Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M rail baan; wie o wie wil mijn helpen?!?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; wie o wie wil mijn helpen?!?
Bedankt heren! Ik denk dat ik in de war was met de proefversie van AnyRail!
Re: Analoge Märklin M rail baan; zelf de koe vatten
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; zelf de koe vatten
Scarm gedownload! En zelf aan de gang gegaan! Tenslotte moet je het zelf leren, en dat kan alleen als je zelf begint ipv anderen vragen!  ;)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik hóóp van ganser harte dat alles op schaal getekend is, zo niet: uithuilen en overnieuw beginnen!  :D
De aankleding heb ik bewust heel sober gelaten, in het echie is dat natuurlijk niet zo, maar om ieder huisje, gebouwtje en dingetje te tekenen.... nee dank je :P

Positief opbouwend commentaar is natuurlijk altijd welkom!  ;)

Oja:Lengte volgens SCARM is 7500 mm....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Ik vind die kruising naast het onderste perron nogal vreemd. Verder kan je niet vanaf het ene perron bij het andere uitrijspoor komen zonder te steken en kan je niet zonder op de hoofdbaan te rangeren omlopen e.d.
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Die kruising is voor het doorgaande spoor naar de goederenloods onderaan.
Omlopen kan wel, w.a.o. bij de kruising bij het spoor naar de goederenloods onderaan.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Kleine verbetering doorgevoerd:
Waterkraan en kolenbak verplaatst inclusief de sporen
Wisseltjes aangepast ivm omlopen

Zegt u het maar!  ;)
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Hallo Marten,

ik zie dat je zelf al aan de slag gegaan bent! Dat is altijd veel beter dan het aan anderen vragen. Maar goed, ik heb ook twee varianten gemaakt, die voor je als inspiratie kunnen dienen. Het is weer net een iets andere opzet als die van GertJan.
De lengte van de eerste is 5,75 m, van de tweede net 5 m.

Ik weet niet of je de ruimte hebt om bijvoorbeeld een L-vorm te maken. dan kun je heel eenvoudig aan de rechterkant na het station een binnenboog met 3x 5100 en een buitenboog met 3x 5200 maken en vervolgens de keerlus aansluiten. Past allemaal !

succes
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Vandaag is héét!!!! Dus tijd om baantjes te plannen!
Ik heb mijn oorspronkelijke plan een beetje verbeterd uitgewerkt, ik ben benieuwd wat u er van vinden zal!
Geniet nog even van het heerlijke weer en voor de Barbeknoeiers: veel plezier! Morgen zal ik niet reageren, morgen lig ik op station Wognum te braden!   :o) :D :?


Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Polderkever  B)
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Ziet eruit als een leuk plan. Maar ik vraag me toch af welke draaischijf je wilt gaan gebruiken. Als je de 7186 hebt/gebruikt gaat het denk niet lukken met de aansluitpunten links en rechts ervan zoals jij getekend hebt. Dan zou ik als ik jouw was het zo maken zoals roel het voor je heeft getekend. Of je moet de 7286 hebben, daarmee moet het wel lukken volgens mij.
Succes  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten
Bedankt Tim! Ik vindt het plan van Roel er leuk uit zien, maar te krap en te nauw opgezet in wat ik voor ogen heb om heel eerlijk te zijn...
Ik heb mijn eigen plan nog een beetje aangepast, want spoor 3/4 is nu aangesloten op spoor 1/2 middels een extra spoor, het zogenaamde omloopspoor, voor het rangeren van rijtuigen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten met extreem veel aanpassingen
een goede verbetering, Marten!
Ik hoop dat je de ruimte hebt om dit te realiseren!

succes,
Roel
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten met extreem veel aanpassingen
-Marten:
Mooi plannetje, veel suc6 er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten met extreem veel aanpassingen
ziet er goed uit marten. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten met extreem veel aanpassingen
Leuk plannetje Marten, maar wel meer dan 7 meter lang; heb je zoveel lengte beschikbaar in je nieuwe woning? Anders kan je er ook nog altijd een knik in maken zodat het een L-vorm wordt. Weet je al wanneer je gaat verhuizen?
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten met extreem veel aanpassingen
Hoi Marten,

