Wel er was een mooie actie op Pur en Pur platen. Dus we zijn aan de slag gegaan.

Wat het idee is en ik wil bereiken is feitleijk iets uit een film, namelijk "Spirited away".
Het gehele landschap is fictief dus niet uit een boekje of een foto, dit zal het eerste zijn wat uit een film komt en deels ook echt bestaat.
Dus een stationnetje in het midden van het meer, waar een haventje gaat liggen met vissersboten.
Het effect ik wil bereiken is namelijk dit:

Hoe we dit gaan doen, wel ik heb de theorie al uitgedokterd, eerst de scenery, zijkanten met heuveltjes, gras etc bezetten (nog geen bomen of struiken)
Wandelpad langs het klif van het kasteel tot aan de andere kant, soms over rots soms over kleine wandelbruggetjes.
Eens dit gezet is een duidelijk plekje voor het station en haventje maken.
Dan komt het tricky bit: ik heb nog oude sporen liggen van 1995 met die broze plastic of andere met slechte contacten.
Ik heb de huidige extensie met die sporen gemaakt. Het idee is dan ook om deze her en der vast te zetten op de pur plaat met hot glue.
Om dan tegen deze sporen aan epoxy te gieten totdat de berm en de zijkant van de rail onderstaan.
Als er wat overkomt maakt dit niet uit want ik vervang dit spoor met nieuw spoor.
De onderkant van de roze Pur plaat, de plek waar het spoor loopt, snij ik door zodat dit twee losse elementen worden en het spoor eruit genomen kan worden en vervangen door nieuw spoor.
Omdat dit C rails zijn is de vorm altijd 100% en heb ik dus altijd een goede aansluiting.
Wat Mod podge lang het spoor om golven te maken en we hebben een spoor dat onderwater staat en een trein die rijd door het water.
Of we de binnenkant van de rails ook met mod podge gaan doen weet ik nog niet aangezien dit een contact gevoelig stuk is en ik wil geen stilvallede treinen halfweg.
Dus zover het idee dat een plan begint te worden.