AHOB in ontvangst te nemen.
Door de werkzaamheden bij Emmerich was er al meerdere dagen geen trein over heen geweest.
Dan kan door roestvorming geen treindetectie gegarandeerd worden (soms net een modeltreinbaan).
Daarom moest ik hier 'rijden op zicht' met geel knipper. Omdat er dan geen garantie is dat de overweg goed werkt, moet je die als 'gestoord' beschouwen. Ik zag de overweg gewoon sluiten en werken. Maar doordat je de aanwijzing al hebt ontvangen MOET je stoppen en tyfoneren.

En ja een mooie en lange omleiding route vanaf Bad Bentheim naar Emmerich via Deventer en Arnhem.

Leuk zo'n boxer. Ben ik mee opgegroeid. Mijn opa & oma hadden ook altijd boxers, die woonden in Elst langs de spoorlijn bij 'De Vork'.

Bedankt voor de uitgebreide informatie over de procedure. Verklaart goed met wat op de film te zien is. Erg interessant om te lezen.

Boxers blijven prachthonden, vind ik tenminste:) Dit is onze zesde inmiddels. Ben er mee opgegroeid.
Woonde je opa en oma in de boerderij die inmiddels afgebroken is i.v.m. de aanleg van de Betuweroute?
Toen was daar ook een overweg waar ik wel is als kind ging treinen spotten. Daar zag ik ook boxers op het terrein van de boerderij lopen.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Citaat van: SBB-CARGO op zondag 02 mei 2021, 16:14:56
@Marcel,

Zag ik je vanmiddag rond 15:00 uur langs de Betuwelijn zitten (op een tuinstoel bij een Volvo V70) tussen Zetten en Dodewaard?

Nee dat was ik niet, ben vandaag niet wezen spotten. De hond wilt ook wel is een boswandeling maken i.p.v. langs het spoor op de treinen te wachten :)
Re: Diverse filmpjes en foto's
Citaat van: 1200Blauw op zondag 02 mei 2021, 16:32:57
Marcel wordt nog wereldberoemd op dit forum! ;)

Nee dat valt mee hopelijk. Maar het is altijd wel leuk om een reactie van de Machinst te krijgen.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Citaat van: Sanderz28 op zondag 02 mei 2021, 17:02:08
Mooie foto's en filmpjes :thumbup:

Dank je wel Sander  :thumbup:
Re: Diverse filmpjes en foto's
Citaat van: marcel op zondag 02 mei 2021, 18:22:11
Citaat van: SBB-CARGO op zondag 02 mei 2021, 16:14:56
@Marcel,

Zag ik je vanmiddag rond 15:00 uur langs de Betuwelijn zitten (op een tuinstoel bij een Volvo V70) tussen Zetten en Dodewaard?

Nee dat was ik niet, ben vandaag niet wezen spotten. De hond wilt ook wel is een boswandeling maken i.p.v. langs het spoor op de treinen te wachten :)

Dan was het een andere spotter.....
Re: Diverse filmpjes en foto's
Lid sinds: 2008

Houdt t tussen de rail met de gepoetste kant boven

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's
Mijn opa & oma zijn ook bij de eerste gesprekken geweest voor onteigening voor de Betuwe Route.
Maar was achteraf niet nodig. Het huisje staat nog steeds langs de oude Betuwe Route.
De nieuwe Betuwe Route hebben mijn opa & oma niet meer mee gemaakt.

Over de boxers kan ik je genoeg verhalen vertellen.
Helaas door mijn werk nu heb ik zelf geen hond.
Mijn ouders hebben nu een boxer in pocket formaat; Boston Terriër.
Ook geinig, maar toch geen boxer.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Dan is het niet de boerderij die ik in gedachte had inderdaad.
Ja over boxers raak je niet snel uitgepraat, net zoals de (model)treinen.
Een boxer blijft een uniek soort, daarom zijn we nooit aan een ander ras begonnen.
Maar kan me voorstellen door de leeftijd dat mensen over schakelen op een kleinere soort.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Lid sinds: 2008

Houdt t tussen de rail met de gepoetste kant boven

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's
Mijn opa & oma woonden aan de overweg op De Wuurde.
Dat huisje is er nu nog steeds met een paarden manege er achter.
Toentertijd was het een fruit Boogaard met appels, peren en pruimen bomen.

Als mijn ouders dan pruimen aan het plukken waren. Dan liep ik op de spoorbaan bij de vork.
Als 4 jarig jochie. Maar altijd samen met mijn boxer, Katja. Die beschermde mij tegen de treinen, maar ook tegen de politie die me dan weer van de spoorbaan kwam halen. Katja heeft de politie zelfs gebeten toen die mij vast wilde pakken. Een echte boxer dus.

De vork bij Elst is er niet meer. Je kunt nu alleen maar linksaf naar Arnhem. Toendertijd was het het ene half uur linksaf naar Arnhem en het andere half uur rechtsaf naar Nijmegen. Normaal met DE 2, in de spits met diesel 3. Dat was kwartiersdienst.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Dan zaten jullie echt aan het dieselgedeelte zeg maar van de Vork. De aftakking naar Nijmegen heb ik ook nog gekend. Op het laatst werd deze aftakking alleen nog gebruikt tijdens het 4-daagse vervoer.

Katja was inderdaad een echte Boxer. Je moet ze niet aan de kinderen komen.
Mooi verhaal om te lezen. De interesse voor het spoor zat er al vroeg in bij je.
Re: Diverse filmpjes en foto's / ERS 6602 + 78 468
Een foto van alweer bijna 15 jaar geleden.
In oktober 2006 werd het 75 jarig bestaan van de NVBS gevierd.
Dit vond plaats in de driehoek Dieren, Zutphen en Apeldoorn.
Na afloop van dit evenement werd de stoomlocomotief 78 468 weer terug gebracht naar Emmerich door een Class 66 van ERS (6602).

Een leuke combi voor in model.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Kreeg een melding dat vanmorgen de Vectron NS 193 766 voor een testrit met de ÖBB / NS Nightjet via Zevenaar naar Amsterdam voorbij zou komen. Vanavond vertrekt hij weer om 19.30 uit Amsterdam terug naar Oostenrijk.
Utrecht vertrek is 20.02 en uit Arnhem 20.37 voor de liefhebbers. Tijden onder voorbehoud.

Vanmorgen op de tijd de wekker gezet om de trein in Groessen voorbij te kunnen zien komen.
Helaas is de stand van de zon niet gunstig op dat tijdstip, vandaar de donkere neus.
Even later kwam Kees ook nog erbij om de trein te fotograferen. Was leuk om je weer te spreken.

Trouwens wel leuk dat deze locomotief ook het nummer 766 heeft net zoals de Hondekop vier stichting Mat '54.

https://youtu.be/X1QqnCtfyuw
Re: Diverse filmpjes en foto's
Vanavond kwam er nog een trein door Elst van Railadventure richting Bad Bentheim.
Deze bestond uit de Ex NS 1611 / Railexperts 9903. De lok is sinds gisteren op de baan in de Railadventure huistijl.
Railadventure 9903 had een aantal koppelwagons bij zich.

https://youtu.be/o_B-odYSjCw
Re: Diverse filmpjes en foto's
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's
 @citaat @citaat
Lotje staat er mooi op.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Afgelopen vrijdag is een foto van de spoorbrug over de Rijn bij Arnhem gemaakt
Een Arriva Spurt passeert de brug op weg naar zijn eindbestemming station Arnhem Centraal.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's
Ik denk vanaf de Westerbouwing. Goede koffie.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Vlak in de buurt. Dunopark in Heveadorp tijdens een wandeling met de hond.
Re: Diverse filmpjes en foto's
Lid sinds: 2006

offline
Re: Diverse filmpjes en foto's
Ik heb genoten van je filmpjes en foto's
Re: Diverse filmpjes en foto's
Fraaie beelden!