Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani

Gestart door MrAdmiral maandag 21 augustus 2023, 17:31:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Dag Yo.

Mooie aanwinsten, voor een prima prijs!
Gefeliciteerd daarmee  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Waar zit die treinshop van jou? Dat zijn de betere aankopen voor iets meer dan een tientje per wagon!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Thanks heren, ondertussen zijn we ook klaar voor Houten op de 24ste.
@Hanzi dat is treinshop Olearts in BE.

En momenteel kwam er een groter probleem bovendrijven, namelijk dat het schaduwstation staat volledig vol staat.
Met de laatste aankopen in Houten was alles volzet.. Dus was het denken hoe dat schaduwstation uitgebreid kan worden.
Tevens was de lengte van trein ook wat moeilijker aan het worden om te stallen.

Dus aan het tekenen gaan we..
Dit design is het dan in the end geworden. de keerlussen blijven alleen zijn de wissels op de andere kant gezet en zijn het doodlopende sporen.
Dus hierbij zal de trein achterwaarts in zen stalling rijden, maar niet echt een probleem voor mij, zo is er meer speelgelegenheid.


Dan maar gestart met de demonteerwerken van het schaduwstation


Dan me ergens misrekend met de sporen maar goed, de boel ligt er


Nu begint het leuke klusje om alle treinen naar beneden te krijgen en te parkeren  :D
Fototje komt nog als de treinen op hun plek staan  O:-D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wat is dat toch met die schaduwstations... altijd te klein >:-D !

Treinenshop Olaerts is idd een leuke winkel met eigen producties en ook veel 2e hands met aantrekkelijke prijzen.
Ik ben er vorig jaar geweest toen ik daar in de buurt op vakantie was :) .
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
En ja hoor nog wat aan het tekenen gegaan...
De lange kolen sleep met de driedubbele zweed vond ik altijd wat eenzaam daar alleen in de technische ruimte.. en ook nog niet lang genoeg  >:-D

Duuuus.. na een brainfart moment had ik ineens het idee om een dubbele keerlus op het goederen schaduwstation te maken.
Met dan die driedubbele zweed op de lange keerlus te parkeren dan kan die groeien van 3m60 naar 5m30 (gearceerd in het groen)  :O


Dus dan is er ook een aanpassing nodig bovenop want die keerlus op de kolenroute is dan véél te kort en zou die tegen zijn eigen staart botsen.. dus hierzo hertekend en hier kan de driedubbele zweed 7m50 zijn.


Dwz dan de extra kolen wagonnetjes die ik nog heb liggen er ook bij kunnen en de zweed dan 5m30 lang kan zijn  :D

Dus morgen nog even om een paar sporen gaan en dan kan de driedubbele zweed bij zijn spoorgenootjes staan blinken  :)
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Juist, en nu niet meer naar je treinen leverancier gaan want de ruimte is nu echt op!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: Freek op donderdag 08 augustus 2024, 23:43:42Juist, en nu niet meer naar je treinen leverancier gaan want de ruimte is nu echt op!

.. er is nog de technische ruimte.. i know i'm not helping  >:-D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Vandaag nog wat aan de brainfart aan het werken.. kom ik ineens op het idee om de buitenste keerlus te gebruiken ipv de binnenste.
Nu kan de driedubbele zweed van 5m30 groeien naar 7m20  :D  du straks eens wat andere wagons erachter hangen en zien of dat hij dat ziet zitten  O:-D
Met de laatste aanpassing


En dan al de locomotieven op hun plek met tesamen met hun dikke zweedse spoorgenootje in hetzelfde schaduwstation.




Next up is bovenop de kolenroute verlengen maar eerst even rusten  :)

Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Alles staat nu in ieder geval gezellig bij elkaar :mrgreen: .
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wauw, Yoni, wat een lengtes!!! Gefeliciteerd
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wat een raillengtes! Zou het rangeercomplex Kijfhoek ook zoveel sporen naast elkaar hebben? Wel mooi om te zien Yoni!  :thumbup:
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel Heren, de lengtes zijn inderdaad stevig.
Dit roept natuurlijk de vraag, waarom moet het schaduwstation van de passagiersslepen zo lang zijn omdat er bijna nergens een langer station is.
Inderdaad, dit is een voorbereiding van fase 7, daar gaan de personen slepen naar de technische ruimte, op deze manier is heel de grote kamer volleidg een sleep voor de kolenroute en/of de bergroute.

