Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

grootspoor foto's van Tim. Nieuwe foto's, hoofddorp amersfoort en utrecht

Gestart door marklintim vrijdag 15 mei 2015, 23:32:50

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 3
Hallo Tim,
Dank voor het delen.
In die middagzon staan ze er extra mooi op.
Groet, Erik
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 3
cees,
geen dank. ik vind het wel leuk om dit soort avonturen met jullie te delen. kunnen jullie ook nog een beetje meegenieten;)

erik,
graag gedaan
ja die middagzon deed erg goed zijn best die dag.

Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 4
hallo allemaal,

vandaag deel 4 alweer. we zijn in de vorige update aangekomen in beekbergen. in beekbergen kon je rond lopen over het depot en stond nog een programma te wachten rond de draaischijf. de 64 415 is met ons meegereden naar beekbergen, achterop de trein. de 65 018 is nog in loenen, maar zal snel ook arriveren in beekbergen.

rond de draaischijf stonden meerdere locomotieven opgesteld, van links naar rechts zien we de 3 cilinder 44 1593, loc 50 307 en de 23 071 waarvan de lichten ontstoken zijn.


iets verderop staat nog een machitige BR 44, de 44 1085 van de voormalige bundesbahn, maar dan als oliestoker. de 44 1593 is een ex reichsbahn loc.



de 2019 staat ergens achterin verstopt, hier staat ook nog een plan K rijtuig.


de vsm 64 415 is wat aan het rangeren


naast de TKp 23 die in het zwart met rood naast de 44 1085 rond de draaischijf staat, heeft de vsm nog een tweede TKp, de TKp 5353, deze staat ook weggestopt naast de loods in beekbergen.


in de loods zien we de 52 8139


naast de reko 52 staat nog een originele altbau 52, de grijze 52 3879


op dat moment werd er nog gewerkt aan de grijze 52. het schijnt dat de ketel van de 52 weer dicht gebouwd is en dit weekend onder stoom staat voor beproevingen.


de 64 415 staat inmiddels op de draaischijf en is op zoek naar een mooi plekje rond de draaischijf


de 01 1075 is inmiddels ook van de trein gehaald en staat hier zijn watervoorraad bij te tanken. ook de waterwagen zal volgetankt worden


nog een keer de 01 tijdens het water nemen, de machine had heel veel dorst


rondom de draaischijf, van links naar rechts zien we oersik 116, TKp 23, 44 1085, 64 415, 44 1593, 50 307 en de 23 071. een aardig rijtje bij elkaar.


een Slask, 44 en 64 bij elkaar in het zonnetje te beekbergen


inmiddels is ook de 65 018 in beekbergen aangekomen, deze werd direct naar de draaischijf gedirigeert.


de 65 is een zeer grote tenderlocomotief


frontaal op de loc, rond de draaischijf is het aardig druk



de 65 018 gefotografeerd vanaf de 64 415


de 23 071 en 01 1075 naast elkaar, het begint ondertussen al een beetje te schemeren


nog een keer de 65 018 op de draaischijf


niet lang daarna werd er een toespraak gehouden. de gehele toespraak is te beluisteren in de eerder gedeelde film.
hierna ging de 65 018 van de draaischijf af en moest de 01 er nog op. daarna werden de loc's nog schoongemaakt en voorzien van kolen en vervolgens konden we vertrekken naar Rotterdam. maar dat zien jullie allemaal in het laatste deel van deze update serie.
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 4
Hi Tim,

Mooie plaatjes die mij er ook aan herinneren om weer eens in Beekbergen te gaan kijken.

groet
Harald
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
hoi harald,
bedankt, en ja af en toe is het wel leuk naar de vsm af te reizen. vooral als er wat meer bedrijvigheid is, zoals met terug naar toen of hemelvaart, of in dit soort gevallen als de ssn op bezoek komt :D er staat veel mooi spul in beekbergen. vooral de 2000 vind ik erg interessant, maar daar zijn er momenteel ook maar 2 van in nederland waarvan 0 bedrijfsvaardig, maar de 2019 heeft al wel een goed uiterlijk.

hallo allemaal,

vandaag de laatste update van de afscheidsrit van de 65 018


na de sinterklaas intochten in apeldoorn en eerbeek kwam de 23 076 ook nog even showen bij het afscheidsfeest van de 65 018. de loc stond vrolijk mee te zoemen bij de toespraak over de 65 018 rond de draaischijf. door de opstelling van de 64, 65, 01 en 23 dachten enkele mensen dat er een fluitconcert zou komen na de toespraak, helaas bleef deze uit :-(

tijd om een hapje te gaan eten en nog een laatste rondje over depot te lopen voordat het donker gaat worden

VSM 50 3654 met open rookkastdeur in de loods te beekbergen


kijkje in de rookkast van de 50 3654


en deze moest natuurlijk ook nog op de foto, de machtige BR 41 met neubau ketel en frontlichten in de omloop. ik kan niet wachten totdat deze loc weer onder stoom staat. persoonlijk zou ik het nog gaver vinden als de 41 105 van de ssn weer kan rijden, want met oliestook installatie vind ik deze 41'ers nog stoerder :)


buiten stond wel een grote andere stoere oliestoker, namelijk de 50 0073 (ook wel bekend als 50 3666)


tijd om wat te gaan rangeren, de 01 1075 gaat ruimte maken....


?.zodat de 65 018 de draaischijf kan verlaten


de 65 018 wordt op een plek gezet waar het drijfwerk gesmeerd kan worden


het drijfwerk van de 65 018, met lampjes :)


ondertussen bedacht ik mij dat er achter de loods in beekbergen nog een 52'er staat welke ik al een tijdje wilde platen, helaas bedacht ik mij dat te laat. het begon al aardig te schemeren en daardoor is de foto ook niet helemaal scherp. het was aardig fris en ik had ook geen statief bij me (stom natuurlijk) nu vragen jullie je natuurlijk af, wat is er zo bijzonder aan deze ver weg gestopte roestige 52.80? in het jaar 2000 ben ik in het amc in amsterdam geboren, enkele jaren geleden ben ik erachter gekomen dat de 52 8091 van 1997 tot 2003 bij de ingang van het amc heeft gestaan. ik heb daar ook een foto van gezien in het boek 'treinen in beeld deel 10' veluwsche stoomtrein maatschappij 1975 - 2015. de eerste opmerking die ik maakte bij het zien van de foto was: daar ben ik dus besmet geraakt met het stoomtrein virus >:-D . tijdens terug naar toen is het onmogelijk om bij die loc te komen, nu het rustiger op depot was zag ik een kans en die wilde ik toch graag nemen, ondanks dat het al schemerde. andere keer beter, maar ik heb hem wel al in ieder geval >:-D


de 01 1075 heeft ook maar plaats genomen op de draaischijf om gedraaid te worden. inmiddels is het al aardig donker geworden en werd het voor mij heel lastig om fatsoenlijke foto's te maken. toch heb ik er nog een paar geselecteerd die ik met jullie wilde delen.


depot beekbergen


de 65 018 wordt voorzien van kolen.

hierna zijn we weer naar de trein gegaan om weer richting dieren en vanuit dieren naar rotterdam gegaan. bij immenberg kregen we nog een noodremming. er stonden blijkbaar camera's voor een afscheidsvideo maar dat waren ze even vergeten werd er omgeroepen. de ketel mag dan afgekeurd zijn maar de remmen zijn nog goed. de trein stond heel snel stil en de deuren van de coupe's vlogen open.


station utrecht centraal. blijft een leuk gezicht zo'n oude trein op zo'n modern station.



eenmaal teruggekomen in rotterdam kwam ik erachter dat de terugreis is verlopen volgens duitse afscheidsrit praktijken. op de rookkastdeur getekend letzte fahrt en een datum. een leuk extraatje. dat moest ook nog even vast gelegt worden :D


wat dichter bij genomen. ingezoomed op de rookkast deur. toch wel geinig dat ze dat gedaan hebben


de allerlaatste, om het af te leren. het blijft een gave tenderloc.
in december kwam het nieuws naar buiten dat de loc zal verhuizen naar de vsm voor een periode van 10 jaar, waar de loc gereviseerd en gebruikt zal worden. hierdoor wordt de enigste vertegenwoordiger van de BR 65 niet opgeborgen in een loods, maar kan op een rustiger tempo genieten van haar pensioen. de loc blijft wel in handen van de ssn. grote vreugde onder de stoomtrein hobbyisten toen dit nieuws naar buiten kwam. een mooie samenwerking tussen de ssn en de vsm.

nadat de 65 buiten dienst was gesteld kon de revisie van de 23 023 worden afgemaakt. de oververhitters werden uit de 65 gehaald en in de 23 geplaatst, evenals de atb. 25 mei gaat de 23 023 zijn eerste publieksrit rijden. het plan is om daar achteraan te gaan want de trein gaat rijden vanuit rotterdam via gouda, amsterdam en haarlem naar tata steel.
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
Mooie opnamen. Vooral de nachtfoto's vind ik zeer sfeervol.  :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
Fraaie plaatjes van machtig mooie locomotieven  :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het delen  :)

:idea: Had je bij het fotograferen van de 01 1075 de iso van de camera niet nog een standje maximaal kunnen zetten? Of is iso 800 de max van je toestel?
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
 @citaat Hogere ISO waarde kan dat grote contrast ook niet overbruggen.
Enige mogelijkheid: Meerdere opnamen met verschillende belichtingen en daar een HDR afbeelding van knutselen.
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
Wim,
Bedankt. De nacht foto's waren erg lastig te maken uit de losse pols. Velen zijn verpest. Ik heb de beste geselecteerd om te delen met jullie want zelf vind ik de nachtfoto's ook erg leuk. Schept veel sfeer, zeker met een stoomloc.

Barry,
Bedankt. Machtige stoomlocomotieven zijn het zeker.
De iso kan wel hoger opgeschroeft worden. Het is maar een simpel toestel en ik weet ook niet alle functies. Volgens mijn vader zit er wel een 'nacht' stand op het toestel. Wel weet ik hoe je een timer kan instellen op het toestel. Een volgende keer gaat er sowiso een statief mee in de tas en moet mijn vader mij maar even vertellen waar de nacht stand zit. Dan zet ik hem voor de avond plaatjes op een statief, in de nachtstand met een timer. Klikken om af te tellen en dan niet meer aanraken tot de foto genomen is.
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
Mooie Foto`s Tim
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
Tim,

Wederom genoten van je prachtige fotosessie. :) :thumbup:
Zeker leuk om het oude en het nieuwe materiaal naast elkaar te zien staan in het station. :)
Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
Leuk om te zien!
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
Nathan,
Dank je wel.

Michel,
Fijn dat je genoten hebt.
Wat nog leuker is zijn de reacties van die niets vermoedende reizigers. Op gouda stond een groepje jongeren destijds die heel erg verbaast waren dat er ineens een oude stoomtrein aan kwam zetten. Met uitspraken als 'wajoow', 'kan je hier gewoon in meereizen' en 'kan je gewoon instappen als je bent ingecheckt' was duidelijk te merken dat ze zwaar onder de indruk waren. Ik heb ze maar even snel op de tekst 'stoom stichting nederland' op 1 van de rijtuigen gewezen en gezegt dat ze daar maar even op moeten googelen als ze een keer mee willen :D

Peter,
Dat vind ik nou ook. En ik vind het ook leuk om dan de avonturen met jullie te delen.
Volgende halte: koblenz museumwochenende, het aftellen is begonnen. Nog 39 dagen :D
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN 23 023 hoogoven express
Hallo allemaal,

daar was ik weer met verse foto's. 25 mei reed de 23 023 zijn eerste publieksrit in 12 jaar. Als stoomgek ben ik daar natuurlijk achteraan gegaan :D
ik had belooft in dit topic wat foto's te plaatsen en heb daarom vast een kleine selectie gemaakt. maar ik heb natuurlijk meer dan 11 foto's gemaakt :D
het overgrote deel van de foto's moet ik nog uitzoeken. ik had die dag een spiegelreflex camera te leen wat in het begin wel even wennen was maar uiteindelijk zijn de plaatjes toch redelijk gelukt vind ik. niet allemaal natuurlijk maar daar ga ik nog een keer rustig naar kijken.
alvast een paar plaatjes voor het genot:

SSN 23 023 doorkomst bij Abcoude by TimF44, on Flickr


SSN 23 023 stoomt door Haarlem by TimF44, on Flickr



Stomen op Beverwijk by TimF44, on Flickr


Vertrek Beverwijk by TimF44, on Flickr


SSN 23 023 by TimF44, on Flickr



23 023 ontmoet een 189 op de westhavens by TimF44, on Flickr

als toetje nog een vieze stinkdiesel >:-D (welke ik overigens ook nog nooit eerder op de foto heb gehad)

SMMR 2225 brengt de lege trein naar Beverwijk by TimF44, on Flickr


SMMR 2225 by TimF44, on Flickr


SMMR 2225 achterop de hoogoven express by TimF44, on Flickr

dit was het voor nu dus even, maar er komt dus nog veel meer aan :) en met begeleidende tekst uiteraard ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN 23 023 hoogoven express
Mooie update weer!
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
hallo allemaal,

sinds de eerste rit van de 23 023 is het hier aardig stil geweest. toch is het op gebied van grootspoor niet stil geweest, alleen wegens gedoe van flickr, tinypic etc wist ik even niet meer hoe ik nou mn foto's moest delen. momenteel gebruik ik google foto's en dat bevalt prima.
wat heb ik allemaal geplaat afgelopen periode:
-sommerfest koblenz
-terug naar toen 2019
-ssn stoomdagen 2019
-roestrijden hsl
Binnenkort zullen de foto's hier verschijnen. Alvast een voorproefje























tot snel
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
Hallo Tim,
Dank voor delen
Zijn weer mooie foto's. :thumbup:
Dat beloofd wat voor wat gaat komen.

Groet, Erik
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
Uw onderste foto is niet zichtbaar
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
Erik,
Bedankt.
Alle dagen zullen stuk voor stuk behandeld worden.

Johnny,
Mag het 'je' zijn? Ik ben pas 19 hoor :D
Wel weer vreemd dat de onderste niet zichtbaar is. Ik zie hem wel. De een naar laatste foto komt uit hetzelfde album.
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
Prachtige foto's Tim. :thumbup:
Helaas kan ik foto 2 en de laatste niet zien.:-(
Nu zie ik ze wel Tim. :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
 8) Ik zie 9 foto's in Edge en in Chrome.

Enne Tim, het zijn plaatjes van plaatjes. B) :thumbup:
Die grote stomers waren, zijn en blijven mooi. O:-D

Dirk-Jan

Edit:
8) Die laatste zwart/wit zie ik dus niet.
Dank u Meneer Wim. O:-D
Re: grootspoor foto's van Tim. Nieuwe update's op komst
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 29 januari 2020, 16:11:58
8) Ik zie 9 foto's in Edge en in Chrome.
Ik ook, evenals in Firefox. Maar... er staan 10 foto's. De laatste (10e) wordt als inrijverbodbord (in zwart/wit) getoond.
Re: grootspoor foto's van Tim. Alpen express en DB cargo 1611
Hallo allemaal,
Vanmiddag zal ik, zoals beloofd, eens wat foto's delen die ik nog niet met jullie gedeeld had. Ik hoop dat het nu lukt om alle foto's vanuit google photo's zichtbaar te delen.
Als opwarmertje heb ik een filmpje van afgelopen weekend. Ik had gehoord dat de 1611 van DB cargo langs Hillegom en Lisse zou rijden. Daarnaast reden er vrijdags 2 Alpen express treinen. Normaal werk ik vrijdag avond (vakken vullen) en wordt het kwa tijd heel erg krap om dan de alpen express vast te leggen. Omdat er nu twee reden, waarvan de eerste een uur eerder dan de standaard tijd, had ik tijd om die vast te leggen en dat heb ik dan ook gedaan. De 1600'en van DB cargo wou ik ook graag nog een keer hebben. Per 31 maart gaat deze loc's buiten dienst, en van de vloot die ze ooit hadden rijden nu nog slechts de 1611 en 1615.
Hierbij het filmpje, veel kijkplezier.


Vanmiddag dus een foto update ;)
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 1
Hallo allemaal,

Voor vandaag doe ik het eerste deel van het Koblenz sommerfest van 2019 met jullie delen. In 2019 ben ik met een maatje van mij naar Koblenz geweest. Vrijdag zijn we heen gegaan en zondag avond weer terug. Op donderdag ben ik naar hem toe gegaan. Donderdags heb ik ook nog wat treinen gespot.
Vrijdags reed de SSN 01 1075 met de waterwagen naar Duitsland omdat de loc daar enkele ritten zou verzorgen. Wij besloten om vrijdags eerst de 01 1075 bij Dulken vast te leggen, en vanaf daar naar Koblenz te gaan. Nadat we eenmaal in Koblenz waren aangekomen zijn we naar het Hauptbahnhof gegaan om daar wat transportjes vast te leggen. Uiteindelijk kregen we daar van een Duitse hobbyist de tip dat er een ICE TD via een lokaalspoorlijntje overgebracht zou worden naar koblenz, en meneer wist wel een leuk foto stekje. Daarop besloten wij om die plek op te zoeken. Voordat het sommerfest uberhaupt begonnen was had ik al een leuke collectie foto's geschoten.

In Amersfoort stond plan V 904 opgesteld


Daarachter stonden de 6701 en 6705. De 6705 schijnt in handen te zijn van railexperts momenteel.


Ook de V100 093 was in Amersfoort te zien.


en ik heb mijn favoriete 1600 vast kunnen leggen. helaas wel ingeklemd tussen een aantal andere loc's, maar dat maakt niet uit.


ook deze volkerrail stopmachine kwam nog even langs.

hierna ben ik verder doorgereist richting mijn maatje, volgende stop, Nijmegen


in Nijmegen stond de 766 opgesteld

Nadat we elkaar gevonden hadden zijn we naar Venlo gereden om daar wat rond te kijken. 's Avonds hebben we in die omgeving ook even wat gegeten, en zo was de donderdag alweer om.



railexperts 1251 stond in venlo opgesteld.


ook de captrain 186 154-1 stond in venlo opgesteld


tegen het einde van de dag kwam deze cargo nog doorrijden.


Vrijdags zijn we dus eerst richting Dulken gereden. Als eerste kwam er een 189 met containertrein langs


niet lang daarna kwam de 01 1075 van de ssn langs. met een fluitje naar de spotters :P

Nadat de 01 door was gestoomd besloten we bij Anrath nog een poging te doen, maar dan met tender voor.

eerst kwam dit dingetje nog langs


daarna nog een leuke cargo


en toen was de 01 weer in beeld. met een hoop rook en alweer een fluitje voor de spotters :D


eenmaal in koblenz aangekomen zijn we na inchecken doorgelopen naar hauptbahnhof, waar we overigens niet heel lang hebben rond gehangen voor we besloten ergens anders leuke plaatjes te gaan maken O:-D


Als laatste nog de ICE TD op een lokaalspoorlijntje. Dit spoorlijntje werd zelfs nog bedient met een Arm sein en dit was dan ook een beeld wat je niet vaak ziet.


en dat leverde mooie en unieke plaatjes op.

Dit was hem voor nu. De volgende update zal de zaterdag update zijn.
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 2
Hallo allemaal,

Het is weer tijd voor update want ik ben nog lang niet door mijn foto's heen.
We zijn inmiddels bij de zaterdag van Koblenz. 'S ochtends vroeg zijn we naar Koblenz hauptbahnhof gelopen vanaf het hotel om daar de boemel naar het museum te pakken.

aan de ene kant stond een dieselloc van de serie 218


aan de andere kant van de trein stond een E10


bij het binnenkomen in het museum reden we nog langs een TEE van het type VT11.5


Wat een mooie grote dieselloc is zo'n 218 toch


de eerste stoomloc stond ook al snel op de foto, dat was deze mooie BR 78. De BR 78 stond ook al een tijdje op mijn lijstje om te platen en te bestuderen. De BR 78 was gelijk kassa voor mij, want deze loc verrichte voetplaat ritten. Na het bewonderen van deze loc heb ik een pendelrit in de cabine van de loc gedaan over het museum terrein. :)


de tweede stoomloc, loc de ardelt.


en rond de draaischijf stond nog een leuke locomotief, de 01 1100. Zo'n 01.10 blijft een intressante machine :O


en de 78 468 ging een rondje doen, dat leverde plaatjes met leuke stoompluimen


naast de stomers was er nog veel meer te zien op het terrein natuurlijk, zoals deze 181 en E40


en ook een railbus was er te zien


aankomst van de eerste gastloc, de V200 033 komt binnenrollen in koblenz


na wat rangeerwerk werd de V200 op het terrein vlak bij de draaischijf in een vrij gebied opgesteld. zo konde er ook mooie plaatjes gemaakt worden.


niet lang daarna kwam de 01 118 aan in koblenz en passeert op de foto de 78 468. Dit was voor mij de eerste en laatste keer dat ik de 01 118 op de foto kon krijgen. De loc is verkocht aan een particulier en van wat ik begrepen heb wordt de loc nu afgeschermt van de buiten wereld.


mn lievelings pacific blijft toch de 01.10, maar zo'n 01 met wagner windleibleche vind ik toch ook wel gaaf.


ook nog maar even de boemel op de foto gezet. Nu even de E10 goed in beeld.


daarna ben ik de 01 118 maar even gaan inspecteren :D


wat een machine


in mijn beste duits heb ik geprobeerd te vragen of ik even in de cabine mocht kijken. Het personeel begreep me gelukkig dus kon ik de bok op klimmen. fotootje van het machinisten uitzicht.


de cabine, allemaal hendeltjes voor de bediening van de loc


en we gaan weer langs de lijn staan, want de locparade kan elk moment gaan beginnen. maar voordat die begint, eerst nog een bouwtrein.


die kom je ook niet dagelijks tegen.

dit was hem weer voor nu, de volgende keer ga ik de foto's van de locparade met jullie delen.
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 2
Mooie update!
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 3
peter,
bedankt.

Hallo allemaal,

Na een kleine post pauze gaan we door waar we gebleven waren. We slaan wel een stuk over in tijd, namelijk de locparade. Waarom? In de film die ik als laatste ook zal delen met jullie is van vrijwel elke trein wel een foto te zien die in de locparade voorbij kwam. Daarbij heb ik heel veel foto's geschoten tijdens de locparade, en zal alleen de parade al het topic aardig opvullen. Ik zal wel de link naar het album met jullie delen.

na de locparade heb ik nog een voetplaatrit gemaakt met de 78 468. Als stoomliefhebber kon ik die kans niet laten liggen :D


na de voetplaatrit en na nog een rondje over het terrein gelopen te hebben besloten we maar even richting hotel te gaan. het was behoorlijk warm, en omdat de weervoorspelling van te voren iets heel anders had gemeld hadden we geen zonnebrand creme mee. Ik was ondertussen al aardig rood geworden.


de E10 achterop blijft ook een leuke loc


na wat verkoeling en een droog setje kleding (ik zweete als een otter) zijn we naar koblenz hauptbahnhof gelopen. Daar hebben we de v200 033 weer opgewacht welke aan het einde van de dag weer terug zou gaan, maar eerst kwam er nog een goederentrein langs.


en daar is ie dan.




nog 2 leuke goederentreintjes en toen was het tijd om maar ergens wat te gaan eten en zo was dag 1 alweer ten einde.

zondag 23 juni

zondag ochtend stond de wekker al weer vroeg. 'S ochtends vroeg zou er namelijk een TEE zug een rondrit doen. en dat was ook wel de moeite waard om vast te leggen.


na de TEE zijn we naar Koblenz hauptbahnhof gelopen, in de buurt een ontbijtje gescoord, nog even een goederentrein geklikt, en toen was het tijd om op de museumpendel te stappen naar het db museum.


daar was de E10 weer, tijd om naar het museum te gaan.


op het museum was het vrij rustig dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 01 1100 nader te inspecteren :D


en ook deze twee werden uitgebreid bestudeerd, maar dat in de volgende en tevens laatste update
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 3
 @citaat Mooie opnamen. Bedankt :important:
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 3
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 3
Leuke foto's

groet
Harald
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 3
Prachtige foto's Tim uit Koblenz. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 3
Mooie foto`s Tim
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 4
Wim,
Bedankt en graag gedaan.

Harald,
Dank je.

Michel,
Bedankt.

Nathan,
Dank je wel.

Hallo allemaal,

Vandaag dus alweer de laatste serie foto's uit koblenz. En als afsluiter een film en de link naar het album, voor de overige foto's

de cabine van de V200 007, net een vliegtuig :D


uitzicht vanuit de cabine. jemig wat is zo'n V200 groot


een gele 218 op de draaischijf


de voetplaatritten met de BR 78 werd in de middag vervangen voor de 139 555, de 78 468 werd volgetankt met water en afgeladen met kolen, klaar voor de reis naar huis.


is toch een mooi machientje zo'n BR 78


ook de adler nog even op de foto, ik noem hem nog weleens de duitse arend :D


en ook nog even de 139 (zebra?) op de foto

ondertussen werd het db museum steeds leger en we hadden alles wel zo'n beetje gezien, dus besloten we nog een TEE zug op te wachten op koblenz hauptbahnhof en daarna was het tijd om naar nederland te vertrekken.

wachtend op de TEE zag ik ineens een goederentrein van thomas en zijn vriendjes langs glijden. de goederenwagens zijn ook blij :D


en de laatste foto. de 103 113 met de tee. voor mij een zeer geslaagd weekend wat zeker voor herhaling vatbaar is. misschien dit jaar weer? wie weet.......

ik had jullie nog een video belooft



veel kijkplezier.

als laatste nog de link naar het album.
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 4
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 4
Wat een vrolijke ketelcontainers! De laatste tijd kan ik wel vrolijk worden van het nieuwe spul wat er tegenwoordig rijdt.
De eenheidsworst wordt met vrolijk spuitwerk leuk doorbroken.
Ja en de V200 en BR78 zijn altijd al favorieten van me geweest, dus weer heerlijk genoten van de foto's  :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 4
Mooie serie!
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 4
Mooie foto`s tim, en leuke film van het weekendje koblenz
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 4
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. Koblenz sommerfest 2019 deel 4
Hoi Tim,

Ik liep een beetje achter maar ben weer helemaal bij, je laat ons prachtige opnames zien ik heb er van genoten  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 1
wim,
er zijn tegenwoordig veel verschillende maar toch leuke kleurstellingen te vinden op het spoor.
fijn dat je genoten hebt.

peter (dp),
bedankt.

nathan,
dankjewel.

peter (degeluidsman),
mooi dat je weer bij bent en fijn te horen dat je genoten hebt van mijn foto's :)

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik beginnen met het delen van de foto's van terug naar toen 2019 met jullie. Dit is namelijk ook alweer een tijd geleden, en voor je het weet staat er alweer een nieuwe editie voor de deur :D
Voor terug naar toen 2019 stond mijn wekker heel erg vroeg, om 5:02 vertrok mijn trein vanaf schiphol, dus dat betekende rond 4 uur opstaan want ik moest nog wel een stukje reizen naar schiphol toe. Gelukkig waren mijn ouders wel zo soepel om mij om dat tijdstip af te zetten op schiphol, anders moest ik nog vroeger op en met de bus >:-D . Op schiphol stapte ik op de intercity naar utrecht. een bekende van mij zat in diezelfde trein dus dat kwam mooi uit, ik had wat reisgezelschap.

rond 7:16 kwamen we aan in apeldoorn. ons eerste doel van de dag, de ochtend goederentrein op de foto knallen. het was wel erg mistig, maar ik vind toch dat mijn plaatje aardig gelukt is. op apeldoorn werden we versterkt met nog meer gezelschap, dit betrof ons medeforumlid marklinnathan (klik hier voor zijn foto's)


de 52 3879 is sinds 2019 weer rijvaardig en heeft ter afronding van zijn revisie een verse verflaag gekregen. de loc zag er in ieder geval prachtig uit.


voor de terugrit van de ochtend goederen kwam de 50 307 als losse loc uit beekbergen. Persoonlijk is dit een van mijn favorieten van de vsm, de wagner windleiplaten doen de loc erg goed.


een mooie goederentrein loc met een leuke goederentrein op sleep en schoorsteen voor. zo zie ik de treinen graag :)


kort nadat de 50 307 naar beekbergen was vertrokken, vertrok de 52 3879 als losse loc naar beekbergen.

hierna was het wachten op de eerste reizigerstrein van de vsm om naar depot beekbergen te vertrekken.


de eerste reizigerstrein naar beekbergen werd getrokken door de oliegestookte 50 0073 (voor sommige ook wel bekend als de 50 3666)


na aankomst is beekbergen zag ik vrijwel direct mijn tweede grote favoriet van de vsm op spoor 11 (kopspoor) staan. de 44 1593. een grote stoere 3 cilinder goederentrein locomotief. dit werkpaard straalt behoorlijk veel lompe spierballenkracht uit. wat een machine :)


de loc in profiel zonder perronrand. wat een machtig bakbeest.


na wat rondkijken op depot beekbergen kwam er een goederentrein aanzetten met de 2459 op kop.


niet lang daarna kwam er een reizigerstrein binnenrollen vanaf apeldoorn in beekbergen. aan de achterkant werd snel de 50 3654 aangehaakt zodat de trein klaar stond voor de volgende slag naar apeldoorn.


de 2019 dieselloc stond opgesteld rond de draaischijf.


en de vsm heeft een wisseltruc uitgevoerd. de 44 1085 is vervangen voor deze 52 8091. zoals wel te zien is, de loc krijgt een vers verflaagje zodat ie mooi staat te pronken rond de draaischijf. overigens vind ik deze wisseling wel leuk, want de 52 8091 stond tussen 1997 en 2003 voor het Amsterdams medisch centrum (AMC), dus ook in mei 2000, het moment dat ik op de wereld werd gezet in het AMC, daar raakte ik dus al besmet met het stoomvirus >:-D

overigens is dit alweer de laatste foto van deze update. in deel 2 komt de grote verrassing van terug naar toen 2019 in beeld.  :D
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 1
Mooi verslag weer Tim
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 2
Hallo allemaal,

Vandaag deel 2 alweer. De achterstand wordt nu snel bijgewerkt :D

VSM loc 64 415 (bubikopf) staat naast de EDK6 kolenkraan, om voorzien te worden van een verse lading kolen.


daar komt veel roet bij vrij :D


ik had belooft om in deze update de verrassing van terug naar toen 2019 te laten zien. bij deze dan. de 2530 heeft weer een lila jasje gekregen, met deze kleurstelling doet de loc zijn bijnaam de bisschop eer aan. De loc is erg mooi geworden en ik hoop dat ze zo nog vele jaren mag rondrijden. Voor de 2530 zien we nog een 2200, dit betrof de 2233 die na een revisie ook weer mee mocht doen. en om het setje compleet te maken werd de 2459 er ook maar even bij gehangen :) terug naar toen word nog eens intressant voor dieselliefhebbers >:-D


na het bijladen van kolen gaat de 64 415 rangeren zodat de loc klaar staat voor zijn volgende rit.


het volgende hoogtepunt was de aankomst van de ssn veluwe express in beekbergen met maarliefst 3 23'ers in voorspan. De 23 071 en 23 076 hebben de 23 023 van de ssn opgehaald in dieren, want de 23 023 had zojuist een lange rit over de hoofdbaan achter de rug.


nadat de ssn rijtuigen leeg waren werden de rijtuigen naar loenen gebracht door de 50 307.


en nadat de lege trein van spoor 1 naar loenen was vertrekken had ik vanaf het perron mooi uitzicht op de lila (geen paars :D ) 2530


een SSN loc naast een ex-SSN loc, de 52 3879 is tot 2003 eigendom van de ssn geweest.

Hierna was het maar eens tijd om richting loenen te gaan en daar een hamburger te scoren. Helaas begon op dat moment ook het weer een beetje tegen te werken, waardoor we maar in de opgestelde tenten rond loenen wat rondjes gingen lopen. kijken of er nog een modelspoor aanwinst gescoord kon worden en bij verschillende tafeltjes van andere museum clubs wat rondhangen. Daarom heb ik nu maar 1 plaatje van loenen maar we komen later nog een keer uitgebreid terug in loenen, wanneer de zon weer door komt.

en dat ene plaatje is wel een leuk plaatje, namelijk de 2530 en de 50 0073 naast elkaar, 2 olieslurpers van de vsm (diesel olie valt ook onder olie :P ) En nog een beetje geluk, de machinist van de 2530 gaf net een dot gas, en bij de 24/2500 serie zorgt dat altijd voor een mooie pluim :)


terug in beekbergen aangekomen was het wachten op de jaarlijkse line up. nog even de 50 0073 olieboot op de foto kunnen zetten.


de oliestoker begon kort daarna flink te walmen :) :)

dit was hem weer voor nu, in deel 3 gaan we de line up (line up's?) behandelen.
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 2
Mooie foto`s weer Tim
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 3
Hallo allemaal,

Tijd voor deel 3 alweer. We zijn inmiddels weer in Beekbergen. Ondertussen begint het een beetje tijd te worden om ruimte te maken op het depot.

de 44 1593 rijd naar de andere kant van station beekbergen. de loc zal straks de trein uit apeldoorn mee terug nemen naar apeldoorn.


een uniek moment, de 3 23'ers die zich in nederland bevinden en bedrijfsvaardig zijn naast elkaar, helaas sloeg ook hier het weer net een beetje om. links zien we nog de trein uit apeldoorn.


nadat de trein weer was vertrokken kwam de 50 307 op spoor 1 nog even leuk naast de 23'ers staan :)


schoorsteentjes strak naast elkaar


de 50'er maakte toch nog maar even wat ruimte om de 23'ers in het zonnetje te zetten.


3x een neusje met witte windleibleche naar voren gericht :)


op de achtergrond stond een line up van wel 1 loc :D de 50 307 blijf ik erg leuk vinden. de enigste loc in nederland met wagner windleibleche, ofterwijl, heule grote oren :)


toevallig stonden de drie 50'ers van de vsm ook in beekbergen op het moment van de 23 line up, dus ook deze werden even naast elkaar gezet. Een gevalletje 1 loc serie maar zoek de verschillen :P


en bij een line up werd er een klein fluitconcert gehouden. twee keer drie van dezelfde type loc's naast elkaar die allebei een fluitconcert gaven tegelijk. Ik heb alleen de 50'ers met fluit op de foto, is toch lastig klikken en 3 naast elkaar maakt toch wel een heerlijk extreem hard geluid :)


na al het line up geweld was de rust weer teruggekeerd in depot beekbergen, en ook het heerlijke zonnetje, de 2530 kon dus weer mooi op de foto gezet worden


kort daarna schoof de 01 de schijf op. deze moest met de neus richting Dieren gedraaid worden, want de loc zou zo direct de veluwe express mee terug gaan nemen en vanuit beekbergen naar loenen, eerbeek en dieren gaan, om bij dieren de hoofdbaan weer op te gaan.


de machtige 01 in profiel op de schijf. wat een bizar grote machine is dat toch.
dit was alweer de laatste foto van deze update. maar we zijn er nog niet doorheen, dus we gaan binnenkort weer vrolijk verder :P
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 3
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 3
@Tim,
bedankt voor de prachtige foto's...

Beekbergen is uniek in de wereld !
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 4
Hallo allemaal,

Vandaag gaan we verder met deel 4 alweer. We waren gebleven bij de 01 op de draaischijf, van het moment heb ik gebruik gemaakt om het materieel rond de draaischijf even te platen.

nog maar een keer de 52 8091, mooi in het zonnetje, zonder publiek. Voor mij toch een bijzondere machine.


ook de 41 241 stond rond de draaischijf.


en daarachter stond nog de 2412 welke nog enigsinds fatsoenlijk te platen was.


de 01 rolt de schijf af nadat deze gedraaid is. links zien we de 50 3654.


de 01 werd nog een keer nagekeken voor dat de terugrit naar rotterdam zou starten.

Hierna besloten wij nog een keer naar loenen te gaan, om daar de ssn op te wachten en daar uit te zwaaien.

de 64 415 stond in loenen klaar met de ssn veluwe express rijtuigen. de loc bracht de rijtuigen naar beekbergen. in beekbergen werd de 01 aangehaakt.


achter de veluwe express stond nog loc 50 307. deze werd voor de blokkendoos trein gehangen terug naar beekbergen.


de sproeitrein was in loenen ook nog leuk te fotograveren.


ook kwam er nog een trein uit dieren aan in loenen. op kop stond de grijze 52 3879


dat is een prachtige loc geworden.


nog een keer, van de andere kant.


daarna kwam de ssn veluwe express binnen rollen in loenen. De ssn gaf een behoorlijk stoomspektakel.


de machine was flink aan het dampen.


na het vertrek van de 01 was het wachten op de blokkendoos trein om terug te gaan naar beekbergen, en daar over te stappen op de trein naar apeldoorn.


aan de achterkant (nieuwe voorkant) werd de gijze 52 geknoopt. de 23'ers welke de trein uit beekbergen naar loenen hebben getrokken gingen achterop weer mee terug naar beekbergen.


het laatste plaatje van beekbergen van mij van terug naar toen 2019. tevens de laatste plaat van deze update. in de volgende update gaan we op reis naar apeldoorn, en de laatste rit uit apeldoorn even vastleggen, maar dan is het nog niet helemaal klaar :D
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 4
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 4
Hi Tim,

Weer hele mooie plaatjes.

groet
Harald
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 4
Leuk gedaan Tim, mooie foto's.  :arrow: :thumbup:
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 4
Ha die Tim.
Geweldig mooie foto serie! :thumbup:
Gelijk ook maar de oudere foto's nog even terug gekeken.

Bedankt voor het maken en plaatsen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 5
Nathan,
bedankt voor je complimenten.

Wim,
graag gedaan. Ja beekbergen is zeker uniek.

Harald,
bedankt.

Cees,
dank u wel.

AlbertJan,
bedankt.
ik had wel wat bij te spijkeren in dit topic, een jaar gaat hard :D
graag gedaan.



Hallo allemaal,

Vandaag het laatste deel van terug naar toen. Daarbij uiteraard weer een afsluitende video. Van te voren wil ik wel even waarschuwingen. Het is mijn langste video tot nu toe, de film duurt bijna een uur :D
Goed, het laatste deel foto's

de laatste trein naar apeldoorn. we rijden met twee van de drie 23'ers van beekbergen naar apeldoorn. in apeldoorn staat de derde 23'er te wachten op de trein en zo ging de laatste trein terug naar beekbergen, met een triple span 23.


de drie 23'ers eenmaal aan elkaar geknoopt.


en voor de trein geparkeerd, klaar voor vertrek.

na het vertrek van de laatste stoomtrein uit apeldoorn ben ik weer op de trein gestapt richting huis, althans, dat was de bedoeling, en dan zou ik een overstap maken op utrecht, maar....

...toen ik net de trein uitstapte hoorde ik ineens een stoomfluit, kort daarna zag ik de 01 in utrecht tot stilstand komen. Ik besloot direct om opnieuw in de trein te stappen en mijn reis via rotterdam naar huis te plannen. op rotterdam eerst nog een keer de 01 opwachten.


eenmaal in rotterdam duurde het niet lang voordat de ssn trein binnen kwam rijden.


voordat de lege trein weer kon vertrekken naar het depot noord goederen, moest de loc wel even omlopen.


en na omlopen was het wachten op vertrek. na een prachtige dag in het oosten van het land, kwam er nog wel even een bui over in het westen. een prachtige en geslaagde dag, en weer vele stomers kunnen klikken en ook een leuke collectie diesels.

als afsluiter natuurlijk nog de film



dit was terug naar toen 2019. de volgende foto serie? de stoomdagen van de ssn in 2019, ja ik heb in 2019 veel jacht gemaakt op stoomlocomotieven :P
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 5
mooie foto`s Tim
Re: grootspoor foto's van Tim. VSM terug naar toen 2019 deel 5
Nice!
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN stoomdagen 2019
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN stoomdagen 2019
Nathan, peter, dank jullie wel.

Hallo allemaal,

Zoals belooft zou ik de foto's van de ssn stoomdagen nog met jullie delen. Ik heb eerder in andere topic's problemen gehad met deze foto's dus als ze ineens niet zichtbaar zijn of er zijn er maar een beperkt aantal zichtbaar. Laat het maar weten. Tijdens het monteren van de video kwam ik er ook achter dat de video beelden mankementen hadden waardoor ik even klaar was met het publiceren van deze dag. Het probleem zit hem vermoedelijk in het feit dat ik op het depot een bijna gleider heb gemaakt. Na wat geglibber heb ik mezelf herpakt, maar helaas had mijn camera wel een duik naar de grond gemaakt :( Gelukkig doet ie het nog en is ie nog heel, maar de techniek heeft wel een oplawaai gehad, en dat vinden apparaten vaak niet zo leuk.

In 2019 ben ik voor het eerst op het depot van de ssn geweest, bij de ssn stoomdagen. Na meerdere ritjes met de ssn werd het tijd om ook eens het depot te bezoeken. 'S ochtends werd ik opgehaald door een kennis uit Hoorn, want mijn huis woont ongeveer aan zijn route. Dat scheelde mij weer een treinkaartje naar Gouda. :)
We waren al erg vroeg in Rotterdam en moesten zelfs nog even wachten voordat de deuren open gingen. Maar dat maakte niet uit.

nadat de deuren open waren werd al redelijk snel de eerste stoomtrein van de dag op foto vast gelegt. :D


In 2019 deed de 01 1075 eigenlijk voor de sier mee met de stoomdagen. De loc had namelijk een mankement waardoor rijden gevaarlijk was. De loc werd op depot wel onder stoom gezet met een lage keteldruk. Omdat het toch rustig was op depot heb ik gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 01 nog maar eens rustig te bestuderen.


Naast de 01 stond de 65 018 onder stoom. Deze loc heeft in november 2018 een grote afscheidsrit gereden. De loc was toe aan een revisie en zou tevens onderdelen afstaan aan de 23 023. Gelukkig zijn de SSN en VSM goeie vriendjes en is er een overeenkomst gesloten tussen beide stichtingen. De loc zou voorlopig naar de VSM gaan, dus de 65'er moest weer compleet gemaakt worden en de loc zou zondag na de laatste rit meegaan met de vsm naar beekbergen.


binnen stond er ook een maquette van de hofplein lijn met een 3 tal zhesm bakken.


het uitzicht op het depot vanaf het perron. tijd om een pendelrit te gaan maken met de 23 023 op kop.


en die machine stond erg goed te stomen


bij gouda goverwelle ging de loc omlopen naar de andere kant van de trein


om vervolgens weer aan te koppelen en met tender voor te vertrekken naar rotterdam noord goederen.


dit was voor mij de eerste rit over de hoofdbaan met de 23 023 als trekkracht. De loc loopt erg mooi.


op het depot stond ook nog de 658 opgesteld, onder zeil.


De 65 018 en 01 1075 gebroederlijk naast elkaar op het depot.


en de 23 023 ook even mooi in beeld.


deze stond nog altijd op de bucketlist om te fotograveren. Ik ben er nog steeds niet uit of ik nou deze, of de 01 1075 de mooiste loc van de ssn vind :P Zo'n oliegestookte br 41 zou ik nog heel graag een keer onder stoom willen fotograveren. :) :)


rangeren met de 23 071 van de vsm


en rangeren met de 65 018 van de ssn. de loc heeft inmiddels ook op de draaischijf gestaan.


de loc is inmiddels ook flink gepoetst


4 locomotieven naast elkaar voor een 5 sporige locloods


drijfwerk kiekje van de 41 105


damn, wat een gave machine


zoek de 8811 :D


de loc kan het zelfs nog erger :P heerlijk luchtje, ze zouden er parfum van moeten maken :)


dat werd 's avonds goed haren wassen


rangeren met de 23 076 van de vsm


de 23 023 komt met de vsm trein binnenrijden op rotterdam noord


als laatste een foto van mijzelf op de treeplank van de 41 105. stiekem toch wel mijn favoriet, maar dat is ook wel aan de trui te zien O:-D O:-D

Dit was hem weer. ik hoop dat ik nog wat van de video kan maken want er zaten toch wel leuke beelden bij.