Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht

Gestart door marklintim vrijdag 15 mei 2015, 23:32:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM westfalendampf 2017
Op dit draadje liep ik wat achter ;)

Tim prachtige foto's, bedankt voor het plaatsen. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM westfalendampf 2017
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM westfalendampf 2017
Bedankt cees, graag gedaan.

Foto's van spoorparade zijn nog niet geplaatst omdat me pc niet mee wilde werken. Momenteel heb ik het erg druk met school, daarna zal ik zo snel mogelijk alle onzichtbare foto's weer zichtbaar maken. Tevens heb ik ook nog moeilijk veel ongeplaatste foto's van o.a. zlsm, shm en ema. Dat zal allemaal eens uitgezocht gaan worden.
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM westfalendampf 2017
nice
Re: grootspoor foto's van Tim. kleine update, bijna alle foto's weer zichtbaar
hallo allemaal,

afgelopen week had ik weer wat tijd en ben ik druk bezig geweest met het uitzoeken van de verdwenen foto's. deze foto's heb ik weer zichtbaar gemaakt op het forum. hiermee is bijna dit hele topic weer zichtbaar. ik moet alleen nog de foto's van zweden en van een dagje spotten met remco van vorig jaar uitzoeken en uploaden. daar zal ik, als ik tijd en zin heb, druk mee aan de slag gaan. als dat allemaal voor elkaar is heb ik nog een aantal foto's van de SHM van 2007 (uit mijn hoofd) en de ZLSM van 2012. als die ook online staan wordt het tijd voor nieuwe avonturen :P
Re: grootspoor foto's van Tim. kleine update, bijna alle foto's weer zichtbaar
 :)oke  geef niet als je het druk hebt  is hobby en we wachten wel! :thumbup:
Enne maar meteen: :)
in 2018 is er van 28 april tot en met 1 Mei groots stoomspektakel gepland rond de stad Trier
meerdere stoomloks worden daar ingezet als ook E -loks en dieselloks met historische  rijtuigen
alles is nog in de voorplanning maar als je vakantie wil plannen rond  30 april is dit een must om te weten
Spoor garoetjes aan een ieder :D
Re: grootspoor foto's van Tim. kleine update, bijna alle foto's weer zichtbaar
4K,
klinkt zeer interressant. ik ga het in de kalender zetten. hopelijk rijd de ssn dan ook vanaf rotterdam naar trier om mee te doen aan het festival.
maar voorlopig kijk ik eerst uit naar 2 en 3 september. dan is VSM terug naar toen 2017. ik ben er dan het hele weekend en ik hoop dan eindelijk eens een dampende 44'er te ontmoeten :) :)
heel stiekem hoop ik ook dat de ssn 01 1075 daar weer een keer is maar ik heb zo'n vermoeden dat de 1075 dan druk is met de wereldhavendagen. :(
Re: grootspoor foto's van Tim. kleine update, bijna alle foto's weer zichtbaar
tja VSM ben ik er natuurlijk ook !
mijn clubie he met zoveel DR machines
01 zal wel niet rijden
en ja eind Oktober weer 2500tons treinen in het Werratal

Re: grootspoor foto's van Tim. spotten 22-07-2017
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. spotten 22-07-2017
hallo allemaal,

afgelopen zaterdag (22 juli) ben ik een dagje op stap geweest met dave (Davio) en remco (m-re). kruidvat had de dagkaarten in de aanbieding en daarmee zijn we door nederland gaan toeren. remco kwam naar mij toe en samen zijn wij naar weesp gereist om daar dave op te zoeken en vanuit daar hebben we met zijn drieen een leuk dagje gehad. wij zijn eerst naar amersfoort geweest om daar een paar uurtjes rond te kijken, vervolgens zijn we met de icb naar hengelo gegaan. daar was niet heel veel te beleven dus hebben we de trein naar nijmegen gepakt. daar kwamen we de 766 nog tegen. vanuit nijmegen zijn we via utrecht weer richting huis gegaan. de foto's moet ik nog uitzoeken (ik had er precies 200 gemaakt) de filmpjes heb ik allemaal aan elkaar geplakt en 1 compilatie van gemaakt.


op utrecht centraal zaten we nog een beetje te spelen met het dumpert soundboard. op dat moment kwam er een DD-AR binnen met de 1740 en toen dacht remco, laat ik eens grappig doen en de dumpert anthem bij de microfoon houden. ik kon er uiteindelijk wel om lachen, en had het ook nog eens op film.
Re: grootspoor foto's van Tim. spotten 22-07-2017
Hoi Tim, zo te zien hebben jullie weer een geweldige leuke dag gehad.
Bedankt voor het verslag. :arrow: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017
Hallo allemaal,
Momenteel ben ik op vakantie in zweden en als er tijd is en ik in de buurt ben moet er wel even bij het spoor gekeken worden. Ik heb een tweetal filmpjes onlin staan en enkele foto's moeten nog uitgezocht worden. Maar ik kon het niet laten om de filmpjes niet te delen.

Hier passeert de smalspoor stoomtrein van mariefred de spoorwegovergang vlak na station en depot mariefred.


Dit filmpje is genomen vlak na station stokholm. 2 loc's van de S-SJ 1300 serie met 7 wagons. Wat mij opviel is dat die S-SJ 1300 loc's niet zo veel wagons trekken. Per loc waren het steeds 3 of 4 wagons dus lange modeltreinen heb je niet altijd nodig voor realistische stammen. Met 4 wagons en een loc stond het station van stockholm toch ook aardig vol.
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017
Tim,

Leuke filmpjes heb je gemaakt. :thumbup:
Vooral het filmpje van de mooie S-SJ locs 1364 en de 1378 is erg mooi. :)
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017
Hallo Tim,
Dank voor delen.
We kijken uit naar de foto's maar dat mag ook na je vakantie hoor.
Groet, erik
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 en meer
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 en meer
Michel,
Dank je. Ik vind het stomertje net iets leuker.
Erik,
Graag gedaan.
Foto's komen inderdaad pas na de vakantie. Het internet is hier pokke traag, het uploaden van het filmpje van de stoomtrein duurde 2 dagen (filmpje van 60 seconden) en die van die S-Sj sandwich tractie bijna een dag (32 seconden). In nederland was een filmpje van 10 minuten in 20 minuten geupload.

Hallo allemaal,
Ik heb nog wat filmpjes online gezet. Nog eentje van zweden en nog 2 van andere dagen

Hier werd een smalspoor locje van mariefred de locloods in geduwt door een dieseltje.

Verder kwam ik erachter dat ik nog een filmpje van een sgm te hillegom had staan dus die heb ik er ook maar opgezet


En als laatste kwam ik de filmpjes van de vsm 23'ers in amsterdam weer tegen. Die moeten nog altijd achter elkaar gezet worden en 1 netjes filmpje van gemaakt worden (wordt aan gewerkt). Maar tussen het wachten door kwam de machinist van de DB schenker 6441 aanzetten, hij moest een trein ophalen in beverwijk en daarmee terug naar de westhavens.

6441 vertrek richting beverwijk.
Dit was het weer voor nu. Over niet al te lange tijd hopelijk de film van de westfalendampf in de westhavens.
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
hallo allemaal,
na 2 geweldige weken te hebben gehad in het prachtige zweden ben ik weer thuis en heb ik mij verdiept in de foto's die gemaakt zijn rondom het spoor in zweden.
allereerst heb ik een paar plaatjes van mariefred

depot mariefred by TimF44, on Flickr


locloods smalspoor mariefred by TimF44, on Flickr


stoomdepot mariefred by TimF44, on Flickr


smalspoor stoomtrein klaar voor vertrek by TimF44, on Flickr


smalspoor stoomloc vira by TimF44, on Flickr


smalspoor stoomloc vira by TimF44, on Flickr


smalspoor stoomtrein mariefred by TimF44, on Flickr


smalspoor dieselloc mariefred by TimF44, on Flickr


20170801_160312 by TimF44, on Flickr


smalspoor stoomtrein 2 mariefred by TimF44, on Flickr


smalspoor stoomtrein mariefred by TimF44, on Flickr


smalspoor stoomtrein mariefred by TimF44, on Flickr

later deze week zijn we nog een dagje met het ov naar stockholm geweest. door werkzaamheden aan het spoor konden we maar 1 station mee met de trein (wel 8 hele minuten) en moesten we daarna de rest van de reis met de bus. (ongeveer een uur)
we hadden de auto gezet bij enkoping en daar kaarten gehaald voor het treinritje.

station Enkoping Zweden by TimF44, on Flickr


uitzicht station zweden by TimF44, on Flickr


SJ dubbeldekker 3737 by TimF44, on Flickr


SJ dubbeldekker 3737 by TimF44, on Flickr


SJ high speed trein by TimF44, on Flickr


SJ high speed trein by TimF44, on Flickr


mtrexpress by TimF44, on Flickr


S-SJ 1387 by TimF44, on Flickr
dit waren de foto's. het was een zeer geslaagde vakantie.
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
Schitterende foto's.  :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
 @citaat

Helemaal mee eens. :)
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
Tim, gave foto's en dito filmpjes.
Voor wat ik zo zie heb je ook aardig weer gehad!
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
Leuk om te zien.
De 2 Rc locs in sandwich rijden zo omdat ze dan niet hoeven om te lopen op een kopstation. Stockholm heeft ook een aantal kopsporen. En een dienst van Stockholm naar de luchthaven wordt ook zo gereden. Verder worden dit soort combinaties ook zo ingezet bij uitval van de X2 treinstellen. Dan is snel accelereren weer belangrijk.

Een paar dagen geleden in Kristineham geweest bij de TAGAB. 😀
8 van die zilveren ex 1043 van de OBB en Rc's vastgelegd, naast nog 4 Nohabs.
Morgen weer naar Stockholm.

Gr. Marcel
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
Ja, dat ze niet willen omlopen snap ik, maar ik zou me voor kunnen stellen dat ze daar beter treinstellen voor in kunnen zetten (of die moeten op zijn inderdaad).
Ik moet zeggen dat ik niet zo vaak in de omgeving Stockholm kom, dus dat kan ook verklaren dat ik het nog niet eerder heb gezien. 

Gaaf, mooie omgeving Kristinehamn.
Ik wil er liefst volgend jaar nog even naar toe om de havenbediening (mocht die er nog zijn, dat zoek ik tzt nog uit) vast te leggen.
Je zit vaker in Zweden?
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
schienenbus en michel, dank jullie wel.
peter,
bedankt. ja we hebben prachtig weer gehad.
marcel,
ah oke, bedankt voor de uitleg.
ik vind het wel leuke loc's.
peter,
blijft een mooi land he zweden. volgend jaar gewoon nog een keer.
Re: grootspoor foto's van Tim. Zweden 2017 de foto's
Zeker,

Ik ben er wel een beetje aan verslaafd (niks van te merken toch ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. westfalendampf Amsterdam, het filmpje!
peter,
haha, nee niks van te merken :P
ik vind het ook een prachtig land hoor ;)

hallo allemaal,
het heeft ruim 3 maanden geduurt maar hier is hij dan hoor. het filmpje van de 23'ers van de vsm in amsterdam tijdens westfalendampf.

het is een filmpje van bijna 7 minuten geworden. af en toe was de wind behoorlijk hinderlijk maar dat mag de pret niet bederven. veel kijkplezier.
Re: grootspoor foto's van Tim. westfalendampf Amsterdam, het filmpje!
Tim,

Het prachtige filmpje was die 3 maanden wachten waard. :) :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. achterstand en nieuw avontuur..... nog even gedult
hallo allemaal,
even een update van de stand van zaken in dit draadje.
ik heb een aardige achterstand opgelopen hier zie ik, vele foto's zijn weer zichtbaar gemaakt maar de foto's van vorig jaar toen de hondekop weer reed staan nog niet op het forum. deze zijn wel uitgezocht en staan momenteel al op flickr. komende week zal ik kijken of ik tijd heb om deze ook op het forum weer zichtbaar te maken.

dan heb ik nog de foto's van bijna een half jaar geleden alweer toen ik met remco en dave een dagje was wezen spotten, aii, das alweer een tijd geleden en slechts het filmpje staat hiervan online.
over 2 weken heb ik kerstvakantie en ik beloof bij deze dat deze foto's voor het einde van dit jaar online zullen staan.

gister heb ik (samen met remco) weer een nieuw avontuur beleeft. gister zijn wij namelijk met de ssn 01 1075 meegereden naar de veluwsche kerstmarkt en aan het eind van de dag ook weer terug. het was een superleuke dag en ik heb hiervan ook weer een reeks foto's en filmpjes gemaakt. in de kerstvakantie zal ik in ieder geval het filmpje gaan monteren (vind ik zelf leuker dan foto's uitzoeken) en als ik tijd en zin heb zal ik ook de foto's uitzoeken en online zetten.
onderstaande foto krijgen jullie alvast cadeau :P

dan was dit hem voor nu. nog 2 weken en dan ga ik werken om dit draadje weer up to date te maken en ervoor zorgen dat alle foto's weer zichtbaar zijn....
Re: grootspoor foto's van Tim. achterstand en nieuw avontuur..... nog even gedult
Heel herkenbaar....
Net begonnen met de videobeelden van afgelopen zomer.
En foto's....
Tja.
Een jaar of 3 achterstand denk ik :)
Re: grootspoor foto's van Tim. alle foto's weer online en eerste foto's SSN kerstrit
hallo allemaal,
vlak voor de jaarwisseling is het me toch nog gelukt om alle oude foto's weer online in dit draadje te krijgen. alles wat ik nog had is nu weer zichtbaar voor jullie. nu is het tijd om de foto's van 22 juli met (spotten met remco en dave) en de foto's van de ssn kerstexpress met remco uit te zoeken en online te zetten.

kerstexpress? ja, remco en ik zijn zaterdag 9 december met de SSN vanaf Rotterdam meegegaan naar Beekbergen, naar de veluwsche kerstmarkt. prachtige rit gemaakt, hoe verder we kwamen, hoe meer sneeuw er lag, en bij de fotostop in loenen hadden we een heuze sneeuwstorm. 'S ochtends vroeg zijn we naar Rotterdam vertrokken. eenmaal aangekomen op rotterdam kwamen we nog meer stoomtrein reizigers tegen. op het laatste werden de plannen gewijzigt, we vertrokken niet van spoor 15 maar van spoor 9, dus wij met zijn allen naar spoor 9 om de 01 1075 op te wachten.