Nu hebben we ondertussen kunnen testen met wat gelijkaardige wagons en hebben we de maximale lengte bepaald, dat is 6m50 incl locomotief.
Tevens is dan ook het spoor bovenop aangepast om zo een lange sleep te voorzien.
Hoe het begon:
Pur foam met gipsverband


Dan een laag tegellijm erover


En dan weer wat verf, groen, geel, rood en een brugreling..



De dorproute eens getest en geslaagd  :D



En dan de grote zweed erover


En van kop tot teen, 6m50cm.


Ook eens getracht een foto te nemen van heel de sleep.. panorama foto


Dus het is weer eens een feestje geweest en straks alles eens terugzetten en rondjes tuffen  :D
Cheers!

Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Ik heb zo het idee dat jij voorlopig nog niet bet gedaan met je baan. Hoeveel fases nog te gaan? Of is dat ook nog variabel. :)
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Oef wat een sleep. Maar eh FF wat anders, zie ik daar enige vulkaan activiteit op met name de 4de foto? 
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
@Lobomotion69 wel de hases komen na de mate de brainfarts komen  :D
@Freek Voor vulkaan activiteit is de plaat wat te klein  ;)
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel om een idee te geven van fase 7 is de verplaatsing van het schaduwstation voor de dorproute naar de technische ruimte.
Dit zou dan resulteren in een keerlus met een bochtwissel naar een rangeerspoor met plek om 12 treinen te parkeren.
Max lengte is 180CM tot de kleinste 56cm lang, momenteel heb ik alleen de wissels in de tekening gezet die niet in gebruik heb maar al heb, zo moet ik niets aankopen om dit te maken.


Ik zou nog die 3 weg wissels van de eerste fase kunnen gebruiken maar ik vind deze persoonlijk te ingewikkeld in gebruik gezien deze buiten armlengte ligt.
Aangezien dat de sporen vrij vol zullen staan is het risico op botsingen dan te hoog als ik dan een wissel verkeerd omzet  :?
Dit schaduw station ligt een 17 cm hoger tov de basis plaat.

Moest ik naar de toekomst toe sporen te weinig hebben om treinen op te stallen kan ik hier nog een deel zijsporen zetten onderin dit schaduwstation in de technische ruimte.. maar dat is dan weer fase 8  O:-D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Fase 8 gelijk maar uitvoeren! Ga je in de toekomst toch wel nodig hebben als je aankoopsnelheid zo blijft :-) .
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Yoni, het hangt er maar vanaf wat je onder actief verstaat. Ik zie daar een rookwolkje, althans zo lijkt het, boven die "berg". Dat is voor mij ook een actieve vulkaan, tenzij dat rookwolkje een regenwolkje voor stelt...........
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Vandaag wou vrouwlief eens naar Luik gaan dus vond ik dat een ideale gelegenheid om eens bij Hobby2000 langs te gaan.
In het verleden heb ik hier al wat zaken gekocht maar het was al even geleden.. dus met zen allen erheen om eens rond te snuisteren  :D

Ik was al een tijdje aan het twijfelen of ik al dan niet de befaamde krokodil aan men vloot zou toevoegen.
Het was de hele tijd ja is wel leuk maar echt uniek uniek niet bepaald, je vind veel krokodillen online.
De versie van 1984 voor een 180€met een 2de loc erbij als set, dan nog 170€ per loc rekenen om deze twee te laten digitaliseren.
Dan was er nog een MFX versie die juist een tuutje en rijlampen had en dan de dure van 500+ euro met alles erop en eraan.
Dus het prijs verschil van ombouwen en nieuw kopen was na alle kosten niet veel van elkaar af.

