Hana no Shima: een samenvoeging van Howaitoairando & Hana No Tani.
Met dat de baan over twee ruimtes zit en ik initieel niet echt heb nagedacht over in de hoogte werken, is dit een aspect dat bij Hana no shima centraal zal staan.
Buiten de felle kleuren, unieke thema, leuke zweedse locomotieven

zal op deze plaat het spoor meer een rol gaan spelen met een paradeba(a)n(en).
Waar gaat al dit leuks komen? Waar nu de twee banen Howaitoairando & Hana No Tani staan.
Deze worden gedemonteerd (met hun modulaire opzet is het demonteren en niet afbreken) de scenery elementen zulllen tijdelijk elders verblijven (lees bureau vrouwlief)
Hoe gaan we dan die twee ruimtes "samenbrengen"?
De dunne scheidingsmuur (blauw gearceerd) zal een bezoek krijgen van een 15-20 cmm klokboor om de sporen toe te laten.
De ruimtes in kwestie:

Op deze plaat zien we de platen en dat er veel plaat zal zijn met een propere wandelgang.
Qua oppervlakte win ik erop aangezien de volledige oppervlakte bijna een plaat zal worden.
Er zullen plekken zijn waar ik kan staan om bv een treintje dat vast zit eruit te halen.

Hier gaan we met verdiepen werken, zodat doorlopende schaduw station(s) en sporen mogelijk zijn.
Een klim spiraal denk je? Ik probeer het te vermijden aangezien ik vooral lopende meters wil creeren die afsplitsbaar zijn door een schakel van een wissel.
Hoeveel verdiepen? wel ik heb het idee lager te beginnen met de basis plaat dan het nu het geval is (97cm op het laagste punt).
De diepte van de platen zal een 124 cm zijn en tegen de muur op zal een balkenwerk zijn.
Zo kan ik flexibel hoogtes maken en met een Triplex plaat "leggers" om de sporen en scenerey op te zetten.
De bestaande scenrey elementen:
- Howaitoairando : Haven = gelijkvloers
- Hana no tani: Grootste dorp = gelijkvloers
- Hana no tani: Hoeve komt in verlengde samen met het meer (dit om de natuurlijke flow verder te zetten)
- Howaitoairando : hoeve komt op een hoger verdiep samen met het dorp
Deze setting zal vooral voor hogere bergen zorgen die ook weer in kleine modules zullen zijn.
Meer details zitten in de koker (hoofd) en moeten er nog uitkomen.
Hoe dit structureel gemaak zal worden zit ook al ver in de koker, nl: modulair!