hallo allemaal,
de afgelopen 2 weken ben ik op vakantie geweest in het prachtige zweden. naast de vele wandelingen in mooie gebieden en het bezoeken van zweden hebben we met de familie ook nog wat op het gebied van spoor gedaan. als eerste zijn we naar het plaatsje skara geweest waar een smalspoor stoomtrein rijd (meer mijn ding) en we zijn ook nog naar een museumtram geweest (remco zijn afdeling). ook nog een uurtje op een station gestaan maar die foto's moet ik nog even opzoeken.

daar staat de loc, goed onder stoom, NO 4. ik vond het (kwa asindeling) iets weghebben van de Duitse BR 74, maar dan de smalspoor versie

loc in profiel

stoomt goed.

de race diesel

die kwam nog een extra rijtuig in de trein rangeren.

daar is de loc

daar gaan we.

het was een erg leuk ritje.
door naar de museumtram (dat was volgens mij in goterborg).

daar komt die

de achterkant

bedieningsinstrumenten.

museumtram naast een modernere tram, ook dit was een erg leuk ritje
in zweden stond ook nog ergens onder een afdakje gestalde stoomloc uit de serie B1300 (de B1320) in volgens mij nog wel zeer goed staat.

de loc van voren

drijfwerk

andere kant drijfwerk

het lege kolenruim waar mensen graffiti hebben lopen spuiten.

B1320 uit 1917

mooi versierde schoorsteen

daar staat de loc

de tender.
ik zou zeggen naar nederland halen en stallen bij de zlsm (de zweedse stoomclub in nederland) dat zou erg mooi zijn

dit waren de foto's voor nu. ik zal eerst nog eens de foto's van het dagje spotten met remco uitzoeken en daarna verder gaan met de vakantie foto's.