Na wat rondsnuisteren zei vrouwlief hier staat zo een krokodil in het bruin met mfx op voor 295€
Dus de zaakvoerder eens gevraagd die uit zijn glazen kooi te laten en eens te laten tuffen.
Dit was dus de mfx versie met het tuutje en licht, nu de vraag: is het mogelijk deze ook te voorzien van meer geluid zoals de 500€ versie?

Wat verder zag ik ook de grootmoeder van de krokodil staan aan 500€, wat veel te duur was en niet echt uniek mooi.
Daaronder stond nog dit nummertje: 37591 met een begin digitaal decoder, uniek stuk, volgens de winkelier een enkele motor.
Kostprijs voor deze was ook 295€ wat een beetje duur was maar hij was in goede staat.

Dus na wat handelen en onderhanden de krokodil en nummertje 37591 meegekregen voor 500€  :)

Nu genoeg geleuterd, nu foto's van een krokodil


De verkeerde geuploade, nu de juiste



Met zijn nieuwe sleep, momentele maar 4 wagonnetjes, volgend weekend naar houten


Dan was het de beurt aan nummertje 37591..


Deze zingt wat bij het rijden, ik had hem al eens opengedaan en gezien of alles niet droog stond maar olie genoeg zover ik kan zien.
Wat me toen opviel was dat deze jongen kabels had lopen naar het andere deel van de locomotief dus gezocht achter de vijs dat de kap vasthoud.


Dus fout verkoper, dit beest heeft 2 anker motoren en geen 3 polige maar 5 polige motoren.. dus eens binnenbrengen in de lokale treinshop voor nazicht.
Met andere woorden, weer een leuk dagje met wat leuke vondsten, als die twee vijfpolige motoren ook veel kunnen trekken misschien voer voor een lange sleep, nog te bekijken  O:-D

Cheers!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Hmm, over het algemeen heeft een 5 polige betere rij eigenschappen, kwa pk's zal het niet uitmaken. In elk geval gefeliciteerd met je aanwinsten. Die bruine kroko past goed bij je overig materieel.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: Freek op zaterdag 17 augustus 2024, 22:20:25Die bruine kroko past goed bij je overig materieel.
Dat wel, maar ik ken ook verhalen dat de sinus aandrijving die er in zit nogal eens grote problemen oplevert.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel nummertje 37591 zijn piep is weg.. alle tandwielen hadden genoeg olie alleen was men de pvc huizing van de motor en as vergeten  :)
Twee druppeltjes later zoeft deze rond het spoor met alleen het standaard anker motor geluid maar verder niets.

Dan komt het stuk van Phase7 of was het nu 8 of 9 van het spoor.
Met dat alle goederen rails vol staan zal ik hieraan moeten beginnen voor dat Houten aanbreekt.
Mezelf kennende  >:-D  O:-D  kan het wel is zijn dat ik nog mooie wagonnetjes vind.. laat staan nog meer locomotieven  :warning:
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst, Yo  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Goedemorgen Yoni, gefeliciteerd met jouw verjaardag. Nog vele jaren modelspoorplezier gewenst en maak er een leuke dag van.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Takusan no omedetō, Yoni!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Yoni, Vanaf hier en hele fijne verjaardag gewenst, happy birthday, สุขสันต์วันเกิด (S̄uk̄hs̄ạnt̒ wạn keud).

(Gelukkig is mijn Thai beter dan het Japans van anderen.}  >:-D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 19 augustus 2024, 08:33:25สุขสันต์วันเกิด (S̄uk̄hs̄ạnt̒ wạn keud).

(Gelukkig is mijn Thai beter dan het Japans van anderen.}  >:-D

Oh kô, sodesu ka!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: ermindewinkel op maandag 19 augustus 2024, 13:03:40Oh kô, sodesu ka!
ああ、そうですか! Oh, ik .zie het, er mist een spatie in je vertaling. Oh kô, so desu ka!  :P  :-)  :-)

En nee, ik ken helemaal geen Japans buiten de bekende kreten "arigato", "Sayōnara" en "Yoi tsuitachi" .
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
gelukkige verjaardag!!!

mvg,
Michel
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 19 augustus 2024, 08:33:25Yoni, Vanaf hier en hele fijne verjaardag gewenst, happy birthday, สุขสันต์วันเกิด (S̄uk̄hs̄ạnt̒ wạn keud).

(Gelukkig is mijn Thai beter dan het Japans van anderen.}  >:-D

Yoni begrijpt denk ik best dat het hier om goedbedoelde felicitaties gaat!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Natuurlijk snapt Yoni dat best. Maar het is toch ook leuk om dan te zien wat die felicitaties precies in houden. En dat lukt nu net niet omdat de spelling niet correct is. Dat heb ik even voor jullie gerepareerd. En dan zie je dat één persoon helemaal geen felicitatie stuurt, snap je het nog?
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Nee
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Yoni van harte gefeliciteerd.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Thanks Allen! De nieuwe voordeur staat erin, nummer 40 is het nu.

En nu nog prettiger nieuws: nummertje 37591 kan de grote kolensleep ook naar boven trekken zonder moeite :D
Dus hier zijn we dan al de zaagplannen voor Fase 8 van het schaduwstation aan het maken.
Dan kan ik op Woensdag daar sporen leggen, en al de personenslepen naar boven rijden en verplaatsen  :D

Duus nog even en dan is het weer feest in Houten  O:-D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Rustig aan in Houten, Yoni. Voor je het weet ben je met Fase 9, 10, 11, ... bezig :O !
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Hahaha, kan mij een topic herinneren daar was het streven om 1000 posts te halen. Wordt het hier nu het streven om een bepaald aantal fases te halen?
En dan komt direct de gedachte op; welke ruimte of kamer ligt er naast de nu in gebruik zijnde treinenkamer en technische ruimte? Dat wordt dan fase 15/20, want er moet uitgebreid worden.  :)  :-)
Zet hem op Yoni!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Hoi Yone,
Ook van mijn kant van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heel veel gezondheid, geluk en plezier met je hobby toegewenst! Gr. Peter
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel vandaag nog de laatste acties gedaan voor het schaduwstation van de personen slepen in de technische ruimte.
Dit station is meer eentje van wat spoor heb ik liggen en moet erin zitten, daarom dat er rare zaken zijn zoals bochten op het einde van zijsporen.

In totaal is er nu plek voor 11 treinen en hun sleep. De lengtes van zijspoor gaan van 200cm tem 120cm.
Het kleinste zijspoor is voor de kleinste van de vloot: de Kittel.


Dus straks alles onderin parkeren en dan kijken naar de volgende plannen want qua opening is dit schaduwstation niet ideaal maar het zal doen.
Er is een idee/brainfart/plan om het grote schaduwstation een 15 cm lager te zetten in zijn geheel zodat ik het schaduwstation in de technische ruimte op de standaard laag kan zetten.
Het verschil in hoogte (die 15cm) dat de trein zal moeten klimmen zal door een klimspiraal gebeuren, wel een kleine van 1 a 2 lagen.
Wel rekening houdend dat twee treinen van 5m60 ongeveer hier dan naar boven moeten, wat me zorgen geeft qua "hef de sleep van de rails in debochten" syndroom.

Verder is het nu genieten en treinen parkeren en uitkijken naar Houten beurs.  :D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
En het weekendje Houten zit er weer op. Vooral een zoektocht naar leuke wagons en wat scenery zaken zoals figuurtjes.
Helaas had die duitser die grote bak met wagons niet mee, dus het zoeken naar wagons was een uitdaging.
Wat wel opviel dat de verschillende standen de prijzen goed op elkaar hadden afgestemd.. 25€ voor een wagon bv overal.
Natuurlijk afpingelen en onderhandelen en soms een paar zaken meer kopen om een betere prijs te verkrijgen.

Wat de strooptocht heeft opgeleverd:
Twee meer van deze wagons om de slepe af te werken


Voor 3euro en half een leuk snuisterijtje voor aan de kolenmijn


Nog een kleurrijke cilinder wagon voor de zweed met sneeuw.
En dan nog wat ertswagons voor andere locs


Dan een leuk hebbedingetje wat mooi zou staan op de scenery, een kraan aangedreven door een stoommotor


Dan vier zakjes met ventjes, per zakje 6 figuurtjes voor 4€ het zakje


Dan voor de blauwe zwitser een set kleurmatchende wagons  :P


Dan was het plan een beetje om zeep want ik dacht "oh, diesel locs heb ik nog niet"
En dan zag ik deze staan

En dan deze


Nu de rode heeft wat issues omherkend te worden, dus work in progress  ;)
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
@citaat  Yo, ik herken er zó een V200 in  ... :roll:
maar ik bedenk me dat het digitale gedoe bedoeld. :lol:

Zonder gekheid : gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten, en dat zijn er heel wat!  :thumbup:
En dan te bedenken dat je enkel voor 'leuke wagons en wat scenery zaken zoals figuurtjes' ging  :cool:

Groeten,

Erik.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Thanks @Nieuwenhuis , die rode geft me veel moeilijkheden, MFX doet niets het zogenaamde kanaal 22 dat op de doos staat is niet het juiste kanaal.
Dus nu is het hopen dat de CS3+ het ergens nog is oppikt of woensdag eens naar de treinshop om te weten te komen wat het kanaal nu is en te resetten.

Ja ik heb de voorbij uurtjes al enorm liggen rondtuffen  :D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Zo, jij hebt de munten weer goed laten rollen vandaag, Yoni :thumbup: !
Mooie aanwinsten voor nog langere slepen; dat gaat weer mooie plaatjes voor ons opleveren.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Gefeliciteerd met de aanwinsten Yoni. En uiteraard Fase 12, het opbouwen van een nieuwe sleep ...........
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Vandaag had ik het idee van de kolenmijn goed uitgedacht en had ik al de nodige gebouwen bijeen gekregen.
Ook wat een verassing was dat ik veel dennenbomen bijeen had gekregen over de jaren heen, allemaal wel standaard bomen dus goed voor verzichten. Dus wat het ervoor was..


Wat het nu geworden is


En wat close ups





De verlichting komt er aan, er is verlichting in de gebouwen en lantaarnpalen  :)

Nu wat rondtuffen  :D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
In 1 woord prachtig geworden!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Je baan wordt mooier en mooier Yoni  :thumbup: :thumbup:
Ik zag ook veel nieuwe aanwinsten voorbij komen, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Vandaag maar eens aan de haven verder gewerkt, er waren wat brainfarts
Iets groen, rustig met wat kleur was het idee.


Wat closeups





En dan met de toren en kraan er bovenop.
Als ik een iets beter model vind dan vervang ik deze door een iets ouder uitziend model.


Next up, de verlichting van de haven  :D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Dag Yoni.

De eerste twee foto's geven een vertekend beeld van de schaal: dat zal wel door het kolenschip komen, wat van een afstand op een flinke roeiboot lijkt  :O
Het kolenschip ziet er overigens erg schoon uit  8o
De stadsmuur op z'n kant levert een leuke scène op, maar kan ook nog wel wat kleur (stenen, voegen en algen) gebruiken  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Nou Erik, de Preiser arbeiders geven mij toch wel het idee dat het een behoorlijk grote roeiboot is.

Dat gebergte op de "achtergrond" heet inderdaad wel wat kleur nodig, is een behoorlijke grijze massa.
Maar voor de rest een heel mooi tafereeltje Yoni.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel, die berg dat deze nog zo grijs is heeft een reden.. ik zit al een tijdje te denken om bv dit of een variant ervan aan te schaffen:


Het idee is om dan ongeveer in het midden van die bergwand een spoorbaan in K rail of flexrail te maken.
Deze spoorbaan hangt dan aan de buitenkant van de rotswand en zal op de uiteinden via een kleine opening in de bergwand weer naar binnen rijden.
Even een referentie foto van vroeger


Dus deze maakt dan een eenvoudige lus en her en der boven deze spoorbaan maak ik kleine openingen met een soort van kolen trechter dat er lading in de wagons kan komen.
Die kleine openingen zijn dan verlicht en gaan wat naar binnen toe zodat je een mijngang kan zien met balken en steunen een soort van mini diorama.