Het wordt hier even the "
never ending story of the non-planned layout"

Waarom? Wel -zoals ik al regelmatig durf te stellen- heb ik niets gepland en dan loop het niet allemaal van een leien dakje.
Maar laat mij niet vooruit lopen op de gebeurtenissen van de laatste dagen.
Ook al zag Wim het niet direct zitten om die isolatoren op de overspanningen aan te brengen, kon hij het zich toch niet laten en ging er dus voor.
Ik kon hem even op weg helpen, omdat ik op de hierboven getoonde video genoeg geleerd had (en een heel klein beetje ervaring had), om dat netjes voor mekaar te krijgen, want ze zijn rap gebroken,,,

Eens dat al die overspanningen netjes via 360mm bovenleidingen aan mekaar hingen, dook het eerste probleem op:
Ik had gehoopt om die overspanningen te gebruiken om de 3 perrons te overbruggen en dat extra spoor, dat ik later omhoog ga brengen...
Niet dus: wel eerst en vooral omdat ik dat niet omhoog kan brengen als dat spoor deel uitmaakt van de overspanning...

Dus even een beetje "brainstormen". Wim's eerste idee was om de andere sporen te overbruggen... maar dat zag ik niet zitten, want ik wou toch die overspanningen boven het station hebben, zodat het dus een combinatie werd van één niet-station spoor met de drie perron sporen te overbruggen.
Uiteindelijk bleek later ook, dat ik
niet genoeg bovenleiding had om het "omhoog spoor" van diezelfde bovenleiding te voorzien... dus dat wordt dan een diesel- of stoomtrein spoor. Er is trouwens -hoe kan het ook anders- nog niets voor gepland, behalve omhoog en dan over de sporen naar links draaien en zien of ik daar aansluiting kan vinden, halvelings hopende om een keerlus gedaan te krijgen...

Of: wie dan leeft, zal dan zien.
En Wim, hij bouwde verder...

En dan moest er hier en daar toch een beetje "aangepast" worden, niet alleen bij "gewone" wissels, maar vooral bij de twee driewegwissels.
Moest ik niet echt gedroomd hebben van zo'n werkende bovenleiding, ik had het misschien al lang opgegeven.
Nu uiteindelijk -laat ons niet vooruitlopen-, mocht het niet werken, gaan alle eLocs terug naar puko's, maar wordt de bovenleiding niet werkend, zoals zo veel gebeurt... dacht ik toch
Waar heb ik nog problemen?De drie perron blokken... die blokken heeft Wim geïsoleerd gekregen! Maar hoe krijg ik daar nog stroom aan toegevoegd. De Märklin toepassing is niet echt je dat.. 🤔
Ik kan die voorlopig laten werken, door de krokodil klemmen, die ik heb en die ik trouwens (toch eentje daarvan) gebuikt heb tijdens de eerst test rondes. En dat was dus nodig, want: panto's blijven hangen, rijdraden omgekeerd gehangen of te veel uit bereik gebogen, onderbrekingen in de stroom... enfin: zowat alles wat er kan gebeuren en/of mislopen met bovenleiding...

En voor de test was eerst de Duitser van dienst, dan later ga ik de groenen proberen (2 Duitsers en 1 Oostenrijker) en dan mogen beide krokodillen in voorkeursbehandeling ook op de baan.
En dan was Wim ook nog bekommerd over het plaatsen van de twee perrons, die ik heb: of ik die niet eerst moest plaatsen?
Eéntje schuift er netjes onder (getest dus

), het tweede is toch te breed en gaat geplaatst worden naast de "omhoog baan", want daar is plaats

Dat had ik ook zo op mijn versie 5 baan....
Een paar foto's van de huidige toestand... de rommel wordt allicht nog wel eens opgekuist..

Van links naar rechts:

En ik zie die overwegen liggen, als ik die nog op de baan wil, zal dat zo goed als onmogelijk zijn, met die bovenleiding...

En dan -ik weet niet of het duidelijk is-
De nog niet afgewerkte aansluiting van de driewegwissel

Och ja: en een toeristen foto... gewoon omdat het kan

Trouwens veel van de sneeuw is al weer gesmolten.