Nieuws: Zet in je agenda!! Op 12 en 13 januari 2019 staan ook wij weer op de Nationale Modelspoordagen in Rijswijk!! Kijk in de kalender!
+  3railforum
|-+  Overige Spoorzaken
| |-+  Foto/Videohoekje Grootspoor
| | |-+  grootspoor foto's van Tim. film terug naar toen 2018 en binnenkort weer op reis
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omlaag

Auteur Topic: grootspoor foto's van Tim. film terug naar toen 2018 en binnenkort weer op reis  (gelezen 40853 keer)

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
Re: grootspoor foto's van Tim. fotoverslag ssn kerstexpress 2017 deel 4
« Reactie #300 Gepost op: zondag 18 februari 2018, 11:24:00 »

Tim,

Ook deel 4 is om van te smullen. :) :thumbup:

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #301 Gepost op: zondag 18 februari 2018, 18:44:51 »

wim (nobody),
bedankt voor je duimpje :)
dirk-jan,
bedankt :)
wim (Wim),
graag gedaan ;)
michel,
mooizo. was wel het laatste deel van de stoomtreinrit in december, maar heb nog zo'n ruim 250 foto's van het dagje spotten van de zomer van 2017 :D die moet ik nog eens uitzoeken :O . en als die ook op zijn wordt het tijd voor nieuwe avonturen >:-D O:-D

Vriendelijke Groeten,

Tim
zie ook eens Modelbaan Getswoud
mijn grootspoor foto's

ikke650

• Stamgast
    • Hembrug
« Reactie #302 Gepost op: zondag 18 februari 2018, 19:00:52 »

Hoi Tim,

Dank je voor deel 4.
Al vind ik het symbool van de waterwagen erg leuk gevonden, kon deze nog niet.
Omgekeerde postlogo van Duitsland.

M.vr.gr. Erwin
M.vr.gr. Erwin

Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

dp

• Vaste Gast
    • Treinenfoto's
« Reactie #303 Gepost op: woensdag 21 februari 2018, 14:42:09 »

Wederom fraai!
Peter

Voor meer bewegende treinenbeelden uit Zweden en Nederland EN vrachtwagen filmpjes, bezoek ook  http://www.trainsandtrucks.nl .

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #304 Gepost op: woensdag 21 februari 2018, 17:11:56 »

erwin,
ja ik vind de waterwagen en het symbool ook wel leuk, en de wagen past in de stam.
ik zag dat ze de laatste tijd naast de 23 023 ook bezig zijn met het 3e K1a rijtuig, wordt een stam van 10 rijtuigen :) :)
peter,
bedankt :thumbup:

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: grootspoor foto's van Tim. aankondiging nieuwe update: dordt in stoom 2018
« Reactie #305 Gepost op: maandag 28 mei 2018, 13:59:20 »

hallo allemaal,

afgelopen weekend was het 2 jaarlijkse evenement dordt in stoom. ook ik ben hier geweest. ik kwam voor de ssn (want de 65'er rijd weer :) ) maar als je er dan toch bent ook gelijk maar het hele rondje doen. ik heb zo'n 300 foto's en een reeks filmjes geschoten. filmpje wordt gemonteerd tot 1 geheel, foto's moet ik nog uitzoeken. maar er zitten weer update's met veel stoom aan te komen.
en ja, als je dan toch op dordrecht staat ook gelijk maar wat cargo treinen op de film vastgelegt. dus om de tijd van het monteren en uitzoeken van de foto's te doden heb ik alvast een filmpje van een 186 waarvan de machinist wel goed weet waar de toeter zit. vele toeters gehoord, want spoor 1 stond rampvol stoomtrein toeristen die een plaatje willen maken van de ssn locomotieven en dan niet achterom kijken of er iets aankomt en niet in de gaten hebben dat ze aardig op het randje staan. als er een trein aankwam kreeg je eerst een toeter, en meestel reageerde ssn personeel daar vrolijk op door de fluit open te gooien :) :)

goed, genoeg gelult, linkje van filmpje staat er. ik ga weer even verder. tot snel :D

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

dp

• Vaste Gast
    • Treinenfoto's
« Reactie #306 Gepost op: dinsdag 29 mei 2018, 10:19:07 »

:)
Mooi treintje.

Kleine (persoonlijke) tip.
Misschien heb je hem al, maar met een statief wordt het beeld nog prettiger om naar te kijken :)
Peter

Voor meer bewegende treinenbeelden uit Zweden en Nederland EN vrachtwagen filmpjes, bezoek ook  http://www.trainsandtrucks.nl .

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #307 Gepost op: dinsdag 29 mei 2018, 10:29:33 »

Statief had ik niet mee naar dordt. De cargo is eigenlijk snel gefilmt. Ik stond te wachten op het vertrek van de 65 018 toen ik dachter me een zware trein over het spoor aan hoorde komen en een toetertje. Dus snel omdraaien en filmen. Volgende keer met spotten neem ik hem denk wel mee omdat ik merk dat ik het filmen leuker vind dan het platen (bewegend beeld en met geluid)

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

dp

• Vaste Gast
    • Treinenfoto's
« Reactie #308 Gepost op: donderdag 31 mei 2018, 09:43:57 »

Ik baal ook met enige regelmaat dat ik 'hem' niet mee heb genomen.
Want uit de hand is echt veel minder mooi.
En ja, filmen heeft zo langzamerhand ook mijn voorkeur.
Al is een mooi genomen foto ook zeker fraai!
Peter

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: grootspoor foto's van Tim. nieuwe update's Dordt en terug naar toen 2018, stoom!
« Reactie #309 Gepost op: zaterdag 22 september 2018, 23:13:55 »

hallo allemaal,

het heeft een hele tijd geduurt maar er zijn op korte termijn weer update's in aantocht. De foto's van dordt in stoom staan online en zal ik binnen kort dan ook gaan plaatsen. naast dordt in stoom ben ik ook het hele weekend aanwezig geweest bij terug naar toen 2018 en thuis gekomen met ruim 880 foto's en 42 minuten film 8o . het zullen 2 filmpjes van ca 20 minuten worden, eentje van de zaterdag en een van de zondag. als warmloper heb ik wel al enkele filmpjes en ook de film van dordt is al een tijdje af en staat ook online, deze zal ik hier ook maar bij plaatsen.

om te beginnen een bijna 20 minuten durende film van dordt in stoom met het pendellen van de ssn.

een telefoon video van het vertrek van de 64 415 uit beekbergen naar apeldoorn. niet de beste kwaliteit.

en een filmpje van de terugreis van de ssn 01 1075 en 65 018 naar huis. deze kwam ik toevallig nog tegen op utrecht centraal toen ik moest overstappen, want ook ik was na de zondag bij terug naar toen weer onderweg naar huis.

en omdat ik ze bij de hand heb vast wat telefoon foto's van terug naar toen

VSM 44 1493 met een goederentrein by TimF44, on Flickr

SSN 01 1075 in het zonnetje in Beekbergen by TimF44, on Flickr

3 cilinder machines SSN 01 1075 en VSM 44 1593 in Loenen by TimF44, on Flickr

dubbeltractie SSN 01 1075 en VSM 44 1593. Links staat VSM 52 8139 klaar met een goederentrein by TimF44, on Flickr

VSM 64 415 bij de kolenkraan. by TimF44, on Flickr

Zaterdag line up met 50 0073, 50 307, 44 1593 en 50 3654 van de VSM by TimF44, on Flickr

Zondag ochtend goederentrein met VSM 44 1593 by TimF44, on Flickr

VSM 2459 te Loenen by TimF44, on Flickr

VSM 44 1593 als LLT in Apeldoorn by TimF44, on Flickr

Zondag line up met SSN 01 1075, VSM 23 076, SSN 65 018 en VSM 64 415 by TimF44, on Flickr

VSM 50 0073 in loenen met een flinke olie rookpluim by TimF44, on Flickr

SPM motorpost 3031 in Loenen by TimF44, on Flickr

dit was het voor nu eventjes. maar niet getreurt. ik ben snel terug met meer. en dan gaan we even terug naar Dordt, want die foto's zou ik nog delen met jullie. ;)

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

erik01

• Stamgast
Re: grootspoor foto's van Tim. nieuwe update's Dordt en terug naar toen 2018, stoom!
« Reactie #310 Gepost op: zondag 23 september 2018, 09:02:48 »

Hallo Tim,

Heerlijke beelden.
Dank dat je die met ons deelt.
Groet, Erik
Kom eens kijken bij mijn bouwproject http://forum.3rail.nl/index.php?topic=11580.0

en

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #311 Gepost op: zondag 23 september 2018, 09:43:55 »

Hoi Tim,

Bedankt voor het vele werk  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: grootspoor foto's van Tim. foto update Dordt in stoom 2018
« Reactie #312 Gepost op: donderdag 08 november 2018, 11:36:15 »

hall allemaal,
daar was ik weer. en nu heb ik dan eindelijk de foto's van dordt in stoom voor jullie. de volgende update zullen de foto's worden van het dagje treinen spotten met dave en remco van juli 2017 (ook alweer lang geleden :oops: ). de foto's van terug naar toen zullen nog even op zich laten wachten, omdat ik ergens had gelezen dat je vanaf volgend jaar moet gaan betalen bij flickr als je meer dan 1000 foto's wil uploaden (ofzoiets, ik ga er nog eens naar kijken). momenteel zit ik op 946 foto's, en met terug naar toen heb ik er ruim 880 gemaakt.
wel heb ik een 40 minuten duderende film van terug naar toen voor jullie klaarstaan verdeeld in 2 delen (een zaterdag en een zondag film :D ). dus voorlopig kan ik nog even vooruit. :)
genoeg gel*lt, we gaan door met de foto's:
zaterdag 26 mei zou ik met een kennis (een ssn donateur) een rondje dordt in stoom doen. de beste man was al eerder aanwezig, we hadden afgesproken dat ik hem zou opwachten op dordrecht centraal.

FLIRT en SGMm naast elkaar by TimF44, on Flickr

VIRM te Dordrecht CS by TimF44, on Flickr

SSN pendeltrein binnenkomst Dordrecht CS by TimF44, on Flickr

nadat ik me maatje gevonden had besloten we eerst nog even een pendelritje dordrecht centraal - dordrecht baanhoekweg te doen.

Onderweg naar Baanhoekweg met de 65 018 voorop by TimF44, on Flickr

Door de bocht vlak bij Baanhoekweg by TimF44, on Flickr

het frontje van de 01 1075 by TimF44, on Flickr

achterkant van de trein met de 65 018 by TimF44, on Flickr

foto in de trein. de 01 1075 naast een V200. 2 machtige machines by TimF44, on Flickr

mist bij Dordrecht Baanhoekweg by TimF44, on Flickr

wat die traktor kan, kan de 01 ook. by TimF44, on Flickr

terug naar Dordrecht by TimF44, on Flickr

vertrek uit Dordrecht met de 65 018 op kop by TimF44, on Flickr

ook de 65 018 staat een partij te dampen by TimF44, on Flickr

na het pendelritje besloten we maar even de stad in te gaan. met een oude bus gingen we naar de kade, waar nog een hoop stoomboten te zien waren.

een historische ns bus in Dordrecht by TimF44, on Flickr

een stoom aangedreven brandweer pomp by TimF44, on Flickr

bootje met kolen by TimF44, on Flickr
alle machines hebben natuurlijk ook kolen nodig. zou het toeval zijn dat dit bootje voorbij kwam? :D

nog meer stoomtreinen, wel kleinere by TimF44, on Flickr

uitzicht vanaf het water by TimF44, on Flickr

stoomboot van dichterbij by TimF44, on Flickr

na een tochtje over het water kwamen we aan bij een loods op de baanhoekweg. ook hier was nog wel het een en ander te zien.

stoomtraktor by TimF44, on Flickr

marklin modelbaan by TimF44, on Flickr

H0 baan met een BR 64 by TimF44, on Flickr

na ook hier een rondje gelopen te hebben zijn we op de bus gestapt. de bus bracht ons weer naar de plek op baanhoekweg waar de stoomtrein reed. dat vonden wij toch wel het intressantst en zijn hier nog even blijven hangen voordat we weer richting huis zijn gegaan.

terug bij baanhoekweg. 01 1075 staat klaar voor vertrek by TimF44, on Flickr

detail drijfwerk 01 1075 by TimF44, on Flickr

De 01 1075 langs het water. by TimF44, on Flickr

SSN 01 1075 by TimF44, on Flickr

65 018 hangt achteraan by TimF44, on Flickr

stoomtrein op Dordrecht CS by TimF44, on Flickr

eenmaal weer op dordrecht was het tijd om naar huis te gaan. alleen op dordrecht was het een grote chaos. er stond een cargo trein defect stil te staan. eerst kwam er een 189 voorbij die voor de trein ging, maar kwam geen beweging in. later kwam er nog een dubbeltractie 6400 voorbij en zo vertrok de trein uiteindelijk. arriva had flinke vertraging, waarvan de ssn uiteindelijk de schuld kreeg. en ook mijn trein reed niet, waardoor ik nog een uurtje langer op dordrecht stond en nog 1 allerlaatste keer die dag de stoomtrein kon platen :D

SSN 65 018 met sluitlichten aan als opdruk loc by TimF44, on Flickr

SSN 65 018 op kop te dordrecht by TimF44, on Flickr

dit was hem weer voor nu.

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
Re: grootspoor foto's van Tim. foto update Dordt in stoom 2018
« Reactie #313 Gepost op: donderdag 08 november 2018, 11:48:36 »

Mooie serie, Tim.
Bedankt voor 't mogen meegenieten.
Met vriendelijke groet: Wim.                                 Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: grootspoor foto's van Tim. film terug naar toen 2018 en binnenkort weer op reis
« Reactie #314 Gepost op: vrijdag 09 november 2018, 09:44:07 »

Wim,
geen probleem en graag gedaan.

Hallo allemaal,
de afgelopen tijd ben ik veel actief geweest in de wereld van hoofdlijnritten met stoomtractie. Ik ben nog lang niet klaar en mag zeer binnenkort weer op reis met stoom.
17 november rijd de 65 018 van de ssn zijn afscheidsrit 'letzte fahrt' zoals ze dat mooi noemen. de loc moet buitendienst voor een algehele revisie. Gisteren viel mijn kaart op de mat met een informatie brief. over de rit wordt vrij weinig bekend gemaakt, het enigste wat ik wel weet is dat de reis naar de veluwe gaat, naar de vsm. ik heb er in ieder geval weer heel veel zin in.
de vsm is geen onbekend terrein. ben daar al een aantal keren geweest. de laatste keer is nog redelijk recent, dat was met terug naar toen 2018. een weekend vol stomers, met 8 locomotieven van de vsm zelf en de 01.10 en 65 van de ssn. ook reden dieselloc 2459 en de 2299 mee in de dienstregeling. op het depot werd er nog af en toe wat heen een weer gerangeert met een sik. de foto's zullen nog even op zich laten wachten maar ik heb alvast een 40 minuten durende film voor jullie.
veel kijkplezier!

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

dp

• Vaste Gast
    • Treinenfoto's
Re: grootspoor foto's van Tim. film terug naar toen 2018 en binnenkort weer op reis
« Reactie #315 Gepost op: dinsdag 27 november 2018, 08:36:29 »

Erg fraai!
Peter

frans.m

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #316 Gepost op: maandag 03 december 2018, 22:51:29 »

Dank voor de mooie video's van terug naar toen.

Compliment waard !

Frans

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte