We zijn door de bekabeling!
Geen rook, vonken en andere ongewenste zaken.
Dus na een grondige stofzuiger beurt was het tijd om alle treinen weer samen te stellen en op de juiste rangeerterrein te parkeren.
De achterste set sporen zijn voor de goederen treinen, de voorste is voor personenvervoer, dat is ook de langste met een Rheingold set (loc in herstelling).
Dus één voor één het spoor op en een testrit om te zien of er nog slechte stukken zijn.
Er is nog een kleintje vooraan op het personen rangeerterrein, maar dat is snel op te losesn
Verder tuffen ze vrolijk rond en ben ik ook weer vrolijk want het was dat ze te lang in hun doos zaten te niksen.
Naar dozen staren word een normaal mens niet vrolijk
Zonder gezever de foto's:
Treintje in het eerste dorp
De rangeerterreinen
Het overzicht van de hele "Yard"
PS: de bekabeling gaat nog met nagelklemmen vastgezet worden.
Maar helaas is er een mindere noot bij.. onze grijze muis (BR52), de tweede loc dat ik heb aangekocht sinds de start een 4 jaar geleden zit met een enorm defect.
Hij gaat maar hij schud enorm bij het rijden waar op een bepaald moment de wielen blokkeren en hij stopt..
Tis eentje dat nog delta analoog is, geen geluid.. dus economisch gezien zal het eerder vervanging zijn
De achterste sleep op de goederen rangeerterrein heeft nog geen loc, dus daar ga ik nog eens moeten jagen voor iets uniek.
Zoals de meeste kunnen spotten zijn er ondertusen 3 Litt D109's aanwezig (ja, deze kunnen me echt charmeren, maar 3 is genoeg).
Hier van zijn 2 die nog digitaal gemaakt moeten worden (140€ het stuk (geluid, motor, decoder, instellen)) dus dat is voor na de werk verplichting.
Dan hebben we de T18, die komt uit hetzelfde tijdperk van aankoop als de BR52, maar deze heeft wel een ESU decoder maar geen geluid.
De T18 is een leuke maar ook geen geluid en dit is wel iets wat ik wil zien op alle locs.
Rook generator is een twijfelpunt qua vervuiling maar wel iets waar ik bij sommige aan denk te doen/laten doen.
Verder ben ik happy aangezien de sporen mooi gevuld zijn.
De meeste slpen zijn nog niet volledig spoor vullend, dus kan ik hier en daar nog houten wagonnetjes aankopen.
Een vermoeide maar tevreden modelbouwer/treinrijder
Cheers!