Even een update, of beter gezegd wat frustratie wegschrijven, want uiteindelijk is er nog steeds geen baan in het zicht. Alhoewel het serieus begin te kriebelen...
Misschien toch maar eerst een "voorlopige"... makkelijk af te breken om een uiteindelijke baan te hebben?

Ik heb buiten twee kleine schuurtjes staan, waarvan er eentje veel hout heeft (meestal kortere stukken 2x4) van de vroegere baan, en dat moet allemaal naar de basement.
Maar eerst de bestaande rekken reorganiseren, om plaats te maken!
En ik wou dat nu doen, want het was plus 10°C buiten (wat warm is hier voor de tijd van het jaar) en eigenlijk niet veel warmer beneden: tussen de 13° en 14°.
En met de (relatieve) warmte buiten kon ik de deur laten openstaan

Maar dat is prima, zodat ik alles wat ik kon vinden naar beneden sleurde.
En het was dus T-shirt werk

, eens alles binnen lag en naar beneden kon gedragen worden.

Maar ik vond dan ook nog redelijk wat extra materiaal, dat ik later ga kunnen gebruiken....

Planken in verschillende groottes en nog wat (inpak) piepschuim...

Het is wel "beu werk" natuurlijk, maar het moet nu eenmaal gedaan worden. Trouwens in volle gang, besefte ik plots dat er nog een hele pak dozen MET treinmateriaal in de woonkamer stonden en die moesten dus ook naar beneden!
En dus nog steeds op en af die trap, met dozen en/of hout in de handen, langs de eigenlijk gevaarlijke trap naar beneden, maar ik heb het overleefd!

Het was wel een uitdaging...
Wat staat er op het programma?
Wel eerst en vooral ga ik mijn tafels en deuren opmeten, zodat ik (toch) de deuren op eenzelfde hoogte kan brengen, om dan aan te sluiten met de IKEA tafels. Ik weet nu al dat er wel degelijk een hoogteverschil is, maar dat hoop ik te kunnen wegwerken. Ik heb dat vroeger ook al eens geprobeerd en daar min of meer in gelukt. De uitdaging voor de nieuwe baan...
Eens ik die afmetingen heb, kan ik proberen één en ander op te zetten....door de tafels te herschikken...
Maar eerst ga ik moeten proberen om van die 4-5 deuren, die ik heb een soort van tafels te maken. DAT is (voor mij dan toch) ook weer een uitdaging, maar dat is iets voor morgen of later...
En voor zover het interessant is:
Bij het weghalen van de bedrading recupereerde ik 2 tra(ns)fos, en ik vond een derde tussen al het materiaal van mijn vorige baan.
Even uitmeten ik en vond de volgende waardes (allemaal wisselstroom) 16.5 24.8 29.3
Of ik daar ooit iets ga kunnen mee doen... die 16.5 allicht wel?