Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht

Gestart door marklintim vrijdag 15 mei 2015, 23:32:50

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 1 - ?
dank je jorg
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 2 - 3
hallo allemaal,
vandaag update 2, alles foto's zijn uitgezocht en er komt morgen nog 1 update en dan zijn we er doorheen.

DL1 dieselloc by TimF44, on Flickr


cabine DL1 dieselloc by TimF44, on Flickr


informatie DL1 dieselloc by TimF44, on Flickr


ik op de DL1 by TimF44, on Flickr


de Rus te Veendam by TimF44, on Flickr


T3-5933 in veendam by TimF44, on Flickr


de kop van de T3-5933 in profiel by TimF44, on Flickr


station Veendam by TimF44, on Flickr


de rus is omgelopen naar de andere kant van de trein by TimF44, on Flickr


klaar voor de terugreis by TimF44, on Flickr


drukte op station veendam, de T3-5933 staat lekker te dampen by TimF44, on Flickr


de dampende T3-5933 by TimF44, on Flickr

dit was hem voor nu, morgen de terug reis en een kijkje in de grote werkplaats
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 2 - 3
-Tim:
Dank voor het plaatsen van weer mooie plaatjes,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 2 - 3
graag gedaan jorg ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 3 - 3
hallo allemaal,
hier update 3 van de 3

terugreis naar stadskanaal by TimF44, on Flickr


twee nieuwschierige jongens by TimF44, on Flickr


beetje kolen op het vuur by TimF44, on Flickr


door de bocht terug naar stadkanaal by TimF44, on Flickr


de T3-5933 in de bocht opweg naar stadskanaal by TimF44, on Flickr


terugreis naar stadskanaal by TimF44, on Flickr


meer kolen op het vuur by TimF44, on Flickr


een oude spoorkraan by TimF44, on Flickr


restanten van een diesellocomotief by TimF44, on Flickr


rommelhoekje bij de STAR by TimF44, on Flickr


station Stadskanaal by TimF44, on Flickr


frame van stoomloc in de loods bij de STAR by TimF44, on Flickr


V 53 019 in de loods bij de star by TimF44, on Flickr


grote steek en ringsleutels aan de wand in de werkplaats by TimF44, on Flickr

dit waren de foto's van de star, ik bedacht opeens dat ik ook nog eens bij de zlsm ben geweest dus die foto's zal ik ook eens opzoeken.

Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 3 - 3
Hey Tim,
Mooie foto's.
Waren leuke tijden. :D

Groeten,

Remco
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 3 - 3
-Tim:
Zo te zien heb je een geweldige dag beleefd, met een mooie herinnering tot gevolg,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 3 - 3
Je zet me wel elke keer op de foto he ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 3 - 3
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 3 - 3
Mooie foto's Tim!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 3 - 3
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 3 - 3
Mooie foto's, Tim !  :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. STAR standskanaal 2010 update 3 - 3
remco,
bedankt waren zeker leuke tijden :D :-)
jorg,
jazeker. bedankt voor je duimpjes
tim,
moet je niet voor de lens gaan staan :D :D , maar welke foto als ik vragen mag? ik zie je niet staan tussen al die mensen :P
dick,
bedankt
wim,
dank je
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
          hallo allemaal,
          zoals jullie misschien wel gelezen hebben in mijn modelbaantopic, zie de link:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=46757.msg1085009#msg1085009, heb ik het idee om zelf een nederlands postperron te knutselen. ik zou binnenkort dan eens naar een bestaant postperron willen gaan om daar eens te kijken hoe het er ongeveer uitzag. op de volgende site: http://www.verlatenspoor.nl/reportage_postvervoer.htm zag ik dat er nog een aantal van deze perrons bestaan. mijn voorkeur gaat uit naar die van eindhoven. via iemand anders kreeg ik te horen dat een aantal die op deze site staan inmiddels gesloopt zijn :( ik heb even een paar vragen:
1. bestaat dit perron nog wel?
2. zo ja, is dit op loopafstand van eindhoven centraal?
3. zo nee, heeft eindhoven nog andere stations, en welke daarvan is het dichst bij?
4. is er een plek waarvandaan je dit perron goed kan zien?
hopelijk kunnen jullie mij helpen.[/list][/list][/list][/list]
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
is er niemand die me hier iets over kan vertellen??
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
De postperron in;
Eindhoven, Amsterdam en Zwolle zijn gesloopt.

Tilburg en Den Haag HS zijn een parkeerplaats geworden.

Roosendaal, Rotterdam, Sittard, Haarlem, Arnhem, Leeuwarden en Groningen bestaan nog, maar waarschijnlijk niet toegankelijk.

Deventer: bestaat nog en is toegankelijk.
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
Den haag ligt tegenover het perron. Dus goed te zien. En de kans dat je er ergens op kan is hier denk ik het grootst.
Roosendaal ligt 5 minuten wandelen van het station. En was vanaf de weg ook altijd wel zichtbaar.
Probeer Google  streetview eens in Roosendaal.grote kans dat je hem ziet.
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
Sittard ligt tegenover station ( perron )

Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
hallo allemaal,
bedankt voor de informatie. het ging mij eigenlijk vooral om eindhoven want dat is het voorbeeld waar ik mijn modelversie op wil gaan baseren.
het zijn een aantal verschillende modellen die nog bestaan, roosendaal bijvoorbeeld ziet er totaal anders uit dan ik in gedachten heb om na te maken. dat geld eigenlijk voor bijna allemaal, daar staat namelijk nog een groot gebouw aan vast. groningen zou ook kunnen als er geen gebouw aan vast zit/zat.
maar ik ben eens gaan zoeken en ik kreeg van iemand nog een linkje dat het postperron van eindhoven in augustes 2014 nog gebruikt is als spoor 34 wegens verbouwingen daar, ben ik eens gaan kijken op google maps. het lijkt erop dat het perron nog overeind staat: https://www.google.nl/maps/place/Eindhoven/@51.4426451,5.4818315,85m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47c6d91c67d47dc7:0x7f7a5d394bdcc373!8m2!3d51.4433908!4d5.4791711 foto's zijn van 2016 volgens google.
als ik dit vergelijk met de foto's van verlaten spoor: http://www.verlatenspoor.nl/reportage_poststations/eindhoven.htm zou dat hem moeten zijn en zou die nog moeten bestaan.
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
Als je eens in streetview kijkt, dan zie je de postperron echt niet meer staan hoor ;) Foto's uit de streetview zijn uit augustus 2015.
De luchtfoto's uit Google Maps dateren, indien niet geüpdatet, uit 2009.
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
hmm, het ziet er naar uit dat het inderdaad niet meer bestaat :( :-( :?
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
is er nog een postperron wat erg lijkt op die van ehv en nog wel bestaat? of zijn alle perrons due op dat kaartje staat de enige die nog overeind staan? en hoe zit het met die van 's-hertogenbosch?
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
Hallo Tim,

Het postperron in Eindhoven is er nog steeds, hoor. Niet meer zo herkenbaar als postperron, want het postkantoor dat er achter lag, is gesloopt. Het postperron is een tijd als spoor 34 voor de sprinter naar Tilburg in gebruik geweest. Je kunt het postperron heel goed zien vanaf het eerste perron (spoor 1). Er liggen 3 sporen tussen dat eerste perron en het postperron. Daar kunnen wel eens treinen staan, vooral in het weekend.

Het oude postperron in Rotterdam is ook goed te zien vanaf het station, vooral vanaf spoor 3.

Succes!

Roel
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
Fraaie foto's!
Re: grootspoor foto's van Tim. PTT postperron (eindhoven?)
Hoi Tim,
bedankt voor het delen van deze mooie foto's. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
hallo allemaal,
vandaag ga ik weer eens een dagje treinen spotten samen met mijn neef remco. wij wilden ook graag de 766 van stichting mat 54 4 (stichting hondekop) spotten die hier langs zou moeten komen. dat is gelukt. ik heb een filmpje gemaakt en wat foto's. hierbij alvast het filmpje, alle foto's zet ik morgen online.
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
Mooi filmpje Tim. :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
-Tim:
Dank voor het plaatsen van weer een mooi filmpje,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
Dat is mooi gelukt Tim, bedankt voor het plaatsen. :arrow: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
Mooi filmpje Tim  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik heb hem vandaag zelf in Lage Zwaluwe gefotografeerd. Hij is erg mooi geworden, complimenten voor deze vrijwilligers!
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
Leuk om te zien Tim!
Mooi treinstel ook :)

Ik heb geen idee of je het geld er voor (over) hebt, maar een statief maakt het beeld veel rustiger!
Voor heel weinig heb je al een redelijk fotostatief. Als je de camera laat staan (niet meedraait met de trein) voldoen die prima voor video!

