Bedankt voor de steun en toeverlaat.
Ik hou me met veel dingen bezig, zo ook nog verder met de modelbaan. Ik heb géén idee of ik bovenstaand sporenplan ten uitvoer kan brengen ivm de te verwachten beperkte ruimte, een alternatief ben ik aan het verzinnen, een enkelsporige zijlijn of iets in die richting, maar heel veel verder kom ik er ook weer niet mee. Plannen genoeg in mijn hoofd, maar ik kan om de een of andere manier geen rust en manier vinden waar te beginnen.... Ik denk, dat ik vanwege de ruimte het moet doen met een BR 81 locomotiefje met ongeveer 3 á 4 rijtuigen ter grote van de Donderbusrijtuigen, ik kom dan met 3 rijtuigjes en 1 loc uit op een treinlengte van 60 cm. Maar aangezien ik nog niet weet hoelang het zal duren voor ik gaan verhuizen, zal er weinig gebeuren, op wat gemopper na omdat ik maar geen rust voor mijn treinhobby kan vinden. Voor het spoorplan voor het eventuele zijlijntje heb ik het volgende in gedachten
Station / halte 1: 2 of 3 sporig als kopstationnetje
halte 2: doorgaande enkelsporige halte in het dorp
Station / halte 3: 2 of 3 sporig als kopstationnetje
Het vervoer zal bestaan uit enkele treinen, te weten:
de "normale" trein, dus gewoon een stoomlocje met 3 of 4 rijtuigjes, eventuele afwisseling met railbus met goederenwagon
de "buurtgoederentrein" al dan niet gemengd met 2 personenrijtuigen (max 6 rijtuigen lang!)
de extra trein, bijvoorbeeld voor feesten of inleg in vakanties
De bedoeling is dat het lijntje zich door enkele dorpjes, langs een riviertje en de weg slingert, de weg en rivier een aantal keer kruisend..... maarja, ik heb geen idee van lengte, dus of het een haalbaar iets is, weet ik niet....
Gelukkig mag ik vanaf 12 tot en met 16 augustus op vakantie naar de Franse Ardennen met me eigen voor een bezoek aan het Fête du Rail van het al daar gehuisveste museum.
Ook staat er een leuk dagje Amsterdam met een jongedame op de planner, we 'klooien' wat rond en hopen wat rust te kunnen vinden. Het zou zo mooi zijn als ik echt kon rijden en trots kon zijn op wat ik gemaakt heb! Gelukkig vindt ik straks wel wat afleiding in Frankrijk, al gaat het dan daar ook weer kriebelen..... en Amsterdam brengt ook wel rust

Goed, tot zover de warboel van de grijze massa van de wispeltuurder
Tot in de pruimentijd!
Gegroet;
The MaSt
Marten
Wispeltuurder