stationsbord, stoomtrein onder railexperts naar apeldoorn by TimF44, on Flickr


railexperts 9901 met ssn rijtuigen te Rotterdam by TimF44, on Flickr
wacht, wat? een eloc? de 01 1075 is toch niet echt defect he? boemboemboemboem, me hart ging tekeer als een gek. wat ik later hoorde was dat de 9901 op rotterdam stond en naar amersfoort moest, en dat personeel toen besloten had om de 9901 erachter te hangen want 1 keer 1 trein laten rijden was goedkoper dan 2 apparte treinen. hiermee werd ook het omlopen op rotterdam omzeilt, maar het was wel iets waar niemand op zat te wachten. machinist van de 9901 vertelde ook van het was wel mooi toen we aankwamen op rotterdam want iedereen staat te wachten op de stoomtrein, en toen ze een eloc aan zagen komen gingen alle camera's omlaag.
we stonden wel helemaal langs spoor 9, 9 bakken ssn rijtuigen, een 01.10 die aan de voorkant net iets uitstak en de 9901. perron 9 stond helemaal vol.


01 1075 stoomt door de sneeuw by TimF44, on Flickr
helaas bleek het stuk amersfoort - apeldoorn eruit te liggen waardoor we dus niet via amersfoort - apeldoorn naar beekbergen konden en werden we omgeleid via utrecht, arnhem - dieren naar beekbergen. in utrecht ging de 9901 aan de achterkant eraf en als losse loc naar amersfoort. en in het oosten lag al een lekker laagje sneeuw. uiteindelijk was het een gelukkige samenstelling van ongelukjes want het bleek dat de draaischijf in beekbergen ook defect was en omdat we via dieren waren gekomen stond de 01 1075 al met de schoorsteen de goeie kant op richting apeldoorn. want terug konden we wel gewoon via apeldoorn. hierdoor hoefde de loc ook niet gedraait te worden. dus dat kwam nog goed uit ook.


fotostop loenen ssn 01 1075 in de sneeuw by TimF44, on Flickr


uitzicht op de veluwsche kerstmarkt by TimF44, on Flickr


kerstmarkt op depot beekbergen by TimF44, on Flickr


beekbergen, the christmas station. by TimF44, on Flickr


gekoppelde assen in profiel by TimF44, on Flickr


01 1075 stoom afblazen by TimF44, on Flickr


stop te Amersfoort by TimF44, on Flickr
terug via amersfoort. in amersfoort stond de trein niet als speciale trein, extra trein of stoomtrein op het bord, maar als internationale trein. van mij mogen ze met de 01 1075 best wel internationale treindiensten gaan rijden hoor :) :)

dit was hem voor nu eventjes. volgend jaar meer :P
iedereen een hele goede en veilige jaarwisseling en een heel goed, fijn, gezond, vrolijk en spoors 2018
Re: grootspoor foto's van Tim. alle foto's weer online en eerste foto's SSN kerstrit
 @citaat Leuk verhaal & mooie kieken. :thumbup: Bedankt Tim :important:
Re: grootspoor foto's van Tim. alle foto's weer online en eerste foto's SSN kerstrit
Leuk om te lezen en mooie foto's ook!
Re: grootspoor foto's van Tim. alle foto's weer online en eerste foto's SSN kerstrit
wim,
dank je, graag gedaan.
peter,
bedankt.
dit waren telefoon camera foto's, de rest van de foto's moeten nog uitgezocht gaan worden. momenteel ben ik eerst bezig om het filmpje online te krijgen.
Re: grootspoor foto's van Tim. filmpje SSN kerstexpress 9 december 2017
hallo allemaal,
de afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest het filmpje van de ssn kerstrit te monteren en online te krijgen.
het filmpje is (eindelijk) af en duurt 22 minuten 8o het langste filmpje wat ik tot nu toe heb gemaakt.
ondertussen ben ik ook nog bezig geweest met de foto's. alle foto's van 9 december staan ondertussen op Flickr maar ik moet het onderschrift nog aanpassen en dan zal ik ze ook in dit topic plaatsen.
maar nu eerst, de film. veel kijkplezier.
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 1
hallo allemaal,
het is alweer een tijdje geleden dat ik mee ben geweest met de ssn 01 1075, een wens die jaren op zich heeft laten wachten. enkele foto's had ik hier al geplaatst en ook de film van de rit. van de vele foto's heb ik een reeks uitgezocht die ik met jullie wilde delen van vandaag begin ik met deel 1.
voordat de stoomtrein binnenkwam hadden we nog wat tijd om een beetje rond te kijken en andere stoomtrein reizigers te ontmoeten.

Rotterdam CS met PBKA thalys en SGM sprinter by TimF44, on Flickr


Traxx E 186 142 op spoor 12 by TimF44, on Flickr


VIRM en VIRMm op rotterdam CS by TimF44, on Flickr


NSR traxx by TimF44, on Flickr

volgens de brief van de ssn zou de trein van spoor 15 vertrekken, dat werd op het laatste moment gewijzigt naar spoor 9. gelukkig stonden er nog meer stoomtrein reizigers op spoor 15 die remco en mij dat mede deelde en zo konden we met zn allen optijd naar spoor 9 voor de stoomtrein

koersbord perron 9A stoomtrein naar Apeldoorn by TimF44, on Flickr

op rotterdam centraal stond ook nog een ssn donateur die de machinst goed kent (ssn machinist de fluitkoning), de beste man besloot een telefoontje met de machinist te plegen om te vragen of ze al waren vertrokken richting centraal. de machinist antwoorde daarop dat hij een verrassing voor hem had, de 01 is kapot.... (je snapt wel dat iedereen een hartverzakking kreeg), de 8811 staat voor de trein (zie je het voor je :-) :-) ) en uiteindelijk kwam er dan toch een trein hoor

railexperts 9901 met SSN trein op Rotterdam CS by TimF44, on Flickr
de verrassing was dat de 9901, die op depot rotterdam stond, voor de trein hing. de loc moest naar amersfoort en men dacht, 1 trein laten rijden is goedkoper dan 2 treinen, zo gezegt zo gedaan, loc erachter, zo hoefde de 01 1075 ook niet om te lopen op rotterdam cs. maar niemand die hier verder vanaf wist dus grote paniek bij de reizigers en teleurstelling bij de spotters die massaal op de brug stonden te wachten om de 01 1075 te platen. (ze hebben wel humor daar bij de ssn, tot 2 keer aan toe vlak achter elkaar een groep liefhebbers een hartverzakking bezorgen)


SSN kerstman by TimF44, on Flickr
de kerstman is ook aanwezig


koersbord SSN kerstexpress by TimF44, on Flickr
en er hingen koersborden aan de trein

volgende probleem, tussen amersfoort en apeldoorn was de bovenleiding kapot en reden er dus geen treinen. ja, we zouden via gouda, amersfoort, apeldoorn naar beekbergen gaan. dit werd opgelost door de route te rijden via utrecht, arnhem naar dieren, bij dieren naar het vsm traject richting eerbeek loenen (waar nog een fotostop werd gehouden) door naar beekbergen.
probleem opgelost, tijd om eindelijk te gaan vertrekken

vertrek ssn kerstexpress met de 01 1075 uit rotterdam cs by TimF44, on Flickr


stoom VS electrisch. by TimF44, on Flickr


railexperts 9901 rolde achterop mee by TimF44, on Flickr
de 9901 liep achterop mee, panto's wel neer, de loc verpeste al het beeld maar het was helemaal verknalt als die de trein zou opdrukken >:-D


ICM4 komt langs stoomtrein by TimF44, on Flickr


binnekomst Utrecht CS met de 01 1075 by TimF44, on Flickr


binnenkomst Utrecht CS met de 01 1075 by TimF44, on Flickr


SSN te utrecht CS by TimF44, on Flickr
in utrecht ging dat oranje gedrogt er gelukkig af >:-D >:-D


stoomtrein naar Dieren by TimF44, on Flickr


Vertrek SSN uit Utrecht by TimF44, on Flickr


SSN onderweg in de sneeuw by TimF44, on Flickr


01 1075 dendert door Arnhem CS by TimF44, on Flickr


oud en nieuw te Arnhem by TimF44, on Flickr


SSN wisselt bij dieren naar het vsm lijntje by TimF44, on Flickr


Rangeren naar het VSM lijntje by TimF44, on Flickr


fotostop te loenen by TimF44, on Flickr
en we zijn in loenen aangekomen. hier werd een fotostop gehouden voor de reizigers. daar ga ik binnenkort mee verder in deel 2 :D :D
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 1
Deel 1 was al zeer de moeite waard Tim.
We w8en rustig af voor het tweede deel ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 1
Nounou wat een haat voor zo´n mooi Nez Cassé locje....  8o

Haha, maar mooie plaatjes hoor Tim!  ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 1
Mooi verslag!
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 1
Cees,
Bedankt. Ik ga kijken of ik vandaag deel 2 online kan krijgen.
Wouter,
Hahaha, geen haat hoor. Maar de loc zorgde wel voor paniekaanvallen. 9 december stond in het teken van stoom en dan verwacht je geen eloc ;) (stoom boven alles :D )
Peter,
Bedankt.
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 1
Tim,

Bedankt voor het kijkplezier van je prachtige foto reportage. :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 2
hallo allemaal,
hierbij dan deel 2.
vlak voordat we in loenen aankwamen moesten we nog wel even een tijdje wachten, want de VSM kersttrein hielt het spoor nog even bezet. nadat de vsm weer richting beekbergen was vertrokken konden wij naar het perron tuffen waar iedereen uit kon stappen om zijn foto te maken. nadat de deuren open zijn gegaan als een gek door de sneeuw naar voren gerent om een paar plaatjes te schieten zonder vele omstanders

drijfwerk SSN 01 1075 by TimF44, on Flickr


01 1075 in de sneeuw te Loenen by TimF44, on Flickr
de foto waar ik het trots op ben. een dampende stoomtrein in de vallende sneeuw op een lijntje zonder bovenleiding en links nog een oud armsein. hoevaak heb je nog zo'n kans? de foto van de eeuw al zeg ik het zelf.


01 1075 in de sneeuw te Loenen by TimF44, on Flickr


ik naast de 01 1075 in loenen by TimF44, on Flickr
mijn dag kon niet meer stuk. eindelijk een dampende 01.10 bewonderd en ermee gereden ook. en niet alleen op een museum lijntje waar ze 40/50 km/h uur rijden, maar ook over de hoofdlijn met snelheden boven de 100 km/h. geweldig

tijd voor een schijnaankomst voor de fotograven. trein werd terug geduwt naar net voor loenen om vervolgens met flink wat stoom en geluid weer aan te komen in de sneeuw. schitterend.

terugduwen van de trein voor schijnaankomst by TimF44, on Flickr


ssn 01 1075 dampend in een sneeuwstorm te loenen by TimF44, on Flickr


ssn 01 1075 als the polar express by TimF44, on Flickr


zij aanzicht 01 1075 by TimF44, on Flickr


fabrieksplaat op de cilinder van de 01 1075 by TimF44, on Flickr


cabine 01 1075 by TimF44, on Flickr


tender opschriften 01 1075 by TimF44, on Flickr
gaat toch aardig wat in zo'n tender, kneiters.

hierna was het tijd om in te stappen om door te reizen richting beekbergen. voordat we konden vertrekken werd de trein nog 1 keer terug geduwt tot net voor loenen om te wachten op de vsm kersttrein. nadat deze was aangekomen konden wij om de vsm trein heen rijden om richting beekbergen te rijden. eenmaal in beekbergen aangekomen ging de 01 1075 eraf.

rangeren te beekbergen by TimF44, on Flickr


rangeren te beekbergen by TimF44, on Flickr


01 1075 te beekbergen by TimF44, on Flickr
zo daar staat die hoor, na een lange rit werd hier de tender aangevult met water, de kolen in de tender naar voren geschept en het drijfwerk gesmeerd.


ik naast de 01 1075 te beekbergen by TimF44, on Flickr
ik nogmaals naast de 01 1075. man man man, wat een machtige machine is zo'n 01.10 nondeju. dit was het voor deel 2. in het volgende deel gaan we een rondje over de kerstmarkt en langs de draaischijf lopen.
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 2
Bedankt voor de fraaie en rillerige opnamen, Tim :important: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 2
Erg leuk om te zien!
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 2
Tim,

Ook deel 2 is  :thumbup: :thumbup:.
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 2
 B) Tim, dat zijn hele erge mooie foto's, echt magnifiek met de sneeuw erbij.

Dirk-Jan
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 2
Citaat van: h0_miessie op donderdag 15 februari 2018, 12:46:57
Tim,

Bedankt voor het kijkplezier van je prachtige foto reportage. :thumbup: :thumbup:
michel, graag gedaan

wim,
graag gedaan. het was zeker koud die dag. paar keer maar in de loods geweest om op te warmen. er was de mogelijkheid om in het stations gebouw te eten maar het was zo koud dat het rampvol zat in het stationsgebouw.
peter,
leuk om te horen, ik vind het leuk om mijn avontuur op deze manier te delen. het is toch weer een nieuw avontuur en tegelijkertijd iets wat niet heel vaak meer voorkomt tegenwoordig.
michel,
bedankt.
dirk-jan,
bedankt, zitten inderdaad een aantal opnames bij waar ik erg trots op ben. maar het is natuurlijk ook gewoon gaaf om naast zo'n machtige dampende 01.10 te staan.
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 3
hallo allemaal,
deel 3 alweer.
nadat de 01 1075 geparkeerd werd, werd de aandacht gericht op de kerstmarkt, stap 1: eten scoren, want zo'n lange verre reis maakte hongerig >:-D goed, de avondmaaltijd van remco en mij bestond uiteindelijk uit een 6 tal oliebollen en een broodje braadworst per persoon O:-D niet het gezondste maarja, voor een keertje moet het kunnen :P :D . nadat er ook weer wat in het maagje zat zijn we toch maar een rondje over depot en de kerstmarkt te lopen.

vsm 50 3654 naast de kolenkraan in beekbergen by TimF44, on Flickr
achter de 01 1075 op het zelfde spoor stond de koude 50 3654, naast de kolenkraan.


ssn kersttrein wordt weggezet door de VSM 2299 by TimF44, on Flickr
ondertussen wordt de ssn trein weggeduwt, want de vsm kersttrein moest ook weer gewoon langs het spoor passen. de 2299 duwde de trein voorbij het station, de wagons hebben een paar overwegen verderop gestaan.


de versierde vsm kerstloc, de 52 8139 by TimF44, on Flickr


verlicht drijfwerk 52 8139 by TimF44, on Flickr

nadat we deze ook hebben geplaat zijn we maar even een rondje op het depot gelopen, want er stond nog veel meer materieel mooi te zijn.

vsm 50 307 op de draaischijf in beekbergen by TimF44, on Flickr
op de draaischijf stond de versierde 50 307 te pronken


50 307 met grote oren en kerstmutsjes op de frontlampen by TimF44, on Flickr


de koude 44 1593 op depot beekbergen by TimF44, on Flickr


sik 307, 2412 en 44 1593  te beekbergen by TimF44, on Flickr


VSM TKp 23 by TimF44, on Flickr


VSM oersik 116 by TimF44, on Flickr


zij aanzicht VSM 50 307 op de draaischijf by TimF44, on Flickr


de oliegestookte 44 1085 te beekbergen by TimF44, on Flickr

goed, materieel gezien, plaatjes geschoten. nu nog een rondje op de markt. vele kraampjes met zelf gemaakte kerststukjes en dingetjes, een stand van de ssn, een stand van de vsm, en wat kraampjes waar je wat kan eten. uiteindelijk heb ik zelf nog de dvd van ssn 40 jaar en een grote stikker van de 01 1075 meegenomen. het was wel allemaal heel mooi
achterop op het plein reed ook nog een modelbouw stoomtrein, versiert met kerstlampjes.

miniatuur kerst stoomtrein te beekbergen by TimF44, on Flickr


de veluwsche kerstmarkt by TimF44, on Flickr
echte kerstsfeer, sneeuw, kraampjes, gezelligheid, lichtjes en natuurlijk de stoomtrein. ziet er geweldig uit :) :)


cabine paneel 01 1075 by TimF44, on Flickr
de cabine van de machtigste stoomtrein van nederland


het vuur van de 01 1075 by TimF44, on Flickr


uitzicht machinist van de 01 1075 by TimF44, on Flickr


kolen in de tender naar voren scheppen by TimF44, on Flickr


uitzicht machinist 01 1075 by TimF44, on Flickr


VSM 50 307 vanuit de 01 1075 by TimF44, on Flickr


ik op de bok van de 01 1075 als machinist by TimF44, on Flickr
ik op de bok, dat moest natuurlijk vast gelegt worden. dus remco maar even gevraagt of die een fotootje wilde maken. wat is het toch gaaf, zo'n machine en ik mocht even showen aan de kant van de machinist. persoonlijk vind ik stoker leuker, maargoed, voor de foto he :P man, wat een gafe machine (ik blijf het zeggen)

de laatste van vandaag

VSM 2299 rijd de ssn waterwagen naar het depot by TimF44, on Flickr
nadat de 2299 de trein had weggeduwt kwam de 2299 terug naar het depot met de waterwagen, zodat deze ook gevult kon worden met water voor de terugreis. ondertussen begon het al aardig te schemeren en na al die uren buiten waren remco en ik toch aardig bevroren dus besloten we om maar een lekker warm broodje braadworst te gaan halen en maar even ergens naar binnen te gaan om rustig wat te eten en op te warmen

binnenkort deel 4, want we zijn er nog niet doorheen hoor. kneiters.
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 3
Tim,

Ook deel 3 is weer een prachtige reportage om naar te kijken. :thumbup:
En je mag wel lachen hoor als je op de bok zit. :D
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 3
Hallo Tim,

Dank je wel voor het delen van deze mooie reportage.
Voor een Kerstexpress had je wel mooi weer.

M.vr.gr. Erwin
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 3
michel,
bedankt.
haha, tja, een machinist moet toch ergens wel een beetje serieus zijn om de trein netjes van a naar b te rijden, en met een stoomtrein al helemaal. werken op zo'n machine is geen grapje >:-D >:-D >:-D
erwin,
graag gedaan. ik vind het leuk om zijn mijn (of eigenlijk, ons, want remco was er ook weer bij) avontuur zo te delen. kunnen anderen ook een klein beetje genieten ondanks dat ze niet meewaren ;)
het was zeker mooi weer voor de kerstexpress. 9 december was ver voor kerst maar er heerste wel een kerstsfeer zoals het hoort, en met sneeuw erbij :) :) . we wisten dat we misschien wat sneeuw zouden krijgen maar deze hoeveelheid had ik in ieder geval niet verwacht. op rotterdam lag geen vlokje sneeuw. alleen maar regen. hoe verder we naar het oosten gingen hoe meer sneeuw er lag op het spoor en toen we bij de foto stop in loenen ook nog vallende sneeuw kregen was het compleet. unieke plaatjes en een schitterende dag
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 4
hallo allemaal,
deel 4 al weer. het waren toch iets meer foto's dan ik dacht :D
nadat we een lekker warm broodje worst hadden gegeten en een oliebol zijn we toch nog maar wat gaan rondlopen. we waren weer een beetje opgewarmt dus konden weer gaan strijden in de kou

01 1075 te beekbergen by TimF44, on Flickr
foto vanuit het stationsgebouw van beekbergen

ondertussen begon het al steeds donkerder te worden en foto's maken werd dus wat lastig. we waren ook alweer een behoorlijke tijd buiten aan het rondlopen en begonnen weer een beetje in te vriezen. we kwamen erachter dat de deuren van de vsm loods open stonden en daar hadden we nog niet gekeken, dus zijn we daar maar naar binnen gegaan om een beetje tussen het materieel door te lopen en wat met personeel te praten die aan het werk waren in de loods. ook de nieuwste aanwinst van de vsm, de 41 241 stond in de loods. deze staat daar ook alweer een paar jaar. men was hier vandaag een beetje mee bezig, wat pijpen schuren en schilderen bijvoorbeeld. je kon wel zien dat er aan gewerkt wordt. ook in het machinistenhuis waren ze bestig om weer een kolendeur in de ketel te maken, want de loc zal weer een kolen gestookte machine worden.

cabine VSM 41 241 by TimF44, on Flickr


drijfwerk VSM 41 241 by TimF44, on Flickr


fabrieksplaat 41 241 by TimF44, on Flickr


schilderwerk aan de 41 241 by TimF44, on Flickr
er werd live gewerkt aan de machine in de loods. toch leuk om er zo een keertje bij te staan, ook al stelt het niet veel voor. je ziet toch dat ze druk bezig zijn om weer een stomer op de rails te krijgen.


23 071 en 23 076 in de loods van de vsm by TimF44, on Flickr
er stond natuurlijk nog veel meer moois in de loods, namelijk de grijze, ofterwijl de 52 3879, de 64 415 en bijde 23'ers. personeel vertelde dat ze momenteel maar 2 bedrijfvaardige loc's hadden, de 52 8139 en 50 3654 en dat de rest buiten dienst stond voor winter onderhoud, maar dat ze van de zomer en tijdens terug naar toen wel weer 9 bedrijfvaardige machine's zullen hebben.

tijd om terug richting station te gaan want volgens het boekje zouden we met 40 minuten vertrekken van het depot, maar voordat het zover was zou er nog wat gerangeert moeten worden, 01 aan de waterwagen, 2299 die de wagons ophaalt, 01 + waterwagen die zich naar de voorkant van de trein begeven. dat is natuurlijk ook leuk om te zien. dus buiten bij het station maar gaan wachten totdat het zover was en ondertussen nog wat nachtelijke plaatjes geprobeert te maken.

dampende 01 1075 in de sneeuw by TimF44, on Flickr


drijfwerk 01 1075 met stoomwolken by TimF44, on Flickr


vsm 50 307 in het donker op de draaischijf by TimF44, on Flickr


01 1075 naast de kerstboom in het donker by TimF44, on Flickr


depot beekbergen in het donker by TimF44, on Flickr
rechts in beeld komt de laatste veluwsche kersttrein binnen tuffen op station beekbergen


ssn waterwagon by TimF44, on Flickr
nou, die hangt vast achter de 01 1075. nu nog de andere 8 wagons


01 1075 in het donker op depot beekbergen by TimF44, on Flickr
de laatste foto van beekbergen. hierna kwam de trein weer langs het perron en was het tijd om in te stappen om richting apeldoorn te gaan. want terug konden we wel via de oorspronkelijke route. en dan denk je dat de 01 1075 al het werk doet, neehoor. op het stuk beekbergen - apeldoorn liep de 2299 nog mee, sta je uit het raampje te kijken wachtend bij een overweg, hoor je bij het optrekken achter je opeens diesel gebrul. :? :? goed, gelukkig ging die er in apeldoorn ook af en zo konden we dan vertrekken vanaf apeldoorn richting rotterdam. op het vsm spoortje in apeldoorn was er de hele dag nog geen trein geweest, daar lag aardig wat sneeuw op en de 01 1075 had dan ook wel wat moeite om met een volle trein van 9 bakken te vertrekken vanaf apeldoorn, maargoed, het is de 01, die laat zich niet tegen houden door een beetje sneeuw. de loc ploeterde er trots doorheen en uiteindelijk belande we weer op de hoofdlijn waar we weer snelheid konden gaan maken.

onderweg werd het niet echt meer plaatjes schieten. terug op rotterdam nog een paar plaatjes geschoten en gewacht op het omlopen van de 01 1075.

ssn kerstexpress te rotterdam by TimF44, on Flickr


SSN trein op spoor 15 te Rotterdam CS by TimF44, on Flickr


omlopen SSN 01 1075 te Rotterdam by TimF44, on Flickr
de laatste foto. het was een zeer geslaagde dag en zeker voor herhaling fatbaar en stiekem hoop ik om dit jaar weer een (paar) keer de 01 1075 te spotten of mee te rijden, want het blijft een machtige machine :) :)
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 4
 :thumbup: :important:
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 4
 :) Hee Tim, tis weer  B) en  :thumbup:
Mooie plaatjes!

Dirk-Jan
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 4
Tim, bedankt,
voor je leuke verslag en mooie platen !  :thumbup: