Vandaag wou vrouwlief eens naar Luik gaan dus vond ik dat een ideale gelegenheid om eens bij Hobby2000 langs te gaan.
In het verleden heb ik hier al wat zaken gekocht maar het was al even geleden.. dus met zen allen erheen om eens rond te snuisteren
Ik was al een tijdje aan het twijfelen of ik al dan niet de befaamde krokodil aan men vloot zou toevoegen.
Het was de hele tijd ja is wel leuk maar echt uniek uniek niet bepaald, je vind veel krokodillen online.
De versie van 1984 voor een 180€met een 2de loc erbij als set, dan nog 170€ per loc rekenen om deze twee te laten digitaliseren.
Dan was er nog een MFX versie die juist een tuutje en rijlampen had en dan de dure van 500+ euro met alles erop en eraan.
Dus het prijs verschil van ombouwen en nieuw kopen was na alle kosten niet veel van elkaar af.
Na wat rondsnuisteren zei vrouwlief hier staat zo een krokodil in het bruin met mfx op voor 295€
Dus de zaakvoerder eens gevraagd die uit zijn glazen kooi te laten en eens te laten tuffen.
Dit was dus de mfx versie met het tuutje en licht, nu de vraag: is het mogelijk deze ook te voorzien van meer geluid zoals de 500€ versie?
Wat verder zag ik ook de grootmoeder van de krokodil staan aan 500€, wat veel te duur was en niet echt uniek mooi.
Daaronder stond nog dit nummertje: 37591 met een begin digitaal decoder, uniek stuk, volgens de winkelier een enkele motor.
Kostprijs voor deze was ook 295€ wat een beetje duur was maar hij was in goede staat.
Dus na wat handelen en onderhanden de krokodil en nummertje 37591 meegekregen voor 500€
Nu genoeg geleuterd, nu foto's van een krokodil
De verkeerde geuploade, nu de juiste
Met zijn nieuwe sleep, momentele maar 4 wagonnetjes, volgend weekend naar houten
Dan was het de beurt aan nummertje 37591..
Deze zingt wat bij het rijden, ik had hem al eens opengedaan en gezien of alles niet droog stond maar olie genoeg zover ik kan zien.
Wat me toen opviel was dat deze jongen kabels had lopen naar het andere deel van de locomotief dus gezocht achter de vijs dat de kap vasthoud.
Dus fout verkoper, dit beest heeft 2 anker motoren en geen 3 polige maar 5 polige motoren.. dus eens binnenbrengen in de lokale treinshop voor nazicht.
Met andere woorden, weer een leuk dagje met wat leuke vondsten, als die twee vijfpolige motoren ook veel kunnen trekken misschien voer voor een lange sleep, nog te bekijken
Cheers!