En nu toch nog even een update, vooraleer ik effectief aan een (toch weeral) voorlopige versie 6 kan bouwen.
Zoals de tafels nu staan, is er enorm veel plaats in het midden, wat ik later wel ga gebruiken - dus versie 7 dan

Er is nog wel een andere reden: de basement moet nog worden geïsoleerd, en dus moet er ruimte worden gemaakt tussen de baan en de muur achteraan. Ik wou de tafels (dat zijn 3 van de gemaakte tafels) toch wel wat extra steun geven, vandaar.
Woensdag avond dus, had ik eindelijk een plan op papier, met de beschikbare ruimte op schaal, maar ook de tafels, in kleur volgens hoogte. En dan kon ik even zien hoe ik welke tafels waar kon gebruiken en kwam dan met dit plan op de proppen. Dan morgen naar de basement om de tafels effectief te plaatsen.

Maar buiten de waard gerekend (bij wijze van spreken), want 's morgens zag ik twee belangrijke e-mails, zowaar eentje van Roland, de verkoper, die eigenlijk bevestigde wat ik in de tweede e-mail van Canada Post kon lezen: het pakket was afgeleverd in het postkantoor.
Dus mijn eerdere frustratie was onterecht... Sorry Canada Post

En turbo mode naar het postkantoor en daar was ze dan: een vrij grote doos, vooral door het vele beschermende opvulsel, waar Roland een prima job had gedaan. Een toeristische kijk op het postkantoor inclusief

En dan toch maar even uitpakken, zelfs vóór de tafels effectief op zijn plaats stonden. Maar ik kon niet wachten, als een kind in een snoepwinkel?
Later die avond, dan toch de tafels op zijn plaats gezet, en dan bemerkte ik, dat de vloer toch niet echt pas staat, want:
-waar ik dacht dat 3 tafels dezelfde hoogte hadden, bleek dat nu niet te kloppen.
-en omgekeerd: waar er hoogteverschil was, bleek het nu gelijk te lopen...

Maar ik heb aan beide uiteinden nu voldoende plaats voor keerlussen. En dit plan wijkt af, waar ik eerste een 90° hoek wou bouwen. Het is nu een "U" geworden, met zoals ruimte zat... dan denk ik aan de "E" suggestie van
@Tony , maar zoals geschreven: dat is voor later!
Dus dat wordt dan even "spelen" met spieën om de tafels uit te lijnen. De hoogteverschillen zouden dan hopelijk zonder problemen overbrugd worden door de slepen - hopelijk.
Maar vooraleer ik daar aan begin (straks allicht) wou ik toch wel even zien, wat ik nu effectief in bezit had gekregen. Ik had ze wel al op foto gezien, maar ik wou dus alle wagons uitgepakt zien en op een spoor...
Dus
@Hanzi 
deze twee foto's, en of de wagons nu in de originele verpakking zaten of met bubbeltjes plastic waren ingepakt, het maakte niet uit: alles voelde perfect aan!