Het is even investeren in geld en tijd (om hem op te zetten tijdens het spotten), maar het resultaat zal er wel naar zijn!



Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
Wat een schitterend treinstel is dat toch zeg!

Tof dat je het filmpje met ons wilt delen  :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
hoi michel,
dank je.
hoi jorg,
graag gedaan, dank je.
hoi cees,
jazeker, graag gedaan.
hoi dick,
dank je, ga je jouw plaatje ook nog ergens plaatsen? ben wel beniewd, zeker is hij erg mooi geworden, en een zeer groot compliment naar degene die hier 5 jaar hard aan hebben lopen werken. nu nog de details (klas en treinstel nummer bordjes) en dan is ie weer helemaal af!!
hoi dp,
ja he, zeker een mooi treinstel.
een statief hebben we wel, maar ik had deze met mn telefoon gefilmt, als ik met het fototoestel film komt er minder mooi geluid uit (vind ik) en kwa scherpte filmt mn telefoon niet slecht. maar ik wil zeker doorgaan met spotten en wie weet over een paar jaar een goede (film)camera (bewegende beelden zeggen meer dan foto's) en dan inderdaad een statief.
hoi rene,
vind ik ook (anders ging ik er mn bed niet zo vroeg voor uit :P )
altijd, graag gedaan ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
Citaat van: marklintim op maandag 04 juli 2016, 23:02:24
een statief hebben we wel, maar ik had deze met mn telefoon gefilmt, als ik met het fototoestel film komt er minder mooi geluid uit (vind ik) en kwa scherpte filmt mn telefoon niet slecht. maar ik wil zeker doorgaan met spotten en wie weet over een paar jaar een goede (film)camera (bewegende beelden zeggen meer dan foto's) en dan inderdaad een statief.
Goedemorgen Tim,
Ik film zo nu en dan ook met m'n smartphone. Die maken inderdaad vaak prima opnames (bij voldoende licht):

http://www.pixigo.nl/nl/manfrotto-manfrotto-universele-smartphone-houder.html
Werkt prima op elk statief en kost je 'de kop' niet :)

Groet,

Peter



Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. beginnen met mat 54
dat zou een optie kunnen zijn. maar ik denk dat ik nu nog uit de losse pols ga filmen en op een gegeven moment een normale goede video camera aanschaffen (vind video's maken leuker dan plaatjes schieten)
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. deel 1
hallo allemaal,
zoals jullie al gezien hebben ben ik afgelopen zaterdag (2 juli) een dagje met remco wezen spotten. we wilden in ieder geval de hondekop zien en dan door naar dordrecht zuid omdat daar goederentreinen langs zouden komen. we zijn ook nog op eindhoven geweest om te kijken welk team nou gelijk had over dat post perron. het is gelijk spel :P het overgrote deel is gesloopt, alleen de glazen achterwand stond er nog. heb daar geen moeite voor genomen om een foto van te maken. wel wat leuke treinen gezien op ehv dus het is niet helemaal voor niets geweest.

traxie traxxen langs Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


SLT te Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


DDZ te Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


NS traxx E186 118 over de HSL by TimF44, on Flickr


NMBS traxx 2806 IC brussel by TimF44, on Flickr


NMBS traxx 2806 IC brussel by TimF44, on Flickr


SLT op Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


SLT vertrek van Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


2 VIRM stellen door Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


VIRM door Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


VIRM langs Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


SLT te Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


NS traxx over de HSL te Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


NMBS traxx 2802 door Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr


SLT te Nieuw Vennep by TimF44, on Flickr
onze sprinter naar schiphol


VIRM op Schiphol by TimF44, on Flickr
trein naar eindhoven


ontkoppelen 2 VIRM stelllen by TimF44, on Flickr


Achter de VIRM stellen staat nog een mooi treinstel by TimF44, on Flickr


ontkoppelt by TimF44, on Flickr


mat 54 766 op de achtergrond by TimF44, on Flickr


line-up SLT, mat 54 en VIRM te Eindhoven by TimF44, on Flickr

wordt vervolgt... :P
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. deel 1
-Tim:
Het zijn weer prachtige plaatjes, dank voor het posten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. deel 1
Erg fraai!
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. deel 1
jorg,
dank je, graag gedaan ;)
peter,
bedankt.
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. deel 1
Het ziet er leuk uit Tim. Inderdaad wat Dp zei over dat statief is misschien een optie, ik werd een beetje duizelig achter m´n pc. :P

TIP! Ga altijd als je op een station gaat fotograferen, op het perron aan de overkant staan dan waar de trein vertrekt. Dan kun je meer de trein fotograferen. Voor de rest, GZD!
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. deel 1
Tim,
Dat zijn mooie foto's die je hebt gemaakt. :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. deel 1
En weer bedankt Tim voor n serie leuke foto's :arrow: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. deel 1
hoi wouter,
dank je. ja statief is een optie, maar werd je hier al duizelig van? 8o 8o
bedankt voor de tip, maar euh, bij de hondekop staan we dat toch ook?? en om nou steeds heen en weer te lopen  :? :?
michel,
dank je.
graag gedaan ;)
cees,
graag gedaan ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. filmpje
hallo allemaal,
de afgelopen tijd ben ik bezig geweest om van alle kleine filmpjes 1 filmpje te maken. hierdoor ben ik er niet aan toegekomen om foto's uit te zoeken.
hierbij het filmpje:

wat vinden jullie ervan??? (sorry voor het soms wegzakken van de camera, statief toch maar gaan opzoeken :P )
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. filmpje
Leuk om te zien Tim. Er kwam genoeg voorbij zo te zien!

Inderdaad zou een statiefje geen overbodige luxe zijn, maar daar hadden we het al over gehad ;)
Het zoomen tijdens het filmen wordt over het algemeen afgeraden (ik maak mijzelf er ook wel eens aan schuldig   :P :P), dus dat zou je nog achterwege kunnen laten.

Waar bewerk je de film mee?
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. filmpje
Citaat van: dp op dinsdag 12 juli 2016, 14:05:45
Waar bewerk je de film mee?
Zo te zien Windows Movie Maker ;)

Leuk filmpje Tim! Erg van genoten.

PS. Je schreef steeds ES64F4 of 189, het is allebei hetzelfde. ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. filmpje
hoi peter,
dank je, ja er kwam wel het een en ander langs.
statief hebben we al ergens liggen, ik zal hem toch maar eens gaan opzoeken ;)
bedankt voor de tip/het afraden, ik zal er op letten.
ik heb het bewerkt met windows movie maker, denk niet het perfecte programma. als jij een ander (beter) programma weet laat het me even weten, ben benieuwd :)
hoi wouter,
inderdaad windows movie maker.
dank je, fijn dat je ervan genoten hebt :thumbup: :thumbup:
zo'n vermoeden had ik al maar ik wist het niet helemaal zeker, dus had ik er voor de veiligheid ES64F4 van gemaakt omdat dat op de loc stond, stel dat er toch een verschil inzat had je wellicht nu geschreven, je schreef steeds 189 maar het is ES64F4 :D :D
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. filmpje
Tim,

zoals ik bij Remco al aangaf: Mooie foto's  :P :thumbup: :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. filmpje
 :thumbup:
Wat je prettig vindt werken is prima toch?
Ik het met Pinnacle Studio gewerkt, werkt op zich prima, maar was niet zo stabiel met HD (laatste versies schijnen beter te zijn).
Ook een tijdje Magix Movie maker geprobeerd. Daar kon ik niet aan wennen, maar anderen in mijn omgeving werken er met veel plezier mee.
Momenteel edit ik het meeste met Sony Vegas Pro, maar die is vrij prijzig als je hem legaal wilt hebben.

Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. filmpje
Leuk Tim dat je het filmpje met ons deelt, heb er met plezier naar gekeken.  :arrow: :thumbup:
en
over dat inzoomen, als je dat met beleid doet geen probleem, dan kan het zeker meerwaarde hebben.

Sucsez met je volgende filmpjes. :arrow: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. dagje treinen spotten met remco. filmpje
hoi martin,
bedankt.
hoi peter,
ik hoor het al, een aantal leuke programma's waarvan sommige een aardig prijskaartje hebben. ik blijf maar gewoon knutselen met windows movie maker :P
hoi ceess,
leuk om te horen.
dat is waar, zo zijn de meeste beelden een stukje ingezoomed zodat je niet het halve hekwerk en een seinpaal in beeld ziet, dan zie je minder van het spoor en de trein.
gaat goed komen.