Eigenlijk vind ik het niet zo'n erg realistisch sporenplan, ik denk dat je dit in werkelijkheid nergens zult vinden.
Ze zullen de verwachte dienstregeling en bezetting van de sporen met zo weinig mogelijk rails en wissels willen uitvoeren. Natuurlijk kan je daar als modelspoorder van afwijken, je verwacht veel meer verkeer dan hier in werkelijkheid ooit zou komen, maar het sporenplan wat je nu hebt getekend lijkt mij niet te voldoen. Een personentrein die over het onderste spoor binnen loopt kan bijvoorbeeld niet via het bovenste spoor weer vertrekken. Daarnaast liggen aan de linkerzijde teveel wissels waarvan het nut maar beperkt is.
Vriendelijke groet,
Frank
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten met extreem veel aanpassingen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten met extreem veel aanpassingen
Mja, dan zal ik nog even in SCARM duiken om wat te maken
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten met extreem veel aanpassingen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Zelf de koe vatten met extreem veel aanpassingen
Hoi Frank en anderen,

Bedankt voor het kritische meekijken; echter ik merk ik dat ik een korte uitleg moet geven over waarom ik mijn sporenplan zó heb gecreeërd.
Ik zal beginnen bij de reactie van Frank 103 over het onderste spoor. Frank zegt daarin het volgende:

Citaat van: frank-103 op zaterdag 23 juli 2016, 19:51:11

Een personentrein die over het onderste spoor binnen loopt kan bijvoorbeeld niet via het bovenste spoor weer vertrekken. Daarnaast liggen aan de linkerzijde teveel wissels waarvan het nut maar beperkt is.


Het onderste spoor, is het vertrekspoor. Vanaf daar wordt alléén vertrokken.
De wissels aan de linkerzijde zijn voor het rangeren van rijtuigen,locs en wagons bedoeld
Het bovenste spoor is het binnenkomst spoor, dan wordt er gerangeerd via het rangeerspoor/omloopspoor naar spoor 1. Het vertrekspoor.
Het middenspoor wordt gebruikt voor zowel 'aankomende' als 'vertrekkende' goederentreinen

Ik hoop iets meer duidelijkheid te hebben gegeven over mijn baanplan en achterliggende ideeën
Verdere op/aanmerkingen zijn altijd welkom, want ik leer graag hoe iets beter kan. Want alleen kom je er niet, samen wel!

En op de vraag van Hanzi heb ik de antwoorden:

Citaat van: Hanzi op zaterdag 23 juli 2016, 19:40:22
Leuk plannetje Marten, maar wel meer dan 7 meter lang; heb je zoveel lengte beschikbaar in je nieuwe woning? Anders kan je er ook nog altijd een knik in maken zodat het een L-vorm wordt. Weet je al wanneer je gaat verhuizen?

In het echt is het plan geen 7 meter. Ik heb het alleen zo getekend, omdat ik vanwege mijn dyscalculie (bij niet snappen; even googlen) niet op schaal kan tekenen. Ik heb het plan 'overdreven' groot getekend, zodat het voor mijn precies duidelijk is, wat waar komt en hoe groot wat is.

En wanneer ik gaan verhuizen.... dát weet ik nog stééds niet. Ik heb afgelopen dinsdag een intakegesprek gehad bij de GGD, en over toen twee weken, nu nog een, volgens mijn, krijg ik de brief of ik überhaupt wel in aanmerking kom voor beschermd wonen.... Duimen dat ik men dat vindt, anders zit ik weer met niks..... lastige zaak, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Analoge Märklin M rail baan;poging tot uitleg van ideeën korte update over wonen
Marten,

Ik duim met je mee. :) :)
Re: Analoge Märklin M rail baan;poging tot uitleg van ideeën korte update over wonen
En nog vet wat  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: van mij, Marten !

Hopelijk komt alles snel en goed op zijn pootjes terecht.

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan;poging tot uitleg van ideeën korte update over wonen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan;poging tot uitleg van ideeën korte update over wonen
Dag Marten.

Mooie wispeltuurder, ik vond het al zo'n apart sporenplan ... :roll:
Je hebt aardig wat 'geestelijke bagage' kerel en daarom vind ik het
des te dapper, dat je een dergelijk debacle niet uit de weg gaat :thumbup:
Een aanhouder (over)wint uiteindelijk, dat geldt voor iedereen ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan;poging tot uitleg van ideeën korte update over wonen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan;poging tot uitleg van ideeën korte update over wonen
Bedankt voor de steun en toeverlaat.
Ik hou me met veel dingen bezig, zo ook nog verder met de modelbaan. Ik heb géén idee of ik bovenstaand sporenplan ten uitvoer kan brengen ivm de te verwachten beperkte ruimte, een alternatief ben ik aan het verzinnen, een enkelsporige zijlijn of iets in die richting, maar heel veel verder kom ik er ook weer niet mee. Plannen genoeg in mijn hoofd, maar ik kan om de een of andere manier geen rust en manier vinden waar te beginnen.... Ik denk, dat ik vanwege de ruimte het moet doen met een BR 81 locomotiefje met ongeveer 3 á 4 rijtuigen ter grote van de Donderbusrijtuigen, ik kom dan met 3 rijtuigjes en 1 loc uit op een treinlengte van 60 cm. Maar aangezien ik nog niet weet hoelang het zal duren voor ik gaan verhuizen, zal er weinig gebeuren, op wat gemopper na omdat ik maar geen rust voor mijn treinhobby kan vinden. Voor het spoorplan voor het eventuele zijlijntje heb ik het volgende in gedachten
Station / halte 1: 2 of 3 sporig als kopstationnetje
halte 2: doorgaande enkelsporige halte in het dorp
Station / halte 3: 2 of 3 sporig als kopstationnetje

Het vervoer zal bestaan uit enkele treinen, te weten:
de "normale" trein, dus gewoon een stoomlocje met 3 of 4 rijtuigjes, eventuele afwisseling met railbus met goederenwagon
de "buurtgoederentrein" al dan niet gemengd met 2 personenrijtuigen (max 6 rijtuigen lang!)
de extra trein, bijvoorbeeld voor feesten of inleg in vakanties

De bedoeling is dat het lijntje zich door enkele dorpjes, langs een riviertje en de weg slingert, de weg en rivier een aantal keer kruisend..... maarja, ik heb geen idee van lengte, dus of het een haalbaar iets is, weet ik niet....


Gelukkig mag ik vanaf 12 tot en met 16 augustus op vakantie naar de Franse Ardennen met me eigen voor een bezoek aan het Fête du Rail van het al daar gehuisveste museum.

Ook staat er een leuk dagje Amsterdam met een jongedame op de planner, we 'klooien' wat rond en hopen wat rust te kunnen vinden. Het zou zo mooi zijn als ik echt kon rijden en trots kon zijn op wat ik gemaakt heb! Gelukkig vindt ik straks wel wat afleiding in Frankrijk, al gaat het dan daar ook weer kriebelen..... en Amsterdam brengt ook wel rust  8)

Goed, tot zover de warboel van de grijze massa van de wispeltuurder

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M rail baan;poging tot uitleg van ideeën korte update over wonen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan;poging tot uitleg van ideeën korte update over wonen
De Wispeltuurder is weer bezig geweest  :D  B) :D

Hij stond aan het begin van de avond onder de douche en daar kwam ineens hét ideale baanplan mijn hoofd ingestroomd, zo hop; rechtstreeks uit de douche! Handig zo'n ding die je bedruppeld met goeie ideeën!! Goed, na het douchen meteen naar m'n kamer geracet om te gaan ontwerpen. Ik wilde in principe max 3 meter lengte aanhouden, daar ben ik toch met een metertje overheen gegaan..... Goed, dat valt misschien nog wel bij te passen.

Ik heb mijn station ontworpen, en Laurent kwam met de tip voor een stukje spoor, de berg in; en dat heb ik dan gebruikt als stille hint voor een schaduwstation (met keermogelijkheid). Ik wil mijn verexcuseren voor de rommeligheid aan rails, niet alles ligt even netjes zoals het moet, maar ik ben om eerlijk te zijn niet ruimtelijk ingericht. Ook moet ik nog even leren om het spoortje naar het dorpje op te hogen, want als ik mijn plan nu in 3D bekijk, loopt het spoor 'bam' 'boem' 'boms' dwars over en door de berg heen 'boink' 'bof' 'baf' over de opstelsporen heen en 'bims' 'bom' bof' 'baaff' door de berg heen.... datt schiet dus niet zo op.... dus dat wordt nog even oefenen.

Wel, mocht iemand zoveel "aanstoot" geven aan de "de-sporen-zijn-gelegd-door-Mart-manier" en zoiets hebben van: dit MOET beter.... gaat uw gang om het te verbeteren!  ;) Niet allemaal te gelijk!!!  :D

Wel ik ben benieuwd wat jullie vinden van dit eerste opzetje! Kritiek gaarne opbouwend formuleren, ik ben namelijk aan het leren om met kritiek om te gaan.... dit vindt ik erg lastig en kan ik niet ben ik aan het leren...

Voor het overzicht even een ingekleurde versie gemaakt en ingevoegd. Enige bijbehorende uitleg:
- lichtrood:    sporen zichtbaar in het station
- lichtgeel:    sporen in de remise
- babyblauw: paradespoor
- Paars:        heuvelspoor naar het dorpje
- lichtgrijs:    schaduwstation

Verdere scenery verwijderd omdat ik daar te lui voor ben snel zou afhaken omdat SCARM geen huisjes in haar pakket heeft en je die allemaal zelluf moet tekenen  :mad:

En ik hoop dat ik straks genoeg ruimte heb om dit te realiseren....  :O :O :O

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)

edit: ingekleurde versie ingevoerd met bijbehorende uitleg per kleur voor het overzicht
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Het gaat lekker!! Vandaag kleine aankleding gedaan op mijn station. Ik heb een stationsgebouwtje geplaatst, een Lange Lage Loods met overstekend dak (om de een of andere manier vindt ik dat dat op een lokaalspoorlijn hoort.....), een seinhuis, althans, het moet doorgaan voor een seinhuis, wat seinen en een tweede perron, welke nog aflopende uiteinden moet hebben (met aflopende uiteinden bedoel ik uiteinden die gelijk aan met de rails meelopen tot het niet meer kan). Ook heb ik even een doorgaande weg neergelegd met behulp van Schnellbau B.V. en wat bomen mogen planten dankzij Baum & Grünn B.V.
Hierdoor kan ik alvast een paar 3D plaatjes laten zien om een sfeerimpressie bij jullie achter te laten!  :) :) :)

Veel kijkplezier!

Tot zover deze update!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Die aankleding maakt het veel beter Marten!

Wat je kunt doen is bijvoorbeeld jouw sporenplan nu op de vloer uitleggen met de rails die je hebt en dan proberen of het sporenplan klopt of dat er verbeteringen mogelijk zijn.
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Kon dat maar Frank, maar in een kamer van 2 bij 3 meter met meubilair erbij heb je niet zoveel vloeroppervlak. En verder kan ik ook niet beneden aan de gang, want dan flippen 8 mensen, een hond en 10 katten...... beetje balen dit, maar komt wel in orde.
Tzt.

Tot in de pruimentijd en welterusten!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Marten,

Ziet er goed uit. :thumbup:
Daar ga jij veel plezier van beleven van dit baantje. :) :)
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Dat zeker! In het station onder andere lekker wat rangeren met locjes en goederenwagens, bij het gele gedeelte van de sporen komt nog een locloods zodat de locs ook onderdak hebben. De doorgaande weg wordt trouwens in de baan zelf vervangen door keitjes, maar SCARM heeft alleen maar asfaltwegen tot haar beschikking. Huisjes ook genoeg, ik heb zin om te bouwen, maar moet nog even wachten. Binnenkort eerst een ander knutselprojectje.......

Word vervolgt.....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!
Hier nog even een 3D plaatje van het overzicht van de baan, het heuvelspoor moet nog omhoog gelegd worden, dat is tot op heden nog niet gelukt..... maar ik denk wel dat jullie nu een mooi totaal overzicht hebben van de baan.

**********
Dan wat anders: gisteren is de aanvraag voor beschermd wonen toegekend, later die middag had ik een relatief vaag gesprek met een mevrouw over de begeleiding nu hier thuis, die eigenlijk nog niet nodig is / geen zin heeft want er valt niks te begeleiden. Deze vrouw vertelde ook dat het mogelijk is, dat de wachtlijst nog heel lang is. Ze had het zelfs over jaren.... tsja je hoopt maar dat er snel een appartement vrij komt, maar ik heb geen zin en energie om nog jarenlang voort te moeten slepen met "De Kwintes Kwestie" zoals ik het maar even zal noemen. Ook ben ik er achter gekomen hoe bijzonder goed de communicatie is tussen diverse organisaties en zélfs tussen de medewerkers van de instelling zelf!! Ik kreeg te horen dat ik nooit bereikbaar was, dat heeft een redelijk weinig meewerkend beeld schijnbaar gecreëerd, wat in mijn ogen helemaal niet klopt. Al met al is het 1 grote K-L-O-T-E- zooi, wordt ik langzamerhand een beetje gestoorder dan ik al was en wil ik ook wel eens duidelijkheid.

Vanmorgen waren er diverse boze Preisertjes die tekeer gingen over waarom ze nou nog steeds in hun rijtuigjes gepropt zaten of op de perrons geplakt... gelukkig gaan ik morgen bij mijn modelspoorvriendjes in Dronten klussen aan de schoolbaan, we gaan de baan gronden en ik neem wat materieel mee om te rijden. Zo heb ik even wat extra afleiding, kan ik oefenen voor mijn eigen baan straks en ondertussen mag ik ook al aftellen voor mijn vertrek naar 5 dagen Frankrijk! De 12e zal ik vertrekken, dus ik heb nog 9 dagen te gaan!! Spannend!!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)

PS: Bedankt dat ik hier altijd mijn ei kwijt kan, dat lucht mijn in ieder geval even op en jullie zijn weer op de hoogte, want ik kan mijn zo voorstellen dat jullie ook graag eens een baan willen zien. Nou ik ook hoor. En als ie staat, snel bezoekdagen organiseren en langskomen! Koffie, thee, fris en wat lekkers zal dan klaarstaan. Maar nu maak ik het nog niet, want anders is het straks verstoft en das nie lekker!
Re: Analoge Märklin M rail baan; De wispeltuurder kan bijna een baanplan boek maken!

Knap knudde, Marten  8o

Zo houden er wel een heleboel mensen een baantje  :-)
Gelukkig heb je een dak boven je hoofd en kan het altijd nog erger......

Houd vol, schep moed en geniet van wat je wel hebt !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Zoals de titel of het kopje (weet nooit welke van de 2 veranderd als je wat aanpast  :P ) al zegt: Sarrende ambtenarren. Ik heb te horen gekregen dat ik op de wachtlijst staan voor beschermd wonen (stond ik 3 maanden geleden ook al.....), op plek nummer 9 en dat de kans zéér klein is dat er binnen nu en 6 maanden een appartement in het gebouw vrij komt. Maar echt gerichte uitspraken kunnen er niet gedaan worden.
Even voor de goede orde: asielzoekers hebben hier niks mee te maken, want dit is beschermd / begeleid wonen waar je alleen in aanmerking voor komt als je een indicatie hebt van ADHD/ Autisme en /of aanverwanten....

Ik heb geen zin om me er druk over te maken, want je schiet er niks mee op. Ik gaan me nu vooral lekker voorbereiden en voorgenieten voor mijn Frankrijk 4-daagse, het Fête du Rail in de Franse Ardennen, waar ik 4 dagen heerlijk onbezorgd gaan genieten van treintjes en Franse landelijkheden.
Foto's zullen na 17 augustus wel verschijnen op Flickr / Facebook en voor de flickr en Facebooklozen altijd en vertrouwd op het forum!!
Binnenkort ook nog een lekker dagje stappen in Amsterdam met een leuke dame. Samen even mijn afleiding verzorgen  :) :) :)

En de modelbaan.... ja dat vordert van geen kant op deze manier. Jammer maar helaas. Ik wou dat het anders kon.

Tot de volgende!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8) die gewoon doorgaat met genieten van de leuke dingen in het vooruitzicht, want bij de pakken neer gaan zitten werkt ook niet!

Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Citaat van: The MaSt op dinsdag 09 augustus 2016, 15:41:30
... een lekker dagje stappen in Amsterdam met een leuke dame.

:-* :-* :-*  :thumbup: :thumbup: :thumbup:  ;)

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
 :D :D :D :D :D

Rustig aan! Nooit te snel gaan  ;)
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update

Met leuke dames gaat alles sneller, Marten ! Je hart, de tijd en ook je geld ben je sneller kwijt  :P

Weten die ambtenaren wel, dat ze met de enige echte wispeltuurder van doen hebben ?
Dan gaan ze zelf van het kastje naar de muur en heb jij in no time het grootste appartement !

Geniet lekker van je Franse dagen  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Marten,

Geniet lekker van je dagen in Frankrijk. :thumbup: :thumbup:
En ga ook heerlijk genieten van je dagje Amsterdam lekker slenteren over de Nieuwendijk en Kalverstraat.
Fotootje nemen op de Dam of op de Munt daarna terrasje nemen op het Rembrandtplein vindt je dame ook best heel gezellig. :P

Kortom geniet er lekker van. :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Fijne vakantie Marten. Hoop dat je van je reisje naar Frankrijk weer uitgerust terugkomt vol goede ideeën en mooie foto's! Hopelijk krijg je daarna dan ook snel bericht dat je een appartementje toegewezen krijgt.

Groeten,
Herman
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Succes en veel plezier in frankrijk binnenkort
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Citaat van: The MaSt op dinsdag 09 augustus 2016, 15:41:30
De Wispeltuurder  8) die gewoon doorgaat met genieten van de leuke dingen in het vooruitzicht, want bij de pakken neer gaan zitten werkt ook niet!
Goed bezig!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En veel plezier daar in het Franse land, geniet ervan.

Dirk-Jan
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Hoi Marten,

Die pennenlikkers leven met regeltjes en houden geen rekening dat er ook mensen bij betrokken zijn, heb daar ook veel ervaring mee en vaak hebben ze er geen emoties bij.
Behalve toen ik iemand over het bureau wou trekken, maar ik deed het dit keer niet fysiek maar met keiharde woorden, en ik trof de ambtenaar zo hard ermee dat ie zowat zat te janken.

Goed dat je jezelf er niet klein door laat maken, want zoals je al zei dat heeft geen enkele zin.
Geniet van je vakantie en dat uitstapje naar Amsterdam, want juist van dergelijke dingen in het leven MOET je genieten!!
Als je er niet van geniet dan kom ik je persoonlijk even opvrolijken.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Sarrende ambtenarren - woonplek update
Vakantie is bijna voorbij, iets van school moet ook bijna gaan beginnen voor de meesten, voor mijn nog even niet, we hebben eerst dinsdag een gesprek over wat we met onze Marten gaan doen want dat weten we nog niet. En Marten weet het zelf ook niet meer want hij is gewoon op een onaffe spoorlijn gezet die nog afgebouwd moet worden......
Ook met wonen schiet het niet op... Binnen nu en een half jaar is er geen appartement in Lelystad, dat kan wel eens 2 jaar duren. Een optie is dan Emmeloord, maar dat vindt ik weer te ver weg van al mijn activiteiten welke voornamelijk rond Amsterdam en Hoorn - Medemblik plaatsvinden. En ook voor de modelspoorclub in Dronten is de afstand te groot, want ik ben dan afhankelijk van bussen, en als ik een laatste bus neem omdat ik om half 12 nog in Amsterdam ben, dan kom ik niet in Emmeloord..... 
Het enige voordeel aan Emmeloord is dan dat ik wel meteen een plekje heb. Nadelen zijn er dan weer meer......
Ondertussen loopt 24 september de pleegzorgverlenging weer af en heb ik geen idee wat er nu gaat gebeuren.
Naar mijn idee ben ik slachtoffer van de volwassenen die  geen passende oplossing voor mijn weten. Zij beslissen, maar beslissen niks waar ik me eigen prettig bij voel. Dan lever je half werk.....

Gelukkig boden mijn avonturen in Frankrijk wel fikse afleiding (alsof je tijdens het 8 kilometer lang sjouwen van 10 kilo bagage bij een temperatuur van 35 graden en zonder drinken ergens ander aan kan denken.....) het feest was méér dan de moeite waard en dankzij wat hulp van mijn bijzonder vriendelijke campinggasten en af en toe wat improvisatie ben ik de 4 dagen Frankrijk zo doorgegaan! Volgend jaar wil ik weer, maar dan met auto. Dat heb ik wel geleerd  :D

Aan modeltreinen heb ik ook niks gedaan deze vakantie, ja even naar Dronten geweest om een beetje de schoolbaan van de club in de grondverf te zetten en een beetje rijden, maar meer ook niet. Wel jammer, maar ja. Gelukkig heb ik voor in de herfst al wel een projectje, namelijk een diorama maken, alleen geen idee waar ik dat ga laten.... de afmetingen zijn 122X61 cm..... daar kan ik vast wel iets mee, behalve stallen denk ik, want er komt toch best wel een stuk diorama er op..... dat worden weer blikken van..... 'wáárom?!?' nou omdat ik toch iets moet hebben om me eigen van de straat te houden!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Polderkever  B)
Re: Analoge Märklin M rail baan; woonplek update 2 & diorama plannetje (?)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; woonplek update 2 & diorama plannetje (?)
Woehoe!!!!!!! Even stof afblazen, tis een maandje stil geweest hier; maar we hebben weer goede moed!
Ten eerste:
we gaan beginnen aan een herfstdiorama om me eigen even van de straat te houden (nee ik ben op straat wel een braaf manneke, maar goed, ik moet wat te doen hebben  8) )
Ten tweede: Ik ben vandaag in Emmeloord geweest om daar een bezichtiging te doen bij het gebouw van de instantie waar ik gaan wonen (die instantie heet 'Kwintes', is te googelen voor wie wil)
Dat appartement is zó groot, het is een tweekamer appartement, zo groot dat ik gewoon de ruimte als balzaal kan gebruiken, of natuurlijk voor modelspoor.
Wanneer ik zal gaan verhuizen weet ik nog niet, maar het zal NIET lang meer duren denk ik!
Ik krijg weer zin in de modelspoorbaan op deze manier en hoop er een mooie baan te kunnen zetten!

Wordt vervolgd......

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
is dat even goed nieuws, ik wens je veel succes met verhuizen en plezier in je appartement :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!

Johodeladedelidelo !!!!!!!

Goed nieuws Marten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Eindelijk een stek voor Den (K)Wispeltuurder  :P

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Ik besef dus even nu dat ik over een poos eindelijk mijn langverwachte spoorbaan kan opbouwen, rijdagen organiseren en eindelijk weer eens wat laten zien van alles wat ik heb!!! Duurde even voordat dat landde, maar nu is het er dan!
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Hoi Marten,

Fijn dat je eindelijk zicht hebt op iets, en die modelbaan komt er dus wel :)

Hou het wel zo binnen proporties dat je nog bezoek kan ontvangen hoor.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Marten,

Van harte gefeliciteerd met je aankomende woning in Emmeloord. :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Zo Marten


Proficiat kerel wens je alvast heel veel succes met je plannen, en dat gaat helemaal goed komen bij jou.  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Bedankt voor de reacties!!!  8) 8) 8) Er zal tzt wel een oproepje voor hulpkrachten verschijnen!
Dus, wie wil helpen met de baanopbouw en de techniek mag het laten weten!  ;)
Koffie/thee fris en wat lekkers staan dan uiteraard klaar!
Nu hopen dat het snel gebeuren zal en dat ik meteen op een appartementje kom, want een groepsplek is ook wel riant, maar toch kleiner!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Dat is goed nieuws man, nu maar hopen dat je er snel in mag.
SUCCES met alles.
Groet Paul
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Marten,

Ik zie nu pas je goede berichtjes hier !
Komt helemaal goed met je, top !
Uiteraard kom ik samen met Peterke wel eens langs :-)

succes,
groeten,
Kris
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Eindelijk goed nieuws, Marten, gefeliciteerd :thumbup: :D :thumbup:.
En nu maar plannen maken, wordt t een tafel, of (bijna) rondom langs de wanden, of beide, of..., of...
Ik weet niet hoe lang je daar gaat/kan/mag blijven, maar wellicht is het een goed idee om eea toch wat modulair op te bouwen zodat het eventueel verhuisbaar is.
Ben benieuwd hoe groot je beschikbare ruimte werkelijk wordt en denk graag met je mee voor een leuk baanplan; maar goed, eerst maar hopen dat het allemaal snel doorgaat! De vooruitzichten zijn in ieder geval goed!
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Klinkt goed Marten, hopelijk gaat nu alles een beetje zoals je wilt!  :thumbup: